abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219925262
Meestal kom je aan geld door hard te werken, maar soms zit het mee en ligt het gewoon op straat, krijg je een bonus, erfenis, of heb je toevallig een topbaan.

Wat is de gemakkelijkste manier geweest waarop je ooit aan geld bent gekomen?

Ik:
Een keer 125 euro op straat gevonden.
Huidige baan brengt gemakkelijk geld.
Paar keer een gift van bekenden gekregen die welvarend zijn.
  zondag 25 januari 2026 @ 14:51:13 #2
511688 Funeste
Une clarté cruelle
pi_219925328
Onlyfans
pi_219925380
Winst op Nvidia aandelen, soberso alle aandelen in het algemeen wel afgelopen 3 jaar.
pindazakje
pi_219925436
Investeringen in edelmetalen, aandelen, etc.

De meest luie manier om toch aan voldoende kapitaal te komen.
  Spellchecker zondag 25 januari 2026 @ 15:10:37 #5
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_219925443
En vergeet het achtste wereldwonder niet: rente-op-rente.
pi_219925454
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 15:10 schreef maily het volgende:
@:Dr_Flash
Ja geld vinden op straat, fantastisch :P Maar rijk word je er niet van :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_219925687
Kaartjes voor voetbalwedstrijden kopen en doorverkopen met winst

PS5 kopen en doorverkopen met winst

Hopsakee
Mensen het spijt me maar ik mag jullie niet meer mentionen.
pi_219925703
quote:
80s.gif Op zondag 25 januari 2026 15:13 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Ja geld vinden op straat, fantastisch :P Maar rijk word je er niet van :D
Mensen die niet gewoon meer geld vinden :')
GC / Doneer en houd FOK! online
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_219925817
Niet helemaal gratis, maar ik had iets van 10 jaar mijn meterstanden niet doorgegeven, ik betaalde gewoon altijd het zelfde, na 10 jaar kreeg ik een slimme meter en een definietieve afrekening, was ruim 5000 euro. Ik dacht eerst dat het een fout was, en had er niet eens rekening mee gehouden, ik dacht altijd dat ze de meter aflazen in centrale meterkast ofzo. Was een leuke verrassing.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_219926327
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 16:01 schreef raptorix het volgende:
Niet helemaal gratis, maar ik had iets van 10 jaar mijn meterstanden niet doorgegeven, ik betaalde gewoon altijd het zelfde, na 10 jaar kreeg ik een slimme meter en een definietieve afrekening, was ruim 5000 euro. Ik dacht eerst dat het een fout was, en had er niet eens rekening mee gehouden, ik dacht altijd dat ze de meter aflazen in centrale meterkast ofzo. Was een leuke verrassing.
Dus je had jaarlijks 500 euro teveel betaald en kreeg dat daarna terug?
pindazakje
pi_219926393
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 17:08 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Dus je had jaarlijks 500 euro teveel betaald en kreeg dat daarna terug?
Ja.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_219926722
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 17:15 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ja.
Dank voor de toelichting.
pindazakje
pi_219927214
Ik krijg nog een klein beetje erfenis, daar ben ik wel heel blij mee.

Belastingdienst een keer 1000 euro terug, maar het is een illusie dat dat als gratis geld voelt. :')

Verder eigenlijk nooit makkelijk aan geld gekomen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_219927218
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 15:10 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Investeringen in edelmetalen, aandelen, etc.

De meest luie manier om toch aan voldoende kapitaal te komen.
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 15:11 schreef Mutsaers__78 het volgende:
En vergeet het achtste wereldwonder niet: rente-op-rente.
Leer mij nou eens wat ik moet gaan doen om daarin een beetje te grasduinen. En wat bedoel je van rente-op-rente? Ik heb dusdanig veel geld dat het bij mij om de rente echt niet te doen is hoor.
  zondag 25 januari 2026 @ 19:21:27 #16
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_219927350
Goedlopend transportbedrijf overgenomen.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_219928988
Staatsloterij :7
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_219928989
En een keer een tweede plek bij Toto 13, alleen FC Twente moest zonodig thuis verliezen van MVV :r
pi_219929018
En bij de Postcodeloterij op 1 januari :@
  zondag 25 januari 2026 @ 22:51:30 #20
503714 SebbeSwensje
pi_219929028
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 22:46 schreef TLC het volgende:
Staatsloterij :7
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 22:47 schreef TLC het volgende:
En een keer een tweede plek bij Toto 13, alleen FC Twente moest zonodig thuis verliezen van MVV :r
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 22:49 schreef TLC het volgende:
En bij de Postcodeloterij op 1 januari :@
Jij doet alles goed!
Appears.
pi_219929046
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2026 22:51 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
[..]
[..]
Jij doet alles goed!
Was dat maar waar :P maar ik mag wat dat betreft niet klagen natuurlijk
  maandag 26 januari 2026 @ 05:06:35 #22
503714 SebbeSwensje
pi_219929479
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 22:54 schreef TLC het volgende:

[..]
Was dat maar waar :P maar ik mag wat dat betreft niet klagen natuurlijk
Klagen mag altijd makker.
Appears.
pi_219929538
Huis kopen en verkopen, al is daar geen cent meer van over! :7~

En ooit in een 5 minuten 300 euro verdiend met een quick fix voor een website, was de deal en zo gefixt! *) was een hele gezellige 1e kerstdag toen! :Y
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_219929734
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 18:57 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
[..]
Leer mij nou eens wat ik moet gaan doen om daarin een beetje te grasduinen. En wat bedoel je van rente-op-rente? Ik heb dusdanig veel geld dat het bij mij om de rente echt niet te doen is hoor.
Rente op rente, ofwel samengestelde rente (in het Engels: compound interest), is het proces waarbij de rente die je op je kapitaal verdient, wordt toegevoegd aan het oorspronkelijke bedrag. Hierdoor wordt de rente in de volgende periodes berekend op zowel het oorspronkelijke kapitaal als de reeds opgebouwde rente. Dit kan leiden tot een aanzienlijke groei van je vermogen op de lange termijn.

Simpel gezegd:
stel jij hebt aandelen ter waarde van 100¤. In jaar 1 stijgen deze met 5%, wat dus een waarde geeft van 105¤.
In jaar 2 stijgen deze aandelen verder met 10%. Dat wordt dan 105 * 1,10 = 115,5¤.
In jaar 3 stijgen ze weer met 5%, oftewel 115,5 * 1,05 = 121,275¤. Etc. Etc.

Dit is natuurlijk niet alleen van toepassing op aandelen, maar ook op andere investeringen. Zelfs spaarrente werkt ook op die manier (maar levert tegenwoordig weinig op wegens de lage spaarrente). Het is dus wel een proces voor de lange termijn, maar met geduld kan je dat kapitalen opleveren zonder dat je er zelf wat voor hoeft te doen.

Mijn advies: begin gewoon met beleggen. Investeer in een aandelenpakket (ETF's) dat jou interessant lijkt (en in jouw ogen voldoende zou opleveren). Persoonlijk zou ik kijken naar edelmetalen, wapenindustrie, grondstoffen, etc.
Maar goed, belangrijkste advies is: lees je goed in voordat je ergens instapt. En ga niet uit van een onbekende op een forum. ^^

[ Bericht 20% gewijzigd door Mutsaers__78 op 26-01-2026 07:51:37 ]
pi_219930108
In Duitsland is de regeling, dat als op iets patent aangevraagd wordt, dat de medewerker die het bedacht heeft recht heeft op een financiële vergoeding. Dat betekent in mijn geval dat alle uitvinders samen een bepaald aandeel van de winst van een product krijgen zodra het op de markt is. Het aandeel is afhankelijk van hoe belangrijk het patent is voor het product (in mijn geval essentieel) en met hoeveel mensen je het moet delen (in mijn geval maar met zijn tweeën).

Het is niet dat ik kan gaan rentenieren, maar nu het product in meerdere landen verkocht wordt is het toch ongeveer een half maandinkomen per jaar waar ik niks meer voor hoef te doen. En tot nu toe wordt het elk jaar meer. Het patent loopt nog 10 jaar, dus uiteindelijk best veel "gratis geld".
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_219931153
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 09:28 schreef knoopie het volgende:
In Duitsland is de regeling, dat als op iets patent aangevraagd wordt, dat de medewerker die het bedacht heeft recht heeft op een financiële vergoeding. Dat betekent in mijn geval dat alle uitvinders samen een bepaald aandeel van de winst van een product krijgen zodra het op de markt is. Het aandeel is afhankelijk van hoe belangrijk het patent is voor het product (in mijn geval essentieel) en met hoeveel mensen je het moet delen (in mijn geval maar met zijn tweeën).

Het is niet dat ik kan gaan rentenieren, maar nu het product in meerdere landen verkocht wordt is het toch ongeveer een half maandinkomen per jaar waar ik niks meer voor hoef te doen. En tot nu toe wordt het elk jaar meer. Het patent loopt nog 10 jaar, dus uiteindelijk best veel "gratis geld".
Offtopic: geldt dat ook als je dit bedacht hebt als werknemer van bedrijf X? Voor zover bij mij bekend is in Nederland dan het geval dat je nergens recht op hebt maar alles ten goede komt voor het bedrijf waar je voor werkt. Hoogstens een bonus van het bedrijf zelf wellicht.

-edit-: nvm, goed lezen Mutsaers...er staat ook "de medewerker".
  maandag 26 januari 2026 @ 12:27:46 #27
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_219931277
In 2008 een leuke ontslagvergoeding gehad. Werkte daar toen 18 jaar dus dat heeft de werkgever wel wat gekost.
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
pi_219931569
Mijn ouders hadden jarenlang fittie gehad met grootouders. Na zoveel tijd hadden ze het bijgelegd en kregen wij iets van ¤1000 van grootouders, voor alle verjaardagen die ze gemist hadden. Als 14-jarige (oid) was dat best lekker ineens. :D

Daarna nooit weer.
pi_219931896
Ik werkte bij een bedrijf dat door een grotere speler over werd genomen. Er was een goed sociaal plan, ik was de eerste in het bedrijf die daar gebruik van maakte. Ik kreeg bijna 4 maandsalarissen mee, voor ieder gewerkt jaar. Het leuke was dat ik twee maanden daarvoor intern van functie was veranderd, met echt een aanzienlijke salarisverhoging. Ik ben er twee maanden leuk van op reis geweest, en na terugkomst had ik binnen een week weer een (nog beter betalende) baan.
pi_219932275
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 12:21 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Offtopic: geldt dat ook als je dit bedacht hebt als werknemer van bedrijf X? Voor zover bij mij bekend is in Nederland dan het geval dat je nergens recht op hebt maar alles ten goede komt voor het bedrijf waar je voor werkt. Hoogstens een bonus van het bedrijf zelf wellicht.

-edit-: nvm, goed lezen Mutsaers...er staat ook "de medewerker".
Ja, geldt ook voor medewerkers. Voor zover ik weet is dat alleen in Duitsland zo, helaas. Daarna stond er altijd in alle contracten die ik had (als medewerker of als externe) dat het IP eigendom is van de opdrachtgever, en in de meeste landen is daarmee het verhaal te einde. Dus de overige patenten waaraan ik heb meegewerkt zijn eigenlijk dus niet veel meer dan een portfolio.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_219934659
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 07:44 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Mijn advies: begin gewoon met beleggen. Investeer in een aandelenpakket (ETF's) dat jou interessant lijkt (en in jouw ogen voldoende zou opleveren). Persoonlijk zou ik kijken naar edelmetalen, wapenindustrie, grondstoffen, etc.
Maar goed, belangrijkste advies is: lees je goed in voordat je ergens instapt. En ga niet uit van een onbekende op een forum. ^^
Vind het niet per se easy money, omdat de termijn voordat het een beetje significant is gigantisch is. Weet niet of ik het onder easy money zou scharen zoals OP zegt.
pi_219934688
quote:
1s.gif Op maandag 26 januari 2026 13:00 schreef Farenji het volgende:
Ik werkte bij een bedrijf dat door een grotere speler over werd genomen. Er was een goed sociaal plan, ik was de eerste in het bedrijf die daar gebruik van maakte. Ik kreeg bijna 4 maandsalarissen mee, voor ieder gewerkt jaar. Het leuke was dat ik twee maanden daarvoor intern van functie was veranderd, met echt een aanzienlijke salarisverhoging. Ik ben er twee maanden leuk van op reis geweest, en na terugkomst had ik binnen een week weer een (nog beter betalende) baan.
Hoe veel belasting betaalde je daar over?
pi_219934926
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 18:49 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Hoe veel belasting betaalde je daar over?
Moment, haal ik even mijn administratie van twintig jaar geleden erbij.
pi_219934939
Het makkelijkste was gewoon krijgen van mijn ouders. En van mijn oom ook een redelijk bedrag gekregen.

Maarja makkelijkste waar ik zelf ook echt iets voor heb gedaan was een website maken. Vader kende iemand van een stichting die een website wilde hebben die ze makkelijk zelf konden bijhouden. Ze hadden overal offertes gevraagd. Hij zei "ze vragen 1500" en ik zei voor de grap "ik doe het voor de helft" en toen zei hij is goed. Uiteindelijk 750 gekregen voor een basic website met een custom Wordpress thema wat me max anderhalve dag heeft gekost om te maken en wat "precies is wat we zochten".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')