Wonen wordt steeds meer een luxe i.p.v. een recht.quote:Op woensdag 14 januari 2026 12:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat een afzetterij. Die mensen die in die prijsklasse huren verdienen dus waarschijnlijk te weinig voor een fatsoenlijke hypotheek maar alsnog wel goed (5k of meer in de maand) anders kom je hier niet voor in aanmerking. Lossen verder ook niks af maar worden wel geconfronteerd met huurverhogingen van jaarlijks 7% of meer.
Het recht van de rijkste.quote:Op donderdag 15 januari 2026 10:14 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Wonen wordt steeds meer een luxe i.p.v. een recht.
Waarom zouden mensen er geen toegang toe hebben? Als je gewoon in de sociale huursector zit.quote:Op donderdag 15 januari 2026 10:01 schreef Momo het volgende:
[..]
Ohja die woningen die 3 tot 4 keer goedkoper zijn waar mensen zo toegang tot hebben om die te huren. Daarom gaan mensen in een 2 kamer appartement zitten van 1838 euro.
Niet volgens het internet.quote:
Omdat ze net teveel verdienen, omdat er wachtrij van 10+ jaar is bijna overal voor sociale huur?quote:Op donderdag 15 januari 2026 10:34 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Waarom zouden mensen er geen toegang toe hebben? Als je gewoon in de sociale huursector zit.
Dan zit je niet in de groep, dus ja.....quote:Op donderdag 15 januari 2026 10:35 schreef Momo het volgende:
[..]
Omdat ze net teveel verdienen, omdat er wachtrij van 10+ jaar is bijna overal voor sociale huur?
Dan wacht je maar even, bijvoorbeeld scheiding achter de rug dan wacht je maar gewoon 7 jaar op een woning! Je kunt daar wel lekker in Estland zitten lekker schreeuwen op het forum maar je hebt geen idee hoe hier de woningmarkt is. Net alsof al die mensen niet liever een huis voor 500 euro huren.quote:Op donderdag 15 januari 2026 10:37 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dan zit je niet in de groep, dus ja.....
Dan wacht je maar even. En dat die wachtrijen zo lang zijn zeggen ze al eeuwen. Kon zelf een keer binnen een half jaar een woning in, ondanks ´´7 jaar wachttijd´´.
Dan wacht je maar evenquote:Op donderdag 15 januari 2026 10:37 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dan zit je niet in de groep, dus ja.....
Dan wacht je maar even. En dat die wachtrijen zo lang zijn zeggen ze al eeuwen. Kon zelf een keer binnen een half jaar een woning in, ondanks ´´7 jaar wachttijd´´.
quote:
Want er zijn geen urgentieverklaringen meer?quote:Op donderdag 15 januari 2026 10:43 schreef Momo het volgende:
[..]
Dan wacht je maar even, bijvoorbeeld scheiding achter de rug dan wacht je maar gewoon 7 jaar op een woning! Je kunt daar wel lekker in Estland zitten lekker schreeuwen op het forum maar je hebt geen idee hoe hier de woningmarkt is. Net alsof al die mensen niet liever een huis voor 500 euro huren.
7 jaar wachtrij, werd half een jaar.quote:Op donderdag 15 januari 2026 10:47 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Dan wacht je maar evenMijn god. Je zit zelf lekker in een mooie woning neem ik aan?
Vertel dat ook even tegen de mensen die al 8+ jaar op de wachtlijst staan.
Ohja want jij had toen geluk dus alle mensen hebben dan binnen een half jaar een huurwoning. Had je urgentie voor allerlei problemen? En ohja ook nog doen alsof dit een grote steden probleem is. Probeer jij maar iets te huren in regio Ede, Amersfoort, Breda, Nijmegen etc.quote:Op donderdag 15 januari 2026 10:49 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Want er zijn geen urgentieverklaringen meer?
Die zijn er wel.
Schreeuwen nog wel![]()
Ik ben een Nederlander en heb verreweg het grootste deel van mijn leven in Nederland gewoond.
En mijn familie en veel vrienden wonen gewoon in Nederland.
Dus je kan wel janken maar ik weet echt nog wel hoe het in NL werkt.
En 7 jaar werd half een jaar. Dus wie weet he....
En je kunt ook voor 500 euro huren in NL, alleen idd niet in Amsterdam....
Buiten Amsterdam houdt de wereld op of niet?
Ik zeg nergens dat iedereen dat dan heeft?quote:Op donderdag 15 januari 2026 10:54 schreef Momo het volgende:
[..]
Ohja want jij had toen geluk dus alle mensen hebben dan binnen een half jaar een huurwoning. Had je urgentie voor allerlei problemen? En ohja ook nog doen alsof dit een grote steden probleem is. Probeer jij maar iets te huren in regio Ede, Amersfoort, Breda, Nijmegen etc.
Ik vermoed zomaar dat de 'goedkope' woningen die nu worden verkocht, vooral aan de goedkopere arbeidsmigranten (Polenquote:Op donderdag 15 januari 2026 11:08 schreef Anoniem83832 het volgende:
Wat een kneuzenartikel. Het zegt vrij weinig. Gemiddeld hebben Marie Curie en ik 1 nobelprijs. Als ik morgen 1 woning in de vrije sector verhuur voor 10 miljard per maand, stijgt de gemiddelde huurpijs met ¤ 2941. Dus nogmaals, dit zegt geen ene kloot...
De "goedkope" huurwoningen worden verkocht omdat verhuren niet meer heel interessant is, dus surprise surprise, het gemiddelde zal stijgen ja....
De echte vraag : Wat is de mediaan?
Helemaal met jou eens hoor.quote:Op donderdag 15 januari 2026 07:06 schreef Ivo1985 het volgende:
Vooral doorgaan met het binnen halen van expats die (via de werkgever) een vrijwel oneindig diepe portemonnee hebben als het gaat om het huren van een woning.
Expats die in de meeste gevallen (vrijwel) niets toevoegen aan de samenleving en door hun enorme korting op de belastingen ook niet of nauwelijks voor staatsopbrengsten zorgen.
Haha, inderdaad.quote:Op donderdag 15 januari 2026 07:10 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Waarbij je sterk moet afvragen of die aanwas aan beroepsbevolking wel iets toevoegt aan de samenleving. Kassen vol Oost Europeanen die het overgrote deel voor de export kweken, DC's idem. En een tech wereld vol Indiėrs en Pakistanen.
Het voegt weinig toe en legt veel druk op de woningmarkt, zorg en sociale samenhang in dorpen en steden. Behalve voor de aandeelhouders van de betreffende bedrijven is het geen echt toegevoegde waarde.
Valt tegen hoor.quote:Op donderdag 15 januari 2026 07:47 schreef bianconeri het volgende:
[..]
En vergeet uberhaupt vooral Oostelijk Nederland niet.
Waar de huurprijzen en koopprijzen sowieso vele malen lager zijn dan in de Randstad.
Maar NL is alleen maar de Randstad, dus daar buiten boeit niet.
Omdat jij een mazzeltje hebt, wil niet zeggen dat de rest dat ook krijgt.quote:Op donderdag 15 januari 2026 10:50 schreef bianconeri het volgende:
[..]
7 jaar wachtrij, werd half een jaar.
En anders ja dan wacht je maar. Het is niet alsof je elke 5 jaar van woning moet wisselen![]()
En jongeren die op zichzelf willen kunnen zich al vroeg inschrijven.
Ja deels mee eens hoor, maar dat we in sommige sectoren nog flink exporteren is logisch. We exporteren veel vlees, zuivel eieren en kasgroenten. Maar als we daar naar zelfvoorziening streven, mogen we dan wel nog koffie, olie en fruit importeren?quote:Op donderdag 15 januari 2026 07:10 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Waarbij je sterk moet afvragen of die aanwas aan beroepsbevolking wel iets toevoegt aan de samenleving. Kassen vol Oost Europeanen die het overgrote deel voor de export kweken, DC's idem. En een tech wereld vol Indiėrs en Pakistanen.
Het voegt weinig toe en legt veel druk op de woningmarkt, zorg en sociale samenhang in dorpen en steden. Behalve voor de aandeelhouders van de betreffende bedrijven is het geen echt toegevoegde waarde.
Dat is nu meer dan ooit het geval.quote:Op donderdag 15 januari 2026 10:07 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Vroeger, toen Philips nog een groot bedrijf was, was Eindhoven het mekka voor de slimme nerds en uitvinders. Maar dat is al lang niet meer zo. .
Dat zeg ik dan ook nergens of wel dan....quote:Op donderdag 15 januari 2026 11:43 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Omdat jij een mazzeltje hebt, wil niet zeggen dat de rest dat ook krijgt.
Mensen kunnen ook niet meer elke 5 jaar wisselen van woning, omdat er weinig beschikbaar is. Als ze dan kinderen willen, wordt dat lastig in een 2 kamer appartement die vandaag de dag enigszins nog betaalbaar zijn/beschikbaar zijn.
Wellicht een specifiek geval met Nijmegen.quote:Op donderdag 15 januari 2026 11:31 schreef poolmetuitkering het volgende:
[..]
Valt tegen hoor.
En in de Randstad zijn juist meer 'hele goedkope' woningen te vinden dan in bijvoorbeeld Nijmegen.
Al moet ik zeggen dat veel van die woningen ook van niet al te beste kwaliteit zijn. Dit bijvoorbeeld: https://www.funda.nl/deta(...)enmarkt-23/43280053/
Ik heb mij jaren geleden overal waar ik kon en het gratis is ingeschreven.quote:Op donderdag 15 januari 2026 10:50 schreef bianconeri het volgende:
[..]
7 jaar wachtrij, werd half een jaar.
En anders ja dan wacht je maar. Het is niet alsof je elke 5 jaar van woning moet wisselen![]()
En jongeren die op zichzelf willen kunnen zich al vroeg inschrijven.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |