abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219893836
Zowel positieve als negatieve aspecten. Kloppen vooroordelen vaak, of is de realiteit meestal heel anders? Wat vind je van de sfeer op straat? Als jij het voor het zeggen zou hebben, wat zou je anders doen of willen?

Deel je mening over dit fascinerende aspect van Nederland :s)
pi_219893848
Vreselijk
Mensen het spijt me maar ik mag jullie niet meer mentionen.
pi_219893884
Origineel zeg. Zijn er ook nog andere dingen waar je in het dagelijks leven mee bezig bent?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_219893888
Als ik het voor het zeggen had ging er een groot hek om europa en kwam er niemand meer in

Iedere gek die zich misdraagt wordt ook per direct uitgezet
pi_219893931
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2026 19:38 schreef Fok-it het volgende:
Origineel zeg. Zijn er ook nog andere dingen waar je in het dagelijks leven mee bezig bent?
Steeds minder eigenlijk. Ik woon in een middelgrote stad en zie de sfeer steeds slechter worden. Moest net even boodschappen doen en was blij dat ik weer thuis was.

'Gelukkig niet neergestoken, we hebben het weer overleefd'

Maar goed, ga je zelf nog een bijdrage leveren?
Wie ben je eigenlijk? Nieuwe Nederlander of roomblanke wegkijker?
pi_219893951
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2026 19:42 schreef Koortsdroom het volgende:

[..]
Steeds minder eigenlijk. Ik woon in een middelgrote stad en zie de sfeer steeds slechter worden. Moest net even boodschappen doen en was blij dat ik weer thuis was.

'Gelukkig niet neergestoken, we hebben het weer overleefd'

Maar goed, ga je zelf nog een bijdrage leveren?
Wie ben je eigenlijk? Nieuwe Nederlander of roomblanke wegkijker?
Je denkt elke keer dat je weer thuis komt gelukkig niet neergestoken?

Zoek hulp vent. Echt 0,0 respect voor figuren zoals jij maar maar alsnog een goedbedoeld en broodnodig advies
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_219893972
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2026 19:43 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Je denkt elke keer dat je weer thuis komt gelukkig niet neergestoken?

Zoek hulp vent. Echt 0,0 respect voor figuren zoals jij maar maar alsnog een goedbedoeld en broodnodig advies
Woon je in een dorpje en krijg je weinig mee van de multiculturele nachtmerrie samenleving? Of heb je simpelweg heel veel geluk gehad? Of ben je onderdeel van het probleem en zien we je in Opsporing Verzocht voorbijkomen binnenkort? Ik heb helemaal niets aan de 'antwoorden' die je tot nu toe geeft.
pi_219893975
Ik persoonlijk vind de vooroordelen overdrijven al kloppen ze soms en heb ik daar ook wel eens last van, de sfeer op straat is minder maar dat ligt niet perse aan de multiculturele samenleving

Ik zou strenger optreden tegen de uitwassen allochtoon en autochtoon
pi_219894014
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2026 19:45 schreef Cupfighter het volgende:
al kloppen ze soms en heb ik daar ook wel eens last van
Kan je iets meer uitweiden?

Bij mij is het zo dat ik *altijd* door gekleurde daklozen wordt aangeklampt als ze weer eens geld willen hebben. Het valt me op dat blanke daklozen zich beter gedragen. Bij hen heb ik niet zo'n 'fight or flight' reactie.
pi_219894038
quote:
7s.gif Op woensdag 21 januari 2026 19:49 schreef Isdatzo het volgende:
Dus zeg op
Zo zo, gebiedende wijs nog wel. Zo praat je niet tegen een hoogopgeleide blanke. Anoniem op een forum zitten is geen excuus.
pi_219894055
quote:
15s.gif Op woensdag 21 januari 2026 19:45 schreef Koortsdroom het volgende:

