abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 januari 2026 @ 22:36:00 #1
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219887567

Israël
Artiest: Noam Bettan
Omroep: KAN
Selectiemethode: Nationale Selectie HaKokhav HaBa om artiest te selecteren
Het nummer wordt later gepresenteerd in februari of maart
  PR en moderator woensdag 21 januari 2026 @ 00:15:00 #2
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_219887938
Is al bekend wie de schrijver van het nummer is/wordt?
Toch niet weer dat nare Karen mens? Mag hopen dat ze hem zelf iets laten schrijven!
Fuck the EBU.
pi_219890015
Gezien het buitensporige aantal likes op deze aankondiging op de socials denk ik dat het wederom een bevestiging is van het feit dat de 5 boycottende landen er goed aan hebben gedaan om zich niet te laten lenen voor deze shitshow qua televoteresultaat.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_219890023
quote:
1s.gif Op woensdag 21 januari 2026 00:15 schreef Moira het volgende:
Is al bekend wie de schrijver van het nummer is/wordt?
Toch niet weer dat nare Karen mens? Mag hopen dat ze hem zelf iets laten schrijven!
Ik las ergens dat je blijkbaar in Israel niet drie keer achter elkaar de schrijver mag zijn van een inzending, daarom zal ze het waarschijnlijk wel (tevergeefs) in Griekenland hebben geprobeerd. Misschien duikt ze nog op bij San Marino ofzo :+
pi_219891355
Alvast van harte gefeliciteerd met het winnen van de televote Noam!
pi_219893096
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2026 11:39 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ik las ergens dat je blijkbaar in Israel niet drie keer achter elkaar de schrijver mag zijn van een inzending, daarom zal ze het waarschijnlijk wel (tevergeefs) in Griekenland hebben geprobeerd. Misschien duikt ze nog op bij San Marino ofzo :+
Die Griekse zangeres die het in eigen land niet haalde met een door haar geschreven nummer, heeft zich inderdaad ingeschreven in de voorronde van San Marino.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_219893098
quote:
10s.gif Op woensdag 21 januari 2026 17:42 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Die Griekse zangeres die het in eigen land niet haalde, heeft zich inderdaad ingeschreven in de voorronde van San Marino.
_O-
pi_219893101
quote:
9s.gif Op woensdag 21 januari 2026 14:40 schreef Em31 het volgende:
Alvast van harte gefeliciteerd met het winnen van de televote Noam!
Zou die meegaan op tournee :')

Dat kan trouwens wel een reden zijn voor de EBU om alles op alles te zetten om een ander land dan Israël de televotingwinnaar te laten worden. Want Israël meenemen op die tour geeft natuurlijk enorm veel gedoe, dus dan kan je nog beter Oekraïne als winnaar hebben.
pi_219893122
quote:
1s.gif Op woensdag 21 januari 2026 17:43 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Dat kan trouwens wel een reden zijn voor de EBU om alles op alles te zetten om een ander land dan Israël de televotingwinnaar te laten worden. Want Israël meenemen op die tour geeft natuurlijk enorm veel gedoe, dus dan kan je nog beter Oekraïne als winnaar hebben.
Het feit dat ze uiteindelijk zelf bepalen wie die tour gaan doen en niet willen baseren op de top 10, doet me vermoeden dat zelfs de EBU snapt dat Israel laten meedoen aan die tour niet zo slim is :')
pi_219897019
quote:
1s.gif Op woensdag 21 januari 2026 17:43 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Ja dat zal wel weer gebeuren, maar dan heb je ook een type Käärijä nodig denk ik. Enige is, dit is geen schattige, lieve vrouw die daar een ballad staat te zingen. Dat zou nog wel kunnen helpen. :') Al hangt het denk ik dus van de concurrentie af.
pi_219990876
5 maart brengen ze het liedje uit
  vrijdag 6 februari 2026 @ 18:19:44 #12
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_220017878
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 10:16 schreef molloot200 het volgende:
5 maart brengen ze het liedje uit
twitter
Life is what happens to you while you're busy making other plans
  PR en moderator zaterdag 7 februari 2026 @ 14:04:08 #13
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_220025919
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2026 18:19 schreef usagi414 het volgende:

[..]
[ x ]
Heh ik dacht dat hij zelf zou gaan schrijven? Moet ‘ie nu alsnog andermans liedje zingen?
Fuck the EBU.
pi_220174342
Ik lees net dat de EBU aanpassingen heeft geëist van de originele tekst ivm teveel politieke verwijzingen.

Dat zegt toch weer alles over hoe de Israëlische delegatie in de wedstrijd zit. Je kunt toch verdomme gewoon over 100000 andere dingen zingen, maar nee. Ze doen niet eens hun best om de middelvinger te maskeren. :')

https://www.jpost.com/israel-news/culture/article-887124

Geschreven door oa de zangeres van vorig jaar om het af te toppen, want die was al vrij onbevooroordeeld :')
  maandag 23 februari 2026 @ 20:26:00 #15
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220187894
twitter
  ESF Reporter maandag 23 februari 2026 @ 22:36:09 #16
87554 Cee
Welluk?
pi_220189041
Kan natuurlijk puur toeval zijn hoor, maar aangezien het nummer is geschreven door Yuval (inzending 2025, om even duidelijk te zijn) nog even dit:

twitter
pi_220189189
Michelle, ma belle, sont des mots qui vont très bien ensemble, très bien ensemble
pi_220190581
quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2026 22:36 schreef Cee het volgende:
Kan natuurlijk puur toeval zijn hoor, maar aangezien het nummer is geschreven door Yuval (inzending 2025, om even duidelijk te zijn) nog even dit:

[ x ]
Ik las het net ja. God wat mogen die 5 landen blij zijn dat ze niet aan deze shitstorm mee gaan doen.
pi_220194915
Ik dacht oprecht dat ze deze keer wel wat anders zouden gaan doen, mijn hemel.
pi_220195591
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 19:54 schreef Em31 het volgende:
Ik dacht oprecht dat ze deze keer wel wat anders zouden gaan doen, mijn hemel.
Ik hoop eigenlijk dat ze all in gaan met de propaganda en het eeuwige slachtofferschap. Laat ze nu de tent maar helemaal afbreken. De titel van het nummer is alvast veelbelovend.
pi_220268822
Een soort mix van Khaled en Slimane en daar dan een B-kantje van. Het mist vooral een lekkere opbouw om goed te zijn.

Israël gaat in elk geval niet winnen hiermee, en ik denk ook iets lager scoren dan de gemiddeld 10 punten per deelnemend land van de voorbije twee jaar.
  ESF Reporter donderdag 5 maart 2026 @ 22:17:39 #23
87554 Cee
Welluk?
pi_220269101
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 22:00 schreef Fred_B het volgende:
Een soort mix van Khaled en Slimane en daar dan een B-kantje van. Het mist vooral een lekkere opbouw om goed te zijn.

Israël gaat in elk geval niet winnen hiermee, en ik denk ook iets lager scoren dan de gemiddeld 10 punten per deelnemend land van de voorbije twee jaar.
Dat zeiden mensen vorig jaar ook en toen wonnen ze de televote en werden ze tweede.

Verder ga ik net als voorgaande jaren niet luisteren dus kan zelf niet beoordelen of het inslaat als een bom.
  donderdag 5 maart 2026 @ 22:24:52 #24
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220269164
Tja het is weer een beetje een nothing burger, veilige liedje zodat zelf de grootste conservatieve boomer er geen aanstoot van neemt, Noam kan goed zingen dat helpt wel. Beetje hetzelfde als vorige 2 jaar. Ben benieuwd of ze weer alle creditcards en SIM kaarten gaan optrommelen op maar te stemmen.
pi_220269193
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 22:17 schreef Cee het volgende:

[..]
Dat zeiden mensen vorig jaar ook en toen wonnen ze de televote en werden ze tweede.

Verder ga ik net als voorgaande jaren niet luisteren dus kan zelf niet beoordelen of het inslaat als een bom.
Ja, maar een jonge vrouw is sowieso wat makkelijker om op te stemmen dan een bozige man, en dat genre leende zich ook beter voor politieke stemmen. Ik denk niet dat dit helemaal niet gaat scoren, maar wel wat minder punten, waarmee er vanzelf wel wat landen boven uitkomen.
pi_220269303
Ik vraag me nog wel af waarom er zaken aangepast moesten worden.

Normaliter zou dit anoniem 15e worden in een finale, maar we weten natuurlijk hoe het gaat werken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')