"Ja, de zelfredzame burger die komt er wel. Zeker als ze rijke ouders hebben. De rest, die het niet lukt, moet gewoon een Darwin Award krijgen of oprotten, anders kosten ze ons winnaars maar geld."quote:Op donderdag 15 januari 2026 20:10 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Mijn geval is niet meer vergelijkbaar, want ik ben een stuk ouder.
Kinderen van meerdere kennissen hebben dat wel gedaan. En weet je? Sparen, zuinig zijn en langer werken heeft hen vrij vlot aan een koophuis geholpen. Zonder ouderbijdrage.
Geef effe een seintje als je hier ook over 50 jaar de helft van je inkomen weg mag tikken aan wonen.quote:Op donderdag 15 januari 2026 20:22 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
De hypotheek die je kan lenen stijgt ook mee. Je kan nu veel meer lenen dan een jaar of 5 geleden. Gemiddelde salaris is ook gestegen.
Die mensen die jij beschrijft 'die het kut hebben' zijn juist de leidraad in Nederland. Het leven is ontzettend duur. En juist de mensen die het konden voorkomen (gevaarlijke sporten, zuipen, roken) hebben geld maar krijgen wel alle zorg vergoed.quote:Op donderdag 15 januari 2026 22:57 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Ja, iedereen heeft flinke last van tegenslagen in hun leven. Iedereen heeft last van alle mogelijke ellende die er maar is.
Kunnen we eens stoppen met de minder gelukkigen als leidraad aan te houden en ons eens gaan focussen op mensen die wél succes in hun leven hebben?
Als je alleen maar hoort over mensen die het zo ontzettend kut allemaal hebben, gaat men zich daar aan spiegelen: kom je geen steek verder mee.
Omdat hij gewoon geen paupers als buren moet hebben? Want dat verziekt zijn wooncomfort en de prijs van zijn huis?quote:Op donderdag 15 januari 2026 20:51 schreef poolmetuitkering het volgende:
[..]
Waarom moet ze buiten de eigen regio gaan kijken van jou? Omdat mensen die meer kunnen betalen maar even gaan bepalen dat ze afscheid moet nemen van haar vrienden en familie?
Overigens heeft buiten de regio kijken nauwelijks zin. Of je moet in Roemenie gaan kijken, maar dan zit je met de reiskosten naar je werk in Nederland.
Paupers is een term van de plaatselijke hockeyclub en van Minerva. Je weet wel, die op straat pissende mensen op de Breestraat in Leiden. Je zou daar maar wonen zeg...quote:Op donderdag 15 januari 2026 23:00 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Omdat hij gewoon geen paupers als buren moet hebben? Want dat verziekt zijn wooncomfort en de prijs van zijn huis?
Of, dat is dan toch de achterliggende gedachte.
Hij stemt VVDquote:Op donderdag 15 januari 2026 20:54 schreef poolmetuitkering het volgende:
[..]
Misschien moet jij eens gaan beseffen hoe gemakkelijk jouw leven is.
Handig he, dat als jij uberhaupt al een aandoening hebt gehad waarvoor je geopereerd moest worden (breuk op skivakantie of zo) dat vergoed wordt? Veel noodzakelijke operaties in Nederland worden NIET vergoed. Daar gaat al gauw 10k aan spaargeld.
Handig he, dat jij waarschijnlijk een comfortabele baan hebt waar je niet zomaar een blessure oploopt? Fysio kan je deels bijverzekeren, maar veel mensen hebben dan nog steeds hoge kosten. (behandeling is al gauw 40 euro per keer)
Handig he, dat jij vermoedelijk reiskostenvergoeding krijgt of op fietsafstand van je werk woont? Werkgevers zijn dat niet verplicht, en niet iedereen heeft de mogelijkheid om werk dicht bij huis te vinden.
Volgens mij lees jij over het gedeelte heen waarin ik vraag daar mee te stoppen.quote:Op donderdag 15 januari 2026 22:59 schreef poolmetuitkering het volgende:
[..]
Die mensen die jij beschrijft 'die het kut hebben' zijn juist de leidraad in Nederland. Het leven is ontzettend duur. En juist de mensen die het konden voorkomen (gevaarlijke sporten, zuipen, roken) hebben geld maar krijgen wel alle zorg vergoed.
Ja, die minder gelukkigen moeten maar vrijwillig euthanasie plegen, nietwaar? En hun vooruitzichten moeten dus net zo lang afgebroken worden tot ze dat doen?quote:Op donderdag 15 januari 2026 22:57 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Ja, iedereen heeft flinke last van tegenslagen in hun leven. Iedereen heeft last van alle mogelijke ellende die er maar is.
Kunnen we eens stoppen met de minder gelukkigen als leidraad aan te houden en ons eens gaan focussen op mensen die wél succes in hun leven hebben?
Als je alleen maar hoort over mensen die het zo ontzettend kut allemaal hebben, gaat men zich daar aan spiegelen: kom je geen steek verder mee.
Hah. Als jij dat nou eens zou doen, voordat je zoveel verachtende drek postte?quote:Op donderdag 15 januari 2026 23:03 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Als je niks toe te voegen dan dit soort rotzooi, reageer dan gewoon niet.
Ik onderbouw mijn reactie. Jij niet. Ga iemand anders vervelen.quote:Op donderdag 15 januari 2026 23:05 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Hah. Als jij dat nou eens zou doen, voordat je zoveel verachtende drek postte?
Oh, en neem ook een voorbeeld aan podmetuitkering: ik ben het niet met hem eens, maar hij onderbouwt zijn reactie tenminste wel.quote:Op donderdag 15 januari 2026 23:05 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Hah. Als jij dat nou eens zou doen, voordat je zoveel verachtende drek postte?
Onderbouwen heeft voor jou geen nut. Je luistert er toch niet naar. Hoe rijker en/of succesvoller mensen zichzelf vinden, hoe meer ze neerkijken de mensen die het slechter hebben. Zij zijn superieur en weten het beter. Dus het heeft geen nut om over de argumenten van zo'n pauper na te denken. Die had maar hetzelfde moeten doen als jij: rijke ouders, een dure opleiding en veel kruiwagens.quote:Op donderdag 15 januari 2026 23:06 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Ik onderbouw mijn reactie. Jij niet. Ga iemand anders vervelen.
Doei!
En je gaat maar door. Ook weer geen onderbouwing, alleen maar mij afbranden.quote:Op donderdag 15 januari 2026 23:10 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Onderbouwen heeft voor jou geen nut. Je luistert er toch niet naar. Hoe rijker en/of succesvoller mensen zichzelf vinden, hoe meer ze neerkijken de mensen die het slechter hebben. Zij zijn superieur en weten het beter. Dus het heeft geen nut om over de argumenten van zo'n pauper na te denken. Die had maar hetzelfde moeten doen als jij: rijke ouders, een dure opleiding en veel kruiwagens.
Nou zeg, ga die huizenmarkt op, knap die verrotte zooi op, zorg dat anderen ook in je straat willen wonen. Zet je in voor de buurt, zorg dat de wijkgemeentes je zien, investeer nog ff met lotgenoten in je wijk. Maar de wijk hip en veilig en verkoop je hut door.quote:Op donderdag 15 januari 2026 23:10 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Onderbouwen heeft voor jou geen nut. Je luistert er toch niet naar. Hoe rijker en/of succesvoller mensen zichzelf vinden, hoe meer ze neerkijken de mensen die het slechter hebben. Zij zijn superieur en weten het beter. Dus het heeft geen nut om over de argumenten van zo'n pauper na te denken. Die had maar hetzelfde moeten doen als jij: rijke ouders, een dure opleiding en veel kruiwagens.
Zie ik ook. En dat terwijl rijke witte mensen en tokkies vaak 1 overeenkomst hebben: ze kijken neer op mensen die niet zo leven als zijquote:Op donderdag 15 januari 2026 23:10 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dertig jaar geleden konden we ondanks de woningnood nog huizen betalen.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 00:32 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nou zeg, ga die huizenmarkt op, knap die verrotte zooi op, zorg dat anderen ook in je straat willen wonen. Zet je in voor de buurt, zorg dat de wijkgemeentes je zien, investeer nog ff met lotgenoten in je wijk. Maar de wijk hip en veilig en verkoop je hut door.
Dat was dertig jaar geleden zo, twintig ook, tien zeker en nu nog meer. Mouwen opstropen, ja je wil een villa maar we beginnen gewoon in een appartement zonder lift vier hoog. Lid worden van de VvE en naar de gemeenteraadsvergaderingen.
Hopla, zo doen we het allemaal. Niet zeuren maar pakken wat je pakken kan en beginnen!
Met zo’n houding kun je inderdaad beter bij je ouders blijven wonen tot de gouden enveloppe op de mat valt.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 01:02 schreef poolmetuitkering het volgende:
[..]
Dertig jaar geleden konden we ondanks de woningnood nog huizen betalen.
Nu mag je blij zijn als je met 2x 40 uur werken een opknapwoning kunt kopen, daar al je tijd en energie in kunt steken, en voor vrijwilligerswerk en de gemeenteraad blijft niks meer over...
Overigens zijn veel van die appartementen zonder lift gemaakt van zandsteen wat door de levensduur binnenkort allemaal gaat brokkelen en uit elkaar vallen. Leuk beleggingsobject als de verzekering het vergoedt, anders een duur verhaal.
Tsja, veel mensen willen wel een huis kopen (in Nederland) maar kunnen het echt niet. Dat is ook het hele punt van mensen als die Aafke.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 01:18 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Met zo’n houding kun je inderdaad beter bij je ouders blijven wonen tot de gouden enveloppe op de mat valt.
Het zijn slechts de mannen die boven in de hiërarchie staan die voldoende woon‑ en leefruimte hebben, aangezien zij het beleid van het land bepalen.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 00:25 schreef Kottnauer het volgende:
Witte mensen hebben sowieso teveel huizen, dus het is volkomen terecht dat zij bij hun ouders blijven wonen.
Koop een rugzak en een tent en offer jezelf op. Laat een ander in je woning leven.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 01:42 schreef torentje het volgende:
[..]
Het zijn slechts de mannen die boven in de hiërarchie staan die voldoende woon‑ en leefruimte hebben, aangezien zij het beleid van het land bepalen.
Daardoor blijven de privileges binnen dezelfde kleine kring circuleren, terwijl de rest van de bevolking met steeds minder genoegen moet nemen.
De ongelijkheid wordt zo niet alleen bestendigd, maar zelfs actief vergroot door de manier waarop beslissingen worden genomen.
Uiteindelijk ontstaat er een samenleving waarin kansen niet langer afhangen van talent of inzet, maar van de positie waarin men toevallig geboren wordt.
Ik moet toch een vast adres hebben als ik wil werken en ik moet fris op het werk verschijnen. Een tent is om die redenen dus geen optie.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 01:45 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Koop een rugzak en een tent en offer jezelf op. Laat een ander in je woning leven.
Postadres bij gemeente volstaat.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 01:51 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik moet toch een vast adres hebben als ik wil werken en ik moet fris op het werk verschijnen. Een tent is om die redenen dus geen optie.
Er bestaat toch ook een soort anti‑stinkbeleid in ons land, al is het vaak meer een sociale norm dan een formele regel.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 02:23 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Postadres bij gemeente volstaat.
Jij hebt ook niet bepaald vooraan gestaan toen men beschaving uitdeelde eh?quote:Op vrijdag 16 januari 2026 02:58 schreef Omnyakom220 het volgende:
SymbolicFrank zit hier te zeiken over botbreuken op ski vakanties of een gerekte pees tijdens tennis puur omdat het blanken betreft. Over niet westerse parasieten houd hij keurig zijn bek. Niet westerse parasieten die de Nederlandse bevolking miljarden per jaar kosten. Ga maar eens naar de ziekenhuis lul. Alleen maar hoofddoeken en baarden in de wachtkamer. En dan kom je hier aanzetten met ski ongelukken? LoL!
Nederland is door tientallen jaren heen tot in de jaren 60 op het bo uitgekleed door buitenlanders. Is je moeder in Turkije Ankara ziek? , laat haar overvliegen. Reuma, kanker en alle andere aandoeningen worden vergoed door paspoort.
Die Afghaanse buurman, die sinds kort onder je flat woont? Gearriveerd met een gebit van a1000 jaar geleden. Nee hoor, dat hoest de nederlandse belasting betaler wel op om het te fixen. Tienduizend euro voor een huisinrichting plus 10k om een kaak de fixen van iemand die hier niet thuis hoor en een drain on society is. Maar daar horen we jou met je linkse muil niet over of wel?
