abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 januari 2026 @ 14:52:00 #201
307622 Perox
(niet de echte)
pi_219849386
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 14:45 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Nee. Maar dat zelfs een links burgemeestertje het heeft over uitzetten (omdat hij bekend is met de asielproblematiek) zou je toch de ogen moeten openen.

Maar helaas. Liever bashen op de user die deze ongemakkelijke waarheid bij jou aan de man brengt.
Het topic is overlastgevende asielzoekers. Jij zegt "Marcouch roept op tot uitzetten". Wat niet klopt want daar roept hij niet toe op. Je wilt het graag maar als de context niet overeenkomt met het topic dan dien je dat er wel even bij te vermelden, anders ben je de boel aan het belazeren.

Met je "burgemeestertje" ;( , kinderachtig gedrag zeg.
  vrijdag 16 januari 2026 @ 14:52:36 #202
319979 Fok-it
All is well
pi_219849390
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 12:57 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is in de praktijk helaas wel waar op neerkomt. Een 'humaan asielbeleid' is een eufemisme voor niet flink willen beperken van de instroom. En wellicht kun je de vraag ook beantwoorden waarom een Westers land als Nederland, überhaupt mensen uit Syrië zou moeten opvangen? Die kwamen hier 100 of 200 jaar geleden toch ook niet heen als er daar iets gebeurde?
Deze even gemist

Nee maar 200 jaar geleden had je dan ook geen asielbeleid. Beetje vreemde vergelijking. Er zijn nu nou eenmaal andere regels wat humanitair beleid betreft dan 200 jaar terug. Net als wat de voorwaarden zijn voor wat een regio onveilig genoeg maakt om daar hulp aan te bieden. Daarnaast kan er telkens ontkent blijven worden dat meer hulp bij intergratie niks doet enz enz. Ik heb jarenlang in Woerden gewoond en ben vanwege familie ook bekend met de opvang situatie daar. Heel veel Syriërs, ook jonge mannen, en weinig probleme en veel integratie. O.a op het gebied van werk en Nederlands leren. Wat vooral te maken heeft met hoe zij niet meteen zijn losgelaten met 0 integratie hulp. Ik kan me zo voorstellen dat dit in gemeentes als Arnhem flink tekort kan schieten
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  vrijdag 16 januari 2026 @ 14:53:15 #203
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219849396
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 14:49 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Helaas, maar nee, zo werkt het niet. Wederom een drogredenering als eufemisme voor een pro-migratie standpunt.

Als Nederland een verdrag niet zo naleven, dan bestaat de rechtstaat nog altijd. Het zou natuurlijk ook een beetje vreemd zijn dat als een verdrag ooit is getekend, deze voor eeuwig moet worden nageleefd.
Zolang die verdragen en wetten niet zijn gewijzigd, moet men zich er in een rechtsstaat aan houden. Het betekent immers dat de regering zich aan zijn eigen wetten houdt. Daar past per motie er vanaf wijken niet in.
  vrijdag 16 januari 2026 @ 14:56:32 #204
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_219849418
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 14:31 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Onze rechtsstaat voorziet niet in de aanpak van de heersende asiel-ellende. Dan moeten we die veranderen.
Dat komt omdat veel wetten en verdragen zijn opgesteld in een tijd toen de wereld er nog totaal anders uitzag. Er is dan eigenlijk ook juridisch sprake van een clausula rebus sic stantibus. Alleen deze wetten en verdragen worden aangegrepen door mensen die de toestroom van migranten als iets positiefs zien en daarom deze wetten en verdragen aangrijpen als een reden om de migratie maar niet te hoeven aanpakken.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 16 januari 2026 @ 14:59:04 #205
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_219849439
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 14:52 schreef Perox het volgende:

[..]
Het topic is overlastgevende asielzoekers. Jij zegt "Marcouch roept op tot uitzetten". Wat niet klopt want daar roept hij niet toe op. Je wilt het graag maar als de context niet overeenkomt met het topic dan dien je dat er wel even bij te vermelden, anders ben je de boel aan het belazeren.

Met je "burgemeestertje" ;( , kinderachtig gedrag zeg.
Je stelt je erg onverschillig op en lijkt hinder te ondervinden van de cognitieve dissonantie na het zien van het filmpje.

Als reflex ga je spijkers op laag water zoeken en de context duiden waar ik helemaal geen behoefte aan heb.

Wat ie zegt, zegt ie. En dat is een oproep tot uitzetting van uitgeprocedeerde raddraaiers die overlast en criminaliteit tentoonstellen.

Erg kleinzerig van je. Desondanks goed weekend.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  vrijdag 16 januari 2026 @ 15:00:06 #206
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_219849443
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 14:52 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Deze even gemist

Nee maar 200 jaar geleden had je dan ook geen asielbeleid. Beetje vreemde vergelijking. Er zijn nu nou eenmaal andere regels wat humanitair beleid betreft dan 200 jaar terug. Net als wat de voorwaarden zijn voor wat een regio onveilig genoeg maakt om daar hulp aan te bieden. Daarnaast kan er telkens ontkent blijven worden dat meer hulp bij intergratie niks doet enz enz. Ik heb jarenlang in Woerden gewoond en ben vanwege familie ook bekend met de opvang situatie daar. Heel veel Syriërs, ook jonge mannen, en weinig probleme en veel integratie. O.a op het gebied van werk en Nederlands leren. Wat vooral te maken heeft met hoe zij niet meteen zijn losgelaten met 0 integratie hulp. Ik kan me zo voorstellen dat dit in gemeentes als Arnhem flink tekort kan schieten
Voornamelijk de migratie ziet er anders uit. Miljoenen mensen uit het Midden-Oosten en Afrika die hun weg naar Europa zoeken, bestond toen niet. Maar helaas vinden sommigen dit een normale of zelfs fijne ontwikkeling en zien het als onze verplichting de opvang van deze mensen te faciliteren.

Velen, waaronder ik, zien dit anders. Die mensen hebben hier namelijk helemaal niets te zoeken. De disfunctionele landen waar zij vandaan komen, moet men zelf zien op te knappen. Hier het handje komen ophouden is geen oplossing.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 16 januari 2026 @ 15:01:06 #207
307622 Perox
(niet de echte)
pi_219849448
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 14:59 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Je stelt je erg onverschillig op en lijkt hinder te ondervinden van de cognitieve dissonantie na het zien van het filmpje.

Als reflex ga je spijkers op laag water zoeken en de context duiden waar ik helemaal geen behoefte aan heb.

Wat ie zegt, zegt ie. En dat is een oproep tot uitzetting van uitgeprocedeerde raddraaiers die overlast en criminaliteit tentoonstellen.

Je ben de boel aan het belazeren geweest.

Desondanks goed weekend.

Hans
:W
  vrijdag 16 januari 2026 @ 15:01:21 #208
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_219849451
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 14:56 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat komt omdat veel wetten en verdragen zijn opgesteld in een tijd toen de wereld er nog totaal anders uitzag. Er is dan eigenlijk ook juridisch sprake van een clausula rebus sic stantibus. Alleen deze wetten en verdragen worden aangegrepen door mensen die de toestroom van migranten als iets positiefs zien en daarom deze wetten en verdragen aangrijpen als een reden om de migratie maar niet te hoeven aanpakken.
Iemand het containerbegrip rechtsstatelijk/rechtsstaat om de oren slingeren in een discussie is ook een zwaktebod. Zeg gewoon wat je er inhoudelijk van vindt in plaats van dat correcte gelul.

Daarna gaan we wel kijken of we een rechtstatelijke mal kunnen maken voor de politieke opvattingen.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  vrijdag 16 januari 2026 @ 15:01:25 #209
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219849452
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 14:59 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Als ze uitgeprocedeerd zijn, waarom zijn ze er dan niet uitgezet door mevrouw beleid? Dat kan Marcouch namelijk niet.
pi_219849458
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 14:31 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Onze rechtsstaat voorziet niet in de aanpak van de heersende asiel-ellende. Dan moeten we die veranderen.
Die verandering wordt steeds tegengewerkt door progressieve partijen zodat ze daarna weer kunnen zeggen dat strengere aanpak van asielzoekers in strijd is met de rechtsstaat. En zo wordt de status quo steeds in stand gehouden.
  vrijdag 16 januari 2026 @ 15:02:37 #211
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_219849461
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 15:01 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Als ze uitgeprocedeerd zijn, waarom zijn ze er dan niet uitgezet door mevrouw beleid? Dat kan Marcouch namelijk niet.
Omdat Kan niet, Mag niet, EVRM1!11
  vrijdag 16 januari 2026 @ 15:04:58 #212
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_219849472
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 15:01 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Iemand het containerbegrip rechtsstatelijk/rechtsstaat om de oren slingeren in een discussie is ook een zwaktebod. Zeg gewoon wat je er inhoudelijk van vindt in plaats van dat correcte gelul.

Daarna gaan we wel kijken of we een rechtstatelijke mal kunnen maken voor de politieke opvattingen.
Het zijn dus ook drogredeneringen.

'Het kan niet'
'Ja, maar de rechtstaat'
'Er wordt een verdrag geschonden'

Kun je allemaal losjes vertalen als: 'Ik vind de komst van al die migranten eigenlijk wel een positieve ontwikkeling, geniet van de 'diversiteit' die het brengt en heb een positief beeld van de Islam. Daarom wil ik niet dat die instroom wordt gestopt'.

Wat mensen natuurlijk volledig vrij staat om te vinden, maar wees er dan gewoon eerlijk over.
  vrijdag 16 januari 2026 @ 15:05:07 #213
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_219849473
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 15:01 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Die verandering wordt steeds tegengewerkt door progressieve partijen zodat ze daarna weer kunnen zeggen dat strengere aanpak van asielzoekers in strijd is met de rechtsstaat. En zo wordt de status quo steeds in stand gehouden.
Juistem. Als het containerbegripje rechtsstaat weer op de tafel komt weet je met welke politieke kleur je te maken hebt.
pi_219849480
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 15:01 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Mag niet van de D66 rechters.
  vrijdag 16 januari 2026 @ 15:08:00 #215
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_219849495
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 15:04 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

'Het kan niet'
'Ja, maar de rechtstaat'

Kun je allemaal losjes vertalen als: 'Ik vind de komst van al die migranten eigenlijk wel een positieve ontwikkeling, geniet van de 'diversiteit' die het brengt en heb een positief beeld van de Islam. Daarom wil ik niet dat die instroom wordt gestopt'.

Wat mensen natuurlijk volledig vrij staat om te vinden, maar wees er dan gewoon eerlijk over.
Exact. Dit.

Wees eerlijk dan kunnen we ook een echt gesprek voeren.
  vrijdag 16 januari 2026 @ 15:08:33 #216
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_219849500
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 15:01 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Uiteraard, want die mensen willen de migratie helemaal niet afremmen, laat staan stoppen.

Zij hebben het idee vanuit zeer naïeve, altruïstische motieven en een diepe afkeer van de eigen cultuur, dat al die migranten hierheen juist positief is. Liever een moskee in de straat dan een kerk, liever buren die Ahmed en Aisha heten dan buren die Hans en Truus heten en liever naar een iftar dan een kerstdiner.
pi_219849501
quote:

[..]

'Het kan niet'
'Ja, maar de rechtstaat'

ik denk niet dat ze zover denken, ze willen zich gewoon superieur voelen en gooien dan met termen als 'internationale verdragen' en 'de rechtstaat'
het zit niet in hun aard om op te komen voor anderen ze willen gewoon bashen
  vrijdag 16 januari 2026 @ 15:09:34 #218
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219849509
twitter
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
pi_219849511
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 14:56 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het komt vooral door een juridische doctrine die juristen, zichzelf dus eigenlijk, boven de wetgever en diens bedoeling plaatst en hen de bevoegdheid geeft eigen algemene regels te formuleren.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 16 januari 2026 @ 15:11:08 #220
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219849519
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 15:02 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Omdat Kan niet, Mag niet, EVRM1!11
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 15:06 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Mag niet van de D66 rechters.
Jawel hoor. Zolang je geen rechtsstaat schendingen doet mag dat. Maar gezien men op die flank weinig begrijpt van wat dat is, begrijp ik dat het steeds mislukt.
  Redactie Sport vrijdag 16 januari 2026 @ 15:12:40 #221
274204 crew  Mexicanobakker
pi_219849529
quote:

[..]

'Het kan niet'
'Ja, maar de rechtstaat'

Waarom heeft het afgelopen kabinet, dat er volgens mij duidelijk wel over uit was dat migratieproblematiek aangepakt diende te worden, dan precies niets bewerkstelligd? Of is het onwil?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 16 januari 2026 @ 15:14:13 #222
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_219849545
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 15:12 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Waarom heeft het afgelopen kabinet, dat er volgens mij duidelijk wel over uit was dat migratieproblematiek aangepakt diende te worden, dan precies niets bewerkstelligd? Of is het onwil?
Die reden is in dit topic al gegeven: als je er binnen kabinet al tegenwerking is (NSC) gaat er niets gebeuren.
pi_219849548
quote:

[..]
Er liggen twee asielwetten bij de Senaat. Dat is niet precies niets.
  vrijdag 16 januari 2026 @ 15:15:18 #224
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_219849559
quote:

[..]
Omdat we ons vastgeklemd hebben in regeltjes.

Enige manier dat je echt wat kan doen is uit de EU stappen, uit de internationale verdragen.
Maar dat gaat niet gebeuren.
  vrijdag 16 januari 2026 @ 15:15:41 #225
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_219849564
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 15:09 schreef theguyver het volgende:
[ x ]
Tragisch, wellicht is het ook geen slim idee om ICE-agenten fysiek te bejegenen in een poging te proberen op die manier de uitzet van illegale migranten tegen te houden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')