Omdat Fil lek had natuurlijk. Al krijgt hij door dit soort prestaties wellicht zelf meer kansen.quote:
Sowieso wel veel opmerkelijke uitslagen. Ik zag dat Vandenabeele nog steeds prof isquote:Op woensdag 28 januari 2026 17:07 schreef wimderon het volgende:
[..]
Omdat Fil lek had natuurlijk. Al krijgt hij door dit soort prestaties wellicht zelf meer kansen.
Vorig jaar ook nog wel goed op Mallorca. Maar Henri gaat nu dan toch écht resultaten rijden.quote:Op woensdag 28 januari 2026 23:14 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Sowieso wel veel opmerkelijke uitslagen. Ik zag dat Vandenabeele nog steeds prof isVoor het eerst sinds 5 jaar een uitslag?
quote:Henri Vandenabeele (25) staat bij Team Flanders-Baloise voor zijn laatste kans: “Als ik dit jaar niet top presteer, zit mijn loopbaan erop”
Na een lange periode van fysieke tegenslagen wil Henri Vandenabeele (25) zijn grote potentieel aanboren in het shirt van Team Flanders-Baloise. “Als ik dit jaar niet op hoog niveau presteer, zit mijn loopbaan erop”, beseft de Dentergemnaar.
“Kiezen voor Team Flanders-Baloise was misschien niet de stap die ik voor ogen had toen ik prof werd, maar na al mijn perikelen is deze transfer een zegen”, beseft Vandenabeele. “Ik zal in mijn nieuwe team mijn ding kunnen doen. In wedstrijden als de Ronde van Turkije moet ik finales kunnen rijden. Nieuw voor mij is dat ik een pak Vlaamse voorjaarskoersen zal betwisten. Die stonden al langer op mijn verlanglijstje. In dat soort opdrachten zal het vooral zaak zijn om ervaring op te doen.”
Zwaarste trainingsweek ooit
Henri Vandenabeele wil er meteen staan in de Challenge Mallorca. “Vorig jaar presteerde ik daar goed, maar jammer genoeg kreeg ik door het mooie weer al in maart in plaats van mei last van allergieën. Die problematiek pak ik voortaan anders aan. Ik voel me goed en heb er alle vertrouwen in. Al sinds mijn passage op Tenerife in december verloopt mijn voorbereiding voorspoedig en met mijn nieuwe ploeg heb ik keihard gewerkt in Altea. De voorbije oefenweek was echt wel de zwaarste uit mijn loopbaan. Op vlak van training is er heus geen verschil met een WorldTourploeg, alleen staan er in grote teams meer mensen per renner ter beschikking.”
Na twee gouden beloftenjaren bij Lotto-Soudal U23 stapte de klimmer over naar Team DSM. “Achteraf bekeken ben ik misschien iets te vroeg internationaal gegaan. Maar ja, ik kreeg na mijn sterke prestaties (in onder meer de Ronde van Aosta en de kleine Giro, red) meerdere aanbiedingen. Het was puur fysiek dat het misliep (met onder meer long covid, red). Ik kom van ver terug. Vorig jaar legde ik voor het eerst weer goede testen af. Alleen op het vlak van recuperatie is er misschien nog iets van mijn ziekte blijven hangen.”
Nu of nooit
Samen met onder meer Michiel Lambrecht en Leander Van Hautegem, die overkomen van Wagner-Bazin WB, en Victor Vercouillie moet Henri Vandenabeele de lijnen kunnen uitzetten bij Team Flanders-Baloise. “Voor het sprintwerk hebben we Tom Crabbe, die tijdens de tweede seizoenshelft van 2025 doorbrak. Ik heb al een goede band met mijn ploegmaats. Ook het materiaal is top. Er gaat bij Team Flanders-Baloise iets minder budget om, maar alles is tot in de puntjes in orde. Hier krijg ik een mooie kans om me te herlanceren. Ik moet er staan, want anders is mijn loopbaan voorbij. Na mijn middelbare opleiding wetenschappen-wiskunde heb ik omwille van mijn sport geen hogere studie aangevat. Het is nu of nooit om door te breken.”