De mensen die jij noemt gaan allemaal naar de dokter in Turkije...quote:Op vrijdag 16 januari 2026 02:58 schreef Omnyakom220 het volgende:
SymbolicFrank zit hier te zeiken over botbreuken op ski vakanties of een gerekte pees tijdens tennis puur omdat het blanken betreft. Over niet westerse parasieten houd hij keurig zijn bek. Niet westerse parasieten die de Nederlandse bevolking miljarden per jaar kosten. Ga maar eens naar de ziekenhuis lul. Alleen maar hoofddoeken en baarden in de wachtkamer. En dan kom je hier aanzetten met ski ongelukken? LoL!
Nederland is door tientallen jaren heen tot in de jaren 60 op het bo uitgekleed door buitenlanders. Is je moeder in Turkije Ankara ziek? , laat haar overvliegen. Reuma, kanker en alle andere aandoeningen worden vergoed door paspoort.
Die Afghaanse buurman, die sinds kort onder je flat woont? Gearriveerd met een gebit van a1000 jaar geleden. Nee hoor, dat hoest de nederlandse belasting betaler wel op om het te fixen. Tienduizend euro voor een huisinrichting plus 10k om een kaak de fixen van iemand die hier niet thuis hoor en een drain on society is. Maar daar horen we jou met je linkse muil niet over of wel?
link?quote:Op zaterdag 17 januari 2026 22:55 schreef poolmetuitkering het volgende:
Zoon van Wendy van Dijk vandaag in het nieuws dat hij weer thuiswoont omdat uitwonend zijn te duur is
In sommige dorpen en steden is dat nog hoger.quote:Op donderdag 15 januari 2026 13:25 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Is in de praktijk eerder 1 op de 3 wanneer je seniorenwoningen en doorstroom niet mee rekent.
Goede vergelijking met dat Nederland nieuwe klanten graag welkom heet als commercieel bedrijf!quote:Op zondag 18 januari 2026 16:48 schreef Homey het volgende:
[..]
In sommige dorpen en steden is dat nog hoger.
Plus, er is ook nog speciale voordeel voor expats (geen kleine groep in Brabant) die even met een forse belastingkorting meer kans maken op een koopwoning.
Nieuwkomers worden extreem voorgetrokken in Nederland. Waarom? Iedereen wijst naar de extreem-linkse take van bewuste omvolking.
Die is waar, maar Nederland wordt ook gerund als een commercieel bedrijf. En wat doen commerciële bedrijven? Die doen alles voor nieuwe klanten, anders gezegd nieuwe klanten krijgen speciale aanmeldkortingen en kado's, wat bestaande klanten niet krijgen.
Hoe meer 'consumenten' in Nederland, des te meer omzet en winst voor het grootkapitaal. Des te meer huurinkomsten voor de van der Valk hotels en dergelijke. Des te meer dikbetaalde baantjes in de asielindustrie.
En iedereen die daar kritiek op heeft wordt verrot gescholden in de pers voor nazi dit en fascist dat. Al 40 jaar behoorlijk effectief.
Nederland zit dus volledig in de tang van deze kongsi. Leuk dat wat mensen PVV stemmen, maar die zijn totaal niet bij machte om de grenzen dicht te gooien.
Enige democratische optie is een nieuwe Pim Fortuyn, die alle rechtse stemmen kan verenigen en 90 zetels haalt. En zelf premier wordt en alle ministers kan aanstellen. En dan wordt het een strijd, want dan krijg je een open straatgevecht (en waarschijnlijk weer een nieuwe politieke moord).
Met Pim als premier destijds, hadden we het Deense immigratiemodel kunnen implementeren.quote:Op zondag 18 januari 2026 16:56 schreef poolmetuitkering het volgende:
[..]
Goede vergelijking met dat Nederland nieuwe klanten graag welkom heet als commercieel bedrijf!
Pim Fortuyn was een goed politicus. Helaas is hij er niet meer.
In Veel Nederlandse dorpen zie je ook geen buitenlander.quote:Op zondag 18 januari 2026 17:03 schreef Homey het volgende:
[..]
Met Pim als premier destijds, hadden we het Deense immigratiemodel kunnen implementeren.
Denemarken stevent nu af op minder dan 1000 asielzoekers in een heel jaar tijd.
Dat aantal haalt Nederland vandaag de dag gewoon doodleuk per week binnen (!).
https://eutoday.net/denma(...)st-level-in-decades/
Ik heb zelf uitgebreid in Denemarken rondgereisd. Wat viel me op?
In tal van dorpen en kleine steden zie je alleen de Deense vlag. Geen EU vlag, geen pride vlag, geen Palestina vlag, geen Oekraïne vlag.....echt alleen hun eigen Deense vlag. Die wappert gewoon elke dag aan veel huizen.
Denen zijn nationalistisch en schamen zich daar niet voor.
Het aantal buitenlanders is zichtbaar minder. Denen zijn duidelijk in de meerderheid.
In Kopenhagen is de bevolking nog voor 75% echt Deens. Vergelijk dat eens met Amsterdam of Rotterdam, waar Nederlanders reeds een minderheid zijn.
Ik noem ook steden en benoem Kopenhagen. Daar lees jij even voor het gemak overheen.quote:Op zondag 18 januari 2026 17:06 schreef poolmetuitkering het volgende:
[..]
In Veel Nederlandse dorpen zie je ook geen buitenlander.Beetje vreemd om een (Deens) dorp te vergelijken met Amsterdam, waar door bewust beleid met textielfabrieken in het verleden en dat Suriname in 1975 onafhankelijk werd veel allochtonen zijn gevestigd in de flatjes waar Nederlanders hun neus voor ophaalden (omdat er ooit een tijd was dat je met een beetje geld niet meer in een flat in de Bijlmer hoefde te wonen)
In Polen heb je ook die vorm van nationalisme.quote:Op zondag 18 januari 2026 17:14 schreef Homey het volgende:
[..]
Ik noem ook steden en benoem Kopenhagen. Daar lees jij even voor het gemak overheen.
Bekijk de online statistieken maar, de verschillen zijn groot.
En daar zit politiek beleid achter. Bewust beleid.
En daarachter weer zit een houding, een cultuur.
In Denemarken is nationalisme, je eigen vlag op een random dag aan je huis hangen, eigentrots doodnormale zaken, ook onder linkse Denen.
Hoe anders is dat in Nederland.
Mensen identificeren zichzelf. De meeste 'marokkanen' in Nederland identificeren zichzelf primair als Marokkaan en moslim. Niet als Nederlander. Dus niet raar dat ze zo worden genoemd, alhoewel ik ergens het kip ei verband ook zie. Overigens noemen alle allochtonen Marokkanen gewoon Marokkanen, en daarmee doel ik op hindoestanen, chinezen, etc.quote:Op zondag 18 januari 2026 17:16 schreef poolmetuitkering het volgende:
[..]
In Polen heb je ook die vorm van nationalisme.
In Nederland doen mensen dat niet omdat extreemrechts het heeft gekaapt.
En waarop is gebaseerd dat 75% van de Denen in Kopenhagen Deens is? Wat is Deens?
Ik verbaas me altijd over dat Nederlanders hier Marokkaan worden genoemd omdat opa (waar hun half marokkaanse ouder niet mee is opgegroeid) uit Marokko kwam.
Ik ben benieuwd waar die Marokkanen van jou wonen.quote:Op zondag 18 januari 2026 17:49 schreef Homey het volgende:
[..]
Mensen identificeren zichzelf. De meeste 'marokkanen' in Nederland identificeren zichzelf primair als Marokkaan en moslim. Niet als Nederlander. Dus niet raar dat ze zo worden genoemd, alhoewel ik ergens het kip ei verband ook zie. Overigens noemen alle allochtonen Marokkanen gewoon Marokkanen, en daarmee doel ik op hindoestanen, chinezen, etc.
Ik werk met veel meer Marokkanen dan jij en die noemen zichzelf allemaal Marokkaan. Prima, hun mening. Wat jij confabuleert klopt dus niet.quote:Op zondag 18 januari 2026 19:50 schreef poolmetuitkering het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd waar die Marokkanen van jou wonen.
'Marokkanen' praten onderling op straat gewoon duidelijk luid en hoorbaar Nederlands.
Ik werk ook met veel Marokkanen en die noemen zich hoogtens Marokkaanse Nederlander, maar geen Marokkaan. Behalve onderling als ze grapjes maken 'ewa we zijn de mocro's'.
Maar goed als jij het oke vindt om zulke raciale vooroordelen te hebben over NEDERLANDERS moet je dat vooral doen.... ze zijn alleen onjuist
Het aantal inwoners en de verdunning van de huishoudens zijn het probleem. Voor zover je al van een probleem kunt spreken. Op m'n werk en in m'n familie ken ik eigenlijk geen personen met huisvestingsproblemen anders dan: we zijn na 10 jaar onze tussenwoning zat en willen graag (half)vrijstaand en groter wonen, maar er is amper wat te vinden waarbij we er op vooruit zouden gaan".quote:Op donderdag 15 januari 2026 19:34 schreef Alpha0 het volgende:
Nee natuurljk niet, het probleem is dat er te weinig huizen zijn / te veel vraag naar is. Uiteindelijk komt het allemaal daar op neer.
Wat is daar dan mis mee? Hoe wil je het anders hebben??quote:Op donderdag 15 januari 2026 23:10 schreef SymbolicFrank het volgende:
Hoe rijker en/of succesvoller mensen zichzelf vinden, hoe meer ze neerkijken de mensen die het slechter hebben. Zij zijn superieur en weten het beter. Dus het heeft geen nut om over de argumenten van zo'n pauper na te denken. Die had maar hetzelfde moeten doen als jij: rijke ouders, een dure opleiding en veel kruiwagens.
Bij zo'n jankverhaal vraag ik me altijd af wat er de voorgaande12 jaar is gebeurd dat je nog bij ma's stamppot aanschuift. In de jaren 2013 - 2015 kon je voor 2 ton een gemiddeld huis kopen.quote:Op donderdag 15 januari 2026 20:03 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Dus je bent 32, hebt nog nooit een eigen huis gehad / gehuurd, werkt 32 u per week en woont bij pa en ma. En wilt een huis delen met een vriendin.
Geen woord over het kopen van een huis met dubbel salaris of überhaupt buiten de eigen regio kijken. Of überhaupt hoe groot hun spaarpot ondertussen wel niet is.
Nu, ook dit keer weer een jankverhaal over iets niet kunnen krijgen maar geen enkel argument van wat ze er aan doen om alsnog meer vermogen te vergaren om het wel te kunnen verkrijgen.
Ze reageren slechts op het aanbod van huurwoningen en hopen dat ze een keertje raak schieten.
Het zal wel; 1 van de 300 jankverhalen per jaar die je hierover leest.
Dat dus. "Out of The Box" denkend: eens ergens anders gaan wonen en werken i.p.v. het "oude vertrouwde" blijven doen.quote:Op donderdag 15 januari 2026 20:10 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Kinderen van meerdere kennissen hebben dat wel gedaan. En weet je? Sparen, zuinig zijn en langer werken heeft hen vrij vlot aan een koophuis geholpen. Zonder ouderbijdrage.
- ondernemers - die initiatief nemen, lef tonen en iets anders doen dan anderen.quote:Op donderdag 15 januari 2026 16:16 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Vraag het een VVD stemmer en die zal je haarfijn uitleggen dat het zo inderdaad moet. Verschil moet er nou eenmaal zijn. En het geld groeit nu eenmaal niet aan de bomen. Daar hebben we consumenten voor.
Ondernemers worden toch gepamperd door de rechtse politici en doen een beroep op solidariteit bij alle andere beroepsgroepen? In de trant van: "ben sociaal en nationalistisch en koop de duurdere producten want die zijn geproduceerd door landgenoten"quote:Op zaterdag 24 januari 2026 14:23 schreef blomke het volgende:
[..]
- ondernemers - die initiatief nemen, lef tonen en iets anders doen dan anderen.
Nee, die ondernemers willen het geld binnenharken, niet betalen. Daar hebben ze de consumenten voor. Behalve als ze hun werknemers allemaal het minimumloon gaan betalen, natuurlijk. Want dan hebben ze het geld niet.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 14:23 schreef blomke het volgende:
[..]
- ondernemers - die initiatief nemen, lef tonen en iets anders doen dan anderen.
quote:Op zaterdag 24 januari 2026 14:22 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat dus. "Out of The Box" denkend: eens ergens anders gaan wonen en werken i.p.v. het "oude vertrouwde" blijven doen.
Lozers hebben een excuus, winnaars een plan
Je plaat staat een beetje op repeat.quote:Op donderdag 15 januari 2026 16:16 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Vraag het een VVD stemmer en die zal je haarfijn uitleggen dat het zo inderdaad moet. Verschil moet er nou eenmaal zijn. En het geld groeit nu eenmaal niet aan de bomen. Daar hebben we consumenten voor.
Je vertegenwoordigt echt de boomermentaliteit. Dit werkt alsnog niet beneden een bepaald inkomen.quote:Op donderdag 15 januari 2026 20:10 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Mijn geval is niet meer vergelijkbaar, want ik ben een stuk ouder.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |