abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221042975
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 18:52 schreef Spablauw214 het volgende:
Dat gezegd hebbend, Ernst en Bobbie produceren ook al bijna 20 jaar geen series en andere content meer en die teren er tot op de dag van vandaag op met kindertheater. Hoewel zij inmiddels ook wel over hun hoogtepunt heen zijn.
Die hadden in 2014 geloof ik nog een speelfilm, maar verder klopt het wel ja. Ik denk dat ook meespeelt dat de kinderzenders niet per se nieuwe afleveringen nodig hebben (in het algemeen), er is al genoeg content en het is het tegenwoordig ook niet waard qua kosten en zo. Dat is ook waarom Sesamstraat moest verdwijnen.
pi_221045733
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 20:24 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:

[..]
Die hadden in 2014 geloof ik nog een speelfilm, maar verder klopt het wel ja. Ik denk dat ook meespeelt dat de kinderzenders niet per se nieuwe afleveringen nodig hebben (in het algemeen), er is al genoeg content en het is het tegenwoordig ook niet waard qua kosten en zo. Dat is ook waarom Sesamstraat moest verdwijnen.
De doelgroep ververst eens in de zoveel jaar, dat klopt. Maar het raakt wel gedateerd natuurlijk. Het kost geld om fatsoenlijke tv te produceren voor de kleine thuismarkt die Nederland en Vlaanderen uiteindelijk zijn. Ik denk dat kindertelevisie vroeger door de bank genomen van een hoger niveau was dan de generieke meuk die nu op Netflix staat.

Overigens zie je wel dat de nieuwe opzet van Zin in Zappelin een beetje is afgekeken van Sesamstraat. Met meerdere typetjes die in een vast decor bepaalde onderwerpen laten passeren, alleen dan zonder de poppen.
pi_221048971
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 18:52 schreef Spablauw214 het volgende:
Dat gezegd hebbend, Ernst en Bobbie produceren ook al bijna 20 jaar geen series en andere content meer en die teren er tot op de dag van vandaag op met kindertheater. Hoewel zij inmiddels ook wel over hun hoogtepunt heen zijn.
De mannen achter Ernst en Bobbie (Erik van Trommel en Gert-Jan van den Ende) hebben daar in een podcast de redenen voor gegeven: de cd-verkoop (waarmee een nieuwe serie in wezen werd gefinancierd) liep terug, er waren met 7 seizoenen genoeg afleveringen om eindeloos te herhalen, en ze begonnen met hun productiebedrijf Trend Media ook andere (theater)producties te maken waardoor de tijd er niet was om maanden alleen maar bezig te zijn met een Ernst en Bobbie-serie:

Bekijk deze YouTube-video

Wat dat betreft hebben zij het op de langere termijn beter bekeken dan Bas en Aad, die tot hun dood en ver daarna zowat afhankelijk zijn van het product Bassie & Adriaan. Erik en Gert-Jan zijn niet meer afhankelijk van het product Ernst en Bobbie en doen die theatershows tegenwoordig meer voor 'de leuk'.
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_221049583
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 11:26 schreef PeterKelder het volgende:

[..]
De mannen achter Ernst en Bobbie (Erik van Trommel en Gert-Jan van den Ende) hebben daar in een podcast de redenen voor gegeven: de cd-verkoop (waarmee een nieuwe serie in wezen werd gefinancierd) liep terug, er waren met 7 seizoenen genoeg afleveringen om eindeloos te herhalen, en ze begonnen met hun productiebedrijf Trend Media ook andere (theater)producties te maken waardoor de tijd er niet was om maanden alleen maar bezig te zijn met een Ernst en Bobbie-serie:

Wat dat betreft hebben zij het op de langere termijn beter bekeken dan Bas en Aad, die tot hun dood en ver daarna zowat afhankelijk zijn van het product Bassie & Adriaan. Erik en Gert-Jan zijn niet meer afhankelijk van het product Ernst en Bobbie en doen die theatershows tegenwoordig meer voor 'de leuk'.
Erik en Gert-Jan proberen ook niet wanhopig relevant te blijven. Voor hen zijn Ernst en Bobbie denk ik gewoon een rol, een productie. Er zit geen complete identiteit aan vast zoals bij B&A. Ik heb Bas en Aad hoog zitten maar “op je hoogtepunt stoppen” is aan hen niet besteed. Bas ging door met optreden tot hij niet meer kon en ik denk dat Aad ook tot z’n dood bezig blijft.
  zaterdag 20 juni 2026 @ 13:56:07 #55
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_221097416
Waar ik best benieuwd naar ben, is de slotaflevering van De Kroon waarin de boeven een duikboot hebben geregeld, en letterlijk ondergedoken waren. Welke duikboot was dit? Ik lees hier dat deze door hobbyisten gemaakt is.

Ik denk eerlijk gezegd dat het binnen enkel shots waren aan de kade, en een afstandshot met de kapitein van de hobbyist die even zijn werk wou laten zien. En dat scherm waar de baron naar aan het koekeloeren was, was volgens mij gewoon een video-opname.

Maar ik ben benieuwd naar die duikboot. Bestaat die nog? Waren de binnenscenes ook daarbinnen? Het zag er wel erg knap uit.
pi_221098168
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2026 13:58 schreef Michie_ het volgende:

[..]
Aad was natuurlijk ook geen geweldig acteur en was eigenlijk al versleten tijdens de reis van Amerika. Hij leek 70 tijdens die opnames terwijl hij in werkelijkheid veel jonger was. Niet geschikt voor andere rollen

Wat ik wel vreemd vind is dat ze relatief snel gestopt zijn met series maken.
Ze hadden toch amper nog boeven over? Ruzie met B2, Bassie speelde niet meer Vlugge Japie, met B100 en die andere was het ook alweer gedoe...
pi_221105233
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 15:33 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ze hadden toch amper nog boeven over? Ruzie met B2, Bassie speelde niet meer Vlugge Japie, met B100 en die andere was het ook alweer gedoe...
Met Hans Beijer hebben ze volgens mij geen problemen gehad. Die was er een aantal jaar terug ook nog bij in Pathé Schiedam. Hoe dat zit met Van Soest weet ik niet.

Wel waren B100 en HH allebei nogal matige karakters met weinig diepgang. Al ligt dat meer aan het script dan aan de acteerprestaties. Beide heren hebben een waslijst aan (vooral) toneelrollen gespeeld.
pi_221105244
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 00:07 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Met Hans Beijer hebben ze volgens mij geen problemen gehad. Die was er een aantal jaar terug ook nog bij in Pathé Schiedam. Hoe dat zit met Van Soest weet ik niet.

Wel waren B100 en HH allebei nogal matige karakters met weinig diepgang. Al ligt dat meer aan het script dan aan de acteerprestaties. Beide heren hebben een waslijst aan (vooral) toneelrollen gespeeld.
Met een van de twee hadden ze in elk geval problemen. Weet niet zeker meer welke van de twee, maar staat in het boek van Aadje.

Ik vond het helemaal niks die boeven in die serie, ook de Baron niet. Dat was eerder een boef met toch wel aardige plannen. In de reis voor Europa vooral een karikatuur, een halve gare die alleen maar telefoons kapot maakte.

Harry alleen maar wat klussen onder die boot, om dan met z'n flauwe "Foutje moet kunnen" te komen elke keer. Boemen waarmee B&A wat aangedaan moest worden, maar die hem alleen wat roetvegen op z'n tronie opleverden. B100 ook flauw met z'n "Ik heb ook altijd pech".

Serie draaide echt om de landen van de EU te laten zien. Die boeven zijn er maar een beetje ingefietst op een hele flauwe manier.
  zondag 21 juni 2026 @ 00:54:04 #59
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_221105323
In de vroegere series waren de boeven echte boeven die geen medeleven toonde met B&A:
- In Het geheim van de Sleutel werd Bassie ontvoerd en vastgebonden.
- De baron heeft B&A vastgebonden achtergelaten in een verlaten grot op Lanzarote.
- De baron heeft B&A in Griekenland ontvoerd, en gedumpt op een eiland (vage verhaallijn, opeens kwamen ze de boeven tegen en *poef* zaten ze op een eiland?).

Maar wat was nou de exacte bedoeling in de Reis door Europa en de Reis vol Verrassingen? Die voortijdig ontplofte boem (waarom geen bom) gaf Harry steeds een gezicht vol roet, en wat kleerscheuren. Wou hij nou B&A een lesje leren door hun hetzelfde te laten overkomen?

Nou, die ontploffing is B&A inderdaad een keer overkomen :P

Maar het is zo jammer dat De Baron in de twee laatste series een komisch heethoofd was geworden in plaats van een geniale schurk die constant twee stappen vooruit liep op B&A. De achtervolging in Luxemburg was dan goed in beeld gebracht (met een hoop fouten in de achtervolgingsscène), maar daar blijft het dan bij in deze twee series. Ik had liever wel wat ontvoeringen en spanning gezien in plaats van te leren hoe je Yosimite Park uitspreekt, dat de DeLorean scenes uit Back to the Future plaats vonden in Monument Valley, en hoe je Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch uitspreekt, wat enkel 'een domme clown kan'. Dat was overigens iets wat hij al veel eerder had geoefend.

[ Bericht 3% gewijzigd door Claude_Viole op 21-06-2026 00:59:48 ]
pi_221105409
Gok dat het er ook een beetje aan ligt hoe oud je was tijdens Bassie en Adriaan. Geloof dat onder mijn generatie B100 en HH super populair waren. Alles voor Griekenland was toen al een beetje gedateerd. Europa en Amerika voelden een stuk moderner omdat er andere cameras gebruikt zijn.

Daarom een beetje zonde dat HH en B100 eigenlijk maar relatief kort in de serie zitten
  zondag 21 juni 2026 @ 08:27:41 #61
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_221105898
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 01:59 schreef Michie_ het volgende:
Gok dat het er ook een beetje aan ligt hoe oud je was tijdens Bassie en Adriaan. Geloof dat onder mijn generatie B100 en HH super populair waren. Alles voor Griekenland was toen al een beetje gedateerd. Europa en Amerika voelden een stuk moderner omdat er andere cameras gebruikt zijn.

Daarom een beetje zonde dat HH en B100 eigenlijk maar relatief kort in de serie zitten
Oef, denk inderdaad dat dat de leeftijd is dan. Want ondanks het wat gedateerde camerawerk kun je in retrospectief toch onmogelijk volhouden dat HH een B100 leukere/betere boeven waren dan de schurken ervoor.
Rini dankjewel.
  zondag 21 juni 2026 @ 08:58:03 #62
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_221105953
Ik vond Europa en Amerika de leukste series, en ik vond de dynamiek tussen die boeven ook veel leuker.
En natuurlijk is dat herhalen wat flauw (ik heb ook altijd pech, en foutje moet kunnen) maar b2 deed niet anders dan herhalen en b1 vond ik nooit een interessant personage.
En die achtervolgingscenes door random gebouwen die dan eindigen met een koffer met rotjes of bekogelen met pingpongballen spoelde ik altijd door.
Dus ik denk dat dat wel een leeftijdsdingetje is. Als je die oude series gewend bent en je bent inmiddels twaalf dan snap ik dat Europa aanvoelt als een soort bejaardentrip.
pi_221106502
quote:
99s.gif Op zondag 21 juni 2026 00:54 schreef Claude_Viole het volgende:
In de vroegere series waren de boeven echte boeven die geen medeleven toonde met B&A:
- In Het geheim van de Sleutel werd Bassie ontvoerd en vastgebonden.
- De baron heeft B&A vastgebonden achtergelaten in een verlaten grot op Lanzarote.
- De baron heeft B&A in Griekenland ontvoerd, en gedumpt op een eiland (vage verhaallijn, opeens kwamen ze de boeven tegen en *poef* zaten ze op een eiland?).

Maar wat was nou de exacte bedoeling in de Reis door Europa en de Reis vol Verrassingen? Die voortijdig ontplofte boem (waarom geen bom) gaf Harry steeds een gezicht vol roet, en wat kleerscheuren. Wou hij nou B&A een lesje leren door hun hetzelfde te laten overkomen?

Nou, die ontploffing is B&A inderdaad een keer overkomen :P
[ link | afbeelding ]

Maar het is zo jammer dat De Baron in de twee laatste series een komisch heethoofd was geworden in plaats van een geniale schurk die constant twee stappen vooruit liep op B&A. De achtervolging in Luxemburg was dan goed in beeld gebracht (met een hoop fouten in de achtervolgingsscène), maar daar blijft het dan bij in deze twee series. Ik had liever wel wat ontvoeringen en spanning gezien in plaats van te leren hoe je Yosimite Park uitspreekt, dat de DeLorean scenes uit Back to the Future plaats vonden in Monument Valley, en hoe je Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch uitspreekt, wat enkel 'een domme clown kan'. Dat was overigens iets wat hij al veel eerder had geoefend.
B2 had ook eens erge spijt toen hij hoorde dat hij de remleidingen van de auto van Bassie en Adriaan had doorgesneden :'(
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_221107950
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 08:27 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Oef, denk inderdaad dat dat de leeftijd is dan. Want ondanks het wat gedateerde camerawerk kun je in retrospectief toch onmogelijk volhouden dat HH een B100 leukere/betere boeven waren dan de schurken ervoor.
Niet alleen het camerawerk. Ook het hele spel, de scènes, de dialogen, de opbouw. Zeker bij de oudste series uit de jaren ‘70 zie je dat. Geldt ook voor andere series uit die tijd. Zo’n Q&Q ziet er anno 2026 uit als een toneelstuk waar toevallig een camera bij stond te draaien.
pi_221115601
Nu krijgen we gouden muntjes..

https://www.lp.edelcollecties.com/bassie-adriaan-gouden-jubileum

de officiële Herdenkingsuitgifte
Bassie & Adriaan
gouden jubileum
Collector's item: de allereerste goudvergulde
Bassie & Adriaan Herdenkingsuitgifte ooit!
Winkelprijs: ¤ 54,95

maandag 22 juni 2026 @ 18:02:51 #66
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_221119474
Ach man krijg toch de tyfus met je kutmunt.

Ja sorry, ik ben zó klaar met die gasten. Zowel het gegraai van Bas en Aad, als met die kut Edel Collecties. Check Marktplaats, mensen willen er MASSAAL van af. Waarom? Omdat zelfs de grootste autistische trekvlek die de grootste Bassie-kink of Adriaan-fetish heeft ziet dat het een fucking MUNT IS. Je kan er niks mee. Je betaalt 250 euro en je kan er een beetje als een totaaldebiel naar gaan staan kijken.

Val toch een partijtje kapot met die kapitalisering op die ooit legendarische kinderserie.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_221119754
Dat lucht vast op? _O- Maar verder eens met je relaas ^O^
pi_221120378
Denk dat Arnie het ook wat warm heeft en de hitte meespeelt in zijn ergernis :P

Maar goed, zelfs bij -20 graden zou hij volkomen gelijk hebben. Die zilveren muntencollectie was al betreurenswaardig (inclusief de AI-gegenereerde teksten die de verschillende munten moesten aanprijzen), maar er binnen no-time een gouden collectie achteraan gooien getuigt wel van heel erge zakkenklopperij. Helemaal als het 'artwork' op die munten precies hetzelfde blijft en je er verder helemaal niks mee kunt doen. En daar betaal je dan 250 euro voor :') Ben benieuwd of er nog een 'Platina Collectie' volgt, ergens zou het mij niet verwonderen. Misschien liggen er ergens nog ongebruikte caravanboxen die ze als verpakking kunnen gebruiken...

Enne, laat ze alsjeblieft stoppen met Aad lappen tekst te laten spreken in die filmpjes. Het is inmiddels bijna niet meer te verstaan, en ja, dat heeft een treurige reden, I know, maar een man die vele generaties kinderen verschillende talen leerde spreken zo horen brabbelen is gewoon jammer en doet misschien nog wel meer afbreuk dan die cashgrabs.
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  maandag 22 juni 2026 @ 19:41:57 #69
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_221120757
Bij de vorige munten waren B&A op de munten grijs, wat bij mij de associatie opriep van overleden personen.
Maar op de gouden munt lijkt het geelzucht :')
pi_221121001
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 18:02 schreef ArnieAlberts het volgende:
Ach man krijg toch de tyfus met je kutmunt.

Ja sorry, ik ben zó klaar met die gasten. Zowel het gegraai van Bas en Aad, als met die kut Edel Collecties. Check Marktplaats, mensen willen er MASSAAL van af. Waarom? Omdat zelfs de grootste autistische trekvlek die de grootste Bassie-kink of Adriaan-fetish heeft ziet dat het een fucking MUNT IS. Je kan er niks mee. Je betaalt 250 euro en je kan er een beetje als een totaaldebiel naar gaan staan kijken.

Val toch een partijtje kapot met die kapitalisering op die ooit legendarische kinderserie.
Hou je rustig rustig rustig, hou je rustig kalm en stil
"You can call me Susan if it makes you happy"
  maandag 22 juni 2026 @ 23:07:08 #71
328189 ArnieAlberts
pi_221122901
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 19:57 schreef TLC het volgende:

[..]
Hou je rustig rustig rustig, hou je rustig kalm en stil
Maar dan wel in de door Snickers gesponsorde lelijke versie met al die zesderangs sterren.
  dinsdag 23 juni 2026 @ 03:20:57 #72
328189 ArnieAlberts
pi_221123603
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 00:07 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Paul van Gorcum kreeg tijdens de productie van De Reis vol Verrassingen het meermaals gruwelijk aan de stok met Hans Beijer, die (volgens Paul) vooral bij Aad liep te hielenlikken.
pi_221133342
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 10:07 schreef DrDentz het volgende:
Nu krijgen we gouden muntjes..

https://www.lp.edelcollecties.com/bassie-adriaan-gouden-jubileum

[ afbeelding ]

de officiële Herdenkingsuitgifte
Bassie & Adriaan
gouden jubileum
Collector's item: de allereerste goudvergulde
Bassie & Adriaan Herdenkingsuitgifte ooit!
Winkelprijs: ¤ 54,95

Goudverguld voor 55 euro verkoopprijs.
Als je kijkt dat er ook nog wat aan de strijkstok moet blijven hangen van Aad en het (dubieuze?) Edelcollecties, zal er niet veel goud opzitten met de huidige goudprijs. Het zal wel een soort goudverf zijn met goudlook en per liter verf wat minuscule goudsnippertjes.
  woensdag 24 juni 2026 @ 02:28:31 #74
328189 ArnieAlberts
pi_221133464
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 00:13 schreef Dutch_view het volgende:

[..]
Goudverguld voor 55 euro verkoopprijs.
Als je kijkt dat er ook nog wat aan de strijkstok moet blijven hangen van Aad en het (dubieuze?) Edelcollecties, zal er niet veel goud opzitten met de huidige goudprijs. Het zal wel een soort goudverf zijn met goudlook en per liter verf wat minuscule goudsnippertjes.
Bingo. Ik heb dit een keer eerder gezien, dus ik moest even zoeken naar die video:

Meer heb ik er eigenlijk niet over te zeggen.
pi_221135186
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 03:20 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Paul van Gorcum kreeg tijdens de productie van De Reis vol Verrassingen het meermaals gruwelijk aan de stok met Hans Beijer, die (volgens Paul) vooral bij Aad liep te hielenlikken.
Ik wist dit niet maar het verbaast me niks. Op zich wel interessant want Aad geeft iedereen en z’n moeder ervan langs in zijn boek (wat overigens een gedrocht is vol spelfouten), maar niemand van alle betrokkenen van toen heeft er verder echt inhoudelijk op gereageerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')