Het daartoe oproepen als delegatie/omroep is dus niet toegestaan.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 16:45 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Er zullen vast en zeker mensen zijn die dat hebben gedaan, maar dat kun je dus niet generaliseren naar het grotere geheel. Ik vraag mij ook af dat als dat dit is toegestaan, waarom zou je je daar dan druk over maken? Het staat anderen dan toch ook vrij om 20x te stemmen?
Dat is dan ook gewoon dom dat men dat doet. Als het zwart op wit in de regels staat en je doet het toch, erg onhandig.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 16:47 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Het daartoe oproepen als delegatie/omroep is dus niet toegestaan.
It is what it is. Als dat correctiemechanisme er niet zou zijn zouden we nu al 3 jaar naar Israël zijn gegaan terwijl ze elk van die drie jaren niet de meest favoriete inzendingen hadden (eerlijk is eerlijk, de inzendingen waren wel allen top 10 materiaal maar zeker geen onbetwist winnaarsmateriaal).quote:Op woensdag 13 mei 2026 13:34 schreef TheVulture het volgende:
Het sneue aan dit hele gebeuren is dat als je puur naar de performance en het liedje kijkt in het veld van gisteren hij eigenlijk rond plek 5 zou moeten eindigen bij de jury's. Vocaal was ie echt dik in orde bijvoorbeeld.
We weten natuurlijk niet hoe het daadwerkelijk is uitgepakt, maar het is zuur dat de jury's er nu vooral zijn om de overreactie van de televote te moeten corrigeren ipv dat beide stemsystemen afzonderlijk een objectief waarheidsgetrouw resultaat geven.
5e bij de jury lijkt me wat hoog, maar meer dan 100 punten zou prima kunnen. Met 50 punten van het publiek erbij zou het dan 12e ofzo worden.quote:Op woensdag 13 mei 2026 13:34 schreef TheVulture het volgende:
Het sneue aan dit hele gebeuren is dat als je puur naar de performance en het liedje kijkt in het veld van gisteren hij eigenlijk rond plek 5 zou moeten eindigen bij de jury's. Vocaal was ie echt dik in orde bijvoorbeeld.
We weten natuurlijk niet hoe het daadwerkelijk is uitgepakt, maar het is zuur dat de jury's er nu vooral zijn om de overreactie van de televote te moeten corrigeren ipv dat beide stemsystemen afzonderlijk een objectief waarheidsgetrouw resultaat geven.
Ik las hier op het forum van 2 mensen die 10 keer op Israël hebben gestemdquote:Op dinsdag 12 mei 2026 11:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is weer een totaal ander uiterste, niemand zegt dat. Er zullen vast mensen meerdere keren op Israël hebben gestemd, net zoals dit op andere landen ook het geval zal zijn geweest. Maar het beeld wekken dat Israël die 50k voorkeursstemmen vooral of alleen gekregen zou hebben vanwege mensen die allemaal 20 keer hebben gestemd is nergens op gebaseerd.
Ik bedoelde puur gisteren, in een veld van 25 is het natuurlijk een ander verhaalquote:Op woensdag 13 mei 2026 14:24 schreef Fred_B het volgende:
[..]
5e bij de jury lijkt me wat hoog, maar meer dan 100 punten zou prima kunnen. Met 50 punten van het publiek erbij zou het dan 12e ofzo worden.
Maar ja, beide zijn nu artificieel verkeerd en de EBU doet alsof dat normaal is.
En de EBU doet een plas, en alles blijft zoals het wasquote:Op woensdag 13 mei 2026 16:46 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
De Kroatische dames zijn niet blij met het commentaar van KAN
Bijzondere aantijging, nu de onderbouwing nog.quote:Op donderdag 14 mei 2026 16:58 schreef Nexum het volgende:
Tja Israëliers zijn de koning in pesten, reacties uitlokken, alles om zichzelf laten draaien. Daar staan ze om bekend. Dit doen ze al sinds 2024 en trouwens ook daarvoor. Hun hele staatsapparaat draait daar overigens ook op. Het is een manier om het slachtoffer te blijven spelen. Gelukkig trapt bijna niemand er meer in.
Ik laat je graag in gesprek gaan met met mijn buurvrouw die 5 jaar in Israël heeft gewoond en nog regelmatig contact heeft met mensen daar. Israëliers ontkennen dit overigens zelf ook niet. De cultuur daar is heel erg egocentrisch en arrogant van aard.quote:Op donderdag 14 mei 2026 17:14 schreef HowardRoark het volgende:
Ik vraag mij af wat er mis is met die opmerking? Die tatoeages zijn immers ook nogal over the top. Ik ben trouwens ook benieuwd over welke 'onderdrukte katholieke vrouwen' de Kroaten het hebben.
[..]
Bijzondere aantijging, nu de onderbouwing nog.
Het bewijs is dus anekdotisch? Israëliërs zijn namelijk niet arrogant, maar wel heel erg direct (dugri). Dat is iets waar wij Nederlanders over kunnen meepraten, veel andere landen vinden Nederlanders ook nogal grof en onbeschoft.quote:Op donderdag 14 mei 2026 17:47 schreef Nexum het volgende:
[..]
Ik laat je graag in gesprek gaan met met mijn buurvrouw die 5 jaar in Israël heeft gewoond en nog regelmatig contact heeft met mensen daar. Israëliers ontkennen dit overigens zelf ook niet. De cultuur daar is heel erg egocentrisch en arrogant van aard.
Dat ja. Hoort wel in de finale thuis gezien de concurrentie. Maar zou daar eigenlijk zo op plek 15 - 20 thuishoren. Maar ja.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 20:50 schreef totebel het volgende:
En nu weer over het nummer zelf? Gorde performance, goede zang, maar ik werd er niet warm of koud van. Gewoon een goed gezongen forgettable nummer.
Ik heb vanuit Belgie 5 keer Isreal gestemd en 3 keer Kroatie plus 1 keer Cyprus. De druiven zijn wel zuur bij sommigen. Alsof in alle landen die meededen de inwoners opeens 20 keer op Israel stemmen en dat bij andere landen nooit gebeurt, zoals onderling de Scandinavische landen of het duo Griekenland/Cyprus. Het komt bij sommigen niet op dat Israel internationaal bij het volk populair is en bij de elite niet, ondanks alle propaganda bij de MSM.quote:Op woensdag 13 mei 2026 14:30 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik las hier op het forum van 2 mensen die 10 keer op Israël hebben gestemd
Israël is zo populair bij het publiek dat ze de laatste jaar niet verder komen dan de middenmoot qua de streams op diverse streamingsdiensten...quote:Op dinsdag 19 mei 2026 14:23 schreef WhiteBeard het volgende:
[..]
Ik heb vanuit Belgie 5 keer Isreal gestemd en 3 keer Kroatie plus 1 keer Cyprus. De druiven zijn wel zuur bij sommigen. Alsof in alle landen die meededen de inwoners opeens 20 keer op Israel stemmen en dat bij andere landen nooit gebeurt, zoals onderling de Scandinavische landen of het duo Griekenland/Cyprus. Het komt bij sommigen niet op dat Israel internationaal bij het volk populair is en bij de elite niet, ondanks alle propaganda bij de MSM.
Uit elke peiling blijkt juist het tegenovergestelde. De politieke elite en de media steunen Israël nog, maar de meerderheid van "het volk" niet meer.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 14:23 schreef WhiteBeard het volgende:
[..]
Het komt bij sommigen niet op dat Israel internationaal bij het volk populair is en bij de elite niet, ondanks alle propaganda bij de MSM.
Waarom zou je naar streamingsdiensten gaan als je gewoon de video's op Youtube kan downloaden? Ik heb nog nooit een streamingsdienst gebruikt. Ik download gewoon de Youtube video's met Ant Downloader en op mijn android apparaten met Tubemate. Ik heb op mijn PC zo'n 50 video's van ESF optredens die ik mooi vond. Ook drie gehele uitzendingen van 1969; 1975 en 2019. Die streamingsdiensten zeggen dus heel weinig.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 15:10 schreef Redefine het volgende:
[..]
Israël is zo populair bij het publiek dat ze de laatste jaar niet verder komen dan de middenmoot qua de streams op diverse streamingsdiensten...
Allemaal erop stemmen, maar er daadwerkelijk naar gaan luisteren schijnt nogal moeilijk te zijn zo populair zijn hun inzendingen
Hetgeen dus niet blijkt uit de jury punten vs televotes. Vorig jaar niet en dit jaar nietquote:Op dinsdag 19 mei 2026 15:19 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Uit elke peiling blijkt juist het tegenovergestelde. De politieke elite en de media steunen Israël nog, maar de meerderheid van "het volk" niet meer.
Klopt, al doet Michelle het wel beter relatief gezien dan de liedjes van 24 en 25quote:Op dinsdag 19 mei 2026 15:10 schreef Redefine het volgende:
[..]
Israël is zo populair bij het publiek dat ze de laatste jaar niet verder komen dan de middenmoot qua de streams op diverse streamingsdiensten...
Allemaal erop stemmen, maar er daadwerkelijk naar gaan luisteren schijnt nogal moeilijk te zijn zo populair zijn hun inzendingen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |