Ja geld vinden op straat, fantastischquote:
Mensen die niet gewoon meer geld vindenquote:Op zondag 25 januari 2026 15:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja geld vinden op straat, fantastischMaar rijk word je er niet van
Dus je had jaarlijks 500 euro teveel betaald en kreeg dat daarna terug?quote:Op zondag 25 januari 2026 16:01 schreef raptorix het volgende:
Niet helemaal gratis, maar ik had iets van 10 jaar mijn meterstanden niet doorgegeven, ik betaalde gewoon altijd het zelfde, na 10 jaar kreeg ik een slimme meter en een definietieve afrekening, was ruim 5000 euro. Ik dacht eerst dat het een fout was, en had er niet eens rekening mee gehouden, ik dacht altijd dat ze de meter aflazen in centrale meterkast ofzo. Was een leuke verrassing.
Ja.quote:Op zondag 25 januari 2026 17:08 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Dus je had jaarlijks 500 euro teveel betaald en kreeg dat daarna terug?
quote:Op zondag 25 januari 2026 15:10 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Investeringen in edelmetalen, aandelen, etc.
De meest luie manier om toch aan voldoende kapitaal te komen.
Leer mij nou eens wat ik moet gaan doen om daarin een beetje te grasduinen. En wat bedoel je van rente-op-rente? Ik heb dusdanig veel geld dat het bij mij om de rente echt niet te doen is hoor.quote:Op zondag 25 januari 2026 15:11 schreef Mutsaers__78 het volgende:
En vergeet het achtste wereldwonder niet: rente-op-rente.
quote:
quote:Op zondag 25 januari 2026 22:47 schreef TLC het volgende:
En een keer een tweede plek bij Toto 13, alleen FC Twente moest zonodig thuis verliezen van MVV
Jij doet alles goed!quote:
Was dat maar waarquote:
Klagen mag altijd makker.quote:Op zondag 25 januari 2026 22:54 schreef TLC het volgende:
[..]
Was dat maar waarmaar ik mag wat dat betreft niet klagen natuurlijk
Rente op rente, ofwel samengestelde rente (in het Engels: compound interest), is het proces waarbij de rente die je op je kapitaal verdient, wordt toegevoegd aan het oorspronkelijke bedrag. Hierdoor wordt de rente in de volgende periodes berekend op zowel het oorspronkelijke kapitaal als de reeds opgebouwde rente. Dit kan leiden tot een aanzienlijke groei van je vermogen op de lange termijn.quote:Op zondag 25 januari 2026 18:57 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
[..]
Leer mij nou eens wat ik moet gaan doen om daarin een beetje te grasduinen. En wat bedoel je van rente-op-rente? Ik heb dusdanig veel geld dat het bij mij om de rente echt niet te doen is hoor.
Offtopic: geldt dat ook als je dit bedacht hebt als werknemer van bedrijf X? Voor zover bij mij bekend is in Nederland dan het geval dat je nergens recht op hebt maar alles ten goede komt voor het bedrijf waar je voor werkt. Hoogstens een bonus van het bedrijf zelf wellicht.quote:Op maandag 26 januari 2026 09:28 schreef knoopie het volgende:
In Duitsland is de regeling, dat als op iets patent aangevraagd wordt, dat de medewerker die het bedacht heeft recht heeft op een financiële vergoeding. Dat betekent in mijn geval dat alle uitvinders samen een bepaald aandeel van de winst van een product krijgen zodra het op de markt is. Het aandeel is afhankelijk van hoe belangrijk het patent is voor het product (in mijn geval essentieel) en met hoeveel mensen je het moet delen (in mijn geval maar met zijn tweeën).
Het is niet dat ik kan gaan rentenieren, maar nu het product in meerdere landen verkocht wordt is het toch ongeveer een half maandinkomen per jaar waar ik niks meer voor hoef te doen. En tot nu toe wordt het elk jaar meer. Het patent loopt nog 10 jaar, dus uiteindelijk best veel "gratis geld".
Ja, geldt ook voor medewerkers. Voor zover ik weet is dat alleen in Duitsland zo, helaas. Daarna stond er altijd in alle contracten die ik had (als medewerker of als externe) dat het IP eigendom is van de opdrachtgever, en in de meeste landen is daarmee het verhaal te einde. Dus de overige patenten waaraan ik heb meegewerkt zijn eigenlijk dus niet veel meer dan een portfolio.quote:Op maandag 26 januari 2026 12:21 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Offtopic: geldt dat ook als je dit bedacht hebt als werknemer van bedrijf X? Voor zover bij mij bekend is in Nederland dan het geval dat je nergens recht op hebt maar alles ten goede komt voor het bedrijf waar je voor werkt. Hoogstens een bonus van het bedrijf zelf wellicht.
-edit-: nvm, goed lezen Mutsaers...er staat ook "de medewerker".
Vind het niet per se easy money, omdat de termijn voordat het een beetje significant is gigantisch is. Weet niet of ik het onder easy money zou scharen zoals OP zegt.quote:Op maandag 26 januari 2026 07:44 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Mijn advies: begin gewoon met beleggen. Investeer in een aandelenpakket (ETF's) dat jou interessant lijkt (en in jouw ogen voldoende zou opleveren). Persoonlijk zou ik kijken naar edelmetalen, wapenindustrie, grondstoffen, etc.
Maar goed, belangrijkste advies is: lees je goed in voordat je ergens instapt. En ga niet uit van een onbekende op een forum. ^^
Hoe veel belasting betaalde je daar over?quote:Op maandag 26 januari 2026 13:00 schreef Farenji het volgende:
Ik werkte bij een bedrijf dat door een grotere speler over werd genomen. Er was een goed sociaal plan, ik was de eerste in het bedrijf die daar gebruik van maakte. Ik kreeg bijna 4 maandsalarissen mee, voor ieder gewerkt jaar. Het leuke was dat ik twee maanden daarvoor intern van functie was veranderd, met echt een aanzienlijke salarisverhoging. Ik ben er twee maanden leuk van op reis geweest, en na terugkomst had ik binnen een week weer een (nog beter betalende) baan.
Moment, haal ik even mijn administratie van twintig jaar geleden erbij.quote:Op maandag 26 januari 2026 18:49 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hoe veel belasting betaalde je daar over?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |