abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 28 januari 2026 @ 22:49:04 #61
29278 crew  Nizno
Versie 4.5
pi_219952000
Laten we het houden bij WGR, niet met proberen te zoeken naar manieren om te frauderen.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_219956030
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2026 09:55 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Dat is allemaal heel leuk, en je maakt er heel veel woorden aan vuil, maar de realiteit is nog steeds dat jij wilde weten wanneer je 'veilig' zat, in de zin van dat zij niks meer konden terugvorderen etc etc. Dat is waar je op uit was. Je zit te draaien, en doe je ding vooral hoor, maar je intentie was heel duidelijk.
Mee eens maar het is wel raar van de webshop normaal volgt dan een mail met bestelling geannuleerd en dta was het dan. TS heeft die ook ontvangen.

Zelf trouwens ooit bij Bol iets 2x gehad. Netjes gemeld en teruggestuurd inc bijbehorend schrijven wordt het geld alsnog teruggestort op mijn rekening.

Dan ga ik ook geen moeite meer doen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_219956500
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2026 11:49 schreef Farenji het volgende:
Dit is wel het equivalent van "de barcode is onleesbaar dus het is gratis hihaho".
Vroeger als bijbaantje in een winkel gewerkt en dan waren er ook altijd van die lolbroeken: "Er staat geen prijs op dus dan is het gratis toch? Hihihi..." En dan geloven dat zij de enige zijn die dit originele grapje bedacht hebben. Godver, wat waren dat vervelende mensen!
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_219974848
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 22:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Zolang het geen custom product is kan je sowieso kosteloos retourneren. Als ze alsnog om geld gaan vragen dan stuur je het gewoon terug. Hopelijk leert dat bedrijf dan ook zulke truukjes af.
nee, dat bol dit aanbiedt maakt dit geen recht ofzo
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
  zondag 1 februari 2026 @ 08:40:55 #65
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219974864
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2026 08:35 schreef mschol het volgende:

[..]
nee, dat bol dit aanbiedt maakt dit geen recht ofzo
Je bedoelt dat de kosten voor het retourneren niet altijd voor rekening van de webshop komen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_219974931
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2026 08:40 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Je bedoelt dat de kosten voor het retourneren niet altijd voor rekening van de webshop komen.
voetbalmanager (lijkt) het zo neer te zetten alsof het een algemeen recht is om dingen gratis te retourneren. dit is niet het geval. in sommige webshops wordt dit echter vergoed, dus geen algemeen recht
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
  zondag 1 februari 2026 @ 11:21:27 #67
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219975683
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2026 08:56 schreef mschol het volgende:

[..]
voetbalmanager (lijkt) het zo neer te zetten alsof het een algemeen recht is om dingen gratis te retourneren. dit is niet het geval. in sommige webshops wordt dit echter vergoed, dus geen algemeen recht
Ja, nogmaals, dan gaat het om de verzendkosten.
pi_219975806
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2026 17:12 schreef knoopie het volgende:

[..]
Vroeger als bijbaantje in een winkel gewerkt en dan waren er ook altijd van die lolbroeken: "Er staat geen prijs op dus dan is het gratis toch? Hihihi..." En dan geloven dat zij de enige zijn die dit originele grapje bedacht hebben. Godver, wat waren dat vervelende mensen!
Dit is meer dat ik bij je aan de kassa sta en dan zeg, ik wil dit item niet, zou je dit terug willen plaatsen voor mij.

Waarop jij zegt NEE sorry mevrouw je staat bij de kassa bij binnenkomst heb jij dit item in je kar geplaatst dus de bestelling moet mee naar huis !

Nou sorry ik ga niet betalen ik annuleer, sorry mevrouw maar u moet dit mee nemen als u dit zelf niet mee neemt sturen we het zelf naar u op want u hebt dit in u winkelwagen geplaatst.

Ik loop de winkel uit zonder item en niks betaald....

1 dag later staat item op de stoep....

En dan denk ik Jezus wat een vervelende kut winkel zo ga je toch niet om met klanten
  Moderator / Kerstkaart terrorist zondag 1 februari 2026 @ 11:46:13 #69
29278 crew  Nizno
Versie 4.5
pi_219975836
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2026 11:42 schreef Aloria het volgende:

[..]
Dit is meer dat ik bij je aan de kassa sta en dan zeg, ik wil dit item niet, zou hier dit mag weer terug.

Waarop jij zegt NEE sorry mevrouw je staat bij de kassa bij binnenkomst heb jij dit item in je kar geplaatst dus de bestelling moet mee naar huis !

Nou sorry ik ga niet betalen ik annuleer, sorry mevrouw maar u moet dit mee nemen als u dit zelf niet mee neemt sturen we het zelf naar u op want u hebt dit in u winkelwagen geplaatst.

En dan denk ik Jezus wat een vervelende kut winkel zo ga je toch niet om met klanten
Jij zet online je handtekening dat je akkoord gaat met de voorwaarden en de aankoop bevestigd, voordat je op de knop drukt die jou naar iDeal stuurt.
Dat is totaal anders dan in de winkel nog bij de kassa iets besluiten niet te willen hebben.
Dat is meer als... je hebt al gepint en je gaat dan in de winkel al gillen dat je het toch niet wilt ondanks dat er in de winkel geen verplichting tot ruilen of retourneren is.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  Moderator / Kerstkaart terrorist zondag 1 februari 2026 @ 12:01:43 #70
29278 crew  Nizno
Versie 4.5
pi_219975961
Maar een fysieke winkel is geen goede vergelijk. dit is meer als deze man

https://www.omroepbrabant(...)-5-miljoen-te-winnen
in het spel is het elke keer gemeld, als je op de knop drukt is de prijs die geboden wordt van jou.

Dat is het moment van akkoord gaan met het bod en de voorwaarden.
Dat je daarna nog ziet wat je had kunnen worden kun je een beetje vergelijken met het door de webshop versturen van het product. Jij bent akkoord gegaan met de voorwaarden en de aankoop op dat moment dat je naar de betaalpagina gaat.
pi_219975964
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 18:12 schreef Aloria het volgende:
Hey allemaal,

Ik zag op een a merk webshop een leuk item, deze in mijn mandje gedaan, info ingevuld en wilde met ideal betalen.

Er stond foto scannen met de rabo app. Denk hier geen zin in om dat ding te zoeken dus denk sluit het af dan maar geen item ( heb het ook niet nodig )

Tot mijn grote verbazing staat het pakket voor mijn deur, geen afschrijving van mijn bank, geen factuur erbij....

Uh heb ik nu een gratis item ?
Er bestaat ook nog zoiets als achteraf betalen…
Je hebt nu in principe gewoon een schuld bij dat bedrijf.
  Moderator zondag 1 februari 2026 @ 12:03:39 #72
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_219975978
quote:
99s.gif Op zondag 1 februari 2026 11:46 schreef Nizno het volgende:

[..]
Jij zet online je handtekening dat je akkoord gaat met de voorwaarden en de aankoop bevestigd, voordat je op de knop drukt die jou naar iDeal stuurt.
Dat is totaal anders dan in de winkel nog bij de kassa iets besluiten niet te willen hebben.
Dat is meer als... je hebt al gepint en je gaat dan in de winkel al gillen dat je het toch niet wilt ondanks dat er in de winkel geen verplichting tot ruilen of retourneren is.
Mja, maar TS snapt stiekem heel goed wat er aan de hand is. Ze heeft ook (niet zo) subtiel geprobeerd om het doel van het topic aan te passen. Dit ging in het begin heel ordinair om 'hoe kan ik dit ding houden zonder dat ik ervoor betaal, en per wanneer ben ik dan uit de zorgen qua terug eisen etc etc'. Maar toen daar nogal tegengas op kwam werd het verandert in dat de winkel toch wel rare voorwaarden heeft etc.

Nog even en dan is de boodschap dat ze ons allemaal heeft behoed voor soortgelijke situaties mochten mensen daar toevallig gaan bestellen, mocht de winkel het aanpassen.

Maar dat gaat alleen maar op als je negeert (en dat doet TS graag want anders gaat het verhaaltje waar ze dit topic heen heeft proberen te draaien niet op) dat je akkoord gaat met voorwaarden etc. en dat heb je gedaan als je bij de betaling aankomt in het bestelproces.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator / Kerstkaart terrorist zondag 1 februari 2026 @ 12:23:38 #73
29278 crew  Nizno
Versie 4.5
pi_219976221
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2026 12:03 schreef CoolGuy het volgende:
allemaal heeft behoed voor soortgelijke situaties mochten mensen daar toevallig gaan bestellen, mocht de winkel het aanpassen.
door mensen als TS is het juist al aangepast.
  zondag 1 februari 2026 @ 13:08:08 #74
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219976602
quote:
99s.gif Op zondag 1 februari 2026 12:23 schreef Nizno het volgende:

[..]
door mensen als TS is het juist al aangepast.
quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2026 10:46 schreef Lienekien het volgende:

[..]
De vraag is of het een zijdeur is.

De vraag is ook nog steeds welke tekst er stond toen je klikte om de bestelling te plaatsen.
[..]
https://www.stibbe.com/nl(...)est-strikte-lijn-met

Trouwens, als jouw argument is dat je niet hebt besteld zou je volgens bovenstaande bron het artikel alsnog niet mogen houden zonder betalen.
pi_219977259
quote:

[..]
Dit is meer dat ik bij je aan de kassa sta en dan zeg, ik wil dit item niet, zou je dit terug willen plaatsen voor mij.

Het lijkt wel alsof het kwartje niet willen vallen bij je? Er zijn hier al tal voorbeelden gegeven waarom je vergelijk niet op gaat. Maar je blijft iedere keer proberen om toch je gelijk te halen lijkt het wel.
  maandag 2 februari 2026 @ 08:17:42 #76
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_219982861
En om de oorspronkelijke vraag te beantwoorden, een consumentenkoop vordering heeft een verjaringstermijn van twee jaar dus retour sturen lijkt me verstandiger.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_219990298
quote:

[..]

lol.
ik moest dit quoten. werkt dit echt zo in je hoofd?

het is alsof je bij de kassa staat, zelf het geluidje van contactloos betalen maakt en je met je karretje naar buiten rijd. en dan buiten verbaasd rondkijkt dat de beveiliging je bij de uitgang niet tackelde. ja, maar als niemand me tegenhoud, dan moet het toch gratis zijn?

jij bent degene voor wie deze smiley is uitgevonden :')
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')