abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 12 mei 2026 @ 16:47:32 #51
375570 crew  Cyan9
pi_220773808
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 16:45 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Er zullen vast en zeker mensen zijn die dat hebben gedaan, maar dat kun je dus niet generaliseren naar het grotere geheel. Ik vraag mij ook af dat als dat dit is toegestaan, waarom zou je je daar dan druk over maken? Het staat anderen dan toch ook vrij om 20x te stemmen?
Het daartoe oproepen als delegatie/omroep is dus niet toegestaan.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  dinsdag 12 mei 2026 @ 16:52:16 #52
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220773847
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 16:47 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Het daartoe oproepen als delegatie/omroep is dus niet toegestaan.
Dat is dan ook gewoon dom dat men dat doet. Als het zwart op wit in de regels staat en je doet het toch, erg onhandig.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220782159
Het sneue aan dit hele gebeuren is dat als je puur naar de performance en het liedje kijkt in het veld van gisteren hij eigenlijk rond plek 5 zou moeten eindigen bij de jury's. Vocaal was ie echt dik in orde bijvoorbeeld.

We weten natuurlijk niet hoe het daadwerkelijk is uitgepakt, maar het is zuur dat de jury's er nu vooral zijn om de overreactie van de televote te moeten corrigeren ipv dat beide stemsystemen afzonderlijk een objectief waarheidsgetrouw resultaat geven.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  woensdag 13 mei 2026 @ 13:58:13 #54
263417 Keyos
Like a Boss
pi_220782335
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 13:34 schreef TheVulture het volgende:
Het sneue aan dit hele gebeuren is dat als je puur naar de performance en het liedje kijkt in het veld van gisteren hij eigenlijk rond plek 5 zou moeten eindigen bij de jury's. Vocaal was ie echt dik in orde bijvoorbeeld.

We weten natuurlijk niet hoe het daadwerkelijk is uitgepakt, maar het is zuur dat de jury's er nu vooral zijn om de overreactie van de televote te moeten corrigeren ipv dat beide stemsystemen afzonderlijk een objectief waarheidsgetrouw resultaat geven.
It is what it is. Als dat correctiemechanisme er niet zou zijn zouden we nu al 3 jaar naar Israël zijn gegaan terwijl ze elk van die drie jaren niet de meest favoriete inzendingen hadden (eerlijk is eerlijk, de inzendingen waren wel allen top 10 materiaal maar zeker geen onbetwist winnaarsmateriaal).

De status van het land maakt het gewoon een vreemde eend in de bijt die concurrentie verstorend is voor de rest van de competitie, in ieder geval sinds de oorlog . Overigens is Michelle best okay, maar is het ook zeker niet raar als die niet in een top 10 van een jury zit. Dat was vorige inzendingen wel anders.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_220782566
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 13:34 schreef TheVulture het volgende:

5e bij de jury lijkt me wat hoog, maar meer dan 100 punten zou prima kunnen. Met 50 punten van het publiek erbij zou het dan 12e ofzo worden.

Maar ja, beide zijn nu artificieel verkeerd en de EBU doet alsof dat normaal is.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_220782630
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 11:46 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is weer een totaal ander uiterste, niemand zegt dat. Er zullen vast mensen meerdere keren op Israël hebben gestemd, net zoals dit op andere landen ook het geval zal zijn geweest. Maar het beeld wekken dat Israël die 50k voorkeursstemmen vooral of alleen gekregen zou hebben vanwege mensen die allemaal 20 keer hebben gestemd is nergens op gebaseerd.
Ik las hier op het forum van 2 mensen die 10 keer op Israël hebben gestemd
pi_220782858
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 14:24 schreef Fred_B het volgende:

[..]
5e bij de jury lijkt me wat hoog, maar meer dan 100 punten zou prima kunnen. Met 50 punten van het publiek erbij zou het dan 12e ofzo worden.

Maar ja, beide zijn nu artificieel verkeerd en de EBU doet alsof dat normaal is.
Ik bedoelde puur gisteren, in een veld van 25 is het natuurlijk een ander verhaal
  woensdag 13 mei 2026 @ 16:46:11 #58
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220783625

De Kroatische dames zijn niet blij met het commentaar van KAN
  Moderator woensdag 13 mei 2026 @ 18:14:52 #59
375570 crew  Cyan9
pi_220784341
KAN gaat lekker door op de ingezette weg.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_220787054
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 16:46 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]

De Kroatische dames zijn niet blij met het commentaar van KAN
En de EBU doet een plas, en alles blijft zoals het was :+

Nou moet ik wel zeggen dat het blijkbaar zo'n grap was als in dat je zo eruit kunt komen te zien na een week in Eilat (tatoeage in het gezicht). Zo'n opmerking zou een Peter van der Veire of Cornald Maas ook nog wel kunnen maken.

