abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219849566
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 14:56 schreef HowardRoark het volgende:
Er is dan eigenlijk ook juridisch sprake van een clausula rebus sic stantibus
Nee hoor. Dat vereist onvoorziene verandering. Oorlog. Pandemie. Economische crisis. Dat werk.

Niet 'decennia lang aan migratiebeleid wat nu volgens sommigen verkeerd uitgepakt heeft'.
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 16 januari 2026 @ 15:17:40 #227
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219849578
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 15:15 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tragisch, wellicht is het ook geen slim idee om ICE-agenten fysiek te bejegenen in een poging te proberen op die manier de uitzet van illegale migranten tegen te houden.
het ging me meer om het onderste filmpje die vond ik nog mooier, maar ik zat in het verkeerde topic :') :+ |:(
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
pi_219849585
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 15:01 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Die verandering wordt steeds tegengewerkt door progressieve partijen zodat ze daarna weer kunnen zeggen dat strengere aanpak van asielzoekers in strijd is met de rechtsstaat. En zo wordt de status quo steeds in stand gehouden.
Logisch toch? Dat partijen die het niet met die voorgestelde veranderingen eens zijn, binnen de kaders van onze parlementaire democratie, hun best doen om die veranderingen te voorkomen?

PVV en co mag het asielbeleid proberen te wijzigen.

Progressief en co mag die wijzigingen proberen te voorkomen.
  vrijdag 16 januari 2026 @ 15:19:00 #229
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_219849590
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 15:15 schreef probeer het volgende:

[..]
Nee hoor. Dat vereist onvoorziene verandering. Oorlog. Pandemie. Economische crisis. Dat werk.

Niet 'decennia lang aan migratiebeleid wat nu volgens sommigen verkeerd uitgepakt heeft'.
De verandering is de aard van de migratie anno 2026. Veel verdragen zijn namelijk getekend na de Tweede Wereldoorlog, toen het idee was dat buurlanden niet meer de opvang van vluchtelingen mochten weigeren.

Maar de huidige situatie is daarin nooit voorzien. Dat er miljoenen mensen van vele duizenden kilometers afstand hier zouden aankloppen, was zelfs ondenkbaar.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Redactie Sport vrijdag 16 januari 2026 @ 15:21:45 #230
274204 crew  Mexicanobakker
pi_219849608
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 15:15 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Omdat we ons vastgeklemd hebben in regeltjes.

Enige manier dat je echt wat kan doen is uit de EU stappen, uit de internationale verdragen.
Maar dat gaat niet gebeuren.
Omdat dat voor een klein land als Nederland niet werkbaar is. Vooral uit de EU stappen niet.

Ik zou wel graag strengere regels zien als je overlast pleegt terwijl je in de asielprocedure zit. Verder heb ik niet zoveel met eender welke religie, maar als je daar iets aan gaat doen moet de vrijheid van elke religie aangepakt worden wat mij betreft.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_219849656
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 15:04 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het zijn dus ook drogredeneringen.

'Het kan niet'
'Ja, maar de rechtstaat'
'Er wordt een verdrag geschonden'

Kun je allemaal losjes vertalen als: 'Ik vind de komst van al die migranten eigenlijk wel een positieve ontwikkeling, geniet van de 'diversiteit' die het brengt en heb een positief beeld van de Islam. Daarom wil ik niet dat die instroom wordt gestopt'.

Wat mensen natuurlijk volledig vrij staat om te vinden, maar wees er dan gewoon eerlijk over.
Ik vind de islam maar achterlijk, maar zie mijn persoonlijke mening niet als genoeg reden om een ander diens geloof te willen ontzeggen of beperken. Die diversiteit bevalt me inderdaad wel. En ik draag graag bij aan hulp aan mensen die hier op een normale manier een beter leven op willen bouwen, ook als mij dat dus wat kost.

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 15:20 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Hang dan ook niet de pinokkio uit. Zeg dan dat je bijvoorbeeld deze problematiek in Arnhem (maar de voorbeelden zijn legio) op de koop toeneemt. Kleine prijs voor diversiteit.

Wring je niet in allerlei bochten om oplossingen af te serveren.

Beken kleur!
Ik heb er nul moeite mee om criminele statushouders of asielzoekers en hier illegaal verblijvende mensen uit te zetten.

Maar op een of andere manier lijkt bij jou/jullie het beeld te leven dat mensen die tegen strenger asielbeleid of een asielstop zijn, daarmee criminaliteit gedogen. En tsja, dat beeld is jullie probleem, niet het mijne.

Ik kan namelijk 'voor een humaan asielbeleid zijn' echt prima rijmen met 'tegen criminele asielzoekers zijn'.
  Redactie Sport vrijdag 16 januari 2026 @ 15:29:52 #232
pi_219849681
quote:
9s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 10:09 schreef Twiitch het volgende:
het is weer de schuld van alles en iedereen behalve van de zielige gewelddadige asielzoeker
Feit blijft dat het probleem tot in den treure niet opgelost gaat worden. Dat komt omdat er drie groepen zijn: Een groep waarbij de wil er niet is en die alles maar met de mantel der liefde wil bedekken, een groep die niet verder komt dan 'alle grenzen dicht en anders doe ik niet mee' en dan is er nog een derde groep die het probleem in ieder geval erkent, maar ook ziet dat oplossingen moeilijk zijn, zeker als beide groepen aan de buitenkant alleen maar schreeuwen en de hele hand willen ipv gezamenlijk naar een oplossing willen zoeken.

Die twee groepen wekken ook bij elkaar alleen maar meer irritatie en bewegingen naar de zijkant op.
  vrijdag 16 januari 2026 @ 15:35:11 #233
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_219849734
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 15:26 schreef probeer het volgende:

[..]
k vind de islam maar achterlijk, maar zie mijn persoonlijke mening niet als genoeg reden om een ander diens geloof te willen ontzeggen of beperken. Die diversiteit bevalt me inderdaad wel. En ik draag graag bij aan hulp aan mensen die hier op een normale manier een beter leven op willen bouwen, ook als mij dat dus wat kost.
Dat is dan vreemd, want je springt geregeld in de bres voor migranten en/of moslims. En wat spreekt je eigenlijk zo aan in die diversiteit? En waarom wil je helpen bij mensen die hier komen?
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 15:26 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik heb er nul moeite mee om criminele statushouders of asielzoekers en hier illegaal verblijvende mensen uit te zetten.

Maar op een of andere manier lijkt bij jou/jullie het beeld te leven dat mensen die tegen strenger asielbeleid of een asielstop zijn, daarmee criminaliteit gedogen. En tsja, dat beeld is jullie probleem, niet het mijne.

Ik kan namelijk 'voor een humaan asielbeleid zijn' echt prima rijmen met 'tegen criminele asielzoekers zijn'.
Waarom zou je überhaupt een 'humaan asielbeleid' willen. De afgelopen decennia zijn er wel genoeg mensen hierheen gekomen. Een paar decennia een totale stop om de problemen aan te pakken met degenen die hier al zijn zou prima zijn.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Redactie Sport vrijdag 16 januari 2026 @ 15:38:45 #234
pi_219849766
Ik ben vooral ook voor strenger algeheel Europees asielbeleid overigens. Dit is iets wat we prima zouden moeten kunnen regelen op Europees niveau ipv allerlei nimby-gedoe.
  vrijdag 16 januari 2026 @ 15:41:03 #235
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_219849780
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 15:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik ben vooral ook voor strenger algeheel Europees asielbeleid overigens. Dit is iets wat we prima zouden moeten kunnen regelen op Europees niveau ipv allerlei nimby-gedoe.
Waarom moet dit op Europees niveau worden geregeld en niet nationaal niveau? Er wordt dan namelijk geen ruimte vrijgelaten voor landen om hun eigen koers te varen.
  Redactie Sport vrijdag 16 januari 2026 @ 15:45:53 #236
pi_219849815
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 15:41 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Waarom moet dit op Europees niveau worden geregeld en niet nationaal niveau? Er wordt dan namelijk geen ruimte vrijgelaten voor landen om hun eigen koers te varen.
Heel simpel: We hebben vrij verkeer van burgers tussen Europese landen. Het is zelfs heel vreemd om het dan niet op supranationaal niveau te regelen.
pi_219849821
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 15:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dat gebeurt al. Namelijk dat Duitsland al dat spul onze richting in trapt.

Bekijk deze YouTube-video
  Redactie Sport vrijdag 16 januari 2026 @ 15:49:44 #238
pi_219849826
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 15:48 schreef Omnyakom220 het volgende:

[..]
Dat gebeurt al. Namelijk dat Duitsland al dat spul onze richting in trapt.

Bekijk deze YouTube-video
Dat bedoel ik dus met nimby-gedoe.
  vrijdag 16 januari 2026 @ 15:54:25 #239
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_219849847
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 15:45 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Heel simpel: We hebben vrij verkeer van burgers tussen Europese landen. Het is zelfs heel vreemd om het dan niet op supranationaal niveau te regelen.
Dat is verder irrelevant, door het op Europees niveau te regelen kunnen landen hier zelf geen invulling meer aan geven. Dat zorgt ook op EU-niveau voor polarisatie en conflict. Als een land meer asielzoekers wil opvangen en een ander land niet, moet die vrijheid er zijn.
  vrijdag 16 januari 2026 @ 16:02:14 #240
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_219849890
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 12:12 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Dus een minister die verantwoordelijk is voor landelijk beleid kan prima selectief zijn in bepaalde gemeentes waar de stemmen haar niet bevallen. Lekkere politiek gaat dat worden
Je kunt de lokale bevolking toch een plezier doen?
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  vrijdag 16 januari 2026 @ 16:03:11 #241
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219849898
Goeden discussie, grotendeels.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 16 januari 2026 @ 16:03:45 #242
319979 Fok-it
All is well
pi_219849901
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 15:04 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wat mensen natuurlijk volledig vrij staat om te vinden, maar wees er dan gewoon eerlijk over.
Ik geloof dat ik zelf toch wel het best kan bepalen wat mijn standpunt is. Daar hoef je je verder dan ook geen zorgen om te maken dat dat mogelijk niet eerlijk zou zijn. Ik heb nu al meer dan genoeg keren in uiteenzettingen laten blijken dat ik de Islam niet zaligmakend vind. Ik vind het echter ook geen sekte en fundamenteel anders dan de andere grote religies. Dat bepaalde vertakkingen dat wel zijn is een ander verhaal.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  vrijdag 16 januari 2026 @ 16:04:36 #243
319979 Fok-it
All is well
pi_219849909
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 16:02 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Je kunt de lokale bevolking toch een plezier doen?
Hmhm ja prima hoor. Of je erkent gewoon hoe krom dat gelul is.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  vrijdag 16 januari 2026 @ 16:04:40 #244
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_219849911
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 11:18 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Nederland vangt enkele tienduizenden Syriërs op. Turkije 3 miljoen.
Turkije is dan ook al een hele tijd klaar met al die Syriërs.
pi_219849921
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 15:35 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is dan vreemd, want je springt geregeld in de bres voor migranten en/of moslims.
Volgens mij doe ik dat eigenlijk alleen maar wanneer anderen oproepen om migranten allemaal over één kam te scheren. Zoals oa jij met dat hele 'er zitten vaker criminelen tussen dus moeten we ze allemaal weigeren'. Of dat POL topic over verplichte remigratie. Of vaker het geval wanneer het over islam/moslims gaat, men zeer selectieve (lees: alleen islam) beperkingen van de godsdienstvrijheid voorstelt.

quote:
En wat spreekt je eigenlijk zo aan in die diversiteit?
Het deelnemen aan of toeschouwen van culturele uitingen waar ik anders niet of nauwelijks mee in aanraking zou komen. Nieuwsgierigheid naar zaken die me vreemd of ongewoon lijken.

quote:
En waarom wil je helpen bij mensen die hier komen?
Omdat ze om hulp vragen en daarvoor zelfs helemaal hierheen komen. En ik ben opgegroeid met (en geloof nog steeds in) de overtuiging dat je anderen helpt als ze daar om vragen.

quote:
Waarom zou je überhaupt een 'humaan asielbeleid' willen.
In tegenstelling tot wat? Een inhumaan asielbeleid? Een streng asielbeleid? Geen asielbeleid?

Omdat ik een humane behandeling van andere mensen, en specifiek hulpbehoevende mensen, als ethisch juist beschouw.

quote:
De afgelopen decennia zijn er wel genoeg mensen hierheen gekomen.
Dat 'genoeg' is jouw oordeel.

quote:
Een paar decennia een totale stop om de problemen aan te pakken met degenen die hier al zijn zou prima zijn.
Waarvan akte.

[ Bericht 2% gewijzigd door probeer op 16-01-2026 16:19:32 ]
  vrijdag 16 januari 2026 @ 16:07:06 #246
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_219849927
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 16:04 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Hmhm ja prima hoor. Of je erkent gewoon hoe krom dat gelul is.
In een localiteit met voornamelijk D66 en GL-PvdA stemmers doe je bevolking toch juist een plezier als je daar juist extra veel asielzoekers huisvest. Het is juist bijzonder democratisch om rekening te houden met de polis; het is het oorspronkelijke idee van demos cratos.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_219849931
Het is natuurlijk ook wel erg dom dat deze jongeren niet gewoon een visum asiel konden aanvragen.

Asiel aanvragen kan nu alleen als je op illegale wijze de EU binnenkomt (fraude 'vakantie' of over hekken klimmen en zo)

Op die manier krijg je dat alleen de testosteronbommetjes zich hier melden eh
pi_219849947
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 16:07 schreef BlaZ het volgende:

[..]
In een localiteit met voornamelijk D66 en GL-PvdA stemmers doe je bevolking toch juist een plezier als je daar juist extra veel asielzoekers huisvest. Het is juist bijzonder democratisch om rekening te houden met de polis; het is het oorspronkelijke idee van demos cratos.
Prima. Maar dan ook alleen de baten van progressief beleid voor alleen progressieve gemeenten. Stijgingen van sociale zekerheden, een schoon milieu, etc.

En dan zou ik ook graag zien dat het mestoverschot louter op het bordje komt van de gemeenten met de BBB in de raad. Dito met giftig productieafval en de neoliberalen.
  vrijdag 16 januari 2026 @ 16:12:58 #249
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219849949
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 15:19 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De verandering is de aard van de migratie anno 2026. Veel verdragen zijn namelijk getekend na de Tweede Wereldoorlog, toen het idee was dat buurlanden niet meer de opvang van vluchtelingen mochten weigeren.

Maar de huidige situatie is daarin nooit voorzien. Dat er miljoenen mensen van vele duizenden kilometers afstand hier zouden aankloppen, was zelfs ondenkbaar.
Dat maakt nog steeds dat wanneer een regering zich er niet aan houdt, ze zich niet aan de rechtsstaat houdt. Dan moeten ze die verdragen maar aangepast zien te krijgen. Maar ook daar geen enkele constructieve opstelling.
pi_219849955
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 16:07 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Wist je dat asielzoekers ook vrouwen en kinderen zijn? Die paar mannen krijgen gewoon overdreven veel aandacht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')