abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 17 januari 2026 @ 20:28:30 #76
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_219860753
Zucht - lezen blijft moeilijk voor sommigen.....
"Hoka Hey!"
  zaterdag 17 januari 2026 @ 20:53:28 #77
277627 Seven.
We are Borg.
pi_219861023
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 20:28 schreef matspontius het volgende:
Zucht - lezen blijft moeilijk voor sommigen.....
Als jij dit schrijft...

quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 18:45 schreef matspontius het volgende:
Alimentatie is niet aan de orde dus
... in een topic waarin alleen gesproken wordt over kosten voor het kind en bijdragen voor het kind, dan is de enige logische conclusie dat jij de wetgeving rondom kinderalimentatie niet snapt. En meerdere personen komen tot dezelfde conclusie.

In plaats van zuchten, kun je beter gaan reflecteren op jouw manier van communiceren.
Resistance is futile.
  zaterdag 17 januari 2026 @ 20:58:50 #78
287741 matspontius
pi_219861072
En weer on topic...
"Hoka Hey!"
  zaterdag 17 januari 2026 @ 21:06:50 #79
277627 Seven.
We are Borg.
pi_219861165
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 20:58 schreef matspontius het volgende:
En weer on topic...
Als jij ontopic blijft, dan moet dat haast wel lukken...!
Resistance is futile.
  Redactie Frontpage zaterdag 17 januari 2026 @ 21:07:54 #80
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_219861180
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 20:27 schreef matspontius het volgende:

[..]
Ja precies. Ik wens je alvast heel veel succes want dat gaat een lastig en langdurig proces worden helaas. Tip: blijf volhouden en laat je nooit manipuleren!! Daar zijn dit type vrouwen meester in - hou het vooral heel zakelijk en leg feiten op tafel.
Generalisatie +1

Je bent hier vooral de boel aan het opstoken met je geroeptoeter. Nog steeds. Jammer hoor.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_219864678
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 20:27 schreef matspontius het volgende:

[..]
Ja precies. Ik wens je alvast heel veel succes want dat gaat een lastig en langdurig proces worden helaas. Tip: blijf volhouden en laat je nooit manipuleren!! Daar zijn dit type vrouwen meester in - hou het vooral heel zakelijk en leg feiten op tafel.
In het verleden heb ik me helaas wel laten manipuleren, maar ik probeer dat nu te voorkomen. Het liefst alle communicatie via de mail. Als mijn zoontje er bij is, praat ik niet over iets anders dan over hem. Ook al probeert ze dat steeds.
pi_219864698
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 20:25 schreef Seven. het volgende:

[..]
Als zij het kind wettelijk erkend heeft, dan is ze gewoon alimentatieplichtig.
Als ons zoontje bij mij in wordt geschreven en vooral bij mij verblijft, dan moet ze kinderalimentatie betalen inderdaad.

Ik heb het nagerekend via een tool en dat zou neerkomen op ¤ 150 per maand. Ik heb dat geld niet nodig, maar ze mag best wat bijdragen aan het opgroeien van ons zoontje. Tot nu toe heeft ze natuurlijk ook vooral geprofiteerd van de situatie.
  zondag 18 januari 2026 @ 10:36:07 #83
287741 matspontius
pi_219864699
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 10:32 schreef EaglesFlyAlone het volgende:

[..]
In het verleden heb ik me helaas wel laten manipuleren, maar ik probeer dat nu te voorkomen. Het liefst alle communicatie via de mail. Als mijn zoontje er bij is, praat ik niet over iets anders dan over hem. Ook al probeert ze dat steeds.
Euuh - dat proberen gewoon weglaten. Doen, puur zakelijk handelen zonder dat de andere kant emoties uitspeelt. Je hebt er recht op en je zoon ook!!
"Hoka Hey!"
pi_219864733
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 10:36 schreef matspontius het volgende:

[..]
Euuh - dat proberen gewoon weglaten. Doen, puur zakelijk handelen zonder dat de andere kant emoties uitspeelt. Je hebt er recht op en je zoon ook!!
100% is dat nooit te voorkomen, want heel veel van wat ze doet of zegt is manipulatie. Bijvoorbeeld als ik zeg dat ik een regeling op papier wil, dan begint ze er meteen over dat ik hem dus beu ben. Het is altijd meteen in de aanval, dingen verdraaien....

Ik reageer al een tijd niet meer op dingen die niets met ons zoontje hebben te maken en kap discussies die niet in zijn bijzijn moeten worden gevoerd ook meteen af.

Ook op dingen als "Fijne kerstdagen", "Gelukkig nieuwjaar" en zo reageer ik niet meer. Dat lijkt onbeschoft, maar onder het mom van beleefdheid probeert ze me toch weer binnen haar invloedsfeer te krijgen.

Als ze iets vraagt over ons zoontje, dan reageer ik wel netjes. Gisteren ook weer een copy/paste van het bericht van de laatste weken "Wat is hij aan het doen , is alles ok?". Precies dezelfde spatie voor de komma, lijkt echt knippen en plakken.
  zondag 18 januari 2026 @ 11:10:27 #85
277627 Seven.
We are Borg.
pi_219864965
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 10:41 schreef EaglesFlyAlone het volgende:

[..]
100% is dat nooit te voorkomen, want heel veel van wat ze doet of zegt is manipulatie. Bijvoorbeeld als ik zeg dat ik een regeling op papier wil, dan begint ze er meteen over dat ik hem dus beu ben. Het is altijd meteen in de aanval, dingen verdraaien....

Ik reageer al een tijd niet meer op dingen die niets met ons zoontje hebben te maken en kap discussies die niet in zijn bijzijn moeten worden gevoerd ook meteen af.

Ook op dingen als "Fijne kerstdagen", "Gelukkig nieuwjaar" en zo reageer ik niet meer. Dat lijkt onbeschoft, maar onder het mom van beleefdheid probeert ze me toch weer binnen haar invloedsfeer te krijgen.

Als ze iets vraagt over ons zoontje, dan reageer ik wel netjes. Gisteren ook weer een copy/paste van het bericht van de laatste weken "Wat is hij aan het doen , is alles ok?". Precies dezelfde spatie voor de komma, lijkt echt knippen en plakken.
Blijkbaar denkt matspontius dat jij de onrechtvaardigheid van de situatie nog niet volledig beseft. Laat je niet opjutten.

Je bent niet naïef, jij kent haar en snapt hoe ze reageert en manipuleert. Je snapt allang dat de voorgestelde 'keiharde onderhandelingen' alleen maar averechts zullen werken.

Een schuimbekkende keyboard warrior mag daar van alles van vinden en posten, maar daar in meegaan, leidt er alleen maar toe dat jij niet meer objectief kunt omgaan met de situatie, terwijl je dat juist al heel goed doet. En vanuit de objectiviteit kun je het best het doel bewerkstelligen. Je moet er alleen geduld voor hebben.
Resistance is futile.
pi_219865028
quote:
7s.gif Op zondag 18 januari 2026 11:10 schreef Seven. het volgende:

[..]
Blijkbaar denkt matspontius dat jij de onrechtvaardigheid van de situatie nog niet volledig beseft. Laat je niet opjutten.

Je bent niet naïef, jij kent haar en snapt hoe ze reageert en manipuleert. Je snapt allang dat de voorgestelde 'keiharde onderhandelingen' alleen maar averechts zullen werken.

Een schuimbekkende keyboard warrior mag daar van alles van vinden en posten, maar daar in meegaan, leidt er alleen maar toe dat jij niet meer objectief kunt omgaan met de situatie, terwijl je dat juist al heel goed doet. En vanuit de objectiviteit kun je het best het doel bewerkstelligen. Je moet er alleen geduld voor hebben.
Die besef ik maar al te goed. Dat ik helemaal nergens gemanipuleerd ga worden, is natuurlijk nooit helemaal te voorkomen. Maar ik doe mijn best het zoveel mogelijk te beperken.

Alles in een keer op tafel, dan is het meteen oorlog. Ze probeert nu wel conflict te voorkomen, dat merk ik aan veel dingen, maar regeling, inschrijving en alimentatie op papier, dan wordt het de bekende kat in het nauw.

Daarom eerst de regeling. Daar heeft mijn zoontje het meeste aan. Waar hij ingeschreven staat en of ik wel of niet alimentatie krijg, daar merkt hij nu niks van.

Choose your battles, dus.

[ Bericht 1% gewijzigd door EaglesFlyAlone op 18-01-2026 11:24:29 ]
  Moderator dinsdag 20 januari 2026 @ 21:27:18 #87
441859 crew  Lenny77
pi_219887168
Ik zou ook het zeer trage stappenplan uitvoeren (als je toch iets moet doen, ik zou wss zelfs niets doen en alles in lieve vrede houden). Je hebt het geld sowieso niet nodig en nog veel belangrijker: je zoon is veilig en gelukkig bij jou. Ik zou geen gevecht willen aangaan waar uiteindelijk maar eentje de dupe van zou worden: het zoontje. Want dan zou hij langere tijd bij haar moeten blijven terwijl zij pissed is dat ze al dat geld kwijt is. Nu is hij nog een 'voordeel' voor haar, na dat gevecht niet meer. En hij gaat daar de prijs voor betalen.
Ik zou op het financiële gebied alles loslaten. Ik zou alles doen om hem veilig te houden.
Trots, wat hoort, wat ze eigenlijk zou moeten doen, enz enz wegen niet op tegen zijn leven en de kwaliteit daarvan.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_219896934
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2026 21:27 schreef Lenny77 het volgende:
Ik zou ook het zeer trage stappenplan uitvoeren (als je toch iets moet doen, ik zou wss zelfs niets doen en alles in lieve vrede houden). Je hebt het geld sowieso niet nodig en nog veel belangrijker: je zoon is veilig en gelukkig bij jou. Ik zou geen gevecht willen aangaan waar uiteindelijk maar eentje de dupe van zou worden: het zoontje. Want dan zou hij langere tijd bij haar moeten blijven terwijl zij pissed is dat ze al dat geld kwijt is. Nu is hij nog een 'voordeel' voor haar, na dat gevecht niet meer. En hij gaat daar de prijs voor betalen.
Ik zou op het financiële gebied alles loslaten. Ik zou alles doen om hem veilig te houden.
Trots, wat hoort, wat ze eigenlijk zou moeten doen, enz enz wegen niet op tegen zijn leven en de kwaliteit daarvan.
Ik snap wat je zegt. Maar het klinkt toch een beetje als over me heen laten lopen, chaos in stand houden en dat alemaal zodat zij niet ontploft.

Niets doen betekent jaren chaos. Haar werkrooster is elke week anders. Soms wil ze hem op een vrije dag wel (even) zien, soms niet. Meestal kondigt ze dat vlak vantevoren aan. Deze week bijvoorbeeld nog een keer om half vijf 's middags dat ze toch vrij was en of ze hem dan NU op kon halen. Als hij er wel is en bijvoorbeeld twee dagen zou blijven, dan wil ze hem soms dezelfde avond nog komen brengen. Etc. Dat is voor mij geen doen en voor mijn zoontje als hij straks alles een beetje begrijpt ook niet.

Met haar werk kan ze hem ook helemaal niet langere tijd bij zich houden. Volgens mij heeft ze op die toeslagen en kindgebonden budget sowieso ook geen recht meer trouwens.

Ik wil niet alles om elke cent op de spits gaan drijven, maar ergens moeten er wel grenzen worden getrokken.

Dit vind ik wel een treffende quote.

[ Bericht 7% gewijzigd door EaglesFlyAlone op 22-01-2026 09:27:23 ]
pi_220212458
Als iemand die zelf in een soortgelijke situatie heeft gezeten zou ik je adviseren om alle adviezen van huisarts en hulpverlening te negeren en een ouderschapsplan bij de rechter af te dwingen. Dan kan je ex dwars doen, maar dat ouderschapsplan komt er dan toch.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  Redactie Frontpage vrijdag 27 februari 2026 @ 20:57:07 #90
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_220214701
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 15:05 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Als iemand die zelf in een soortgelijke situatie heeft gezeten zou ik je adviseren om alle adviezen van huisarts en hulpverlening te negeren en een ouderschapsplan bij de rechter af te dwingen. Dan kan je ex dwars doen, maar dat ouderschapsplan komt er dan toch.
Er zijn altijd situaties waarin zelfs de rechter begrijpt dat er nooit een ouderschapsplan gaat komen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_220215694
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 20:57 schreef Troel het volgende:

[..]
Er zijn altijd situaties waarin zelfs de rechter begrijpt dat er nooit een ouderschapsplan gaat komen.
De rechter kan wel degelijk een zorgregeling vaststellen en dat is in de praktijk gewoon een ouderschapsplan want dan hoeft de ex niet te tekenen, dan legt de rechter het gewoon op.

Het uitgangspunt van de rechter is dat als ouders uit elkaar gaan, er gewoon een ouderschapsplan moet liggen. Kan je ex dwars liggen en weigeren, dan gaat het vrijwillige er af en stelt de rechter de zorgregeling vast.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  Redactie Frontpage zaterdag 28 februari 2026 @ 09:36:27 #92
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_220216607
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 05:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
De rechter kan wel degelijk een zorgregeling vaststellen en dat is in de praktijk gewoon een ouderschapsplan want dan hoeft de ex niet te tekenen, dan legt de rechter het gewoon op.

Het uitgangspunt van de rechter is dat als ouders uit elkaar gaan, er gewoon een ouderschapsplan moet liggen. Kan je ex dwars liggen en weigeren, dan gaat het vrijwillige er af en stelt de rechter de zorgregeling vast.
Maar zelfs met een zorgregeling is er nog niet meteen een stok achter de deur om het daadwerkelijk zo te laten lopen helaas.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_220226512
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 05:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Klopt. De rechter stelt geen uitgebreid ouderschapsplan vast, maar wel een zorgregeling plus wat je nog meer vraagt.

Veel andere dingen uit een ouderschapsplan zijn toch niet afdwingbaar, dus dat zal een rechter niet vast stellen.
pi_220226521
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 09:36 schreef Troel het volgende:

[..]
Maar zelfs met een zorgregeling is er nog niet meteen een stok achter de deur om het daadwerkelijk zo te laten lopen helaas.
Klopt. Als iemand het niet nakomt, zul je daar of mee moeten leven of via de rechter andere drukmiddelen op proberen te leggen.

Maar ik heb dan in elk geval op papier wanneer hij sowieso bij mij is.
  Redactie Frontpage zondag 1 maart 2026 @ 09:29:00 #95
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_220226561
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 09:26 schreef EaglesFlyAlone het volgende:

[..]
Klopt. Als iemand het niet nakomt, zul je daar of mee moeten leven of via de rechter andere drukmiddelen op proberen te leggen.

Maar ik heb dan in elk geval op papier wanneer hij sowieso bij mij is.
Dat is zeker waar. En mogelijk een gezinsvoogd.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_220226677
quote:
2s.gif Op zondag 1 maart 2026 09:29 schreef Troel het volgende:

[..]
Dat is zeker waar. En mogelijk een gezinsvoogd.
Ja, als zij haar deel niet nakomt of 'm niet geeft als hij bij mij moet zijn o.i.d. dan gaat dat wel gevolgen hebben. Druk op haar om gewoon alles na te komen, wordt wel groter.
pi_220226919
Heb vooral de OP gelezen, en wat ik eruit haal, is:

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 07:29 schreef EaglesFlyAlone het volgende:
Mijn zoontje van 4 heeft autisme (ik ook)
.
en:
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 07:29 schreef EaglesFlyAlone het volgende:
Soms kondigt ze aan dat ze niet kan, maar vaak moet ik maar raden dat ze hem niet op gaat halen van school. Soms kondigt ze dat ook pas op het laatste moment aan. Ook in haar weekenden ziet ze hem steeds minder.
Geen wonder dat het vastloopt. Jij hebt behoefte aan duidelijkheid, die moeder heeft behoefte aan vrijheid. Door dingen vast te gaan leggen/af te spreken, raakt zij meer gebonden. Denk dat daar het gesprek over moet gaan. Hoe jij meer duidelijkheid kan krijgen, en zij niet het gevoel heeft dat ze haar vrijheid moet opgeven.

Geen idee overigens hoe.
Somebody that I used to know
pi_220228269
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 09:36 schreef Troel het volgende:

[..]
Dat klopt. Je kan je iemand niet dwingen om te zorgen. Maar je kan wel officieel vast laten leggen dat de hoofdverblijfplaats bij jou is en dat het kind 7 dagen per week bij jou verblijft. Dan heb je dat zwart op wit en ben je beter beschermd en kan je ook allerlei andere zaken die daarmee samenhangen veel makkelijker afdwingen met een weigerachtige ex.
pi_220228346
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 09:25 schreef EaglesFlyAlone het volgende:

[..]
Klopt. De rechter stelt geen uitgebreid ouderschapsplan vast, maar wel een zorgregeling plus wat je nog meer vraagt.

Veel andere dingen uit een ouderschapsplan zijn toch niet afdwingbaar, dus dat zal een rechter niet vast stellen.
Dat klopt. Maar de belangrijkste dingen, de hoofdverblijfplaats en de verdeling van zorg kan de rechter wel vaststellen. En wat er zwart op wit staat zal in de toekomst altijd als het uitgangspunt blijven gelden. Je bent er dus bij gebaat dat dat gewoon helder vast ligt. In overleg met je ex kan je er altijd van afwijken maar als redelijk overleg niet meer mogelijk is heb je wel iets om op terug te vallen.
pi_220231417
quote:
2s.gif Op zondag 1 maart 2026 10:08 schreef Postbus100 het volgende:
Heb vooral de OP gelezen, en wat ik eruit haal, is:
[..]
en:
[..]
Geen wonder dat het vastloopt. Jij hebt behoefte aan duidelijkheid, die moeder heeft behoefte aan vrijheid. Door dingen vast te gaan leggen/af te spreken, raakt zij meer gebonden. Denk dat daar het gesprek over moet gaan. Hoe jij meer duidelijkheid kan krijgen, en zij niet het gevoel heeft dat ze haar vrijheid moet opgeven.

Geen idee overigens hoe.
Vrijheid voor een iemand waar de rest last van heeft, is niet werkbaar. Zij wil het inderdaad per dag een beetje bekijken. Dat is voor mij niet werkbaar en dat is niet zo raar. Voor een kind is het ook niet ideaal natuurlijk.

Als ze hem een weekend in de 14 dagen heeft, heeft ze elke twee weken 11-12 dagen vrijheid zou je zeggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')