Ik las ergens dat je blijkbaar in Israel niet drie keer achter elkaar de schrijver mag zijn van een inzending, daarom zal ze het waarschijnlijk wel (tevergeefs) in Griekenland hebben geprobeerd. Misschien duikt ze nog op bij San Marino ofzoquote:Op woensdag 21 januari 2026 00:15 schreef Moira het volgende:
Is al bekend wie de schrijver van het nummer is/wordt?
Toch niet weer dat nare Karen mens? Mag hopen dat ze hem zelf iets laten schrijven!
Die Griekse zangeres die het in eigen land niet haalde met een door haar geschreven nummer, heeft zich inderdaad ingeschreven in de voorronde van San Marino.quote:Op woensdag 21 januari 2026 11:39 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik las ergens dat je blijkbaar in Israel niet drie keer achter elkaar de schrijver mag zijn van een inzending, daarom zal ze het waarschijnlijk wel (tevergeefs) in Griekenland hebben geprobeerd. Misschien duikt ze nog op bij San Marino ofzo
quote:Op woensdag 21 januari 2026 17:42 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Die Griekse zangeres die het in eigen land niet haalde, heeft zich inderdaad ingeschreven in de voorronde van San Marino.
Zou die meegaan op tourneequote:Op woensdag 21 januari 2026 14:40 schreef Em31 het volgende:
Alvast van harte gefeliciteerd met het winnen van de televote Noam!
Het feit dat ze uiteindelijk zelf bepalen wie die tour gaan doen en niet willen baseren op de top 10, doet me vermoeden dat zelfs de EBU snapt dat Israel laten meedoen aan die tour niet zo slim isquote:Op woensdag 21 januari 2026 17:43 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Zou die meegaan op tournee![]()
Dat kan trouwens wel een reden zijn voor de EBU om alles op alles te zetten om een ander land dan Israël de televotingwinnaar te laten worden. Want Israël meenemen op die tour geeft natuurlijk enorm veel gedoe, dus dan kan je nog beter Oekraïne als winnaar hebben.
Ja dat zal wel weer gebeuren, maar dan heb je ook een type Käärijä nodig denk ik. Enige is, dit is geen schattige, lieve vrouw die daar een ballad staat te zingen. Dat zou nog wel kunnen helpen.quote:Op woensdag 21 januari 2026 17:43 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Zou die meegaan op tournee![]()
Dat kan trouwens wel een reden zijn voor de EBU om alles op alles te zetten om een ander land dan Israël de televotingwinnaar te laten worden. Want Israël meenemen op die tour geeft natuurlijk enorm veel gedoe, dus dan kan je nog beter Oekraïne als winnaar hebben.
Heh ik dacht dat hij zelf zou gaan schrijven? Moet ‘ie nu alsnog andermans liedje zingen?quote:
Ik las het net ja. God wat mogen die 5 landen blij zijn dat ze niet aan deze shitstorm mee gaan doen.quote:Op maandag 23 februari 2026 22:36 schreef Cee het volgende:
Kan natuurlijk puur toeval zijn hoor, maar aangezien het nummer is geschreven door Yuval (inzending 2025, om even duidelijk te zijn) nog even dit:
[ x ]
Ik hoop eigenlijk dat ze all in gaan met de propaganda en het eeuwige slachtofferschap. Laat ze nu de tent maar helemaal afbreken. De titel van het nummer is alvast veelbelovend.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 19:54 schreef Em31 het volgende:
Ik dacht oprecht dat ze deze keer wel wat anders zouden gaan doen, mijn hemel.
Dat zeiden mensen vorig jaar ook en toen wonnen ze de televote en werden ze tweede.quote:Op donderdag 5 maart 2026 22:00 schreef Fred_B het volgende:
Een soort mix van Khaled en Slimane en daar dan een B-kantje van. Het mist vooral een lekkere opbouw om goed te zijn.
Israël gaat in elk geval niet winnen hiermee, en ik denk ook iets lager scoren dan de gemiddeld 10 punten per deelnemend land van de voorbije twee jaar.
Ja, maar een jonge vrouw is sowieso wat makkelijker om op te stemmen dan een bozige man, en dat genre leende zich ook beter voor politieke stemmen. Ik denk niet dat dit helemaal niet gaat scoren, maar wel wat minder punten, waarmee er vanzelf wel wat landen boven uitkomen.quote:Op donderdag 5 maart 2026 22:17 schreef Cee het volgende:
[..]
Dat zeiden mensen vorig jaar ook en toen wonnen ze de televote en werden ze tweede.
Verder ga ik net als voorgaande jaren niet luisteren dus kan zelf niet beoordelen of het inslaat als een bom.
Ze moeten gewoon regels maken om dit soort onzin te verbieden, zal wel weer een loophole zijn. Malta heeft ook adds via zijn platenmaatschappij, al zijn ze niet zo gierig om 10 stemmen te vragen.quote:
Ze zeggen dus inderdaad dat het van de artiest zelf komt, dit had niemand verwacht natuurlijk bij het opstellen van die nieuwe regels.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 14:34 schreef Momo het volgende:
[..]
Ze moeten gewoon regels maken om dit soort onzin te verbieden, zal wel weer een loophole zijn. Malta heeft ook adds via zijn platenmaatschappij, al zijn ze niet zo gierig om 10 stemmen te vragen.
Ok, dan wil ik wel even het bonnetje zien.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 13:44 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ze zeggen dus inderdaad dat het van de artiest zelf komt, dit had niemand verwacht natuurlijk bij het opstellen van die nieuwe regels.
Volgens Sietse Bakker is de omroep altijd verantwoordelijk, dus het is gewoon weer de EBU op zijn best.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 13:44 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ze zeggen dus inderdaad dat het van de artiest zelf komt, dit had niemand verwacht natuurlijk bij het opstellen van die nieuwe regels.
KAN is zo een beetje het kind dat weet dat hij/zij toch geen echte straf krijgt van zijn ouders.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 15:13 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Volgens Sietse Bakker is de omroep altijd verantwoordelijk, dus het is gewoon weer de EBU op zijn best.
Dat KAN het überhaupt weer probeert zegt toch alles
Je vraagt je dan toch af of ze dan ook tegen zo’n Noam zeggen, oké maar we gaan JOU de schuld geven!quote:Op zaterdag 9 mei 2026 15:13 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Volgens Sietse Bakker is de omroep altijd verantwoordelijk, dus het is gewoon weer de EBU op zijn best.
Dat KAN het überhaupt weer probeert zegt toch alles
Waren ook precies zelfde studio en bedrijf die dit gemaakt hebben de vorige twee jaar. Noam heeft daar helemaal niks over te zeggen idd.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 15:52 schreef Em31 het volgende:
[..]
Je vraagt je dan toch af of ze dan ook tegen zo’n Noam zeggen, oké maar we gaan JOU de schuld geven!
Nou ja, ze hebben wel echt de allerlaatste waarschuwing gekregen. De volgende keer stuurt Martin een nog bozere brief.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 15:32 schreef Momo het volgende:
[..]
KAN is zo een beetje het kind dat weet dat hij/zij toch geen echte straf krijgt van zijn ouders.
Volgens mij mag dat wel, maar alleen via je eigen kanalen, dus eigen socials van de artiest of omroep, niet gefund door aan overheid gelieerde instanties en dan niet bietsen of specifiek benoemen van het maximale aantal stemmen. Met name dat laatste is precies wat ze vorig jaar en dit jaar expliciet benoemen en wat geen fair play meer is.quote:Op zondag 10 mei 2026 00:46 schreef HowardRoark het volgende:
Hoe werken deze regels nu eigenlijk precies? Een nationale omroep en kandidaat mogen dus niet oproepen om voor het land te stemmen? Bijzonder wel.
En het gaat via betaalde advertenties via de overheid op social media met in elke taal een apart filmpje en inderdaad het vragen om 10 stemmen. Het is niet van luister naar dit eurovision nummer.quote:Op zondag 10 mei 2026 15:18 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Volgens mij mag dat wel, maar alleen via je eigen kanalen, dus eigen socials van de artiest of omroep, niet gefund door aan overheid gelieerde instanties en dan niet bietsen of specifiek benoemen van het maximale aantal stemmen. Met name dat laatste is precies wat ze vorig jaar en dit jaar expliciet benoemen en wat geen fair play meer is.
Als Noah op zijn instagram of via KAN oproept om op liedje 10 te stemmen kan niemand er over vallen.
Waar zit het 'misbruik' precies dan? Want dat is niet op te maken uit het artikel.quote:Op maandag 11 mei 2026 10:01 schreef Momo het volgende:
[ x ]
New York Times heeft ook iets geschreven over hoe Israël ESF gebruikt misbruikt
Het zou inderdaad kunnen dat er 50.000 individuen in Spanje op Israël hebben gestemd. Je moet wel een enorme plaat voor je kop hebben om het te geloven, maar het zou kunnen.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 11:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waar zit het 'misbruik' precies dan? Want dat is niet op te maken uit het artikel.
De New York Times is vooral veel aan het speculeren. Zo stelt men in een ander artikel waar men naar linkt, dat Israël vorig jaar in Spanje bijna 50k voorkeurstemmen kreeg en begint vervolgens de hypothese op te tuigen dat dit er waarschijnlijk veel minder mensen zullen zijn geweest omdat iedereen tot 20x kan stemmen. Nadien generaliseert men dit naar andere landen.
Maar dit is dus niet meer dan gissen, zelfs dat die 50k aan voorkeurstemmen zijn bereikt door een kleine groep mensen, wordt helemaal niet aangetoond.
Dat is weer een totaal ander uiterste, niemand zegt dat. Er zullen vast mensen meerdere keren op Israël hebben gestemd, net zoals dit op andere landen ook het geval zal zijn geweest. Maar het beeld wekken dat Israël die 50k voorkeursstemmen vooral of alleen gekregen zou hebben vanwege mensen die allemaal 20 keer hebben gestemd is nergens op gebaseerd.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 11:44 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Het zou inderdaad kunnen dat er 50.000 individuen in Spanje op Israël hebben gestemd. Je moet wel een enorme plaat voor je kop hebben om het te geloven, maar het zou kunnen.
Als er zo'n enorme outlier is als in die televote-uitslag in Spanje is er wel degelijk een grotere kans dat dit door een klein groepje fanatici wordt veroorzaakt dan door een wat grotere gematigde groep. Oftewel, meer kans dat dit is veroorzaakt door weinig mensen die veel stemmen dan door veel mensen die weinig stemmen.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 11:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is weer een totaal ander uiterste, niemand zegt dat. Er zullen vast mensen meerdere keren op Israël hebben gestemd, net zoals dit op andere landen ook het geval zal zijn geweest. Maar het beeld wekken dat Israël die 50k voorkeursstemmen vooral of alleen gekregen zou hebben vanwege mensen die allemaal 20 keer hebben gestemd is nergens op gebaseerd.
Mwah, dat hoeft zeker niet. Een outlier betekend simpelweg veel mensen die daar op hebben gestemd, hoe dat dan precies is gedaan is speculeren. Ik ben zoals bekend uitgesproken pro-Israël, ik stem ook op Israël tijdens het Songfestival, maar doe dit maar 1x en niet 20x. En dit gaat ook op voor de nodige mensen die ik ken.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 13:18 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Als er zo'n enorme outlier is als in die televote-uitslag in Spanje is er wel degelijk een grotere kans dat dit door een klein groepje fanatici wordt veroorzaakt dan door een wat grotere gematigde groep. Oftewel, meer kans dat dit is veroorzaakt door weinig mensen die veel stemmen dan door veel mensen die weinig stemmen.
En nee, de kans daarop is niet 100%, dus je kunt altijd de andere kant op blijven kijken en zeggen dat dit allemaal volstrekt normaal is verlopen. Maar waarschijnlijk is het niet.
Het kan zijn dat jij maar 1x stemt, maar er waren voorgaande edities genoeg mensen die trots verkondigden dat ze de maximale hoeveelheid stemmen hadden ingezet. Of zelfs meer dan dat, vanwege meerdere creditcards.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 16:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Mwah, dat hoeft zeker niet. Een outlier betekend simpelweg veel mensen die daar op hebben gestemd, hoe dat dan precies is gedaan is speculeren. Ik ben zoals bekend uitgesproken pro-Israël, ik stem ook op Israël tijdens het Songfestival, maar doe dit maar 1x en niet 20x. En dit gaat ook op voor de nodige mensen die ik ken.
Er zullen vast en zeker mensen zijn die dat hebben gedaan, maar dat kun je dus niet generaliseren naar het grotere geheel. Ik vraag mij ook af dat als dat dit is toegestaan, waarom zou je je daar dan druk over maken? Het staat anderen dan toch ook vrij om 20x te stemmen?quote:Op dinsdag 12 mei 2026 16:43 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Het kan zijn dat jij maar 1x stemt, maar er waren voorgaande edities genoeg mensen die trots verkondigden dat ze de maximale hoeveelheid stemmen hadden ingezet. Of zelfs meer dan dat, vanwege meerdere creditcards.
Dat is wat de Israëlische delegatie ook dit jaar weer geprobeerd heeft: oproepen om maximaal te stemmen voor hun inzending. Waar de EBU dus een waarschuwing voor heeft gegeven.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |