abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219855671
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 09:34 schreef EaglesFlyAlone het volgende:

[..]
Ik ga dat wel doen. Een tijdstip en dan een half uur later een bericht van "ik heb niks gehoord, we gaan iets anders doen". En dan hoor ik het wel.

Dingen lijken bij haar ook alleen te werken als je haar voor een voldongen feit zet of gewoon het stevig meldt. Als je het netjes vraagt of meldt, dan voelt ze ruimte om te blijven kloten.

Dan ben ik ook af van een van mijn grootste ergernissen dat je op zo'n dag eigenlijk de hele middag zit te wachten.
Niet meer wachten tot ze ooit komt.
Afspreken dat je X dagen per week antwoord op haar appjes. Als er iets heel bijzonder is informeer je haar direct (denk aan ziekte, ziekenhuis bezoek).
Documenteer alles (neutraal)
Als je naar de rechter gaat en zij is het er niet mee eens, dan zal vermoedelijk Raad van de Kinderbescherming betrokken worden.Ga daar niet alleen op de moeder zitten afgeven.
Laat initiatief tot contact bij haar.
Het is ook haar kind. Jij hoeft contact niet te organiseren, wel te faciliteren. Binnen grenzen.
Je hoeft niet 24 uur per dag paraat te staan voor haar.

En het is natuurlijk onzin dat ze geen vaste afspraken kan maken. Niemand staat 24 uur per dag in dienst van hun werk. Het is een kwestie van willen en prioriteiten stellen.
pi_219856059
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 10:09 schreef Irri-tante het volgende:

[..]
Niet meer wachten tot ze ooit komt.
Afspreken dat je X dagen per week antwoord op haar appjes. Als er iets heel bijzonder is informeer je haar direct (denk aan ziekte, ziekenhuis bezoek).
Documenteer alles (neutraal)
Als je naar de rechter gaat en zij is het er niet mee eens, dan zal vermoedelijk Raad van de Kinderbescherming betrokken worden.Ga daar niet alleen op de moeder zitten afgeven.
Laat initiatief tot contact bij haar.
Het is ook haar kind. Jij hoeft contact niet te organiseren, wel te faciliteren. Binnen grenzen.
Je hoeft niet 24 uur per dag paraat te staan voor haar.

En het is natuurlijk onzin dat ze geen vaste afspraken kan maken. Niemand staat 24 uur per dag in dienst van hun werk. Het is een kwestie van willen en prioriteiten stellen.
Nee, voortaan gewoon zoiets "Je kunt hem om 17:00 uur ophalen" en als ik dan niets hoor of ze is er niet, dan gaat het over. En gaan we iets anders doen. Informeren doe ik sowieso wel.

Ik stuur zelf niks als het niet hoeft. Als ze iets vraagt, dan reageer ik. Ook al zijn het onzinnige "afkoopberichtjes", maar dan kan ze in elk geval niet zeggen dat ik niet reageer als ze naar hem vraagt.

Ik ben van plan het gewoon in het midden te laten en te vragen om een regeling vast te stellen die aansluit bij de feitelijk situatie. Plus wat logisch daar uit volgt, zoals inschrijving bij mij en kinderalimentatie laten berekenen. Nu staat hij bij haar ingeschreven. Dat zal wel een punt van discussie worden, want dan verliest ze ook het kindgebonden budget.

Ze werkt ook niet 24 uur per dag. Wel onregelmatige diensten, maar als je echt wil, dan kun je wel tijd maken voor je kind. Of een baan zoeken die beter past bij een kind van 4 hebben. Neem aan dat als ze zegt dat ze een keer in de twee weken haar zoontje van zaterdag 12:00 uur tot zondag 20:00 uur (zoiets denk ik aan) heeft, dat dat wel te bespreken is met de werkgever dat ze dan die zaterdag en die zondag niet werkt. Maar ze liegt ook nogal eens dat ze werkt of dat ze ziek is (wat dan niet zo is).

Ik trek dan maar de conclusie dat ze simpelweg niet veel tijd met hem door wil brengen. De belletjes maken ook in alles de indruk van theater en verplichte nummers. En mijn zoontje geeft aan de telefoon ook geen aandacht meer aan haar. Als ze hem komt halen rent hij weg, huilt hij, probeert hij zich los te maken als ze hem oppakt, etc. Van haar hoor ik dat hij als hij daar is, hij ook vaak zomaar opeens in huilen uitbarst. Dat heeft hij hier nooit.

[ Bericht 4% gewijzigd door EaglesFlyAlone op 17-01-2026 11:43:25 ]
  zaterdag 17 januari 2026 @ 11:53:28 #53
277627 Seven.
We are Borg.
pi_219856138
Heel goed. Je kunt haar niet veranderen maar je kunt er zelf wel anders mee omgaan.
Resistance is futile.
  zaterdag 17 januari 2026 @ 12:19:05 #54
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_219856282
Dat is bijzonder. Ze ontvangt kindgebonden budget terwijl haar zoontje praktisch niet bij haar is. Jij hebt recht op dat geld. Zou daar toch werk van maken.
Besteed ze het aan zichzelf?
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_219856930
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 12:19 schreef MissButterflyy het volgende:
Dat is bijzonder. Ze ontvangt kindgebonden budget terwijl haar zoontje praktisch niet bij haar is. Jij hebt recht op dat geld. Zou daar toch werk van maken.
Besteed ze het aan zichzelf?
Dat weet ik niet waar ze het aan besteedt. Maar onzinnig dat ze dat krijgt natuurlijk voor de beperkte tijd dat hij daar is.
  zaterdag 17 januari 2026 @ 14:14:57 #56
277627 Seven.
We are Borg.
pi_219857218
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 13:27 schreef EaglesFlyAlone het volgende:

[..]
Dat weet ik niet waar ze het aan besteedt. Maar onzinnig dat ze dat krijgt natuurlijk voor de beperkte tijd dat hij daar is.
Staat hij op jouw adres ingeschreven?
Resistance is futile.
  zaterdag 17 januari 2026 @ 14:16:18 #57
277627 Seven.
We are Borg.
pi_219857234
Op wiens rekening komt de kinderbijslag eigenlijk binnen?
Resistance is futile.
  zaterdag 17 januari 2026 @ 14:18:44 #58
277627 Seven.
We are Borg.
pi_219857246
En betaalt ze jou eigenlijk kinderalimentatie?

:+
Resistance is futile.
pi_219858169
Hij staat nu bij haar ingeschreven. Zij ontvangt de kinderbijslag en ze betaal geen alimentatie. Bij mij inschrijven betekent geen kindgebonden budget, geen kinderbijslag en alimentatie betalen. Daarom ook dat de inschrijving voor haar het belangrijkste punt is.

Als dat allemaal zo gebeurt, dan zal ze financieel flink teruggaan.
  zaterdag 17 januari 2026 @ 17:39:01 #60
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_219858542
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 16:34 schreef EaglesFlyAlone het volgende:
Hij staat nu bij haar ingeschreven. Zij ontvangt de kinderbijslag en ze betaal geen alimentatie. Bij mij inschrijven betekent geen kindgebonden budget, geen kinderbijslag en alimentatie betalen. Daarom ook dat de inschrijving voor haar het belangrijkste punt is.

Die ex van jou is behalve niet stabiel ook een manipulator en profiteur. Hier moet je zo snel mogelijk werk van maken want dit klopt van geen kant! Sorry dat ik het zeg maar je laat finaal over je heen lopen. Aanpakken dat wijf - dat financiele gedeelte is eenvoudig te bewijzen aangezien jij voornamelijk de zorg hebt en je zoon voornamelijk bij jou is. Zoon moet bij jou ingeschreven worden en dan ontvang je ook de nodige subsidies. Waren jullie getrouwd?
"Hoka Hey!"
  zaterdag 17 januari 2026 @ 17:50:46 #61
277627 Seven.
We are Borg.
pi_219858624
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 16:34 schreef EaglesFlyAlone het volgende:

Ik snap wel waarom ze geen ouderschapsplan wil. Wat een profiteur..

Maar even praktisch.. Heb jij het geld nodig?

Ik denk nog steeds dat je alles 100% naar je toe moet trekken. Inschrijven op jouw adres en de overheidssteun kun je daarna oppakken, al dan niet via de rechter. Dat soort zaken gaat volgens mij veel makkelijker via de rechter als jij aantoonbaar al langere tijd alle zorg op je neemt.
Resistance is futile.
  zaterdag 17 januari 2026 @ 17:52:31 #62
277627 Seven.
We are Borg.
pi_219858634
Leg je ook vast wanneer ze afspreekt hem te komen halen en dat ze dan niet op komt dagen?
Resistance is futile.
pi_219858722
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 17:50 schreef Seven. het volgende:

[..]
Ik snap wel waarom ze geen ouderschapsplan wil. Wat een profiteur..

Maar even praktisch.. Heb jij het geld nodig?

Ik denk nog steeds dat je alles 100% naar je toe moet trekken. Inschrijven op jouw adres en de overheidssteun kun je daarna oppakken, al dan niet via de rechter. Dat soort zaken gaat volgens mij veel makkelijker via de rechter als jij aantoonbaar al langere tijd alle zorg op je neemt.
Nee, ik heb dat geld niet nodig. Anders had ik er al werk van gemaakt. Maar waar ik recht op heb, heb ik recht op en waar zij geen recht op heeft, heeft ze geen recht op.

Het is geld bedoeld voor ons zoontje en daar komt het nu niet volledig terecht.
pi_219858735
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 17:52 schreef Seven. het volgende:
Leg je ook vast wanneer ze afspreekt hem te komen halen en dat ze dan niet op komt dagen?
Ja, ik heb een logboek. Ook met wanneer ze hem niet van school haalt wanneer dat zou moeten. Discussies aan d deur kap ik af met "app maar, ik bespreek dat niet waar ons zoontje bij is". Ik neem ook alle gesprekken op, omdat ze achteraf vaak dingen ontkent of doe alsof ik dingen hoor die er niet zijn. Alles wordt opgenomen en vast gelegd dus.

[ Bericht 2% gewijzigd door EaglesFlyAlone op 17-01-2026 18:07:15 ]
pi_219858784
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 17:39 schreef matspontius het volgende:

[..]
Die ex van jou is behalve niet stabiel ook een manipulator en profiteur. Hier moet je zo snel mogelijk werk van maken want dit klopt van geen kant! Sorry dat ik het zeg maar je laat finaal over je heen lopen. Aanpakken dat wijf - dat financiele gedeelte is eenvoudig te bewijzen aangezien jij voornamelijk de zorg hebt en je zoon voornamelijk bij jou is. Zoon moet bij jou ingeschreven worden en dan ontvang je ook de nodige subsidies. Waren jullie getrouwd?
Ik moet eerst een regeling voor mijn zoontje op papier zien te krijgen. Daarna de rest. Over die inschrijving gaat ze wel strijd voeren namelijk. Dan kan ik maar beter een regeling al vast gesteld hebben, anders gaat ze toch weer ons zoontje als speelbal gebruiken. Dat is al eerder gebeurd. Heb hem weleens twee maanden niet gezien, omdat ze het niet eens was met de alimentatie. Dat wil ik nu voorkomen.

Het argument is steeds ook een beetje zo van "Jij hebt geld zat en ik heb elke cent hard nodig".

We waren niet getrouwd, ook geen samenlevingscontract en geen geregistreerd partnerschap.
  zaterdag 17 januari 2026 @ 18:18:15 #66
277627 Seven.
We are Borg.
pi_219858885
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 18:00 schreef EaglesFlyAlone het volgende:

[..]
Nee, ik heb dat geld niet nodig. Anders had ik er al werk van gemaakt. Maar waar ik recht op heb, heb ik recht op en waar zij geen recht op heeft, heeft ze geen recht op.

Het is geld bedoeld voor ons zoontje en daar komt het nu niet volledig terecht.
Wat betaalt ze eigenlijk wel voor hem?
Resistance is futile.
pi_219858999
quote:
5s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 18:18 schreef Seven. het volgende:

[..]
Wat betaalt ze eigenlijk wel voor hem?
Wat hij daar eet, zijn speelgoed daar, zijn kleren daar, pampers, medicijnen... Maar veel is dat allemaal niet. Deze week één dag, dat zijn 2 pampers bij haar. In die drie uur van de week ervoor misschien een pamper. Kleren zijn over het algemeen allemaal hele goedkope dingen en speelgoed is vooral wat hij van hier meeneemt en daar laat. En eten is meestal wat kipnuggets, vissticks of McDonald's. Schoenen koop ik, jassen koop ik, etc. Dus onder aan de streep levert hij haar geld op waarschijnlijk.
  zaterdag 17 januari 2026 @ 18:37:19 #68
287741 matspontius
pi_219859156
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 18:06 schreef EaglesFlyAlone het volgende:

[..]
Ik moet eerst een regeling voor mijn zoontje op papier zien te krijgen. Daarna de rest. Over die inschrijving gaat ze wel strijd voeren namelijk. Dan kan ik maar beter een regeling al vast gesteld hebben, anders gaat ze toch weer ons zoontje als speelbal gebruiken. Dat is al eerder gebeurd. Heb hem weleens twee maanden niet gezien, omdat ze het niet eens was met de alimentatie. Dat wil ik nu voorkomen.

Het argument is steeds ook een beetje zo van "Jij hebt geld zat en ik heb elke cent hard nodig".

We waren niet getrouwd, ook geen samenlevingscontract en geen geregistreerd partnerschap.
Het is een manipulator en gigantische profiteur waarvan jij en je zoon de dupe worden. Je zal een advocaat c. q. rechtsbijstand hiervoor nodig hebben want zij gaat hier niet aan meewerken. Als dit allemaal klopt dan wordt je echt gigantisch belazerd en in de zeik genomen door dat misselijke wijf.
"Hoka Hey!"
  zaterdag 17 januari 2026 @ 18:45:23 #69
287741 matspontius
pi_219859258
Alimentatie is niet aan de orde dus
"Hoka Hey!"
pi_219859754
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 18:37 schreef matspontius het volgende:

[..]
Het is een manipulator en gigantische profiteur waarvan jij en je zoon de dupe worden. Je zal een advocaat c. q. rechtsbijstand hiervoor nodig hebben want zij gaat hier niet aan meewerken. Als dit allemaal klopt dan wordt je echt gigantisch belazerd en in de zeik genomen door dat misselijke wijf.
Ik heb een advocate. En ja, ze liegt veel, manipuleert veel en heeft eigenlijk geen recht op dat geld. Maar zoals gezegd wil ik eerst een regeling met mijn zoontje op papier hebben en daarna de rest.
pi_219859767
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 18:45 schreef matspontius het volgende:
Alimentatie is niet aan de orde dus
Als hij bij mij in wordt geschreven dan zal ze alimentatie moeten gaan betalen.
  zaterdag 17 januari 2026 @ 19:38:06 #72
287741 matspontius
pi_219860003
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 19:22 schreef EaglesFlyAlone het volgende:

[..]
Als hij bij mij in wordt geschreven dan zal ze alimentatie moeten gaan betalen.
Nee hoor - alleen bij huwelijk of geregistreerd partnerschap. Alle andere subsidies ga je dan wel krijgen!
"Hoka Hey!"
pi_219860549
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 19:38 schreef matspontius het volgende:

[..]
Nee hoor - alleen bij huwelijk of geregistreerd partnerschap. Alle andere subsidies ga je dan wel krijgen!
Kinderalimentatie bedoelde ik. Partneralimentatie is inderdaad niet van toepassing. Gelukkig maar.
  zaterdag 17 januari 2026 @ 20:25:15 #74
277627 Seven.
We are Borg.
pi_219860720
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 19:38 schreef matspontius het volgende:

[..]
Als zij het kind wettelijk erkend heeft, dan is ze gewoon alimentatieplichtig.
Resistance is futile.
  zaterdag 17 januari 2026 @ 20:27:27 #75
287741 matspontius
pi_219860741
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 20:10 schreef EaglesFlyAlone het volgende:

[..]
Kinderalimentatie bedoelde ik. Partneralimentatie is inderdaad niet van toepassing. Gelukkig maar.
Ja precies. Ik wens je alvast heel veel succes want dat gaat een lastig en langdurig proces worden helaas. Tip: blijf volhouden en laat je nooit manipuleren!! Daar zijn dit type vrouwen meester in - hou het vooral heel zakelijk en leg feiten op tafel.
"Hoka Hey!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')