Dingen die ik heb meegemaakt met mannen.
De eerste keer dat ik bij een man bleef slapen, was ik niet toe aan seks. Hij accepteerde dat niet. Om drie uur ’s nachts heeft hij me letterlijk het huis uitgezet, omdat ik hem niet wilde pijpen. Ik heb daarna anderhalf uur terug naar het ouderlijk huis van mijn ouders moeten lopen.
De relaties die daarop volgden waren over het algemeen redelijk gezond en respectvol, totdat ik de man tegenkwam die mij heeft verkracht. Deze man deed meerdere dingen. Hij beloofde herhaaldelijk dat we uiteindelijk zouden gaan samenwonen, op voorwaarde dat ik vaak genoeg zijn huis schoonmaakte en voor hem kookte om te bewijzen dat ik een goede huisvrouw was. Hij ging voor een periode naar Japan en ik moest in die tijd op zijn kat passen. Als ik dat goed zou doen, zouden we gaan samenwonen. Dat samenwonen kon echter niet doorgaan. Ik woonde op dat moment bij mijn ouders, en zij wilden niet dat ik het huis uit ging en een baan ging zoeken, omdat zij anders mijn studie niet meer zouden betalen. Samenwonen was voor mij op dat moment de enige manier om niet meer thuis te hoeven wonen. Daarnaast schopte hij eindeloos ruzie in het openbaar, onder andere in een hotel, en dreigde hij uit het raam te springen als ik bleef zeuren over samenwonen. Op een gegeven moment gingen we samen naar concerten en daar flirtte hij voortdurend met meisjes van rond de twintig. Hij was zelf tien jaar ouder dan ik. Ik was 25 en hij was 35. Hij zei steeds dat hij hoopte dat hij weer 18 was. Ook had hij gelogen over zijn leeftijd.
Daarna waren er andere mannen. Met een man uit Zuid-Afrika heb ik ongeveer drie maanden gedatet. Hij was katholiek en ik ben agnostisch, maar ik stond ervoor open om me meer te verdiepen in zijn religie. Hij sprak over samen een huis kopen en de relatie was eigenlijk heel goed. Op een gegeven moment ging hij zijn familie bezoeken in Zuid-Afrika. Toen hij terugkwam, maakte hij het abrupt uit. Hij zei dat hij met zijn priester had gesproken, maar verder gaf hij geen duidelijke uitleg. Hij zei ook dat hij naar Australië zou verhuizen. Dat is nooit gebeurd.
Ik had ook een relatie met een man die over het algemeen respectvol en goed was. We waren van plan om vrij snel samen te gaan wonen. Dat was opnieuw belangrijk voor mij, omdat ik geen woning kon vinden en niet meer op kamers wilde. We waren ongeveer drie maanden samen toen hij het ineens uitmaakte. Achteraf bleek dat dit was nadat ik had ontdekt dat hij cocaïne gebruikte en had aangegeven dat ik niet wilde daten met een man die coke gebruikte. Later kwam ik er ook achter dat de schilderijen in zijn woonkamer waren gemaakt door seriemoordenaars en dat hij daar een morbide fascinatie voor had.
Meerdere mannen hebben mij gestraft door seks te onthouden. Zij wisten dat seks voor mij bijna existentieel was en dat ik erg angstig werd wanneer een man geen seks meer met mij wilde, waardoor ik mij zeer onzeker ging voelen. Ik heb het hierbij niet over af en toe nee zeggen omdat iemand moe, ziek of druk is, maar over het stelselmatig onthouden van seks. Seks werd voor mij zo een straf of een beloning, en ik hecht er nog steeds veel existentiële waarde aan.
Daarnaast zijn er meerdere mannen geweest die hebben gelogen over hun intenties. Ze zeiden dat ze een serieuze relatie wilden en dat ik de enige was, terwijl ze achteraf toch stiekem naar seksfeesten gingen en vergelijkbare dingen deden. Dat gebeurde terwijl ik hen meer dan genoeg seks bood en zij nooit zonder hoefden te zitten.