abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219876379
https://nos.nl/collectie/(...)r-enige-uitgangspunt

quote:
De Amerikaanse president Trump koppelt zijn dreigementen richting Groenland aan het mislopen van de Nobelprijs voor de Vrede. In een bericht aan de Noorse premier Støre schrijft hij dat hij zich "niet langer verplicht voelt om zich alleen maar in te zetten voor vrede" omdat hij de prijs niet kreeg.

De Nobelprijs voor de Vrede wordt jaarlijks uitgereikt door het Nobelcomité, een onafhankelijke commissie die gekozen wordt door het Noorse parlement. Premier Støre zegt dat hij herhaaldelijk tegen Trump heeft gezegd dat de Noorse politiek niet over de prijs gaat. Hij heeft dat ook nu weer herhaald naar Trump.

Trump vindt dat hij recht heeft op de prijs vanwege zijn inzet tegen oorlog. In het bericht claimt hij opnieuw hij "acht of zelfs meer oorlogen" te hebben beëindigd. Die uitspraak wordt betwist omdat het vaak gaat om bemiddeling bij wapenstilstanden en geen structurele oplossingen. Trump negeert bovendien dat al zijn inspanningen plaatsvonden na de deadline voor Nobelnominaties. Daarnaast liet hij wereldwijd ook zijn militaire macht gelden, zoals in Iran. Nigeria en Venezuela.

De president zegt in het bericht aan Noorwegen dat wereldvrede zijn belangrijkste drijfveer is en blijft, maar hij die noodzaak nu minder voelt. Nu kan hij naar eigen zeggen beter kijken "naar wat goed is voor de VS". Daar valt wat hem betreft de macht over Groenland ook onder.
'Volledige en totale controle nodig'

Trump zegt dat Denemarken Groenland niet kan beschermen tegen Rusland of China. Daarnaast begrijpt hij niet dat Denemarken het 'eigendomsrecht' van Groenland heeft. "Er zijn geen documenten. Het is alleen dat daar honderden jaren geleden een boot is aangemeerd, maar wij hebben daar ook boten aan laten meren", redeneert Trump.

Hij schrijft dat het hoog tijd wordt dat de NAVO iets voor hem terug doet, na alles wat hij voor de NAVO heeft betekend. "De wereld is niet veilig tenzij we volledige en totale controle over Groenland hebben."

Groenland maakt als onderdeel van het koninkrijk van Denemarken deel uit van NAVO-gebied. Andere landen spreken Trump erop aan dat het niet aanvallen van andere landen de kern is van het NAVO-verdrag.
Ongenoegen

Trump heeft al vaker te kennen gegeven dat hij vindt dat hij recht heeft op de belangrijke vredesprijs. "Iedereen vindt dat ik de prijs moet krijgen", zei hij in september bij de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties. "Maar ik geef niet om prijzen." Toch belde hij naar verluidt met de Noorse politicus en oud-NAVO-baas Jens Stoltenberg om hem om de prijs te vragen.

Toen niet hij, maar de Venezolaanse oppositieleider María Corina Machado de prijs in oktober kreeg toegekend uitte Trump meerdere keren zijn ongenoegen. In een post die hij begin deze maand plaatste op sociale media noemde hij het nog dom dat NAVO-lidstaat Noorwegen niet voor hem koos als prijswinnaar.

Machado besloot haar prijs vorige week aan Trump te overhandigen vanwege diens inzet voor Venezuela. Volgens het Noorse comité is dat niet mogelijk en is de prijs niet overdraagbaar. Ook kan een prijs niet worden ingetrokken of doorgegeven.
  roze maandag 19 januari 2026 @ 13:52:57 #2
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_219876385
Hardop gelachen door de TT. _O_
Your beauty never ever scared me.
pi_219876393
quote:
1s.gif Op maandag 19 januari 2026 13:52 schreef Ama het volgende:
Hardop gelachen door de TT. _O_
Het past allemaal niet zo lekker met de beperkte hoeveelheid letters die ik daar kwijt kan :'(
  roze maandag 19 januari 2026 @ 13:54:12 #4
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_219876400
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 13:53 schreef Cor_Minderhout het volgende:

[..]
Het past allemaal niet zo lekker met de beperkte hoeveelheid letters die ik daar kwijt kan :'(
Geeft niet, hij is alsnog mooi.
  Moderator maandag 19 januari 2026 @ 13:55:50 #5
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219876426
Goeie TT.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_219876444
Grote kleuter :?
  roze maandag 19 januari 2026 @ 13:58:08 #7
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_219876457
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 13:57 schreef Anti_schaap het volgende:
Ben je dom of doe je dom.
pi_219876468
quote:
quote:
1s.gif Op maandag 19 januari 2026 13:58 schreef Ama het volgende:

[..]
Ben je dom of doe je dom.
Gezien de naam optie 1.
pi_219876478
quote:
"Er zijn geen documenten. Het is alleen dat daar honderden jaren geleden een boot is aangemeerd, maar wij hebben daar ook boten aan laten meren", redeneert Trump.
Goed verhaal Pino. Een heleboel landen zijn ook wel eens aangemeerd in Amerika.
pi_219876494
Wij hebben daar ook boten laten aanmeren.

Ja, alleen toen de Denen het deden bestond de VS niet eens achterlijke oranje aardappel.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  maandag 19 januari 2026 @ 14:06:48 #11
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_219876524
Trump maakt zich geen zorgen over de veiligheid.
Hij wil de olie van Venezuela en de natuurlijke hulpbronnen van Groenland.
Het korte termijn denken is gewoon raadselachtig, en zorgelijk.
En gezien zijn leeftijd onbegrijpelijk.
Zien we wel meer dat bejaarde biljonairs zichzelf niet pensioneren, maar meer en meer willen.
Hoe zielig is dat?
pi_219876529
TS -> TDS
pi_219876615
Dit zou lachwekkend zijn als de mentaal beperkte oom dit oppert op een kringverjaardag.

Nu is het gewoon een intens treurige wanvertoning
  maandag 19 januari 2026 @ 14:19:08 #14
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_219876652
Huh, maar hij had toch de Fifa vredesprijs gekregen waar hij super blij mee was
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_219876668
Kleuters moet je bedreigen met nukes als tegenreactie.
pi_219876669
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 14:19 schreef monkyyy het volgende:
Huh, maar hij had toch de Fifa vredesprijs gekregen waar hij super blij mee was
Als je goud op de 500 hebt gehaald, wil je die op de 1.000 ook nog steeds.
pi_219876814
quote:
'Gezien het feit dat uw land heeft besloten mij de Nobelprijs voor de Vrede niet toe te kennen voor het beëindigen van 8 oorlogen PLUS, voel ik me niet langer verplicht om puur aan vrede te denken. Hoewel vrede altijd de boventoon zal voeren, kan ik nu nadenken over wat goed en juist is voor de Verenigde Staten', schreef Trump verder in de brief.
blablablabla
pi_219876934
Nederland moet Manhattan terug claimen.

Gewoon tegen de oorspronkelijke prijs; een handvol knikkers en kralen.

^O^
pi_219876970
Waarom denkt wortelkop dat hij sowieso recht heeft om een Amerikaan te zijn ? Alleen maar omdat honderden jaren geleden wat bootjes aanmeerden daar ?
"You can call me Susan if it makes you happy"
  maandag 19 januari 2026 @ 15:13:21 #20
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_219876972
"GroteKleuter wil Groenland NA mislopen Nobelprijs voor de vrede"
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_219877017
Als ik 's morgens het nieuws lees denk ik vaak dat het niet erger kan worden als de dag ervoor. Helaas is die gedachte telkens onjuist. Dat Amerikaans stuk ongeluk past in hetzelfde straatje als zijn eveneens onfrisse Russische kompaan.
Ooit gaat dit stel de geschiedenisboeken in als de grootste smeerlappen van deze eeuw. :r
pi_219877143
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 15:24 schreef Seeburg54 het volgende:
Als ik 's morgens het nieuws lees denk ik vaak dat het niet erger kan worden als de dag ervoor. Helaas is die gedachte telkens onjuist. Dat Amerikaans stuk ongeluk past in hetzelfde straatje als zijn eveneens onfrisse Russische kompaan.
Ooit gaat dit stel de geschiedenisboeken in als de grootste smeerlappen van deze eeuw. :r
ze zijn gewoon misbegrepen
pi_219877170
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 15:41 schreef Satan_Guardian_Angel het volgende:

[..]
ze zijn gewoon misbegrepen
Oh dus. :')
  maandag 19 januari 2026 @ 16:19:20 #24
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_219877513
Hoe dom kan je zijn?

