abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219941813
Hey allemaal,

Ik zag op een a merk webshop een leuk item, deze in mijn mandje gedaan, info ingevuld en wilde met ideal betalen.

Er stond foto scannen met de rabo app. Denk hier geen zin in om dat ding te zoeken dus denk sluit het af dan maar geen item ( heb het ook niet nodig )

Tot mijn grote verbazing staat het pakket voor mijn deur, geen afschrijving van mijn bank, geen factuur erbij....

Uh heb ik nu een gratis item ?
pi_219941847
Ja
pi_219941930
gefeliciteerd met je mooie cadeautje..

Intussen zorg dat je wat geld achterhouden, voor geval wanneer bedrijf achterkomt.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_219943120
Bij welke webshop? Ik moet ook hoognodig wat bestellen })
pi_219943264
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 20:22 schreef YoopY het volgende:
Dit.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_219943349
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 20:22 schreef YoopY het volgende:
Hoe lang moet ik wachten tot ze echt niks kunnen terug vragen ? Geef ik daarna het merk door haha gaat echt over enkele 100derden euro's ( duur grapje )
pi_219943400
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 20:57 schreef Aloria het volgende:

[..]
Hoe lang moet ik wachten tot ze echt niks kunnen terug vragen ? Geef ik daarna het merk door haha gaat echt over enkele 100derden euro's ( duur grapje )
Ik zou voor de zekerheid alvast de link hier posten zodat wij kunnen controleren of dit geen troll is O-)
  Moderator dinsdag 27 januari 2026 @ 21:11:45 #8
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_219943424
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 20:57 schreef Aloria het volgende:

[..]
Wacht, dus je bent voornemens het item te houden zonder te betalen en wil weten wanneer je 'veilig' bent?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_219943502
Bij welke stap in het bestelproces ben je gestopt? Ik meen gelezen te hebben dat je een overeenkomst bent aangegaan zodra je op de knop 'bestellen en betalen' (of soortgelijke strekking) hebt gedrukt. (zie hier: https://www.jpr.nl/actueel/bestellen-is-betalen-of-niet )

Als je een betalingsverplichting bent aangegaan en de betaling via Ideal dan niet lukt, ben je nog wel verplicht op een andere manier te betalen.
pi_219943870
Zolang het geen custom product is kan je sowieso kosteloos retourneren. Als ze alsnog om geld gaan vragen dan stuur je het gewoon terug. Hopelijk leert dat bedrijf dan ook zulke truukjes af.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator dinsdag 27 januari 2026 @ 22:35:18 #11
16180 crew  CoolGuy
pi_219943925
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 21:28 schreef simonblue het volgende:
Bij welke stap in het bestelproces ben je gestopt? Ik meen gelezen te hebben dat je een overeenkomst bent aangegaan zodra je op de knop 'bestellen en betalen' (of soortgelijke strekking) hebt gedrukt. (zie hier: https://www.jpr.nl/actueel/bestellen-is-betalen-of-niet )

Als je een betalingsverplichting bent aangegaan en de betaling via Ideal dan niet lukt, ben je nog wel verplicht op een andere manier te betalen.
Dit klinkt wel logisch, anders zou zo'n bedrijf toch niet zomaar die producten op gaan sturen voordat het geld binnen is terwijl er niet is gekozen voor achteraf betalen.

Hoe dan ook, ik vind het met het laatste commentaar van TS er nog steeds sterk op lijken dat TS denkt dat hij/zij er mee weg kan komen en hier vraagt wanneer hij/zij veilig is voor iets waarvan TS weet dat het onterecht is. Daar gaan we hier niet aan meewerken.

TS is wel nog online geweest zie ik, maar heeft er voor gekozen om mijn vraag niet te beantwoorden. Als TS nog een keer online was en dan wederom geen antwoord heeft gegeven dan lees ik dat als dat ik gelijk heb met mijn vermoeden en TS dat niet wil bevestigen omdat TS weet dat het niet helemaal fris is wat TS voor ogen heeft.

Dus, TS, óf een inhoudelijke reactie op mijn vraag óf het topic gaat dicht.
pi_219943961
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 21:28 schreef simonblue het volgende:

Ik druk op betalen dan komt de rabo app ervoor die zegt scan de QR code en er staat een knopje betaling annuleren op de rabo app, heb op annuleren gedrukt want ik wil dat hele rabo reader ding niet zoeken en nog mijn bankpas ophalen. Dus toen stond er betaling is geannuleerd.

En daarna krijg je gelijk een email bedankt voor u bestelling terwijl ik dus geannuleerd heb
pi_219943970
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 21:11 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Wacht, dus je bent voornemens het item te houden zonder te betalen en wil weten wanneer je 'veilig' bent?
Het is een enorme zware doos dan laat ik hem namelijk veilig opgeborgen staan als men het spul terug wil
pi_219943976
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 22:35 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Dit klinkt wel logisch, anders zou zo'n bedrijf toch niet zomaar die producten op gaan sturen voordat het geld binnen is terwijl er niet is gekozen voor achteraf betalen.

Hoe dan ook, ik vind het met het laatste commentaar van TS er nog steeds sterk op lijken dat TS denkt dat hij/zij er mee weg kan komen en hier vraagt wanneer hij/zij veilig is voor iets waarvan TS weet dat het onterecht is. Daar gaan we hier niet aan meewerken.

TS is wel nog online geweest zie ik, maar heeft er voor gekozen om mijn vraag niet te beantwoorden. Als TS nog een keer online was en dan wederom geen antwoord heeft gegeven dan lees ik dat als dat ik gelijk heb met mijn vermoeden en TS dat niet wil bevestigen omdat TS weet dat het niet helemaal fris is wat TS voor ogen heeft.

Dus, TS, óf een inhoudelijke reactie op mijn vraag óf het topic gaat dicht.
Sommige hebben een baan ik werk in de avond, ben nu net thuis....
pi_219943990
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 22:43 schreef Aloria het volgende:
Het is een enorme zware doos dan laat ik hem namelijk veilig opgeborgen staan als men het spul terug wil
Je draait er omheen. Ik heb geen hekel aan jou, maar wel aan dit gedrag.
  Moderator dinsdag 27 januari 2026 @ 22:52:49 #16
16180 crew  CoolGuy
pi_219944027
quote:

[..]
Dit is gelul en je weet het. Dat heeft namelijk niks te maken met wanneer ze niks meer terug kunnen vragen. Je houdt mij niet voor de gek hoor.
pi_219944081
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 22:52 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Dit is gelul en je weet het. Dat heeft namelijk niks te maken met wanneer ze niks meer terug kunnen vragen. Je houdt mij niet voor de gek hoor.
We denken eerder een bug in het ideal systeem zelf
  dinsdag 27 januari 2026 @ 23:12:06 #18
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219944098
En je dacht niet toen je een mail kreeg die je bestelling bevestigde: ik moet ze even laten weten dat die bestelling niet de bedoeling was?
The love you take is equal to the love you make.
pi_219944106
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 23:12 schreef Lienekien het volgende:
En je dacht niet toen je een mail kreeg die je bestelling bevestigde: ik moet ze even laten weten dat die bestelling niet de bedoeling was?
Die zag ik pas op mijn werk toen die vent met pakket voor mijn deur stond( ringdeurbel camera ) als ik op annuleren druk, komt er meestal geen email met hartelijk bedankt voor u bestelling....

En lees nu ook alle emails even door maar er staat ook bij de tweede email, we kunnen je betaling niet verwerken er is geen bedrag over geschreven.....

Waarom verzenden ze de boel dan ?

[ Bericht 7% gewijzigd door Aloria op 27-01-2026 23:32:35 ]
  dinsdag 27 januari 2026 @ 23:19:41 #20
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219944122
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 23:14 schreef Aloria het volgende:

[..]
Die zag ik pas op mijn werk toen die vent met pakket voor mijn deur stond, als ik op annuleren druk, komt er meestal geen email met hartelijk bedankt voor u bestelling....
Als je het binnen 30 dagen niet retourneert, zit je vast aan de koop.
  roze dinsdag 27 januari 2026 @ 23:39:05 #21
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_219944183
Doe niet zo moeilijk en stuur de klantenservice gewoon netjes een berichtje.
Your beauty never ever scared me.
  dinsdag 27 januari 2026 @ 23:50:16 #22
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219944226
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 23:14 schreef Aloria het volgende:

[..]
Die zag ik pas op mijn werk toen die vent met pakket voor mijn deur stond( ringdeurbel camera ) als ik op annuleren druk, komt er meestal geen email met hartelijk bedankt voor u bestelling....

En lees nu ook alle emails even door maar er staat ook bij de tweede email, we kunnen je betaling niet verwerken er is geen bedrag over geschreven.....

Waarom verzenden ze de boel dan ?
Zoals al gezegd: vaak kom je in het bestelproces op een punt waarbij staat vermeld dat als je klikt op verder gaan je vanaf die klik akkoord bent met het doen van de aankoop. Die klik heb je gedaan, want je kwam bij het doen van de betaling.
pi_219944327
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 23:50 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Zoals al gezegd: vaak kom je in het bestelproces op een punt waarbij staat vermeld dat als je klikt op verder gaan je vanaf die klik akkoord bent met het doen van de aankoop. Die klik heb je gedaan, want je kwam bij het doen van de betaling.
Ik neem inderdaad morgen even contact met ze op, maar dit is best fraude gevoelig, gewoon iemands email invullen, laten bezorgen bij een huis 8 straten verder op, word de volgende dag al gelijk bezorgd en je hebt niks betaald en de persoon van de email kan er niks tegen doen want deze website leverd gelijk en wil je het niet moet je weigeren bij de deur dan krijg je je geld terug maar ja met deze "bug" word er niet betaald maar wel verzonden....
  woensdag 28 januari 2026 @ 00:36:46 #24
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219944334
quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2026 00:33 schreef Aloria het volgende:

[..]
Ik neem inderdaad morgen even contact met ze op, maar dit is best fraude gevoelig, gewoon iemands email invullen, laten bezorgen bij een huis 8 straten verder op, word de volgende dag al gelijk bezorgd en je hebt niks betaald en de persoon van de email kan er niks tegen doen want deze website leverd gelijk en wil je het niet moet je weigeren bij de deur dan krijg je je geld terug maar ja met deze "bug" word er niet betaald maar wel verzonden....
Dat kan natuurlijk sowieso met de optie ‘betalen achteraf’.
pi_219944336
quote:

[..]
Niet zo lullen, stuur die gasten gewoon een e-mail en betaal gewoon. Niet zo moeilijk doen hoor. Kom op zeg. Of stuur die meuk gewoon terug. Gedraag je niet als een doorsnee-KLB-er.
pi_219944404
quote:

[..]
Daarom eerst de site googlen naar betrouwbaarheid voordat je verder gaat met bestellen.
pi_219944962
quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2026 01:11 schreef Apoint2 het volgende:

[..]
Daarom eerst de site googlen naar betrouwbaarheid voordat je verder gaat met bestellen.
Lullige is deze site is zeer betrouwbaar, iedereen heeft dit merk bijna wel in huis en is zelfs koninklijk gemaakt door koningin Juliana
  Moderator woensdag 28 januari 2026 @ 08:13:33 #28
16180 crew  CoolGuy
pi_219944994
Uhuh, maar ondertussen was je gewoon van plan die meuk te houden tot een of ander moment waarop jij dacht dat je het product dan kon houden zonder ervoor te betalen.

Dat het verhaal gaandeweg anders werd omdat je er achter kwam dat je toch een betalingsverplichting was aangegaan maakt je initiële idee niet anders.
pi_219945533
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2026 08:13 schreef CoolGuy het volgende:
Uhuh, maar ondertussen was je gewoon van plan die meuk te houden tot een of ander moment waarop jij dacht dat je het product dan kon houden zonder ervoor te betalen.

Dat het verhaal gaandeweg anders werd omdat je er achter kwam dat je toch een betalingsverplichting was aangegaan maakt je initiële idee niet anders.
Ik zal je mee nemen naar de email

1ste mail Bedankt voor je bestelling je ontvang een email wanneer je bestelling word verwerkt

2de mail Kan de betaling voor de bestelling niet verwerken, probeer de bestelling opnieuw te betalen.

Nee want ik hoef het niet daarom heb ik het ook weggeklikt ( en word het NIET verwerkt zie eerste email !!!! )

3de mail Je bestelling is onderweg, hoe dan ? Want door te betalen ga je juist akkoord met de bestelling. Ze hebben geen rekeningnummer niks van mij.

( nep email aanmaken, foute gegevens invoeren af laten leveren bij een DHL punt, pakket afhalen en enige wat ze kunnen is een aanmaning sturen naar de email die fake is, dat lijkt mij toch niet de bedoeling te zijn )

Denk maar niet dat steam mij een game levert als ik niet betaal en de QR code niet scan.

Daarna emails van de gehele DHL shit... maarja niet gezien omdat ik aan het werk was, moet wel toegeven ze hebben enorm snelle leveringstijd 🤣😅
pi_219945608
Ik had een keer iets soortgelijks. Zat op een site en zo'n chatbox opende en ik zei zo van ja ik wil het maar heb geen geld mag ik het gratis en die gast zei nog ja ook
  Moderator woensdag 28 januari 2026 @ 09:55:28 #31
16180 crew  CoolGuy
pi_219945615
quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2026 09:43 schreef Aloria het volgende:

[..]
Ik zal je mee nemen naar de email

1ste mail Bedankt voor je bestelling je ontvang een email wanneer je bestelling word verwerkt

2de mail Kan de betaling voor de bestelling niet verwerken, probeer de bestelling opnieuw te betalen.

Nee want ik hoef het niet daarom heb ik het ook weggeklikt ( en word het NIET verwerkt zie eerste email !!!! )

3de mail Je bestelling is onderweg, hoe dan ? Want door te betalen ga je juist akkoord met de bestelling. Ze hebben geen rekeningnummer niks van mij.

( nep email aanmaken, foute gegevens invoeren af laten leveren bij een DHL punt, pakket afhalen en enige wat ze kunnen is een aanmaning sturen naar de email die fake is, dat lijkt mij toch niet de bedoeling te zijn )

Denk maar niet dat steam mij een game levert als ik niet betaal en de QR code niet scan.

Daarna emails van de gehele DHL shit... maarja niet gezien omdat ik aan het werk was, moet wel toegeven ze hebben enorm snelle leveringstijd 🤣😅
Dat is allemaal heel leuk, en je maakt er heel veel woorden aan vuil, maar de realiteit is nog steeds dat jij wilde weten wanneer je 'veilig' zat, in de zin van dat zij niks meer konden terugvorderen etc etc. Dat is waar je op uit was. Je zit te draaien, en doe je ding vooral hoor, maar je intentie was heel duidelijk.
pi_219945642
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2026 09:55 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Dat is allemaal heel leuk, en je maakt er heel veel woorden aan vuil, maar de realiteit is nog steeds dat jij wilde weten wanneer je 'veilig' zat, in de zin van dat zij niks meer konden terugvorderen etc etc. Dat is waar je op uit was. Je zit te draaien, en doe je ding vooral hoor, maar je intentie was heel duidelijk.
Af en toe is zo iets mooi toch, had dit ook naar Pepper kunnen sturen, waren ze 16k misgelopen ( speciale actie waar maar zoveel stuks van te koop zijn

Heb chat gtp ook even gevraagd wat hij zou doen als hij een webshop was en ik deze actie bij hem had gedaan en hij mij bovenstaande mail verstuurd had kan de betaling voor de bestelling niet bevestigen, als die nog het item zou opsturen zonder dat er geld binnen gekomen is.

Kort antwoord geen betaling = geen bevestiging = geen verzending = geen koop overeenkomst
  Moderator woensdag 28 januari 2026 @ 10:20:39 #33
16180 crew  CoolGuy
pi_219945809
quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2026 09:59 schreef Aloria het volgende:

[..]
Af en toe is zo iets mooi toch, had dit ook naar Pepper kunnen sturen, waren ze 16k misgelopen ( speciale actie waar maar zoveel stuks van te koop zijn

Heb chat gtp ook even gevraagd wat hij zou doen als hij een webshop was en ik deze actie bij hem had gedaan en hij mij bovenstaande mail verstuurd had kan de betaling voor de bestelling niet bevestigen, als die nog het item zou opsturen zonder dat er geld binnen gekomen is.

Kort antwoord geen betaling = geen bevestiging = geen verzending = geen koop overeenkomst

Ja had je kunnen doen, maar het feit dat ze dán meer geld waren misgelopen dan nu rechtvaardigt wat jij nu doet niet, maar het is wel een mooi hypothetisch rookgordijntje waar je je achter probeert te verschuilen.
  woensdag 28 januari 2026 @ 10:22:41 #34
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219945845
Er is een betalingsverplichting ontstaan op het moment dat je op akkoord klikte en tot de betaling overging. Dat de betaling toen niet lukte doet daar dus niks aan af. Dat jij je mail zo slecht bijhoudt ook niet.
pi_219945863
quote:

[..]

En daarom is chatgpt niet geschikt voor juridisch advies...

Bij dit soort zaken wordt er ook altijd een bepaalde mate van redelijkheid verwacht van beide partijen. Het is heel redelijk om aan te nemen dat je geen producten gratis krijgt, enkel omdat de betaling niet werkte/ tot het einde uitgevoerd is. Je hebt heus niet ineens recht op dit product, omdat zij hun bestelsysteem niet helemaal op orde hebben. En dat weet jij ook. En als het ooit zover zou komen een rechter ook.

Dus stuur het gewoon terug als je niet wil betalen, of betaal de rekening als je het wil houden. Uitzondering zou kunnen zijn als kosten voor het retourneren hoger zijn dan de kosten van het product zelf, maar zelfs dat is aan de leverancier om te bepalen, niet aan jou.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_219945886
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 18:22 schreef Captain_Ghost het volgende:
gefeliciteerd met je mooie cadeautje..

Intussen zorg dat je wat geld achterhouden, voor geval wanneer bedrijf achterkomt.
Is dit niet gewoon een ongevraagde zending? https://www.rijksoverheid(...)ding-van-een-product

[ Bericht 1% gewijzigd door baskick op 28-01-2026 10:32:11 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  roze woensdag 28 januari 2026 @ 10:26:11 #37
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_219945896
quote:

[..]

We weten allemaal dat je die webshop niet netjes een berichtje gaat sturen. :') Terwijl je in eerste instantie sowieso al van plan was om te betalen.

Je probeert allemaal excuses te zoeken nu waarom je niet hoeft te betalen.
  woensdag 28 januari 2026 @ 10:26:52 #38
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219945900
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2026 10:25 schreef baskick het volgende:

[..]
Is dit niet gewoon een ongevraagde zending? https://www.rijksoverheid(...)ding-van-een-product
Serieuze vraag? Als in het bestelproces de betaling niet lukt?
pi_219945917
quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2026 10:26 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Serieuze vraag? Als in het bestelproces de betaling niet lukt?
Ja. Die vraag was serieus (tot op ik pas verderop las hoe het precies gegaan is - die informatie had ik niet toen ik reageerde).

Als de bestelknop voldeed, is een order versturen als iemand de daadwerkelijke betaling annuleert, wel bijzonder (als in, het komt weinig voor). De betaling annuleren kan door een winkel beter gezien worden als een annulering/herroeping van de bestelling, me dunkt.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_219945937
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2026 10:25 schreef baskick het volgende:

[..]
Ik heb een keurige mail verstuurd dat ik wacht op een retourlabel met foto dat het pakket nog netjes gesloten is, we wachten af

quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2026 10:27 schreef baskick het volgende:

[..]
Ja. Die vraag was serieus (tot op ik pas verderop las hoe het precies gegaan is - die informatie had ik niet toen ik reageerde).

Als de bestelknop voldeed, is een order versturen als iemand de daadwerkelijke betaling annuleert, wel bijzonder (als in, het komt weinig voor).
Ze sturen ook keurig een mail zie mijn vorige post mail 2, die negeer ik want ik WIL niet betalen en een overeenkomst aangaan en dan toch versturen....
  roze woensdag 28 januari 2026 @ 10:30:26 #41
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_219945938
@Aloria we lezen graag wat de klantenservice zei toen je net een berichtje stuurde.
pi_219945967
quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2026 10:30 schreef Ama het volgende:
@:Aloria we lezen graag wat de klantenservice zei toen je net een berichtje stuurde.
Ze reageren binnen 24 tot 48 uur, ben benieuwd en anders bel ik morgen naar hun toe, want met deze zijdeur kun je hun gehele webshop leegtrekken
  Moderator woensdag 28 januari 2026 @ 10:36:56 #43
16180 crew  CoolGuy
pi_219945980
Ik heb net hier op een briefje geschreven wat ik vermoed dat ongeveer de richting van de reactie door de webshop gaat zijn volgens TS, als zij de update komt geven. :+
  woensdag 28 januari 2026 @ 10:46:25 #44
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219946097
quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2026 10:35 schreef Aloria het volgende:

[..]
Ze reageren binnen 24 tot 48 uur, ben benieuwd en anders bel ik morgen naar hun toe, want met deze zijdeur kun je hun gehele webshop leegtrekken
De vraag is of het een zijdeur is.

De vraag is ook nog steeds welke tekst er stond toen je klikte om de bestelling te plaatsen.

quote:
Het consumentenrecht vereist dat bij online aankopen met “niet voor misverstand vatbare termen en op goed leesbare wijze” wordt aangegeven dat de consument met zijn bestelling een betalingsverplichting aangaat. Een bestelknop moet duidelijk en met een ondubbelzinnige formulering vermelden dat er een betalingsverplichting ontstaat wanneer de consument op de betreffende knop klikt. Hieraan is in elk geval voldaan als op de knop staat "bestelling met betalingsverplichting". Dit is vastgelegd in de zogenoemde ‘bestelknopbepaling’, in artikel 6:230v lid 3 BW, waarmee artikel 8 lid 2 van de Richtlijn Consumentenrechten (Richtlijn 2011/83/EU) is geïmplementeerd.
https://www.stibbe.com/nl(...)est-strikte-lijn-met

Trouwens, als jouw argument is dat je niet hebt besteld zou je volgens bovenstaande bron het artikel alsnog niet mogen houden zonder betalen.
pi_219946211
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 21:11 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Als het om een paar losse eurootjes zou gaan zou ik TS dit pleziertje wel gunnen; hadden ze maar beter op moeten letten.
Maar het gaat nu om honderden euro's waarvoor het bedrijf het schip in is gegaan...
pi_219946221
quote:

[..]
Wil je dat zware ding van honderden euro's nou wel hebben aangezien je geprobeerd hebt het te betalen, of wil je hem achteraf gezien alleen maar houden als hij gratis is? Je bent niet van plan er alsnog voor te gaan betalen als men er om vraagt?
  roze woensdag 28 januari 2026 @ 11:12:13 #47
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_219946327
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2026 11:00 schreef ToT het volgende:

[..]
Wil je dat zware ding van honderden euro's nou wel hebben aangezien je geprobeerd hebt het te betalen, of wil je hem achteraf gezien alleen maar houden als hij gratis is? Je bent niet van plan er alsnog voor te gaan betalen als men er om vraagt?
Ja beetje vaag verhaal. Ergens anders zegt ze dat zij de bestelling niet meer wou maar in de OP staat alleen dat zij te lui was om de Rabo scanner erbij te pakken maar dat ze in eerste instantie wel van plan was om te betalen.
  roze woensdag 28 januari 2026 @ 11:13:44 #48
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_219946357
quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2026 10:35 schreef Aloria het volgende:

[..]
Dat denk jij maar zo werkt het niet.
pi_219946366
Kees van der Spek heeft ook een uitzending over hoe je webshops kunt oplichten. Misschien een tip voor TS?
pi_219946385
- Nee -

[ Bericht 98% gewijzigd door CoolGuy op 28-01-2026 11:28:44 ]
pi_219946574
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2026 11:14 schreef ToT het volgende:
Kees van der Spek heeft ook een uitzending over hoe je webshops kunt oplichten. Misschien een tip voor TS?
Haha misschien om ideeën op te doen 🤭 moet vanavond werken dus vanavond laat of morgen hopelijk update,
pi_219946604
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2026 11:16 schreef ToT het volgende:
- Nee -
Ik was alleen cynisch met deze post; dat is de inhoud van de aflevering van Kees van der Spek! ;)
Ik weet dat je geen illegale tips moet geven, maar ook in die uitzending laten ze verstandig genoeg wat belangrijke details achterwege.
pi_219946738
quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2026 10:46 schreef Lienekien het volgende:

[..]

De vraag is ook nog steeds welke tekst er stond toen je klikte om de bestelling te plaatsen.
[..]

Trouwens, als jouw argument is dat je niet hebt besteld zou je volgens bovenstaande bron het artikel alsnog niet mogen houden zonder betalen.
Blijkbaar een bekend bedrijf. Dan is het echt wel dicht getimmerd.

Dit lijkt een bug maar als je klikt op betalen ben je bij de meeste websites een betalingsverplichting aangegaan wat zoals jij neerzet bijna altijd staat aangegeven in de stap voordat de betalingstap volgt. Je klikt op betalen, bestellen is dan al gedaan.
pi_219946762
Dit is wel het equivalent van "de barcode is onleesbaar dus het is gratis hihaho".
pi_219947266
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 18:12 schreef Aloria het volgende:
Hey allemaal,

Ik zag op een a merk webshop een leuk item, deze in mijn mandje gedaan, info ingevuld en wilde met ideal betalen.

Er stond foto scannen met de rabo app. Denk hier geen zin in om dat ding te zoeken dus denk sluit het af dan maar geen item ( heb het ook niet nodig )

Tot mijn grote verbazing staat het pakket voor mijn deur, geen afschrijving van mijn bank, geen factuur erbij....

Bij welke webshop was dit?
pi_219947505
In ieder geval mag je zelfs zonder retourlabel je pakket gewoon terug geven aan een DHL pakket punt, mocht ik geen reactie krijgen dan word het binnen 5 dagen retour gestuurd.

Wat ik wel bijzonder vind is dat het telefoon nummer van de NL afdeling vanwege bijzondere redenen niet operationeel is 🤣
pi_219951834
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2026 13:21 schreef Meditations het volgende:

[..]
Bij welke webshop was dit?
BK.nl

Heb een Engelse email terug gekregen met een retourlabel, in de email leggen ze ook uit dat ze in het buitenland zitten. ( vandaaaaaaar dat de NL telefoon niet meer bestaat )

Maar heb je een hekel aan je ex of je schoonmoeder, 400 pannen bestellen, met hun gegevens en email, komt de ideal QR code te voorschijn dan op annuleren drukken, omdat ze de website op automatisch hebben staan dat ze elke bestelling die ze binnen krijgen gelijk doorzetten........ en je ook niet kunt annuleren want alles word automatisch verzonden.... ( wat een constructie zeg, zie link )

https://help.bk.nl/hc/nl/(...)bestelling-annuleren

[ Bericht 7% gewijzigd door Aloria op 29-01-2026 12:22:47 ]
  woensdag 28 januari 2026 @ 22:40:26 #58
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219951883
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2026 22:37 schreef Aloria het volgende:

[..]
BK.nl

Heb een Engelse email terug gekregen met een retourlabel, in de email leggen ze ook uit dat ze in het buitenland zitten. ( vandaaaaaaar dat de NL telefoon niet meer bestaat )

Maar heb je een hekel aan je ex of je schoonmoeder, 400 pannen bestellen, met hun gegevens en email, komt de ideal QR code te voorschijn wegklikken en omdat ze de website automatisch hebben staan dat ze elke bestelling opsturen........ en je ook niet kunt annuleren word alles verzonden....
Zucht. Dat maakt het nog steeds niet gratis.
pi_219951969
quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2026 22:40 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Zucht. Dat maakt het nog steeds niet gratis.
Nee maar dit is toch totaal niet efficiënt van zo'n bedrijf, -

[ Bericht 13% gewijzigd door Nizno op 28-01-2026 22:47:16 ]
  woensdag 28 januari 2026 @ 22:47:17 #60
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219951982
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2026 22:45 schreef Aloria het volgende:

[..]
Nee maar dit is toch totaal niet efficiënt van zo'n bedrijf,
Hele diepe zucht.

[ Bericht 14% gewijzigd door Nizno op 28-01-2026 22:49:36 (reactie op edit) ]
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 28 januari 2026 @ 22:49:04 #61
29278 crew  Nizno
Versie 4.5
pi_219952000
Laten we het houden bij WGR, niet met proberen te zoeken naar manieren om te frauderen.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_219956030
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2026 09:55 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Mee eens maar het is wel raar van de webshop normaal volgt dan een mail met bestelling geannuleerd en dta was het dan. TS heeft die ook ontvangen.

Zelf trouwens ooit bij Bol iets 2x gehad. Netjes gemeld en teruggestuurd inc bijbehorend schrijven wordt het geld alsnog teruggestort op mijn rekening.

Dan ga ik ook geen moeite meer doen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_219956500
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2026 11:49 schreef Farenji het volgende:
Dit is wel het equivalent van "de barcode is onleesbaar dus het is gratis hihaho".
Vroeger als bijbaantje in een winkel gewerkt en dan waren er ook altijd van die lolbroeken: "Er staat geen prijs op dus dan is het gratis toch? Hihihi..." En dan geloven dat zij de enige zijn die dit originele grapje bedacht hebben. Godver, wat waren dat vervelende mensen!
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_219974848
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 22:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Zolang het geen custom product is kan je sowieso kosteloos retourneren. Als ze alsnog om geld gaan vragen dan stuur je het gewoon terug. Hopelijk leert dat bedrijf dan ook zulke truukjes af.
nee, dat bol dit aanbiedt maakt dit geen recht ofzo
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
  zondag 1 februari 2026 @ 08:40:55 #65
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219974864
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2026 08:35 schreef mschol het volgende:

[..]
nee, dat bol dit aanbiedt maakt dit geen recht ofzo
Je bedoelt dat de kosten voor het retourneren niet altijd voor rekening van de webshop komen.
pi_219974931
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2026 08:40 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Je bedoelt dat de kosten voor het retourneren niet altijd voor rekening van de webshop komen.
voetbalmanager (lijkt) het zo neer te zetten alsof het een algemeen recht is om dingen gratis te retourneren. dit is niet het geval. in sommige webshops wordt dit echter vergoed, dus geen algemeen recht
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
  zondag 1 februari 2026 @ 11:21:27 #67
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219975683
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2026 08:56 schreef mschol het volgende:

[..]
voetbalmanager (lijkt) het zo neer te zetten alsof het een algemeen recht is om dingen gratis te retourneren. dit is niet het geval. in sommige webshops wordt dit echter vergoed, dus geen algemeen recht
Ja, nogmaals, dan gaat het om de verzendkosten.
pi_219975806
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2026 17:12 schreef knoopie het volgende:

[..]
Vroeger als bijbaantje in een winkel gewerkt en dan waren er ook altijd van die lolbroeken: "Er staat geen prijs op dus dan is het gratis toch? Hihihi..." En dan geloven dat zij de enige zijn die dit originele grapje bedacht hebben. Godver, wat waren dat vervelende mensen!
Dit is meer dat ik bij je aan de kassa sta en dan zeg, ik wil dit item niet, zou je dit terug willen plaatsen voor mij.

Waarop jij zegt NEE sorry mevrouw je staat bij de kassa bij binnenkomst heb jij dit item in je kar geplaatst dus de bestelling moet mee naar huis !

Nou sorry ik ga niet betalen ik annuleer, sorry mevrouw maar u moet dit mee nemen als u dit zelf niet mee neemt sturen we het zelf naar u op want u hebt dit in u winkelwagen geplaatst.

Ik loop de winkel uit zonder item en niks betaald....

1 dag later staat item op de stoep....

En dan denk ik Jezus wat een vervelende kut winkel zo ga je toch niet om met klanten
  Moderator / Kerstkaart terrorist zondag 1 februari 2026 @ 11:46:13 #69
29278 crew  Nizno
Versie 4.5
pi_219975836
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2026 11:42 schreef Aloria het volgende:

[..]
Dit is meer dat ik bij je aan de kassa sta en dan zeg, ik wil dit item niet, zou hier dit mag weer terug.

Waarop jij zegt NEE sorry mevrouw je staat bij de kassa bij binnenkomst heb jij dit item in je kar geplaatst dus de bestelling moet mee naar huis !

Nou sorry ik ga niet betalen ik annuleer, sorry mevrouw maar u moet dit mee nemen als u dit zelf niet mee neemt sturen we het zelf naar u op want u hebt dit in u winkelwagen geplaatst.

En dan denk ik Jezus wat een vervelende kut winkel zo ga je toch niet om met klanten
Jij zet online je handtekening dat je akkoord gaat met de voorwaarden en de aankoop bevestigd, voordat je op de knop drukt die jou naar iDeal stuurt.
Dat is totaal anders dan in de winkel nog bij de kassa iets besluiten niet te willen hebben.
Dat is meer als... je hebt al gepint en je gaat dan in de winkel al gillen dat je het toch niet wilt ondanks dat er in de winkel geen verplichting tot ruilen of retourneren is.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  Moderator / Kerstkaart terrorist zondag 1 februari 2026 @ 12:01:43 #70
29278 crew  Nizno
Versie 4.5
pi_219975961
Maar een fysieke winkel is geen goede vergelijk. dit is meer als deze man

https://www.omroepbrabant(...)-5-miljoen-te-winnen
in het spel is het elke keer gemeld, als je op de knop drukt is de prijs die geboden wordt van jou.

Dat is het moment van akkoord gaan met het bod en de voorwaarden.
Dat je daarna nog ziet wat je had kunnen worden kun je een beetje vergelijken met het door de webshop versturen van het product. Jij bent akkoord gegaan met de voorwaarden en de aankoop op dat moment dat je naar de betaalpagina gaat.
pi_219975964
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 18:12 schreef Aloria het volgende:
Hey allemaal,

Er bestaat ook nog zoiets als achteraf betalen…
Je hebt nu in principe gewoon een schuld bij dat bedrijf.
  Moderator zondag 1 februari 2026 @ 12:03:39 #72
16180 crew  CoolGuy
pi_219975978
quote:
99s.gif Op zondag 1 februari 2026 11:46 schreef Nizno het volgende:

[..]
Jij zet online je handtekening dat je akkoord gaat met de voorwaarden en de aankoop bevestigd, voordat je op de knop drukt die jou naar iDeal stuurt.
Dat is totaal anders dan in de winkel nog bij de kassa iets besluiten niet te willen hebben.
Dat is meer als... je hebt al gepint en je gaat dan in de winkel al gillen dat je het toch niet wilt ondanks dat er in de winkel geen verplichting tot ruilen of retourneren is.
Mja, maar TS snapt stiekem heel goed wat er aan de hand is. Ze heeft ook (niet zo) subtiel geprobeerd om het doel van het topic aan te passen. Dit ging in het begin heel ordinair om 'hoe kan ik dit ding houden zonder dat ik ervoor betaal, en per wanneer ben ik dan uit de zorgen qua terug eisen etc etc'. Maar toen daar nogal tegengas op kwam werd het verandert in dat de winkel toch wel rare voorwaarden heeft etc.

Nog even en dan is de boodschap dat ze ons allemaal heeft behoed voor soortgelijke situaties mochten mensen daar toevallig gaan bestellen, mocht de winkel het aanpassen.

Maar dat gaat alleen maar op als je negeert (en dat doet TS graag want anders gaat het verhaaltje waar ze dit topic heen heeft proberen te draaien niet op) dat je akkoord gaat met voorwaarden etc. en dat heb je gedaan als je bij de betaling aankomt in het bestelproces.
  Moderator / Kerstkaart terrorist zondag 1 februari 2026 @ 12:23:38 #73
29278 crew  Nizno
Versie 4.5
pi_219976221
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2026 12:03 schreef CoolGuy het volgende:
allemaal heeft behoed voor soortgelijke situaties mochten mensen daar toevallig gaan bestellen, mocht de winkel het aanpassen.
door mensen als TS is het juist al aangepast.
  zondag 1 februari 2026 @ 13:08:08 #74
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219976602
quote:
99s.gif Op zondag 1 februari 2026 12:23 schreef Nizno het volgende:

[..]
door mensen als TS is het juist al aangepast.
quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2026 10:46 schreef Lienekien het volgende:

[..]

[..]

pi_219977259
quote:

[..]
Dit is meer dat ik bij je aan de kassa sta en dan zeg, ik wil dit item niet, zou je dit terug willen plaatsen voor mij.

Het lijkt wel alsof het kwartje niet willen vallen bij je? Er zijn hier al tal voorbeelden gegeven waarom je vergelijk niet op gaat. Maar je blijft iedere keer proberen om toch je gelijk te halen lijkt het wel.
  maandag 2 februari 2026 @ 08:17:42 #76
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_219982861
En om de oorspronkelijke vraag te beantwoorden, een consumentenkoop vordering heeft een verjaringstermijn van twee jaar dus retour sturen lijkt me verstandiger.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_219990298
quote:

[..]

lol.
ik moest dit quoten. werkt dit echt zo in je hoofd?

het is alsof je bij de kassa staat, zelf het geluidje van contactloos betalen maakt en je met je karretje naar buiten rijd. en dan buiten verbaasd rondkijkt dat de beveiliging je bij de uitgang niet tackelde. ja, maar als niemand me tegenhoud, dan moet het toch gratis zijn?

jij bent degene voor wie deze smiley is uitgevonden :')
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')