abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219876240
Er gaat natuurlijk geen schot gelost worden in Groenland. En Trump krijgt Groenland ook niet. Vergelijkingen over hoeveel ‘Firepower’ de VS wel niet heeft tov Europa slaan ook nergens op
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  maandag 19 januari 2026 @ 13:41:13 #252
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219876311
quote:
14s.gif Op maandag 19 januari 2026 13:33 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
De mensen die AI zo aan het pushen zijn, zijn niet onze vrinden. Ook dat mag wel eens duidelijk worden.
Huh ga je me nou vertellen dat miljardairs niet het beste met ons voorhebben?

#geschokst ;(
Huilen dan.
pi_219876340
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 13:34 schreef Stoorzendert het volgende:
Er gaat natuurlijk geen schot gelost worden in Groenland. En Trump krijgt Groenland ook niet. Vergelijkingen over hoeveel ‘Firepower’ de VS wel niet heeft tov Europa slaan ook nergens op
Het is voor ons zaak om er voor te zorgen dat Trump zich hier zo heet mogelijk aan brandt.

Des te heter hij zich brandt, des te sneller hij er mee ophoudt en zich met iets anders gaat bezighouden. Anders zal het gedaan zijn met zijn positie.

Wat we nu aan het doen zijn is uitstekend. En we moeten het aanbod van Canada er ook bij voegen.

En vervolgens daadwerkelijk een militaire aanwezigheid op Groenland neerzetten. Daar kunnen we dan die Amerikaanse basis voor opkalefateren. Of gewoon afbreken en de resten gebruiken om een nieuwe, betere, basis te bouwen.

Sja, en misschien is dat juist wel exact wat Trump wil. Nou, prima dan, het is in ieder geval waar dat het ijs zich terug trekt en dat de grondstoffen beter bereikbaar worden. Dan kan Groenland die grondstoffen zelf gaan delven, desnoods de rechten aan Denemarken vergeven zodat die het gaat delven. Daar is geen gezichtsverlies in.

En als we er een marinebasis weten te bouwen (geen idee hoe, maar daar kunnen we over nadenken), dan hebben we samen met Canada een gedeelde macht in de Davis Strait. Canada wil graag met ons samen werken en is die Amerikanen ook meer dan zat.
  maandag 19 januari 2026 @ 13:45:24 #254
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219876344
quote:
7s.gif Op maandag 19 januari 2026 13:41 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Huh ga je me nou vertellen dat miljardairs niet het beste met ons voorhebben?

#geschokst ;(
Mijn hele mensbeeld naar de gallemiezen. :'(
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 19 januari 2026 @ 13:46:24 #255
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219876348
quote:
Hopelijk, maar zo vanzelfsprekend is dit allemaal niet. En er zullen lastige keuzes moeten gemaakt worden.

Met alleen Trump zijn hielen likken, komen we daar niet.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_219876384
quote:
10s.gif Op maandag 19 januari 2026 13:13 schreef Starhopper het volgende:
Trump heeft de dreigbrief ook naar ons gestuurd :')

https://www.rtl.nl/nieuws(...)-nederland-verstuurd
En toch zijn er nog mensen in Nederland die dit verdedigen.
Het maakt daarbij ook niet uit welk standpunt Trump kiest, het wordt verdedigd.

Dat moet toch ongeveer hetzelfde volk zijn wat in de WW2 achter de bezetter aanliep omdat die ook zo'n grote sterke leider "met een plan" hadden.
  maandag 19 januari 2026 @ 13:58:59 #257
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_219876469
quote:
Al is het alleen al omdat dat soort 'firepower' discussies gebaseerd zijn op Wikipedia, Google, Grok en ChatGPT lijstjes. Veel publiekelijk beschikbare informatie over wapensystemen is onvolledig en/of onbetrouwbaar. Zonder diepere militaire kennis kan echt niemand op Fok daar iets zinnigs over zeggen.
  maandag 19 januari 2026 @ 14:04:31 #258
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219876509
quote:
2s.gif Op maandag 19 januari 2026 13:27 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
:*
WAJOOOOO JE BENT MODERATOR :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o SUPER COOWL!!!!!!!!!!!!!!!!!! GEFELICITEERD *O* *O* *O* *O* *O*
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_219876534
quote:
10s.gif Op maandag 19 januari 2026 14:04 schreef Starhopper het volgende:

[..]
WAJOOOOO JE BENT MODERATOR :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o SUPER COOWL!!!!!!!!!!!!!!!!!! GEFELICITEERD *O* *O* *O* *O* *O*
Jammer dat ie geen streepje door de namen van bepaalde staatshoofden kan zetten.
  maandag 19 januari 2026 @ 14:08:53 #260
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219876539
quote:
12s.gif Op maandag 19 januari 2026 14:08 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Jammer dat ie geen streepje door de namen van bepaalde staatshoofden kan zetten.
@Trump
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 19 januari 2026 @ 14:18:24 #261
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_219876642
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 13:52 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Dat moet toch ongeveer hetzelfde volk zijn wat in de WW2 achter de bezetter aanliep omdat die ook zo'n grote sterke leider "met een plan" hadden.
Je kunt precies zien wie er in WW2 een NSB-er zou zijn geweest ja :')
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  maandag 19 januari 2026 @ 14:19:49 #262
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219876656
quote:

[..]

Ja maar 'de libs' worden 'geowned'. Of zo. Dus maakt niet uit.

In een ander topic zie ik iemand hard zijn best doen om te verkopen dat de VS écht een bondgenoot is en dat alle tegenspraak verklaard kan worden door de 'verkeerde' politieke signatuur van Trump. Want: als er een democraat had gezeten met zulke plannetjes, dan zou men het slikken als zoete koek.

Koek.Koek. 8)7
Huilen dan.
  maandag 19 januari 2026 @ 14:21:41 #263
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_219876673
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 13:30 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]

Altijd goed om te houden, uiteindelijk zit achter veel beleid van Trump vaak de cryptomiljardairs van silicon valley.
Die Peter Thiel is ook een onderschatte gevaarlijke gek. Van hetzelfde caliber als Musk.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  maandag 19 januari 2026 @ 14:22:12 #264
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219876677
quote:

[..]

Op het forum zijn er toch wel wat mensen die normaal positief zijn over Trump best kritisch. Al heb je altijd een aantal die hard fanboys.
  maandag 19 januari 2026 @ 14:23:48 #265
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219876687
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_219876782
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 13:28 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ik heb geen idee hoeveel militairen Groenland zelf heeft. Ze vallen onder Denemarken dat 25.000 militairen heeft.
inclusief reserves komen ze net boven de 90.000 uit.

Waar waarschijnlijk maar een zeer klein deel bekend is met Groenland.
Dat arctische voordeel zal dus wel tegenvallen.

Want je kunt elke inwoner daar wel een wapen geven, dan zijn ze idd goed met de weersomstandigheden. Maar niet als militair zijnde.

Wat ik al aanhaalde zouden de Groenlanders een K/D van 1 op 20 moeten halen en dan komen ze nog niet eens in de buurt. Laat staan als de VS ook reservisten zou gebruiken.
Ik heb wel het idee dat een groot deel van de Groenlanders wapens hebben vwb de jacht, dus wapens geven is niet het grootste probleem. Er mee omgaan zoals je noemt wel.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  maandag 19 januari 2026 @ 14:41:11 #267
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_219876798
quote:
1s.gif Op maandag 19 januari 2026 14:22 schreef Momo het volgende:

[..]
Op het forum zijn er toch wel wat mensen die normaal positief zijn over Trump best kritisch. Al heb je altijd een aantal die hard fanboys.
Tja, zelfs /r/Conservative is enorm kritisch en noemen het enorm stom.
En dat is een subreddit die normaal gesproken alles van Trump goedpraten.
pi_219876840
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 22:47 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Poepseks, dacht ik.

Meek Amerika Reet Agjen.
Zie link. Dit is geen fake news. Putin heeft een "golden shower" video van Trump in handen.

https://www.bnnvara.nl/jo(...)e-tape-trump-bestaat
pi_219876913
quote:
Geduld EU is op: naast heffing ligt ook 'handelsbazooka' klaar voor de VS
Na weken van dreigende taal van de Amerikaanse president Donald Trump lijkt de maat voor de Europese Unie vol. De 27 lidstaten wierpen gisteren een maatregelenpakket van 93 miljard euro op, nadat Trump dit weekend importheffingen had aangekondigd voor acht Europese landen die meedoen aan een Groenland-missie.

Of het genoeg zal zijn om Trump op zijn schreden te doen terugkeren, is de vraag. Maar volgens analisten is het niet de enige troef die de EU in handen heeft.

"Alle landen beseffen: er moet nu een harde lijn worden getrokken", zegt geopolitiek analist Haroon Sheikh, verbonden aan de Vrije Universiteit. "Als een bondgenoot dreigt grondgebied af te nemen van een Europees land, dan kunnen we niet anders."

Hij noemt het EU-pakket een "goed eerste signaal". De maatregelen betreffen importheffingen op Amerikaanse producten zoals spijkerbroeken, motoren en vliegtuigen. Deze producten worden voornamelijk gemaakt in delen van de VS waar veel Trump-stemmers wonen. "Dit pakket is dus gericht op de achterban van Trump", zegt ABN-econoom Rogier Quaedvlieg. "De EU denkt hiermee significante economische schade aan te kunnen richten."

Trump zegt dat zijn importheffing van 10 procent voor de acht landen, waaronder Nederland, op 1 februari zal ingaan. Als hij dit plan niet intrekt, zullen ook de Europese tegenheffingen ingaan.

'Handelsbazooka'
Maar de EU heeft nog een andere troef achter de hand: het zogenoemde antidwanginstrument. Dit instrument, dat in de Brusselse wandelgangen ook wel de 'handelsbazooka' wordt genoemd, stelt de EU onder meer in staat om Amerikaanse bedrijven de toegang tot de Europese interne markt te ontzeggen.

"Dit instrument ligt al een paar jaar klaar, eigenlijk met de hoop het nooit te hoeven inzetten", zegt econoom Quaedvlieg. "De dreiging alleen zou genoeg moeten zijn om te zorgen dat Amerika of een ander land niets doet."

De Franse president Emmanuel Macron heeft het afgelopen jaar meermaals opgeroepen tot het inzetten van dit instrument. "Maar de kans dat het daadwerkelijk gaat gebeuren lijkt nu een stuk reëler."

Toch balanceert de EU ook nu op een dun koord, zegt analist Sheikh, die ook als wetenschapper bij de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid (WRR) de overheid adviseert. "Trump spreekt de taal van macht, dus om hem van gedachten te doen veranderen, is het nodig om die taal te spreken. Maar daar zitten ook grenzen aan."

Sheikh wijst erop dat aanwezigen op het World Economic Forum komende week ook over Oekraïne zullen spreken. "Als dit conflict met de EU hoog oploopt en Trump bijvoorbeeld de suggestie wekt dat hij niets zal doen als Rusland Europa aanvalt, zou dat voor Europa een gitzwart scenario zijn. Dat moet koste wat kost worden voorkomen."
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)oka-klaar-voor-de-vs
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 19 januari 2026 @ 15:03:38 #270
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_219876926
Ik ben voor het intrekken van landingsrechten voor alle Amerikaanse maatschappijen in alle EU landen. En verdubbeling van de haventarieven en de douanetarieven.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  maandag 19 januari 2026 @ 15:03:39 #271
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_219876927
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 14:50 schreef polderturk het volgende:

[..]
Zie link. Dit is geen fake news. Putin heeft een "golden shower" video van Trump in handen.

https://www.bnnvara.nl/jo(...)e-tape-trump-bestaat
Zou me op zich niet verbazen nee alleen wel wat kant tekeningen.

Volgens het artikel gaat het niet echt om een 'golden shower'. Maar meer dat Trump prostituees op een bed liet plassen waar Obama ooit in geslapen heeft.
Dus niet zozeer plassex.

Daarnaast zegt die oud spion dat die tape er waarschijnlijk is, maar waarschijnlijk is niet 100%

En oud spion, dat zegt niet heel veel, er zijn ook talloze oud piloten die UFO's claimen te hebben gezien.
Oud-CIA medewerkers die claimen dat er aliens op aarde zijn geweest en dat die ontleed zijn door chirurgen.
pi_219876948
twitter
pi_219876959
Kunnen ze in Amerika geen staatsgreep plegen en Obama herinstalleren als president? Je kunt toch geen president hebben die WW3 ontketent omdat hij de nobelprijs niet kreeg?
pi_219876962
Een supersnelle verkenningsmissie ook van Nederland _O_ je moet nog eerst daar aankomen, koffers uitpakken, wat eten en schijten, en dan die hele strategie in minder dan 2 dagen in kaart brengen _O_
"You can call me Susan if it makes you happy"
  maandag 19 januari 2026 @ 15:16:44 #275
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_219876983
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 06:52 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Alsof China militair haar dominantie komt vestigen in Europa :') .
Dat is in Europa niet nodig. Ze kopen onze kennis, produceren goedkoper van ons gekochte kennis waarop wij weer onze eigen productie staken omdat kopen uit China goedkoper is. Vanaf dat moment hebben zij een onderhandelingspositie zonder dat er ook maar een kogel nodig is om ons op de knieën te krijgen. Een exportverbod van specifieke grondstoffen en/of onderdelen kan onze industrie in een mum van tijd platleggen.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')