De Nobelprijs voor de Vrede wordt jaarlijks uitgereikt door het Nobelcomité, een onafhankelijke commissie die gekozen wordt door het Noorse parlement. Premier Støre zegt dat hij herhaaldelijk tegen Trump heeft gezegd dat de Noorse politiek niet over de prijs gaat. Hij heeft dat ook nu weer herhaald naar Trump.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 19 januari 2026 @ 16:20:19 #25
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_219877520
quote:
11s.gif Op maandag 19 januari 2026 16:19 schreef golfer het volgende:
Hoe dom kan je zijn?

Die paar hersencellen die hij nog heeft worden elke dat aangetast door die lijm om zijn pruik goed te houden.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  maandag 19 januari 2026 @ 16:40:55 #26
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_219877636
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 16:20 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Die paar hersencellen die hij nog heeft worden elke dat aangetast door die lijm om zijn pruik goed te houden.
En het 'mooie' is, dat elke vorm van kritiek door de fanboys wordt afgedaan als TDS :')

Alsof dat gedrag volslagen normaal is.
Ja, op de kleuterschool.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_219877637
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 13:58 schreef bianconeri het volgende:

[..]
[..]
Gezien de naam optie 1.
Met zo'n UN kan ik deze user ook niet serieus nemen.

Derhalve, goede TT :D
Ook in moeilijke tijden.
  maandag 19 januari 2026 @ 16:41:17 #28
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219877638
quote:
Grote kleuter kleine piemel :Y
Huilen dan.
  Forum Admin maandag 19 januari 2026 @ 16:44:07 #29
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_219877655
Trump snapt niet dat de Noorse overheid/regering geen zeggenschap over de Nobelprijs heeft.

Echt, die man is de verpersoonlijking van de achterlijke Amerikaan.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_219877670
Ik heb nog steeds het idee of ik naar een slechte cabaret voorstelling zit te kijken. :X
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_219878051
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 14:07 schreef QAnonn het volgende:
TS -> TDS
Alles en iedereen die niet in je FOX MAGA propaganda bubbel meegaan zijn natuurlijk jaloers op Trump en zijn enorme reeks overwinningen. Lol.
pi_219878075
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 16:45 schreef Patroon het volgende:
Ik heb nog steeds het idee of ik naar een slechte cabaret voorstelling zit te kijken. :X
Nee. Ordinaire propaganda voor MAGA stemvee. Letterlijk alles wat er nog uit het Witte huis komt, is alleen bedoeld voor de pruimtabak inteelt achterban.

Dat iedereen met meer dan 2 hersencellen denkt "waar zijn ze in godsnaam mee bezig, wat een poppenkast" zal ze egaal zijn. Als die wappies maar blijven geloven. En stemmen.

Van ICE tot Groenland.
pi_219878086
Idee om het conflict op te heffen is een speciale Trump nobelprijs uit te geven, aan Trump voor beste persoon van de wereld.

Als hij dan sterft, mededelen dat het een slechte grap was.
  Moderator maandag 19 januari 2026 @ 18:20:48 #34
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_219878316
Als ik zo mag geloven gaan alle staten straks blauw kleuren. Inclusief Texas
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_219878359
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 18:20 schreef capuchon_jongen het volgende:
Midterms zijn pas in November...

God mag weten wat voor achterlijke plannetjes er nog uit de MAGA koker gaan komen.

Dus waarschijnlijk wel, ja.
  Moderator maandag 19 januari 2026 @ 18:27:55 #36
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_219878365
Misschien echt een rare vraag. Trump is 80+

Ik denk aan dementie. Zou deze man niet aan het dementeren zijn?

gedrag bij dementie:

Raar gedrag bij dementie omvat veranderingen zoals onrust, achterdocht, agressie, [/b[b]]stemmingswisselingen, ongepast gedrag, en lusteloosheid, vaak veroorzaakt door frustratie, verwarring over tijd/plaats, en het verlies van sociale normen, waarbij iemand spullen verstopt, dingen herhaalt, of de weg kwijtraakt; belangrijk is te onthouden dat dit voortkomt uit de ziekte zelf en niet uit kwade

Deze man is aan het dementeren. De Trump van 2016 is ook totaal een pak milder.
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_219878401
quote:
7s.gif Op maandag 19 januari 2026 16:41 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Grote kleuter kleine piemel :Y
Grote Kleuter kleine herseninhoud.

Bij jonge kleuters is er nog hoop op verbetering, bij oudere kleuters niet.

Wij hadden de lachende leugenaar, aan de overkant van de grote plas zijn ze slechter af.
pi_219878413
Hoog tijd om wat bankrekeningen van wortelkop en consorten in Europa te blokkeren ^p^
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_219878446
Misschien moeten we hem op wereldschaal voortaan aanspreken en in de geschiedenisboeken vastleggen als TotalRetard, tot ie normaal doet.

Iets zegt me dat ie daar gevoeliger voor zal zijn dan voor rationele argumenten, wat precies het probleem is van deze f*cking idioot.

En ajb net doen alsof we allemaal naar het WK komen om vervolgens massaal niet te verschijnen op de openingsceremonie.
  roze maandag 19 januari 2026 @ 18:44:17 #40
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_219878452
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 18:20 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ben wel benieuwd wie dan straks dat zooitje gaat opruimen.
  maandag 19 januari 2026 @ 18:45:57 #41
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_219878468
wat een intens zielig mannetje is het toch ook, je kan jezelf toch niet anders dan kapotschamen als amerikaan.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  maandag 19 januari 2026 @ 19:08:31 #42
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_219878651
quote:
16s.gif Op maandag 19 januari 2026 18:45 schreef FlippingCoin het volgende:
wat een intens zielig mannetje is het toch ook, je kan jezelf toch niet anders dan kapotschamen als amerikaan.
En dan te bedenken dat er nog legio mensen zijn, ook in het buitenland (er zijn hier op Fok ook een aantal users), die volledig achter hem staan en zich in allerlei bochten wringen om alles maar goed te praten.

En alle terechte kritiek wegwuiven met boehoe TDS.

Terwijl hij zich als een verwende boze stampvoetende kleuter gedraagt.
Hell, zelfs kleuters zouden zich schamen voor zulk gedrag.
A murky, forgotten land.
  maandag 19 januari 2026 @ 19:14:03 #43
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_219878683
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 18:37 schreef TLC het volgende:
Hoog tijd om wat bankrekeningen van wortelkop en consorten in Europa te blokkeren ^p^
Heel vroeger heb ik, toen ik met mijn opa en broertje zat te vissen aan het Maas-Waalkanaal in Nijmegen, het toenmalige jacht van Donald Trump voorbij zien varen.

De Honey Money 2 was dat.
Had ik achteraf gezien preventief moeten kelderen.
A murky, forgotten land.
pi_219878760
quote:
1s.gif Op maandag 19 januari 2026 16:40 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
En het 'mooie' is, dat elke vorm van kritiek door de fanboys wordt afgedaan als TDS :')

Alsof dat gedrag volslagen normaal is.
Ja, op de kleuterschool.
Zelfs daar niet.
In mijn tijd kreeg je dan een enkeltje IOBK, tegenwoordig een abo op Veilig Thuis.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_219878841
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 14:07 schreef QAnonn het volgende:
TS -> TDS
Je hebt zelf TDS. Alles wat deze malloot doet nog proberen goed te praten komt heel deranged over op mij.
pi_219879003
quote:
10s.gif Op maandag 19 januari 2026 19:38 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Je hebt zelf TDS. Alles wat deze malloot doet nog proberen goed te praten komt heel deranged over op mij.
Je weet zijn post op mooie wijze te bevestigen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_219879072
quote:
14s.gif Op maandag 19 januari 2026 19:53 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wat ik over hem zei geldt ook voor jou.
pi_219879080
quote:
14s.gif Op maandag 19 januari 2026 19:53 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wat ben jij ineens afgegleden zeg. Jfc
pi_219879178
Geen idee waarom maar ik vind dit eigenlijk wel super grappig, zo absurd is het _O-
pi_219879218
Wanneer wordt die staatsmongool nou eens afgevoerd? :{
Een dag zonder vlees is een dag niet geleefd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')