En de hele wereld te laten zien dat heel Europa een hielenlikkende vazal is van de Oranje keizer.quote:Op zondag 18 januari 2026 21:49 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het is iig niet wijs om op commando te bukken en je broek te laten zakken voor Trump.
En dat kan gewoon al, zonder het in te nemen (zoals je zelf ook al opmerkt).quote:Op zondag 18 januari 2026 21:48 schreef littlemindy het volgende:
Ze willen het als strategische positie tegen Rusland.
Waarvan je nu al weet dat ie daar geen respect voor heeft.quote:Op zondag 18 januari 2026 21:49 schreef Perrin het volgende:
[..]
En de hele wereld te laten zien dat heel Europa een hielenlikkende vazal is van de Oranje keizer. Zonder enig eergevoel, trots of zelfrespect. Likken maar!
Je kunt de Russische Zwarte Zeemarine niet vergelijken met de Amerikaanse marine.quote:Op zondag 18 januari 2026 21:46 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Rusland heeft toch heel wat marineschepen terug moeten trekken uit de Zwarte Zee rondom de kust van Oekraïne. Die schepen zijn gebouwd op gevechten met andere schepen. Goedkope kamikaze zeedrones waren in de 70's en 80's nog niet zo'n ding.
[..]
Nee, we zullen zeker wat moeten doen. Maar militair hebben we in dit geval eigenlijk geen enkele realistische optie. De VS kan altijd een stapje verder zetten dan de EU (escalatiedominantie). En Trump is ook gek genoeg om dat te doen.quote:Ik denk niet dat we oorlog gaan voeren, dat is een hele stap.
Maar we kunnen het ook niet zomaar laten gebeuren, dan is het einde zoek.
Trump is een "Rupsje Nooitgenoeg" en je weet vast wel hoe dat boekje gaat. Alleen dan met een dikke bejaarde oranje vlinder aan het eind.
En het alleen maar meer misbruik aanmoedigt. Je kunt je niet straffeloos als de willoze slaaf opstellen.quote:Op zondag 18 januari 2026 21:50 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Waarvan je nu al weet dat ie daar geen respect voor heeft.
Maar waar gaat dat hele innemen de facto dan nog op uitkomen? Dat er een Amerikaanse vlag gehesen gaat worden in Nuuk? Want meer valt er eigenljk niet te doen. Ook niet veel landen zullen het erkennen verder.quote:Op zondag 18 januari 2026 21:50 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
En dat kan gewoon al, zonder het in te nemen (zoals je zelf ook al opmerkt).
Door je als een laffe hond te gedragen?quote:
Ik gun die kwal zelfs niet een vlag op Groenland!quote:Op zondag 18 januari 2026 21:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar waar gaat dat hele innemen de facto dan nog op uitkomen? Dat er een Amerikaanse vlag gehesen gaat worden in Nuuk? Want meer valt er eigenljk niet te doen. Ook niet veel landen zullen het erkennen verder.
Du
Je denkt dat een Amerikaans schip dat geraakt wordt door een aantal zeedrones magisch blijft drijven?quote:Op zondag 18 januari 2026 21:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je kunt de Russische Zwarte Zeemarine niet vergelijken met de Amerikaanse marine.
[..]
Sowieso invoertarieven, sancties en obligaties dumpen.quote:Nee, we zullen zeker wat moeten doen. Maar militair hebben we in dit geval eigenlijk geen enkele realistische optie. De VS kan altijd een stapje verder zetten dan de EU (escalatiedominantie). En Trump is ook gek genoeg om dat te doen.
Gewoon uitzitten.
Het Amerikaanse grondgebied is qua oppervlakte flink toegenomen. Iets waar Trump de komende eeuwen beroemd om zal zijn.quote:Op zondag 18 januari 2026 21:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar waar gaat dat hele innemen de facto dan nog op uitkomen? Dat er een Amerikaanse vlag gehesen gaat worden in Nuuk? Want meer valt er eigenljk niet te doen. Ook niet veel landen zullen het erkennen verder.
Du
Ik zie ook wel dat realisme en rechtvaardigheid twee conflicterende waarden zijn. Toch ga ik wel voor het laatste. Als Groenland toch gewapendere hand wordt overgenomen dan is dat niet alleen door Trump maar is dat indirect ook goedgekeurd door de bredere ambtelijke laag. Dan hoeft er wat mij betreft geen Westerse vriendschap meer te bestaan.quote:Op zondag 18 januari 2026 21:47 schreef LXIV het volgende:
[..]
Realistsisch zijn. Geen dreigementen uiten die je niet waar kunt maken. Als Trump Groenland inneemt bezwaar aantekenen bij de VN en het over drie jaar weer terugvragen.
Ik zet niet dat we niks moeten doen. We kunnen handelssancties of economische actie ondernemen. Of een culturele of sportboycot. Het sluiten van Amerikaanse basissen in Europa. Maar militair gezien maken we echt geen kans. Dus moeten we er ook niet mee dreigen. Want dan staan we alleen maar voor lul.quote:Op zondag 18 januari 2026 21:53 schreef Claudia_x het volgende:
Onzin, LXIV. Het laatste wat we ons kunnen permitteren, is steeds maar toegeven. Vandaag is het Groenland; wat is het morgen?
We hebben verschillende manieren om terug te slaan. En die hoeven we niet te romantiseren: we worden er allemaal slechter van. Maar het valt te verkiezen boven een speelbal zijn van MAGA. Wie weet wat er in november gebeurt. Wie weet wie Trump opvolgt. De vriendschap is voorbij, accepteer het en zet de schouders eronder.
Ik ben al een jaar bezig om mijn deel te doen. Misschien wordt mijn werk makkelijker als we eens ophouden om naïef of gelaten te reageren.
Trump hoeft niet eens geweld te gebruiken, hij hoeft enkel 2 carrier groups daar in het water te leggen.quote:Op zondag 18 januari 2026 21:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik zie ook wel dat realisme en rechtvaardigheid twee conflicterende waarden zijn. Toch ga ik wel voor het laatste. Als Groenland toch gewapendere hand wordt overgenomen dan is dat niet alleen door Trump maar is dat indirect ook goedgekeurd door de bredere ambtelijke laag. Dan hoeft er wat mij betreft geen Westerse vriendschap meer te bestaan.
Natuurlijk weet ik dat we een militair treffen verliezen. Gebeurt ook niet. Maar het feit dat je minimaal geweld moet gebruiken zou voldoende barriere moeten zijn voor usa om het niet te doen.
Nee, want dit gaat een opvolgende democratische president gewoon teruggegeven. Praktisch geen enkel land zal deze annexatie ook erkennen. Dus het blijft min of meer letterlijk bij het hijsen van een vlag.quote:Op zondag 18 januari 2026 21:53 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het Amerikaanse grondgebied is qua oppervlakte flink toegenomen. Iets waar Trump de komende eeuwen beroemd om zal zijn.
Je weet heel goed wat ik bedoel.quote:Op zondag 18 januari 2026 21:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Trump hoeft niet eens geweld te gebruiken, hij hoeft enkel 2 carrier groups daar in het water te leggen.
Daar is Trump totaal niet gevoelig voor net zoals Putin, het sterkt hem alleen maar.quote:Op zondag 18 januari 2026 21:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik zet niet dat we niks moeten doen. We kunnen handelssancties of economische actie ondernemen. Of een culturele of sportboycot. Het sluiten van Amerikaanse basissen in Europa. Maar militair gezien maken we echt geen kans. Dus moeten we er ook niet mee dreigen. Want dan staan we alleen maar voor lul.
Ik denk niet dat die vlag lang hangt.quote:Op zondag 18 januari 2026 21:57 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, want dit gaat een opvolgende democratische president gewoon teruggegeven. Praktisch geen enkel land zal deze annexatie ook erkennen. Dus het blijft min of meer letterlijk bij het hijsen van een vlag.
Dat doet Europa toch ook? Ik heb geen enkele Europese leider met militair ingrijpen zien dreigen als Trump iets in Groenland doet. De Europese missie in Groenland is enkel om de drempel voor Trump te verhogen, niet om oorlog met de VS te gaan voeren.quote:Op zondag 18 januari 2026 21:47 schreef LXIV het volgende:
[..]
Realistsisch zijn. Geen dreigementen uiten die je niet waar kunt maken. Als Trump Groenland inneemt bezwaar aantekenen bij de VN en het over drie jaar weer terugvragen.
Het liefst zou LXIV zien dat er gebukt zou worden natuurlijk.quote:
Wat denk je dat hele wereld denkt als je het verkoopt voor 120miljard, je kennis, economie en mandaat gebruikt om in vele zaken de VS in te halen en het over 5 jaar via internationaal recht weer terug te kapen?quote:Op zondag 18 januari 2026 21:49 schreef Perrin het volgende:
[..]
En de hele wereld te laten zien dat heel Europa een hielenlikkende vazal is van de Oranje keizer.
Zonder enig eergevoel, trots of zelfrespect. Likken maar!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |