abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 mei 2026 @ 18:50:35 #26
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_220856321
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 15:52 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
De nieuwe film waar Adriaan een gastrolletje in speelt, lijkt me eerder.
Welke rol speelt hij dan?
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
  vrijdag 22 mei 2026 @ 00:48:27 #27
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_220858621
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 18:50 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
Welke rol speelt hij dan?
Gast.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  vrijdag 22 mei 2026 @ 09:41:12 #28
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_220859397
quote:
18s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 00:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Gast.
Hoezo? Hij heeft toch ook ooit de Baron gespeeld? :P Aad kan best andere rollen aan. ;)
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
  vrijdag 22 mei 2026 @ 09:56:00 #29
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_220859455
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 09:41 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
Hoezo? Hij heeft toch ook ooit de Baron gespeeld? :P Aad kan best andere rollen aan. ;)
Staat er toch? Hij heeft een gast rol.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  vrijdag 22 mei 2026 @ 09:58:11 #30
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_220859464
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 09:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Staat er toch? Hij heeft een gast rol.
Als wat? Een schemerlamp?
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
  vrijdag 22 mei 2026 @ 20:47:41 #31
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_220863594
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 09:58 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
Als wat? Een schemerlamp?
Als gast, natuurlijk.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  vrijdag 22 mei 2026 @ 22:11:03 #32
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_220864000
Vandaag bij het tuincentrum gezien: Een 'quote tegeltje' met:
Ik heb ook altijd pech, ze moeten altijd mij hebben!
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_220864030
quote:
18s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 22:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Vandaag bij het tuincentrum gezien: Een 'quote tegeltje' met:
Ik heb ook altijd pech, ze moeten altijd mij hebben!
Niet gekocht??
pi_220864360
quote:
18s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 22:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Vandaag bij het tuincentrum gezien: Een 'quote tegeltje' met:
Ik heb ook altijd pech, ze moeten altijd mij hebben!
B100 kwam in Wales allemaal spookrijders tegen op de weg ;( :'(
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_220882101
Volgens mij staat het 2de seizoen "Het Geheim van de Sleutel" nu in gerestaureerde versie op streamingdienst Videoland. De filmdragers zijn overduidelijk heel oud te zien aan de slijtage, maar tegelijkertijd is de beeldkwaliteit hoog.

Het zou fijn zijn als de series weer kwalitatief op fysieke dragers uitgebracht zouden worden. Hoe meer uitgaves hoe beter.
Een onderzoek uit 2019 toonde dat 95 procent van de Nederlandse bevolking bewondering heeft voor de traditionele Zwarte Piet. Zwart is aantrekkelijk.
pi_220885930
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2026 23:44 schreef Kaatje2658 het volgende:
Volgens mij staat het 2de seizoen "Het Geheim van de Sleutel" nu in gerestaureerde versie op streamingdienst Videoland. De filmdragers zijn overduidelijk heel oud te zien aan de slijtage, maar tegelijkertijd is de beeldkwaliteit hoog.

Het zou fijn zijn als de series weer kwalitatief op fysieke dragers uitgebracht zouden worden. Hoe meer uitgaves hoe beter.
Heb geen videoland, dus mijn nieuwschierigheid naar de kwaliteit overstijgt mijn gierig/verstandigheid nog niet
  maandag 25 mei 2026 @ 21:01:55 #37
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220887926
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2026 23:44 schreef Kaatje2658 het volgende:
Volgens mij staat het 2de seizoen "Het Geheim van de Sleutel" nu in gerestaureerde versie op streamingdienst Videoland. De filmdragers zijn overduidelijk heel oud te zien aan de slijtage, maar tegelijkertijd is de beeldkwaliteit hoog.

Het zou fijn zijn als de series weer kwalitatief op fysieke dragers uitgebracht zouden worden. Hoe meer uitgaves hoe beter.
Met name door die laatste zin zou niemand je nog serieus moeten nemen.

Ik heb eens gekeken om verdere verwarring te voorkomen, en het is 'gewoon' de laatste variant van de TV-montages, met de gele serietitel onderin beeld (zonder het bekende latere Bassie & Adriaan-logo), en met 'Het nieuwe nummer' als aflevering 2. Aflevering 7 'Het Spaanse restaurant' ontbreekt in deze reeks.

[ Bericht 21% gewijzigd door ArnieAlberts op 25-05-2026 21:09:21 ]
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_220906251
Met 'gerestaureerd' op streamingdienst Videoland bedoel ik in hogere kwaliteit dan een DVD-versie en een naar mijn mening mooier lettertype in de beeldbewerking naar voorbeeld van een eerdere jaren 90 versie. In losse aflevering-montages (naar voorbeeld van de originele uitzendingen in tegenstelling tot de homevideo-uitgaves) vind ik mooier dan een lange film-montage. En 'geloof ik' betekent dat ik dat niet met zekerheid wist.
Een onderzoek uit 2019 toonde dat 95 procent van de Nederlandse bevolking bewondering heeft voor de traditionele Zwarte Piet. Zwart is aantrekkelijk.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 00:56:23 #39
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_220917227
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2026 15:03 schreef Kaatje2658 het volgende:
Met 'gerestaureerd' op streamingdienst Videoland bedoel ik in hogere kwaliteit dan een DVD-versie en een naar mijn mening mooier lettertype in de beeldbewerking naar voorbeeld van een eerdere jaren 90 versie. In losse aflevering-montages (naar voorbeeld van de originele uitzendingen in tegenstelling tot de homevideo-uitgaves) vind ik mooier dan een lange film-montage. En 'geloof ik' betekent dat ik dat niet met zekerheid wist.
Nergens in je vorige berichtje staat de tekst 'geloof ik'. Je kletst je argumenten bij elkaar.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_220945292
Bekijk deze YouTube-video

Dit voelt als nog even makkelijk geld verdienen.
pi_220983828
Bekijk deze YouTube-video

Allememaggies Adriaantje!
pi_220985075
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 09:19 schreef DrDentz het volgende:
Bekijk deze YouTube-video

Allememaggies Adriaantje!
De oude versie, zonder geld van Snickers, was beter.
pi_220985135
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 19:47 schreef luxerobots het volgende:
Bekijk deze YouTube-video

Dit voelt als nog even makkelijk geld verdienen.
Hij hoeft tegenwoordig niet veel meer te doen om de stem van de Baron aan te nemen...
pi_220985424
Aad is niet bang voor het "Swiebertje-effect", hij is altijd gewoon acrobaat Adriaan van Bassie en Adriaan.
pi_220985764
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 09:19 schreef DrDentz het volgende:
Bekijk deze YouTube-video

Allememaggies Adriaantje!
Hiermee vergeleken was die cover van In Spanje door Mart Hoogkamer nog een Grammy-waardig hoogstandje :') :X
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  dinsdag 9 juni 2026 @ 17:43:45 #46
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_220995496
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 13:49 schreef PeterKelder het volgende:

[..]
Hiermee vergeleken was die cover van In Spanje door Mart Hoogkamer nog een Grammy-waardig hoogstandje :') :X
Die vond ik helemaal niet slecht maar die was dan ook niet een grote Snickers-reclame :')
pi_221037858
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 13:14 schreef DrDentz het volgende:
Aad is niet bang voor het "Swiebertje-effect", hij is altijd gewoon acrobaat Adriaan van Bassie en Adriaan.
Aad was natuurlijk ook geen geweldig acteur en was eigenlijk al versleten tijdens de reis van Amerika. Hij leek 70 tijdens die opnames terwijl hij in werkelijkheid veel jonger was. Niet geschikt voor andere rollen


Wat ik wel vreemd vind is dat ze relatief snel gestopt zijn met series maken.
pi_221041128
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2026 13:58 schreef Michie_ het volgende:

[..]
Aad was natuurlijk ook geen geweldig acteur en was eigenlijk al versleten tijdens de reis van Amerika. Hij leek 70 tijdens die opnames terwijl hij in werkelijkheid veel jonger was. Niet geschikt voor andere rollen


Wat ik wel vreemd vind is dat ze relatief snel gestopt zijn met series maken.
Dat heeft er misschien ook mee te maken dat ze alles zelf en in eigen beheer deden met nul budget en minimale crew. Als het een professionele productie was geweest waarbij Bas en Aad alleen hun rol speelden en verder niets, was het totaal anders. Maar het patroon is dat ze vroeg of laat met iedereen ruzie kregen.

En ik denk ook dat de koek wel een beetje op was, je kan niet eeuwig doorgaan met “B&A zoeken een schat” steeds in een ander jasje.
pi_221041185
Dat gezegd hebbend, Ernst en Bobbie produceren ook al bijna 20 jaar geen series en andere content meer en die teren er tot op de dag van vandaag op met kindertheater. Hoewel zij inmiddels ook wel over hun hoogtepunt heen zijn.
pi_221042922
Ik geloof ook wel dat B&A een enorm stressvol leven hebben gehad, en dat kettingroken zal ook niet echt geholpen hebben qua fitheid. Het is ook dat Aad noodgedwongen moest stoppen in 2003, anders had ik ze er wel voor aangezien dat ze op den duur nog kleinschalige mini-afleveringen voor YouTube hadden gemaakt of zo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')