Ploegleider Dirk Demol: “Ik zie het goedkomen met Henri”
Henri Vandenabeele kwam drie jaar uit voor het Nederlandse Team DSM, waarna hij twee seizoenen koerste voor Lotto. Bij Team Flanders-Baloise is hij een van de rijpere renners. “Ik zie het alleszins goedkomen met Henri Vandenabeele”, is ploegleider Dirk Demol overtuigd. “Hij heeft onmiskenbaar talent. Voor sommige renners is het goed dat ze eens een stapje terugzetten, waarna ze dan tot volle ontbolstering kunnen komen.”
Het waait behoorlijk in Spanje. Wellicht wordt er helemaal niet gekoerstquote:Op donderdag 29 januari 2026 07:23 schreef Koffieplanter het volgende:
Remco Evenepoel rijdt vandaag een koers. Nu is het seizoen echt begonnen.
Omdat er een beetje wind staat?quote:Op donderdag 29 januari 2026 09:20 schreef franklop het volgende:
[..]
Het waait behoorlijk in Spanje. Wellicht wordt er helemaal niet gekoerst
Zou die dat financieel nu echt nodig hebben? Kan me geen andere reden bedenken met zo'n platform in zee te gaan.quote:Op donderdag 29 januari 2026 09:31 schreef Pistolero het volgende:
[ x ]
Nog meer redenen om dit vervelende joch te haten.
quote:Op donderdag 29 januari 2026 09:45 schreef Remco het volgende:
[..]
Zou die dat financieel nu echt nodig hebben? Kan me geen andere reden bedenken met zo'n platform in zee te gaan.
Ik ben vanaf nu nog meer voor Evenepoel en Vingegaard.quote:Op donderdag 29 januari 2026 09:31 schreef Pistolero het volgende:
[ x ]
Nog meer bewijs dat Pogacar een oplichter is.quote:Op donderdag 29 januari 2026 09:31 schreef Pistolero het volgende:
[ x ]
Even op de 'Post vertalen'-knop gedruktquote:Op donderdag 29 januari 2026 09:31 schreef Pistolero het volgende:
[ x ]
quote:Op donderdag 29 januari 2026 12:42 schreef Idisrom het volgende:
[..]
“Op het hoogste niveau van de wielersport wordt vertrouwen opgebouwd door voorbereiding, consistentie en een onophoudelijke focus op veiligheid. Je verdient het in de loop der tijd, door prestaties en verantwoordelijke besluitvorming onder druk. Die mentaliteit sluit nauw aan bij de manier waarop KuCoin omgaat met vertrouwen en veiligheid.”
Ik lees op Wielerflits dat De Nederlandse Bank vindt dat Kucoin in strijd handelt met de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme, en Nederlanders kunnen sinds de zomer van 2025 hier niet langer meer in handelen.quote:
Wie is de valsspeler in dit geval?quote:Op donderdag 29 januari 2026 14:15 schreef Koffieplanter het volgende:
UAE kansloos uit de wielen gereden en de valsspeler heeft zichzelf weer eens overschat, erg mooi.
Ik neem aan Jan Christen.quote:Op donderdag 29 januari 2026 14:51 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Wie is de valsspeler in dit geval?
Toch even opgezocht;quote:Op donderdag 29 januari 2026 15:54 schreef franklop het volgende:
Hoe lang is het geleden dat Movistar een TTT won? Keertje in de Vuelta ofzo?
De meest memorabele was echter deze: https://firstcycling.com/race.php?r=192&y=2011&e=3. Let vooral eens op de tijd en de afstand.quote:Op donderdag 29 januari 2026 15:57 schreef franklop het volgende:
[..]
Toch even opgezocht;
https://www.procyclingstats.com/race/vuelta-a-espana/2014/stage-1
70 km/u, alsof je een emmer leeggooitquote:Op donderdag 29 januari 2026 15:59 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
De meest memorabele was echter deze: https://firstcycling.com/race.php?r=192&y=2011&e=3. Let vooral eens op de tijd en de afstand.
Met de billen bloot gaan?quote:Op donderdag 29 januari 2026 20:53 schreef wimderon het volgende:
[ afbeelding ]
Is dit nou met het hol open koersen?
Al besprokenquote:Op vrijdag 30 januari 2026 12:18 schreef Faraday01 het volgende:
https://nos.nl/artikel/26(...)-voor-tour-de-france
ach Tietema
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |