quote:
Hou je vast komt ie
Hélène Hendriks opent seizoen met valse grap over Jack van Gelder
Hélène Hendriks heeft het nieuwe seizoen van haar talkshow De Oranjezondag geopend met een valse grap over haar min of meer ontslagen collega Jack van Gelder. “Hij is op vakantie!”, roept ze.
Het blijft bizar hoe het vertrek van Jack van Gelder bij de talkshow van Hélène Hendriks is gecommuniceerd. Hij was dé grote ster van haar show, maar nu moet de presentatrice het weer doen met B-keuze Rutger Castricum. Wat blijkt nou? Dat is de wens van Hélène zelf. Ze wil liever Rutger aan tafel dan Jack, maar Jack wilde niet tweede viool spelen.
Brutale Rutger
Rutger zat gisterenavond tegenover Hélène in de seizoensopener van De Oranjezondag. Daar was hij heel druk om zijn eigen relevantie te bewijzen, bijvoorbeeld door brutale opmerkingen te maken tegen een of andere Franstalige zangeres. Hij vond het allemaal te NPO, riep hij. Een poging om de lachers op zijn hand te krijgen.
Het valt Hélène direct op. “Rutger wil gewoon weer even zijn stempel drukken. Die zit weer aan de kop van de tafel en die moet even laten weten dat hij er is!”, zegt ze.
Jack op vakantie
Als Hélène grappenderwijs opmerkt dat ze een intellectueel programma maken, roept Rutger: “Nou, dan weet ik niet wat ik hier doe!”
Hélène daarop: “Nou, ga lekker! Dan bel ik Jack wel weer! Het is goed met jou!”
Een paar seconden later: “Ik bedenk me net: dat kan helemaal niet, want Jack is op vakantie!”
Oei, een valse grap van Hélène. Ze voerde ‘Jack is op vakantie’ aanvankelijk op als excuus om zijn afwezigheid bij haar talkshow te verklaren. Althans, later ontkende ze weer dat ze die smoes gebruikt heeft.
‘Nee, onzin!’
Rutger moet lachen om de grap van Hélène. “O, is hij weer op vakantie?!”
Hélène: “Nee, onzin, die is niet op vakantie!”
Rutger: “Hahahahaha!”
Hélène: “Jullie krijgen wel allemaal de groeten!”
Rutger: “Kijk nou uit, hè?”
Hélène: “Jullie krijgen allemaal de groeten! Ik heb hem van de week nog gesproken, het gaat goed met hem.”
https://www.mediacourant.(...)ver-jack-van-gelder/Ik lig op de grond van het lachen