Dus als ik zeg dat ik je huis wil kopen. En jij zegt nee. En ik dreig dan ff langs te komen en je uit je huis te schoppen met geweld. Dan ben ik niet agressief?quote:
als jij zegt ik wil je huis hebben en ik sluit niets uit dan zie ik dat meer als jaloezie, dat is niet apart verder, niemand ziet dat zoquote:Op dinsdag 20 januari 2026 09:24 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dus als ik zeg dat ik je huis wil kopen. En jij zegt nee. En ik dreig dan ff langs te komen en je uit je huis te schoppen met geweld. Dan ben ik niet agressief?
apart
potverquote:
Ja, toen waren de Europese landen de sterke partij en waren ze de VS nog op aan het richten. Texas en Californië waren bijvoorbeeld nog geen lid, het was vooral de Oostkust. Ze waren dus landjes aan het sprokkelen.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 00:42 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar er zijn wel twee vrij subtiele maar cruciale punten uit de Monroe doctrine waar Trump en zijn vrienden vandaag de dag nogal wat moeite mee hebben: 1. Het had alleen betrekking op Europese inmenging in staten die al onafhankelijk waren, koloniën die nog Spaans/Frans/Brits/Nederlands waren lieten ze met rust. En 2. In ruil ervoor onthielden de Amerikanen zich van inmenging in (interne) Europese aangelegenheden.
Beetje een pre voor die functie hèquote:Op dinsdag 20 januari 2026 09:34 schreef sp3c het volgende:
trump is een debieltje, daar is iedereen het over eens
Bij een kleuter geef je duidelijk de grenzen aan.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 09:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ze behandelen hem als een kleuter. Ik vind de text van Macron nog wel meevallen. Positieve erin houden maar wel duidelijk maken dat hij fout zit.
Rutte is gewoon volledig aan het rimmen.
Hij is een man van het volk! Zo denken zijn kiezers er ook over!quote:Op dinsdag 20 januari 2026 09:34 schreef sp3c het volgende:
niet dit volkquote:Op dinsdag 20 januari 2026 09:38 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Hij is een man van het volk! Zo denken zijn kiezers er ook over!
Nederlandersquote:Op dinsdag 20 januari 2026 09:42 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Welk volk? De Europeanen? Hij heeft nog bergen trouwe aanhangers.
quote:Op dinsdag 20 januari 2026 09:42 schreef Jed1Gam het volgende:
Markje vindt het geweldig die Trump.
Waarschijnlijk vertonen al die gasten rondom Trump hetzelfde gedrag.
Bekijk deze YouTube-videoquote:
Deze ook.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 09:23 schreef Momo het volgende:
[ x ]
De mening van de Amerikanen rond het kopen van Groenland
Aardig Stalinistisch wel. Kunnen deze mensen zichzelf nog recht aankijken in de spiegel?quote:Op dinsdag 20 januari 2026 09:53 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Bekijk deze YouTube-video
Bij een kabinetsvergadering gaat iedereen Trump eerst vertellen hoe geweldig hij is. Mensen die dat niet doen zijn al ontslagen.
Dat ‘-tje’ mag er wel af hoor.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 09:34 schreef sp3c het volgende:
Zij mogen nu ook de baas spelen binnen hun eigen departement.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 09:57 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Aardig Stalinistisch wel. Kunnen deze mensen zichzelf nog recht aankijken in de spiegel?
Bij Rutte is het niet een kwestie van bang zijn.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 10:29 schreef bleiblei het volgende:
Het verbaast mij dat vandaag ineens een hoop media en "experts" op de angsttrommel slaan. Dat Trump een bijzonder machtige president is en Europa zichzelf angstig en afwachtend in het vergeethoekje laat duwen door dat grote boze machtige Amerika.
Ik heb juist lang het gevoel gehad dat dat het geval was. Maar sinds hij zich ineens erg actief buiten USA bemoeit, dat dat als een wimpel omslaat. Minder mensen op leiderschapsniveau (Rutte uitgezonderd, die flikkert nu wel heel hard van zn sokkel) bang voor die clown zijn. Er juist meer saamhorig geacteerd wordt in Europa en Europa in plaats van afwachtend naar USA kijkt, maar zich versneld losscheurt van die bak ellende.
Nouja, in het verleden was dat de juiste manier. Op dit punt denk ik daarentegen dat het sterker is om in de breedte duidelijk te maken dat ook de NAVO gebaat is bij een gemeenschappelijk doel en dat stroop smeren en likken bij een lid dat uitspreekt dat hij een NAVO land wil binnenvallen, niet de juiste toon is.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 10:32 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Bij Rutte is het niet een kwestie van bang zijn.
Het werk van Rutte is om de NAVO bij elkaar te houden en in het geval van Trump heeft hij geen stok tot z'n beschikking, enkel een hele grote pot stroop.
Ik ben geen fan van "teflon Mark" z'n politieke opvattingen maar ik denk dat hij hiervoor wel de juiste persoon is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |