abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219845692
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 20:10 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Mijn geval is niet meer vergelijkbaar, want ik ben een stuk ouder.

Kinderen van meerdere kennissen hebben dat wel gedaan. En weet je? Sparen, zuinig zijn en langer werken heeft hen vrij vlot aan een koophuis geholpen. Zonder ouderbijdrage.
"Ja, de zelfredzame burger die komt er wel. Zeker als ze rijke ouders hebben. De rest, die het niet lukt, moet gewoon een Darwin Award krijgen of oprotten, anders kosten ze ons winnaars maar geld."

Zoiets?
pi_219845697
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 20:22 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
De hypotheek die je kan lenen stijgt ook mee. Je kan nu veel meer lenen dan een jaar of 5 geleden. Gemiddelde salaris is ook gestegen.
Geef effe een seintje als je hier ook over 50 jaar de helft van je inkomen weg mag tikken aan wonen.
pi_219845705
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 22:57 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Ja, iedereen heeft flinke last van tegenslagen in hun leven. Iedereen heeft last van alle mogelijke ellende die er maar is.

Kunnen we eens stoppen met de minder gelukkigen als leidraad aan te houden en ons eens gaan focussen op mensen die wél succes in hun leven hebben?

Als je alleen maar hoort over mensen die het zo ontzettend kut allemaal hebben, gaat men zich daar aan spiegelen: kom je geen steek verder mee.
Die mensen die jij beschrijft 'die het kut hebben' zijn juist de leidraad in Nederland. Het leven is ontzettend duur. En juist de mensen die het konden voorkomen (gevaarlijke sporten, zuipen, roken) hebben geld maar krijgen wel alle zorg vergoed.
pi_219845716
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 20:51 schreef poolmetuitkering het volgende:

[..]
Waarom moet ze buiten de eigen regio gaan kijken van jou? Omdat mensen die meer kunnen betalen maar even gaan bepalen dat ze afscheid moet nemen van haar vrienden en familie?

Overigens heeft buiten de regio kijken nauwelijks zin. Of je moet in Roemenie gaan kijken, maar dan zit je met de reiskosten naar je werk in Nederland.
Omdat hij gewoon geen paupers als buren moet hebben? Want dat verziekt zijn wooncomfort en de prijs van zijn huis?

Of, dat is dan toch de achterliggende gedachte.
pi_219845724
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 23:00 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Omdat hij gewoon geen paupers als buren moet hebben? Want dat verziekt zijn wooncomfort en de prijs van zijn huis?

Of, dat is dan toch de achterliggende gedachte.
Paupers is een term van de plaatselijke hockeyclub en van Minerva. Je weet wel, die op straat pissende mensen op de Breestraat in Leiden. Je zou daar maar wonen zeg...
pi_219845726
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 20:54 schreef poolmetuitkering het volgende:

[..]
Misschien moet jij eens gaan beseffen hoe gemakkelijk jouw leven is.

Handig he, dat als jij uberhaupt al een aandoening hebt gehad waarvoor je geopereerd moest worden (breuk op skivakantie of zo) dat vergoed wordt? Veel noodzakelijke operaties in Nederland worden NIET vergoed. Daar gaat al gauw 10k aan spaargeld.

Handig he, dat jij waarschijnlijk een comfortabele baan hebt waar je niet zomaar een blessure oploopt? Fysio kan je deels bijverzekeren, maar veel mensen hebben dan nog steeds hoge kosten. (behandeling is al gauw 40 euro per keer)

Handig he, dat jij vermoedelijk reiskostenvergoeding krijgt of op fietsafstand van je werk woont? Werkgevers zijn dat niet verplicht, en niet iedereen heeft de mogelijkheid om werk dicht bij huis te vinden.
Hij stemt VVD ;)
pi_219845738
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 22:59 schreef poolmetuitkering het volgende:

[..]
Die mensen die jij beschrijft 'die het kut hebben' zijn juist de leidraad in Nederland. Het leven is ontzettend duur. En juist de mensen die het konden voorkomen (gevaarlijke sporten, zuipen, roken) hebben geld maar krijgen wel alle zorg vergoed.
Volgens mij lees jij over het gedeelte heen waarin ik vraag daar mee te stoppen.
pi_219845741
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 22:57 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Ja, iedereen heeft flinke last van tegenslagen in hun leven. Iedereen heeft last van alle mogelijke ellende die er maar is.

Kunnen we eens stoppen met de minder gelukkigen als leidraad aan te houden en ons eens gaan focussen op mensen die wél succes in hun leven hebben?

Als je alleen maar hoort over mensen die het zo ontzettend kut allemaal hebben, gaat men zich daar aan spiegelen: kom je geen steek verder mee.
Ja, die minder gelukkigen moeten maar vrijwillig euthanasie plegen, nietwaar? En hun vooruitzichten moeten dus net zo lang afgebroken worden tot ze dat doen?

:r
pi_219845743
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 23:01 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Hij stemt VVD ;)
Als je niks toe te voegen dan dit soort rotzooi, reageer dan gewoon niet.
pi_219845752
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 23:01 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Hij stemt VVD ;)
Ja dan moet je leven oprecht heel gemakkelijk zijn.
pi_219845757
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 23:03 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Als je niks toe te voegen dan dit soort rotzooi, reageer dan gewoon niet.
Hah. Als jij dat nou eens zou doen, voordat je zoveel verachtende drek postte?
pi_219845762
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 23:05 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ik onderbouw mijn reactie. Jij niet. Ga iemand anders vervelen.

Doei! :W
pi_219845771
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 23:05 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Oh, en neem ook een voorbeeld aan podmetuitkering: ik ben het niet met hem eens, maar hij onderbouwt zijn reactie tenminste wel.
pi_219845782
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 23:06 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Ik onderbouw mijn reactie. Jij niet. Ga iemand anders vervelen.

Doei! :W
Onderbouwen heeft voor jou geen nut. Je luistert er toch niet naar. Hoe rijker en/of succesvoller mensen zichzelf vinden, hoe meer ze neerkijken de mensen die het slechter hebben. Zij zijn superieur en weten het beter. Dus het heeft geen nut om over de argumenten van zo'n pauper na te denken. Die had maar hetzelfde moeten doen als jij: rijke ouders, een dure opleiding en veel kruiwagens.
pi_219845791
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 23:10 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Onderbouwen heeft voor jou geen nut. Je luistert er toch niet naar. Hoe rijker en/of succesvoller mensen zichzelf vinden, hoe meer ze neerkijken de mensen die het slechter hebben. Zij zijn superieur en weten het beter. Dus het heeft geen nut om over de argumenten van zo'n pauper na te denken. Die had maar hetzelfde moeten doen als jij: rijke ouders, een dure opleiding en veel kruiwagens.
En je gaat maar door. Ook weer geen onderbouwing, alleen maar mij afbranden.

Ga lekker door. Ver ga je er niet mee komen in jouw leven.
pi_219846051
Als je Aafke heet, word je automatisch pot.
pi_219846122
quote:

[..]
Nou zeg, ga die huizenmarkt op, knap die verrotte zooi op, zorg dat anderen ook in je straat willen wonen. Zet je in voor de buurt, zorg dat de wijkgemeentes je zien, investeer nog ff met lotgenoten in je wijk. Maar de wijk hip en veilig en verkoop je hut door.

Dat was dertig jaar geleden zo, twintig ook, tien zeker en nu nog meer. Mouwen opstropen, ja je wil een villa maar we beginnen gewoon in een appartement zonder lift vier hoog. Lid worden van de VvE en naar de gemeenteraadsvergaderingen.

Hopla, zo doen we het allemaal. Niet zeuren maar pakken wat je pakken kan en beginnen!
pi_219846176
quote:

[..]
Zie ik ook. En dat terwijl rijke witte mensen en tokkies vaak 1 overeenkomst hebben: ze kijken neer op mensen die niet zo leven als zij
pi_219846186
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 00:32 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Nou zeg, ga die huizenmarkt op, knap die verrotte zooi op, zorg dat anderen ook in je straat willen wonen. Zet je in voor de buurt, zorg dat de wijkgemeentes je zien, investeer nog ff met lotgenoten in je wijk. Maar de wijk hip en veilig en verkoop je hut door.

Dat was dertig jaar geleden zo, twintig ook, tien zeker en nu nog meer. Mouwen opstropen, ja je wil een villa maar we beginnen gewoon in een appartement zonder lift vier hoog. Lid worden van de VvE en naar de gemeenteraadsvergaderingen.

Hopla, zo doen we het allemaal. Niet zeuren maar pakken wat je pakken kan en beginnen!
Dertig jaar geleden konden we ondanks de woningnood nog huizen betalen.

Nu mag je blij zijn als je met 2x 40 uur werken een opknapwoning kunt kopen, daar al je tijd en energie in kunt steken, en voor vrijwilligerswerk en de gemeenteraad blijft niks meer over...

Overigens zijn veel van die appartementen zonder lift gemaakt van zandsteen wat door de levensduur binnenkort allemaal gaat brokkelen en uit elkaar vallen. Leuk beleggingsobject als de verzekering het vergoedt, anders een duur verhaal.
pi_219846228
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 01:02 schreef poolmetuitkering het volgende:

[..]
Dertig jaar geleden konden we ondanks de woningnood nog huizen betalen.

Nu mag je blij zijn als je met 2x 40 uur werken een opknapwoning kunt kopen, daar al je tijd en energie in kunt steken, en voor vrijwilligerswerk en de gemeenteraad blijft niks meer over...

Overigens zijn veel van die appartementen zonder lift gemaakt van zandsteen wat door de levensduur binnenkort allemaal gaat brokkelen en uit elkaar vallen. Leuk beleggingsobject als de verzekering het vergoedt, anders een duur verhaal.
Met zo’n houding kun je inderdaad beter bij je ouders blijven wonen tot de gouden enveloppe op de mat valt.
pi_219846244
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 01:18 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Met zo’n houding kun je inderdaad beter bij je ouders blijven wonen tot de gouden enveloppe op de mat valt.
Tsja, veel mensen willen wel een huis kopen (in Nederland) maar kunnen het echt niet. Dat is ook het hele punt van mensen als die Aafke.
pi_219846253
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 00:25 schreef Kottnauer het volgende:
Witte mensen hebben sowieso teveel huizen, dus het is volkomen terecht dat zij bij hun ouders blijven wonen.
Het zijn slechts de mannen die boven in de hiërarchie staan die voldoende woon‑ en leefruimte hebben, aangezien zij het beleid van het land bepalen.
Daardoor blijven de privileges binnen dezelfde kleine kring circuleren, terwijl de rest van de bevolking met steeds minder genoegen moet nemen.
De ongelijkheid wordt zo niet alleen bestendigd, maar zelfs actief vergroot door de manier waarop beslissingen worden genomen.
Uiteindelijk ontstaat er een samenleving waarin kansen niet langer afhangen van talent of inzet, maar van de positie waarin men toevallig geboren wordt.
pi_219846256
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 01:42 schreef torentje het volgende:

[..]
Het zijn slechts de mannen die boven in de hiërarchie staan die voldoende woon‑ en leefruimte hebben, aangezien zij het beleid van het land bepalen.
Daardoor blijven de privileges binnen dezelfde kleine kring circuleren, terwijl de rest van de bevolking met steeds minder genoegen moet nemen.
De ongelijkheid wordt zo niet alleen bestendigd, maar zelfs actief vergroot door de manier waarop beslissingen worden genomen.
Uiteindelijk ontstaat er een samenleving waarin kansen niet langer afhangen van talent of inzet, maar van de positie waarin men toevallig geboren wordt.
Koop een rugzak en een tent en offer jezelf op. Laat een ander in je woning leven.
pi_219846259
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 01:45 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Koop een rugzak en een tent en offer jezelf op. Laat een ander in je woning leven.
Ik moet toch een vast adres hebben als ik wil werken en ik moet fris op het werk verschijnen. Een tent is om die redenen dus geen optie.
pi_219846281
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 01:51 schreef torentje het volgende:

[..]
Ik moet toch een vast adres hebben als ik wil werken en ik moet fris op het werk verschijnen. Een tent is om die redenen dus geen optie.
Postadres bij gemeente volstaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')