[ Bericht 13% gewijzigd door TheVulture op 14-05-2026 00:48:42 ]
  donderdag 14 mei 2026 @ 16:37:35 #61
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220791915
Deze manier van commentaar geven is wel waar die van KAN om bekend staan. Het is bijzonder treurig en sneu, vergelijkbaar met het niveau van VI, Gordon en Joling. Het is vooral iedereen belachelijk maken. Vrij laag, maar in principe is dit geval een storm in een glas water.

Uiteraard zijn ze bij KAN dan wel weer het type wat zwaar beledigd zou zijn als andere commentatoren iets zouden zeggen over Noam Bettan en de anderen. Want veel hypocrieter ga je ze niet vinden (ook in die zin goed te vergelijken met VI).

De storm is er pas echt als ze zoals voorgaande jaren weer kandidaten en landen antisemitisme en/of andere dingen gaan aanwrijven bij de kijkers omdat iemand een keer op de tenen heeft getrapt van iemand van de Israëlische delegatie. Waarmee ze daar acts in een kwaad daglicht zouden stellen. Waarbij de EBU ook dan uiteraard niks meer dan foei zal roepen.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_220792133
Tja Israëliers zijn de koning in pesten, reacties uitlokken, alles om zichzelf laten draaien. Daar staan ze om bekend. Dit doen ze al sinds 2024 en trouwens ook daarvoor. Hun hele staatsapparaat draait daar overigens ook op. Het is een manier om het slachtoffer te blijven spelen. Gelukkig trapt bijna niemand er meer in.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  donderdag 14 mei 2026 @ 17:14:13 #63
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220792343
Ik vraag mij af wat er mis is met die opmerking? Die tatoeages zijn immers ook nogal over the top. Ik ben trouwens ook benieuwd over welke 'onderdrukte katholieke vrouwen' de Kroaten het hebben.
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2026 16:58 schreef Nexum het volgende:
Tja Israëliers zijn de koning in pesten, reacties uitlokken, alles om zichzelf laten draaien. Daar staan ze om bekend. Dit doen ze al sinds 2024 en trouwens ook daarvoor. Hun hele staatsapparaat draait daar overigens ook op. Het is een manier om het slachtoffer te blijven spelen. Gelukkig trapt bijna niemand er meer in.
Bijzondere aantijging, nu de onderbouwing nog.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220792619
quote:
14s.gif Op donderdag 14 mei 2026 17:14 schreef HowardRoark het volgende:
Ik vraag mij af wat er mis is met die opmerking? Die tatoeages zijn immers ook nogal over the top. Ik ben trouwens ook benieuwd over welke 'onderdrukte katholieke vrouwen' de Kroaten het hebben.
[..]
Bijzondere aantijging, nu de onderbouwing nog.
Ik laat je graag in gesprek gaan met met mijn buurvrouw die 5 jaar in Israël heeft gewoond en nog regelmatig contact heeft met mensen daar. Israëliers ontkennen dit overigens zelf ook niet. De cultuur daar is heel erg egocentrisch en arrogant van aard.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  donderdag 14 mei 2026 @ 18:04:38 #65
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220792727
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2026 17:47 schreef Nexum het volgende:

[..]
Ik laat je graag in gesprek gaan met met mijn buurvrouw die 5 jaar in Israël heeft gewoond en nog regelmatig contact heeft met mensen daar. Israëliers ontkennen dit overigens zelf ook niet. De cultuur daar is heel erg egocentrisch en arrogant van aard.
Het bewijs is dus anekdotisch? Israëliërs zijn namelijk niet arrogant, maar wel heel erg direct (dugri). Dat is iets waar wij Nederlanders over kunnen meepraten, veel andere landen vinden Nederlanders ook nogal grof en onbeschoft.
  donderdag 14 mei 2026 @ 18:23:57 #66
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220792897
Een heel land/volk indelen op bepaalde karaktereigenschappen is sowieso nogal onzinnig. Het 'Nederlanders zijn gierig' komt ook wel ergens vandaan, maar stellen dat we allemaal gierig zijn, zou ook nergens op slaan.

Net zoals het debiele idee dat moslims in eenzelfde land, laat staan wereldwijd hetzelfde zijn. Al zijn er wel wat users hier op FOK! die wel zo debiel denken.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_220804515
Leuke podcast over het liedje door een joodse vrouw. Volgens haar is Michelle een codewoord voor Europa. Geeft een heel ander licht op de tekst van het lied. Veel succes morgen. Am Yisrael Chai

Bekijk deze YouTube-video
Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
pi_220804613
En nu weer over het nummer zelf? Gorde performance, goede zang, maar ik werd er niet warm of koud van. Gewoon een goed gezongen forgettable nummer.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 21:09:55 #69
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220804749
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 20:50 schreef totebel het volgende:
En nu weer over het nummer zelf? Gorde performance, goede zang, maar ik werd er niet warm of koud van. Gewoon een goed gezongen forgettable nummer.
Dat ja. Hoort wel in de finale thuis gezien de concurrentie. Maar zou daar eigenlijk zo op plek 15 - 20 thuishoren. Maar ja.
pi_220839789
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 14:30 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ik las hier op het forum van 2 mensen die 10 keer op Israël hebben gestemd
Ik heb vanuit Belgie 5 keer Isreal gestemd en 3 keer Kroatie plus 1 keer Cyprus. De druiven zijn wel zuur bij sommigen. Alsof in alle landen die meededen de inwoners opeens 20 keer op Israel stemmen en dat bij andere landen nooit gebeurt, zoals onderling de Scandinavische landen of het duo Griekenland/Cyprus. Het komt bij sommigen niet op dat Israel internationaal bij het volk populair is en bij de elite niet, ondanks alle propaganda bij de MSM.
  dinsdag 19 mei 2026 @ 15:10:47 #71
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220840142
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 14:23 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]
Ik heb vanuit Belgie 5 keer Isreal gestemd en 3 keer Kroatie plus 1 keer Cyprus. De druiven zijn wel zuur bij sommigen. Alsof in alle landen die meededen de inwoners opeens 20 keer op Israel stemmen en dat bij andere landen nooit gebeurt, zoals onderling de Scandinavische landen of het duo Griekenland/Cyprus. Het komt bij sommigen niet op dat Israel internationaal bij het volk populair is en bij de elite niet, ondanks alle propaganda bij de MSM.
Israël is zo populair bij het publiek dat ze de laatste jaar niet verder komen dan de middenmoot qua de streams op diverse streamingsdiensten...

Allemaal erop stemmen, maar er daadwerkelijk naar gaan luisteren schijnt nogal moeilijk te zijn zo populair zijn hun inzendingen :')
pi_220840261
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 14:23 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]
Het komt bij sommigen niet op dat Israel internationaal bij het volk populair is en bij de elite niet, ondanks alle propaganda bij de MSM.
Uit elke peiling blijkt juist het tegenovergestelde. De politieke elite en de media steunen Israël nog, maar de meerderheid van "het volk" niet meer.
pi_220844205
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 15:10 schreef Redefine het volgende:

[..]
Israël is zo populair bij het publiek dat ze de laatste jaar niet verder komen dan de middenmoot qua de streams op diverse streamingsdiensten...

Allemaal erop stemmen, maar er daadwerkelijk naar gaan luisteren schijnt nogal moeilijk te zijn zo populair zijn hun inzendingen :')
Waarom zou je naar streamingsdiensten gaan als je gewoon de video's op Youtube kan downloaden? Ik heb nog nooit een streamingsdienst gebruikt. Ik download gewoon de Youtube video's met Ant Downloader en op mijn android apparaten met Tubemate. Ik heb op mijn PC zo'n 50 video's van ESF optredens die ik mooi vond. Ook drie gehele uitzendingen van 1969; 1975 en 2019. Die streamingsdiensten zeggen dus heel weinig.

[ Bericht 2% gewijzigd door WhiteBeard op 19-05-2026 23:38:15 ]
pi_220844215
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 15:19 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Uit elke peiling blijkt juist het tegenovergestelde. De politieke elite en de media steunen Israël nog, maar de meerderheid van "het volk" niet meer.
Hetgeen dus niet blijkt uit de jury punten vs televotes. Vorig jaar niet en dit jaar niet
pi_220844296
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 15:10 schreef Redefine het volgende:

[..]

Klopt, al doet Michelle het wel beter relatief gezien dan de liedjes van 24 en 25
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')