Ik had het idee dat Blondin klaagde over duwen van Manganello.quote:Op zondag 25 januari 2026 16:07 schreef Cyan9 het volgende:
Zijn Manganello en Blondin geen vrienden? Die laatste stond enorm verzuurd bij de prijsuitreiking.
quote:Op zondag 25 januari 2026 16:12 schreef Redefine het volgende:
Gelukkig sluiten we het wereldbekerseizoen af met het koningsnummer.
Ja. Het nummer kan in de basis zeker leuk om te zien zijn en heeft ook wel potentie om wat te worden. Maar dat zal denk ik nog wel een hele tijd gaan duren.quote:
Het nummer heeft een gouden toekomst, hoor ik netquote:Op zondag 25 januari 2026 16:26 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ja. Het nummer kan in de basis zeker leuk om te zien zijn en heeft ook wel potentie om wat te worden. Maar dat zal denk ik nog wel een hele tijd gaan duren.
Dat klopt denk ik ook wel. Als dit serieus genomen zou worden (wat kan als het Olympisch zou zijn) dan krijg je wel echt veel goede teams aan de start. Zou dan bij de titel toernooien wel een toernooivorm moeten krijgen.quote:Op zondag 25 januari 2026 16:31 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Het nummer heeft een gouden toekomst, hoor ik net
Zeker. Dat was ook een zwieper/wissel die wel extra snelheid oplevert waar je bij veel ploegen nog twijfelt of het wel sneller is.quote:Op zondag 25 januari 2026 16:50 schreef H.Vviv het volgende:
Dat zag er allemaal goed uit voor Amerika.
Wordt helemaal mooi met de matrix hierquote:Op zondag 25 januari 2026 16:54 schreef H.Vviv het volgende:
Mocht dit ooit olympisch worden dan heeft Amerika wel een voordeel ten opzichte van Nederland, die nemen dit onderdeel wel serieus, net zoals de ploegenachtervolging.
Dat zeker ja. Wat misschien juist wel een voordeel is voor het bewustzijn in Nederland. Bij de TP ging het te lang nog te goed door te leunen op individuele klasse i.p.v. echt te trainen.quote:Op zondag 25 januari 2026 16:54 schreef H.Vviv het volgende:
Mocht dit ooit olympisch worden dan heeft Amerika wel een voordeel ten opzichte van Nederland, die nemen dit onderdeel wel serieus, net zoals de ploegenachtervolging.
Mag er straks iemand niet gaan omdat Westenbroek zo belangrijk is voor de Team Sprint.quote:Op zondag 25 januari 2026 16:55 schreef Em31 het volgende:
[..]
Wordt helemaal mooi met de matrix hier
Ik acht de kans bijzonder groot dat de stagiair is vergeten de template van world cup 1 in Amerika voldoende aan te passenquote:Op zondag 25 januari 2026 20:36 schreef hole1988 het volgende:
Top5 video van Inzell, waarom er world cup 1 met Amerikaanse vlag in de thumbnail staat is mij ook een raadsel.
Bekijk deze YouTube-video
Dat is wel heel erg zuurquote:Op zondag 25 januari 2026 20:49 schreef hhh38 het volgende:
Treurig nieuws voor Philip Due Schmidt. Hij was speciaal naar Salt Lake City gereisd om een limiettijd te rijden zodat ie kan starten op de Mass Start. Hij had sub-6:30 nodig op de 5km en reed in 2 pogingen 6:29.76.
Maar er zijn in totaal teveel schaatsers ingeschreven (mogen er 164 zijn) en dan moet de ISU gaan schrappen. Dat doen ze van onderaf op volgorde van plaatsing. Eerst plek 28 op de 500m, dan plek 28 op de 1000m etc. Omdat andere landen tactisch hebben ingeschreven is hij één van de slachtoffers.
Hij was ook de schaatser die vorig jaar terugkeerde nadat ie in coma had gelegen na een epileptische aanval.
https://www.dr.dk/sporten(...)er-absurd-beslutning
Eigenlijk hoort dit natuurlijk in OWS. Hij zegt zelf op instagram dat ie er echt kapot van is. Dit is Beune die niet mag starten op de 1500m in het kwadraatquote:
Maar ook de Nederlandse mannen hebben hun snelste races bijna allemaal recent gereden. Wat waarschijnlijk wel zo is, is dat we in Nederland qua professionaliteit/training e.d. al dichter bij het maximum zaten dan in landen die minder middelen hadden om kennis en kunde binnen te halen en talent maximaal te ontplooien. Dat is wel een tendens die je waarneemt. En op de lange afstanden dus momenteel een gebrek aan talent vanuit Nederland.quote:Op zondag 25 januari 2026 10:52 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Het is ook een mindsetverandering die er bij de NL-heren nog niet is, waar je mikte op rondjes 29 laag, is het nu 28 laag waar je op moet mikken.
[..]
Ik zie enkel een kans op de 500m dat Jordan verliest, maar dan zal de Pool wel winnen ipv Jenning.
Zou, ondanks een weggegooide wereldbekerwinst, ook wel dom zijn om dat nu te doen. Dan wordt er op de Spelen straks als eerste naar jou gekeken.quote:Op zondag 25 januari 2026 16:00 schreef Redefine het volgende:
De Italianen laten wederom zien dat zij nooit enige energie zullen steken in een achtervolging. Dat laten ze altijd aan anderen over. Vaak nog met succes ook. Mooi dat het nu net niet lukte.
Bijzonder dat Kramer daar in de laatste 50 meter al de reflex (?) had om met de handen op de rug te gaan rijden, maar dat dat concept pas zo laat echt z'n intrede heeft gedaan.quote:Op zondag 25 januari 2026 09:34 schreef franklop het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
20 jaar geleden waren we nog 10 seconden langzamer
Met handen op de rug rijden tijdens de rechte einden is op de lange afstanden natuurlijk helemaal geen nieuwe trend. Dat doet iedereen al decennia. Tijdens het afsprinten hebben veel schaatsers inderdaad nog de neiging om de handen los te doen, maar als je jezelf aan het einde van de rit uit balans schaatst met je handen op de rug heeft dat ook geen zin. Je ziet wel dat met de handen op de rug op het rechte eind wel steeds vaker voorkomt op de 1500m en soms zelfs op de 1000m.quote:Op zondag 25 januari 2026 22:33 schreef wimderon het volgende:
[..]
Bijzonder dat Kramer daar in de laatste 50 meter al de reflex (?) had om met de handen op de rug te gaan rijden, maar dat dat concept pas zo laat echt z'n intrede heeft gedaan.
Dat klopt. Maar zo doen ze het altijd. Meestal is er dan wel een ander die het voor ze doet.quote:Op zondag 25 januari 2026 22:30 schreef wimderon het volgende:
[..]
Zou, ondanks een weggegooide wereldbekerwinst, ook wel dom zijn om dat nu te doen. Dan wordt er op de Spelen straks als eerste naar jou gekeken.
Als ie in de Olympische finale maar voorop kan rijden bij een aanval van Bergsma om het vervolgens stil te laten vallen. En andere aanvallers te schaduwen.quote:Op zondag 25 januari 2026 22:31 schreef wimderon het volgende:
Ik concludeer overigens wel voorzichtig dat Van de Bunt niet heel bijzonder is in het massstarten.
De Koreanen deden het ook nooit. Behalve op de Olympische Spelen toen het er echt om ging en Lee goud pakte.quote:Op zondag 25 januari 2026 23:07 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar zo doen ze het altijd. Meestal is er dan wel een ander die het voor ze doet.
Ik neem toch aan dat in ieder geval een België en VS het daar niet dusdanig uit de hand gaan laten lopen, mochten ze met twee man in de finale staan.quote:Op zondag 25 januari 2026 23:13 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Als ie in de Olympische finale maar voorop kan rijden bij een aanval van Bergsma om het vervolgens stil te laten vallen. En andere aanvallers te schaduwen.
Bij de 500m en 1500m schaats je bij de start eerste 100m rechtdoor bij de 1000m is dat 50m. Zou het ermee te maken hebben dat Kok meer snelheid pakt rechtdoor en Leerdam in de bochten?quote:Op maandag 26 januari 2026 15:55 schreef hhh38 het volgende:
Om nog even terug te komen op de 1000m. Ik blijf het fascinerend vinden dat Kok beter is dan Leerdam op de 500m en 1500m, maar (nu) niet op de 1000m.
Als je kijkt naar de 1e volle ronde zie je dit over alle WBs (500 vs 1000):
Kok
SLC: 26.2 & 25.9 vs 26.2
Calgary: 26.2 & 26.4 vs 26.3
Heerenveen: 26.6 vs 27.0
Hamar: 26.7 vs 27.1
Inzell: 26.5 vs 26.7
Leerdam
SLC: 26.5 & 26.7 vs 26.1
Calgary: 26.7 & 26.4 vs 26.4
Heerenveen: 26.7 vs 26.8
Hamar: reed niet
Inzell: 26.6 vs 26.3
Bij Kok is de 1e volle ronde op de 500m eigenlijk consequent sneller, terwijl dat bij Leerdam meestal de 1e volle ronde op de 1000m is. Kok zou die snelle rondes op de 1000 gewoon moeten kunnen evenaren en dan met meer snelheid de slotronde in gaan. Gek dat dat niet lukt of dat ze dat niet durft.
Ik heb het niet gecheckt maar volgens mij opent Kok wel gewoon sneller dan Leerdam. De verklaring dat Leerdam vaak snellere rondjes rijdt op de 1000 is denk ik dat zij nog verder van haar maximumsnelheid zit op 100m bij de 500. Maar Kok zou op basis van haar 500m gewoon een paar tienden sneller moeten kunnen in dat 1e volle rondje op de 1000m.quote:Op maandag 26 januari 2026 18:07 schreef hole1988 het volgende:
[..]
Bij de 500m en 1500m schaats je bij de start eerste 100m rechtdoor bij de 1000m is dat 50m. Zou het ermee te maken hebben dat Kok meer snelheid pakt rechtdoor en Leerdam in de bochten?
stagiair is al weer vervangen door AIquote:Op zondag 25 januari 2026 21:59 schreef Redefine het volgende:
Ik acht de kans bijzonder groot dat de stagiair is vergeten de template van world cup 1 in Amerika voldoende aan te passen
Dan zijn ze vergeten de prompt te vervangen voor het nummer en het landquote:Op maandag 26 januari 2026 21:02 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
stagiair is al weer vervangen door AI
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |