abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219930471
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 23:32 schreef phpmystyle het volgende:
We kennen het allemaal:

[ afbeelding ]

Wat voor hogedrukreiniger zouden jullie aanraden? Kan dit met een relatief goedkoop model zoals deze?
https://www.praxis.nl/tui(...)0-l-u-1400w/10025031
Je kunt dan beter deze nemen:

https://www.conrad.nl/nl/(...)ALw_wcB&refresh=true

Hier zit een roterende borstel bij.
Deze beschadigd de tegel niet.
  Moderator vrijdag 30 januari 2026 @ 12:49:43 #27
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219962275
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 07:23 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Het heet toch niet voor niets natuurazijn?
In de natuur komen ook giftige paddenstoelen voor of mineralen met kwik of uranium. ;)
quote:
Staar je niet blind op de druk alleen, 230 bar met maar 5L/min heb je niets aan. De grotere modellen op krachtstroom hebben niet per se een veel hogere druk, wel meer liters.

Dat gezegd hebbende, met een hogedrukspuit maak je het oppervlak van de tegels ruw waardoor groene aanslag makkelijker blijft kleven.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator vrijdag 30 januari 2026 @ 13:00:05 #28
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219962355
Gebruik van zout en azijn als herbicide is overigens verboden ze zijn daarvoor niet toegelaten door het Ctgb.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_219964685
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 13:00 schreef derLudolf het volgende:
Gebruik van zout en azijn als herbicide is overigens verboden ze zijn daarvoor niet toegelaten door het Ctgb.
Deze winter ruim 134 miljoen kilo zout gestrooid in Nederland. Tis goed _O-
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_219965005
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 17:55 schreef halfway het volgende:

[..]
Deze winter ruim 134 miljoen kilo zout gestrooid in Nederland. Tis goed _O-
Op asfalt ja, niet in de tuin.
  vrijdag 30 januari 2026 @ 18:38:03 #31
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_219965084
Waarom moet dat schoonspuiten met water? Prachtig helder, loepzuiver drinkwater? Gebruik zand bijvoorbeeld. Ik vind dit echt waterverspilling.
pi_219968338
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 18:38 schreef Boca_Raton het volgende:
Waarom moet dat schoonspuiten met water? Prachtig helder, loepzuiver drinkwater? Gebruik zand bijvoorbeeld. Ik vind dit echt waterverspilling.
Water kost echt geen reet kwam ik laatst achter. Het duurste zijn de vaste aansluitkosten (85% van mijn rekening). Dus je bent gek als je er dan geen gebruik van maakt. Mijn streven is om dit jaar mijn waterverbruik minimaal te verdriedubbelen en dat kost me amper meer. Ik doe de moeite ook niet meer om de kraan dichte te draaien tijdens tandenpoetsen bv.

Als de verhouding tussen vaste kosten en daadwerkelijk verbruik gaan aanpassen ben ik weer bereid om wat zuiniger aan te doen.

KLB / Zuinig doen met water is een hoax
pindazakje
  zaterdag 31 januari 2026 @ 10:20:44 #33
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_219968445
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 09:59 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Water kost echt geen reet kwam ik laatst achter. Het duurste zijn de vaste aansluitkosten (85% van mijn rekening). Dus je bent gek als je er dan geen gebruik van maakt. Mijn streven is om dit jaar mijn waterverbruik minimaal te verdriedubbelen en dat kost me amper meer. Ik doe de moeite ook niet meer om de kraan dichte te draaien tijdens tandenpoetsen bv.

Als de verhouding tussen vaste kosten en daadwerkelijk verbruik gaan aanpassen ben ik weer bereid om wat zuiniger aan te doen.

KLB / Zuinig doen met water is een hoax
Ik blijf het zonde vinden, wat het ook kost.
pi_220004614
quote:
7s.gif Op zondag 25 januari 2026 11:45 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Zolang het voor de consument niet direct dodelijk is, ja. En in dit geval is het niet zozeer dat je als mens gelijk dood neervalt vanwege de dampen, maar dieren krijgen het op hun poten (die ze wassen), ademen het wel meer in (lager bij de grond) en krijgen zo brandwonden in o.a. de bek/slokdarm/etc. En dan verhongeren ze. Ik werk in de spoed, ik heb te vaak de gevolgen gezien.

Slakkenkorrels en rattengif mogen ook worden verkocht, dat is natuurlijk ook puur gif en zeer dodelijk voor (wilde) dieren.

Maar als je het dus toch echt wil gebruiken, kijk dan even goed naar de stoffen. Het zijn vaak de Axion’s in mijn ervaring die de meeste troep nog verkopen, wellicht heeft een tuincentrum al een iets minder schadelijke variant op de plank.
Balen, want dat spul van de action werkt als een tierelier en kost geen drol. Schaamteloos dat dat nog verkocht wordt...

https://radar.avrotros.nl(...)ijk-voor-katten-2724

Net als de jerrycans azijn die in het voorjaar in de supermarkten staan, want die hoeveelheden zijn maar voor één toepassing nodig...

[ Bericht 3% gewijzigd door Wiedanwel op 04-02-2026 22:19:48 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')