abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219894196
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2026 20:02 schreef Scuidward het volgende:
Ik vind het fijn dat er in de supermarkt ook dadels te koop zijn, of gember. Ik denk dat ook daar de multiculturele samenleving een aandeel in heeft gehad.
Dit is inderdaad een positief aspect :Y De keuze is reuze. Zelfs ik kan beamen dat ik het fijn vindt om bijvoorbeeld ingrediënten uit de Indonesische keuken mee te nemen.
  woensdag 21 januari 2026 @ 20:07:55 #27
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219894205
quote:
1s.gif Op woensdag 21 januari 2026 20:06 schreef Funeste het volgende:

[..]
Ligt meer aan jou dan aan het monoculturele boerendorp maar goed
Ja ik ben in het echt nog veel vervelender dan hier op 't forum dus kan je nagaan
Huilen dan.
  woensdag 21 januari 2026 @ 20:08:19 #28
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219894212
Ho eens even WAT zeg jij eigenlijk???
Huilen dan.
pi_219894215
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2026 20:05 schreef Koortsdroom het volgende:

[..]
Dat weet ik niet
Jij staat dagelijks angsten uit op straat en mensen die dat terecht ridiculiseren zijn volgens jou wegkijkers. Dus daaruit kan je concluderen dat iedereen die dagelijks geen incidenten meemaakt van geluk mag spreken.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_219894228
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2026 20:08 schreef Fok-it het volgende:
Dus daaruit kan je concluderen dat iedereen die dagelijks geen incidenten meemaakt van geluk mag spreken.
Hangt ervan af waar je woont. Hij noemt 70k inwoners middelgroot, ik noem dat redelijk klein.
Denk dat we het eens zijn dat een user in Blaricum een ander antwoord zal geven dan een user in de Schilderswijk.
pi_219894232
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2026 19:54 schreef Koortsdroom het volgende:

[..]
Oei ja, die fatbikes. Op de ene of andere manier vinden kleurlingen die dingen helemaal geweldig. De helft van het azc hier heeft er eentje.
Ja helaas zijn het vaak dat soort gasten wat er op zit en niet ouder dan 14 maar een grote bek zeg
  woensdag 21 januari 2026 @ 20:11:25 #32
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219894255
quote:
1s.gif Op woensdag 21 januari 2026 20:08 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Jij staat dagelijks angsten uit op straat en mensen die dat terecht ridiculiseren zijn volgens jou wegkijkers. Dus daaruit kan je concluderen dat iedereen die dagelijks geen incidenten meemaakt van geluk mag spreken.
Pas maar op want steekhoudende logica is overduidelijk niet besteed aan dit soort stookkloontjes
Huilen dan.
pi_219894265
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2026 20:10 schreef Koortsdroom het volgende:

[..]
Hangt ervan af waar je woont. Hij noemt 70k inwoners middelgroot, ik noem dat redelijk klein.
Denk dat we het eens zijn dat een user in Blaricum een ander antwoord zal geven dan een user in de Schilderswijk.
Dat klopt. Maar ook iemand in de Schilderswijk die dagelijks angsten uit staat als diegene buiten loopt zou hulp mogen zoeken gezien dat niet gezond is
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_219894298
Ik vind die angsten niet gek. Zeker niet na wat er met Lisa is gebeurd.
Op de één of andere manier heeft dat op mij veel indruk gemaakt.
We weten niet wie hier zijn. Op elk moment kan je een mes tussen je ribben krijgen.
Voor mij is de onbezorgdheid iets van het verleden.
Dat mag je ridiculiseren, maar wees dan wel zo eerlijk wanneer jou in de toekomst iets naars overkomt.
En dan ben ik niet flauw. Dan ga ik echt niet zeggen 'zie je nou wel, naa-naa-naaa' terwijl ik plagerig naar je wijs in je ziekenhuisbed.
pi_219894318
quote:
18s.gif Op woensdag 21 januari 2026 20:15 schreef Koortsdroom het volgende:
Ik vind die angsten niet gek. Zeker niet na wat er met Lisa is gebeurd.
Op de één of andere manier heeft dat op mij veel indruk gemaakt.
We weten niet wie hier zijn. Op elk moment kan je een mes tussen je ribben krijgen.
Voor mij is de onbezorgdheid iets van het verleden.
Dat mag je ridiculiseren, maar wees dan wel zo eerlijk wanneer jou in de toekomst iets naars overkomt.
En dan ben ik niet flauw. Dan ga ik echt niet zeggen 'zie je nou wel, naa-naa-naaa' terwijl ik plagerig naar je wijs in je ziekenhuisbed.
Waarom zou ik opeens pvv gaan stemmen als ik neergestoken zou worden?

Dan ben ik neergestoken door een zuurstofverspillend stuk verdriet, net als dat Lisa vermoord is door een.

En bijna iedereen vond het vroeger meer onbezorgd. Van links tot rechts. Dat heeft alleen heel wat meer factoren dan alleen meer immigratie
  woensdag 21 januari 2026 @ 20:23:44 #36
511688 Funeste
Une clarté cruelle
pi_219894349
quote:
7s.gif Op woensdag 21 januari 2026 20:07 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ja ik ben in het echt nog veel vervelender dan hier op 't forum dus kan je nagaan
Dat geloof ik onmiddellijk
pi_219894875
Ik heb zelf buitenlandse roots, dus dit standpunt komt niet voort uit vreemdelingenhaat of een gebrek aan begrip voor migratie. Juist daarom vind ik het belangrijk om dit scherp te benoemen. Op het moment dat iemand naar Nederland komt zonder Nederlands paspoort en hier een ernstig misdrijf pleegt, dan moet daar een duidelijke consequentie aan verbonden zijn. Bij geweldsmisdrijven, zware mishandeling, structurele criminaliteit of delicten met langdurige maatschappelijke schade zoals grootschalige fraude, hoort uitzetting naar het land van herkomst of het land waar iemand het laatst legaal verbleef.
Ik begrijp oprecht niet waarom mensen zonder Nederlands paspoort herhaaldelijk geweldsmisdrijven kunnen plegen en hier toch mogen blijven. Dat is niet alleen onrechtvaardig richting slachtoffers, maar ook richting de samenleving als geheel. Wie hier geen nationaliteit heeft en geen duurzaam verblijfsrecht, is hier te gast. Gast zijn betekent dat je je aan de regels houdt. Wie dat niet doet, verspeelt dat recht.

Mijn laatste ex-partner was Brits, en het Verenigd Koninkrijk maakt sinds enkele jaren geen deel meer uit van de Europese Unie. Hij heeft zijn eigen kind mishandeld, een kind met een Nederlands paspoort, en daarnaast ook mij mishandeld, eveneens iemand met een Nederlands paspoort. Ondanks dit alles is hij niet uitgeprocedeerd. Ik begrijp werkelijk niet hoe iemand die aantoonbaar een gevaar vormt voor anderen, hier mag blijven.
In mijn geval mocht ik niet eens aangifte doen, omdat er volgens de autoriteiten geen direct bewijs was dat de verwondingen op foto’s door hem waren veroorzaakt. Dat terwijl geweld zich juist vaak afspeelt buiten het zicht van getuigen. Het gevolg is dat daders beschermd worden door bewijsdrempels, terwijl slachtoffers met lege handen achterblijven. En gezien zijn eerdere gedrag is het slechts een kwestie van tijd voordat hij opnieuw over de schreef gaat.
Voor mij is het principe eenvoudig. Wie geen Nederlands paspoort heeft en ernstige delicten pleegt, hoort hier niet te blijven. Wie wél Nederlander is, kan uiteraard niet worden uitgezet, maar valt dan volledig onder het nationale strafrecht. Dat onderscheid is logisch en rechtvaardig. Wat ik niet begrijp, is waarom we toestaan dat mensen die hier geen nationaliteit hebben, geen duurzame verblijfsstatus hebben en structureel schade toebrengen, toch bescherming krijgen van het systeem.

Dit gaat niet over afkomst, maar over verantwoordelijkheid. Het recht om hier te wonen is geen automatisch of onvoorwaardelijk recht. Het is gekoppeld aan gedrag. En wie dat fundamenteel schendt, hoort te vertrekken.
pi_219895280
Ben wel blij met de sushi tent.
pi_219895328
HO STOP. Dit mag je NIET bespreken.
pi_219895357
Ik vind de multiculturele samenleving best wel goed gelukt, eigenlijk. Toen ik de term in de jaren '90 uitgelegd kreeg, was dit wel een beetje het beeld wat ik er bij had. Wat mij betreft is de multiculturele samenleving een groot succes. Ik vind het wel jammer dat het de blanken niet is gelukt om er deel van uit te maken, deze zijn compleet buitengesloten maar misschien komt dat nog!
-nee-
pi_219895713
Vanavond bami gegeten en morgen shoarma. Multi cult is wat mij betreft gewoon geslaagd.

Overmorgen gewoon weer bloemkool met balletje gehakt
pi_219895791
Niemand wil mensen in zijn buurt hebben wonen met wie hij niet dezelfde taal spreekt, dezelfde cultuur deelt, hetzelfde geloof heeft, dezelfde normen en waarden etc. Ook niet de D66 / GroenLinks-stemmers, die brengen hun kinderen naar een nette 'witte' school.
pi_219896012
Voor zover we problemen hebben met mensen uit andere culturen, is dit voornamelijk met de mannen. Met de vrouwen hebben we totaal geen problemen. Eerlijk gezegd vind ik de vrouwen uit andere culturen veel aardiger dan de Nederlandse vrouwen, en ze zien er vaak ook nog beter uit.
  donderdag 22 januari 2026 @ 08:37:52 #44
402274 Cruzinats
love bacon, hate hamas
pi_219896842
Thank god voor de multiculturele samenleving. Ik zou dat smoezige döner zaakje op de hoek waar voedselvergiftiging vrijwel een gegeven is absoluut niet willen missen!

Of de duizenden belwinkels, kappers en halal slagers!
  donderdag 22 januari 2026 @ 08:55:05 #45
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_219896883
Nederland en zeker de grote steden zijn altijd al multicultureel geweest.

Niets nieuws aan.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
  donderdag 22 januari 2026 @ 08:56:55 #46
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_219896895
Ik ben erg blij als ik naar gorgeous kan kijken. Ik ben boos als ze haar wegsturen, omdat de tijd om is en ik geen goed gesprekje heb aangeknoopt.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_219896998
Multiculti O+ Ik zou het denk ik dodelijk saai vinden als dit land alleen maar uit van oorsprong Nederlanders zou bestaan.
  donderdag 22 januari 2026 @ 09:43:08 #48
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_219897068
Diversiteit is onze Kracht!
Dat hoor ik altijd geroepen worden, maar wat betekend dat nou?
Betekend dat de Turk met Kapsalon om de hoek?

"Wie moeten onze ouderen dan verzorgen?!"
Ik zie bijna alleen maar roomblanke dames onze ouderen verzorgen.

"Goedkope arbeidskrachten die het smerige werk willen doen"
Kijk daar komen we ergens...
Persoonlijk vind ik de economische vooruitgang niet opwegen tegen het verdwijnen van de Nederlandse identiteit.

Diversiteit wordt onze ondergang, niet nu, maar over 20 jaar? Tenzij er flinke veranderingen komen wat ik niet zie gebeuren. voorlopig.
  donderdag 22 januari 2026 @ 09:46:30 #49
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_219897090
Als christen zijnde; ik vind het niet nodig.
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
pi_219897107
Kwalitatief Uitermate Teleurstellend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')