[..]
Woon je in een dorpje en krijg je weinig mee van de multiculturele nachtmerrie samenleving? Of heb je simpelweg heel veel geluk gehad? Of ben je onderdeel van het probleem en zien we je in Opsporing Verzocht voorbijkomen binnenkort? Ik heb helemaal niets aan de 'antwoorden' die je tot nu toe geeft.
Woon vlakbij Utrecht. En hoewel daar een hoop louche volk rondloopt zou ik niet weten waarom ik dan dagelijks maar moet hopen dat ik levend thuis kom.
  woensdag 21 januari 2026 @ 19:51:48 #12
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219894056
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2026 19:50 schreef Koortsdroom het volgende:

een hoogopgeleide
Vandaag in de rubriek "verzonnen zaken"...
Huilen dan.
pi_219894062
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2026 19:48 schreef Koortsdroom het volgende:

[..]
Kan je iets meer uitweiden?

Bij mij is het zo dat ik *altijd* door gekleurde daklozen wordt aangeklampt als ze weer eens geld willen hebben. Het valt me op dat blanke daklozen zich beter gedragen. Bij hen heb ik niet zo'n 'fight or flight' reactie.
De categorie jonge jochies op een fatbike die je op de stoep bijna omver rijden en als je daar wat van zegt een grote mond krijgt, daar heb ik het meeste last van
Daklozen blanken zijn hier soms ook erg lastig, met name de oost europeanen
  FOK!Fotograaf woensdag 21 januari 2026 @ 19:53:20 #14
842 Zorro
Z
pi_219894072
Multiculturele samenleving bestaat niet.

Ik denk dat je doelt op de multiculturele kliekjesvorming.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_219894088
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2026 19:52 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
De categorie jonge jochies op een fatbike die je op de stoep bijna omver rijden en als je daar wat van zegt een grote mond krijgt, daar heb ik het meeste last van
Daklozen blanken zijn hier soms ook erg lastig, met name de oost europeanen
Oei ja, die fatbikes. Op de ene of andere manier vinden kleurlingen die dingen helemaal geweldig. De helft van het azc hier heeft er eentje.
  woensdag 21 januari 2026 @ 19:55:35 #16
511688 Funeste
Une clarté cruelle
pi_219894090
Wel prima alleen die zelfbenoemde hoogopgeleide online kneuzen zijn irri
  woensdag 21 januari 2026 @ 19:55:55 #17
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_219894094
Ik woon in een middelgrote plaats (ca. 70k inwoners) in een wijk met, ik schat, ca. 80%, mensen met een niet-Nederlandse achtergrond.

Nog nooit een probleem gehad.
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
pi_219894113
quote:
1s.gif Op woensdag 21 januari 2026 19:55 schreef Funeste het volgende:
die zelfbenoemde hoogopgeleide online kneuzen zijn irri
Heb je je wel eens onveilig gevoeld bij zelfbenoemde hoogopgeleide kneuzen?

Dat ze jou hun ideeën opdringen?
Dat ze je minachtend aankijken wanneer je een tas van de Action of Aldi bij je draagt?
Dat ze jou bespugen wanneer je niet de goede boeken leest?
Dat ze ineens een mes trekken en gaan roepen 'Einstein is de grootste..!'

Als dit inderdaad een serieus probleem is, moeten we het er over kunnen hebben :Y
  woensdag 21 januari 2026 @ 19:59:33 #19
511688 Funeste
Une clarté cruelle
pi_219894118
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2026 19:58 schreef Koortsdroom het volgende:

[..]
Heb je je wel eens onveilig gevoeld bij zelfbenoemde hoogopgeleide kneuzen?

Ja
pi_219894125
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2026 19:55 schreef Bargehassus het volgende:
Ik woon in een middelgrote plaats (ca. 70k inwoners) in een wijk met, ik schat, ca. 80%, mensen met een niet-Nederlandse achtergrond.

Nog nooit een probleem gehad.
Kijk, dat is fijn. Het kán dus wel.
pi_219894133
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2026 20:00 schreef Koortsdroom het volgende:

[..]
Kijk, dat is fijn. Het kán dus wel.
Maar hij heeft dus heel veel geluk gehad vooralsnog?
  woensdag 21 januari 2026 @ 20:02:53 #22
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_219894143
Ik vind het fijn dat er in de supermarkt ook dadels te koop zijn, of gember. Ik denk dat ook daar de multiculturele samenleving een aandeel in heeft gehad. Over het algemeen lukt het mij goed om bij iedereen die ik tegenkom te denken 'die doet ook gewoon maar mee in de ratrace', en als mensen meedoen hoor je mij niet klagen.
  woensdag 21 januari 2026 @ 20:04:16 #23
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219894158
Ik heb in het vrij monoculturele (boeren)dorp waar ik ben opgegroeid meer ruzie en problemen gehad dan in de multiculturele steden waarin ik daarna gewoond heb.
Huilen dan.
pi_219894172
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2026 20:01 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Maar hij heeft dus heel veel geluk gehad vooralsnog?
Dat weet ik niet, ik kan tenslotte niet in zijn leven kijken. Stel, er zou hem iets slechts overkomen dan ga ik er vanuit dat hij het niet zou verzwijgen.

Tenzij je heel koppig bent en je wereldbeeld niet wil bijstellen.

Maar daar is dit topic voor, je bent anoniem dus je hoeft niet de schijn op te houden. Je kan hier zeggen wat je denkt, in plaats van op een feestje uit de toon te vallen als je niet de juiste mening hebt.
  woensdag 21 januari 2026 @ 20:06:28 #25
511688 Funeste
Une clarté cruelle
pi_219894186
quote:
7s.gif Op woensdag 21 januari 2026 20:04 schreef Isdatzo het volgende:
Ik heb in het vrij monoculturele (boeren)dorp waar ik ben opgegroeid meer ruzie en problemen gehad dan in de multiculturele steden waarin ik daarna gewoond heb.
Ligt meer aan jou dan aan het monoculturele boerendorp maar goed
pi_219894196
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2026 20:02 schreef Scuidward het volgende:
Ik vind het fijn dat er in de supermarkt ook dadels te koop zijn, of gember. Ik denk dat ook daar de multiculturele samenleving een aandeel in heeft gehad.
Dit is inderdaad een positief aspect :Y De keuze is reuze. Zelfs ik kan beamen dat ik het fijn vindt om bijvoorbeeld ingrediënten uit de Indonesische keuken mee te nemen.
  woensdag 21 januari 2026 @ 20:07:55 #27
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219894205
quote:
1s.gif Op woensdag 21 januari 2026 20:06 schreef Funeste het volgende:

[..]
Ligt meer aan jou dan aan het monoculturele boerendorp maar goed
Ja ik ben in het echt nog veel vervelender dan hier op 't forum dus kan je nagaan
Huilen dan.
  woensdag 21 januari 2026 @ 20:08:19 #28
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219894212
Ho eens even WAT zeg jij eigenlijk???
Huilen dan.
pi_219894215
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2026 20:05 schreef Koortsdroom het volgende:

[..]
Dat weet ik niet
Jij staat dagelijks angsten uit op straat en mensen die dat terecht ridiculiseren zijn volgens jou wegkijkers. Dus daaruit kan je concluderen dat iedereen die dagelijks geen incidenten meemaakt van geluk mag spreken.
pi_219894228
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2026 20:08 schreef Fok-it het volgende:
Dus daaruit kan je concluderen dat iedereen die dagelijks geen incidenten meemaakt van geluk mag spreken.
Hangt ervan af waar je woont. Hij noemt 70k inwoners middelgroot, ik noem dat redelijk klein.
Denk dat we het eens zijn dat een user in Blaricum een ander antwoord zal geven dan een user in de Schilderswijk.
pi_219894232
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2026 19:54 schreef Koortsdroom het volgende:

[..]
Oei ja, die fatbikes. Op de ene of andere manier vinden kleurlingen die dingen helemaal geweldig. De helft van het azc hier heeft er eentje.
Ja helaas zijn het vaak dat soort gasten wat er op zit en niet ouder dan 14 maar een grote bek zeg
  woensdag 21 januari 2026 @ 20:11:25 #32
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219894255
quote:
1s.gif Op woensdag 21 januari 2026 20:08 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Jij staat dagelijks angsten uit op straat en mensen die dat terecht ridiculiseren zijn volgens jou wegkijkers. Dus daaruit kan je concluderen dat iedereen die dagelijks geen incidenten meemaakt van geluk mag spreken.
Pas maar op want steekhoudende logica is overduidelijk niet besteed aan dit soort stookkloontjes
Huilen dan.
pi_219894265
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2026 20:10 schreef Koortsdroom het volgende:

[..]
Hangt ervan af waar je woont. Hij noemt 70k inwoners middelgroot, ik noem dat redelijk klein.
Denk dat we het eens zijn dat een user in Blaricum een ander antwoord zal geven dan een user in de Schilderswijk.
Dat klopt. Maar ook iemand in de Schilderswijk die dagelijks angsten uit staat als diegene buiten loopt zou hulp mogen zoeken gezien dat niet gezond is
pi_219894298
Ik vind die angsten niet gek. Zeker niet na wat er met Lisa is gebeurd.
Op de één of andere manier heeft dat op mij veel indruk gemaakt.
We weten niet wie hier zijn. Op elk moment kan je een mes tussen je ribben krijgen.
Voor mij is de onbezorgdheid iets van het verleden.
Dat mag je ridiculiseren, maar wees dan wel zo eerlijk wanneer jou in de toekomst iets naars overkomt.
En dan ben ik niet flauw. Dan ga ik echt niet zeggen 'zie je nou wel, naa-naa-naaa' terwijl ik plagerig naar je wijs in je ziekenhuisbed.
pi_219894318
quote:
18s.gif Op woensdag 21 januari 2026 20:15 schreef Koortsdroom het volgende:
Ik vind die angsten niet gek. Zeker niet na wat er met Lisa is gebeurd.
Op de één of andere manier heeft dat op mij veel indruk gemaakt.
We weten niet wie hier zijn. Op elk moment kan je een mes tussen je ribben krijgen.
Voor mij is de onbezorgdheid iets van het verleden.
Dat mag je ridiculiseren, maar wees dan wel zo eerlijk wanneer jou in de toekomst iets naars overkomt.
En dan ben ik niet flauw. Dan ga ik echt niet zeggen 'zie je nou wel, naa-naa-naaa' terwijl ik plagerig naar je wijs in je ziekenhuisbed.
Waarom zou ik opeens pvv gaan stemmen als ik neergestoken zou worden?

Dan ben ik neergestoken door een zuurstofverspillend stuk verdriet, net als dat Lisa vermoord is door een.

En bijna iedereen vond het vroeger meer onbezorgd. Van links tot rechts. Dat heeft alleen heel wat meer factoren dan alleen meer immigratie
  woensdag 21 januari 2026 @ 20:23:44 #36
511688 Funeste
Une clarté cruelle
pi_219894349
quote:
7s.gif Op woensdag 21 januari 2026 20:07 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ja ik ben in het echt nog veel vervelender dan hier op 't forum dus kan je nagaan
Dat geloof ik onmiddellijk
pi_219894875
Ik heb zelf buitenlandse roots, dus dit standpunt komt niet voort uit vreemdelingenhaat of een gebrek aan begrip voor migratie. Juist daarom vind ik het belangrijk om dit scherp te benoemen. Op het moment dat iemand naar Nederland komt zonder Nederlands paspoort en hier een ernstig misdrijf pleegt, dan moet daar een duidelijke consequentie aan verbonden zijn. Bij geweldsmisdrijven, zware mishandeling, structurele criminaliteit of delicten met langdurige maatschappelijke schade zoals grootschalige fraude, hoort uitzetting naar het land van herkomst of het land waar iemand het laatst legaal verbleef.
Ik begrijp oprecht niet waarom mensen zonder Nederlands paspoort herhaaldelijk geweldsmisdrijven kunnen plegen en hier toch mogen blijven. Dat is niet alleen onrechtvaardig richting slachtoffers, maar ook richting de samenleving als geheel. Wie hier geen nationaliteit heeft en geen duurzaam verblijfsrecht, is hier te gast. Gast zijn betekent dat je je aan de regels houdt. Wie dat niet doet, verspeelt dat recht.

Mijn laatste ex-partner was Brits, en het Verenigd Koninkrijk maakt sinds enkele jaren geen deel meer uit van de Europese Unie. Hij heeft zijn eigen kind mishandeld, een kind met een Nederlands paspoort, en daarnaast ook mij mishandeld, eveneens iemand met een Nederlands paspoort. Ondanks dit alles is hij niet uitgeprocedeerd. Ik begrijp werkelijk niet hoe iemand die aantoonbaar een gevaar vormt voor anderen, hier mag blijven.
In mijn geval mocht ik niet eens aangifte doen, omdat er volgens de autoriteiten geen direct bewijs was dat de verwondingen op foto’s door hem waren veroorzaakt. Dat terwijl geweld zich juist vaak afspeelt buiten het zicht van getuigen. Het gevolg is dat daders beschermd worden door bewijsdrempels, terwijl slachtoffers met lege handen achterblijven. En gezien zijn eerdere gedrag is het slechts een kwestie van tijd voordat hij opnieuw over de schreef gaat.
Voor mij is het principe eenvoudig. Wie geen Nederlands paspoort heeft en ernstige delicten pleegt, hoort hier niet te blijven. Wie wél Nederlander is, kan uiteraard niet worden uitgezet, maar valt dan volledig onder het nationale strafrecht. Dat onderscheid is logisch en rechtvaardig. Wat ik niet begrijp, is waarom we toestaan dat mensen die hier geen nationaliteit hebben, geen duurzame verblijfsstatus hebben en structureel schade toebrengen, toch bescherming krijgen van het systeem.

Dit gaat niet over afkomst, maar over verantwoordelijkheid. Het recht om hier te wonen is geen automatisch of onvoorwaardelijk recht. Het is gekoppeld aan gedrag. En wie dat fundamenteel schendt, hoort te vertrekken.
pi_219895280
Ben wel blij met de sushi tent.
pi_219895328
HO STOP. Dit mag je NIET bespreken.
pi_219895357
Ik vind de multiculturele samenleving best wel goed gelukt, eigenlijk. Toen ik de term in de jaren '90 uitgelegd kreeg, was dit wel een beetje het beeld wat ik er bij had. Wat mij betreft is de multiculturele samenleving een groot succes. Ik vind het wel jammer dat het de blanken niet is gelukt om er deel van uit te maken, deze zijn compleet buitengesloten maar misschien komt dat nog!
-nee-
pi_219895713
Vanavond bami gegeten en morgen shoarma. Multi cult is wat mij betreft gewoon geslaagd.

Overmorgen gewoon weer bloemkool met balletje gehakt
pi_219895791
Niemand wil mensen in zijn buurt hebben wonen met wie hij niet dezelfde taal spreekt, dezelfde cultuur deelt, hetzelfde geloof heeft, dezelfde normen en waarden etc. Ook niet de D66 / GroenLinks-stemmers, die brengen hun kinderen naar een nette 'witte' school.
pi_219896012
Voor zover we problemen hebben met mensen uit andere culturen, is dit voornamelijk met de mannen. Met de vrouwen hebben we totaal geen problemen. Eerlijk gezegd vind ik de vrouwen uit andere culturen veel aardiger dan de Nederlandse vrouwen, en ze zien er vaak ook nog beter uit.
pi_219896041
Hahahaaaaaa

Je mag weer eens niks zeggen over ons multiculti tering zooitje hoor :B

Ik vind het fantastisch, wat een verrijking van onze maatschappij dat er nu zoveel mensen niet meer veilig over straat kunnen :) *O*
Dying whore's cancer heater!!!!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')