Niet meer wachten tot ze ooit komt.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 09:34 schreef EaglesFlyAlone het volgende:
[..]
Ik ga dat wel doen. Een tijdstip en dan een half uur later een bericht van "ik heb niks gehoord, we gaan iets anders doen". En dan hoor ik het wel.
Dingen lijken bij haar ook alleen te werken als je haar voor een voldongen feit zet of gewoon het stevig meldt. Als je het netjes vraagt of meldt, dan voelt ze ruimte om te blijven kloten.
Dan ben ik ook af van een van mijn grootste ergernissen dat je op zo'n dag eigenlijk de hele middag zit te wachten.
Nee, voortaan gewoon zoiets "Je kunt hem om 17:00 uur ophalen" en als ik dan niets hoor of ze is er niet, dan gaat het over. En gaan we iets anders doen. Informeren doe ik sowieso wel.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 10:09 schreef Irri-tante het volgende:
[..]
Niet meer wachten tot ze ooit komt.
Afspreken dat je X dagen per week antwoord op haar appjes. Als er iets heel bijzonder is informeer je haar direct (denk aan ziekte, ziekenhuis bezoek).
Documenteer alles (neutraal)
Als je naar de rechter gaat en zij is het er niet mee eens, dan zal vermoedelijk Raad van de Kinderbescherming betrokken worden.Ga daar niet alleen op de moeder zitten afgeven.
Laat initiatief tot contact bij haar.
Het is ook haar kind. Jij hoeft contact niet te organiseren, wel te faciliteren. Binnen grenzen.
Je hoeft niet 24 uur per dag paraat te staan voor haar.
En het is natuurlijk onzin dat ze geen vaste afspraken kan maken. Niemand staat 24 uur per dag in dienst van hun werk. Het is een kwestie van willen en prioriteiten stellen.
Dat weet ik niet waar ze het aan besteedt. Maar onzinnig dat ze dat krijgt natuurlijk voor de beperkte tijd dat hij daar is.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 12:19 schreef MissButterflyy het volgende:
Dat is bijzonder. Ze ontvangt kindgebonden budget terwijl haar zoontje praktisch niet bij haar is. Jij hebt recht op dat geld. Zou daar toch werk van maken.
Besteed ze het aan zichzelf?
Staat hij op jouw adres ingeschreven?quote:Op zaterdag 17 januari 2026 13:27 schreef EaglesFlyAlone het volgende:
[..]
Dat weet ik niet waar ze het aan besteedt. Maar onzinnig dat ze dat krijgt natuurlijk voor de beperkte tijd dat hij daar is.
Die ex van jou is behalve niet stabiel ook een manipulator en profiteur. Hier moet je zo snel mogelijk werk van maken want dit klopt van geen kant! Sorry dat ik het zeg maar je laat finaal over je heen lopen. Aanpakken dat wijf - dat financiele gedeelte is eenvoudig te bewijzen aangezien jij voornamelijk de zorg hebt en je zoon voornamelijk bij jou is. Zoon moet bij jou ingeschreven worden en dan ontvang je ook de nodige subsidies. Waren jullie getrouwd?quote:Op zaterdag 17 januari 2026 16:34 schreef EaglesFlyAlone het volgende:
Hij staat nu bij haar ingeschreven. Zij ontvangt de kinderbijslag en ze betaal geen alimentatie. Bij mij inschrijven betekent geen kindgebonden budget, geen kinderbijslag en alimentatie betalen. Daarom ook dat de inschrijving voor haar het belangrijkste punt is.
Als dat allemaal zo gebeurt, dan zal ze financieel flink teruggaan.
Ik snap wel waarom ze geen ouderschapsplan wil. Wat een profiteur..quote:Op zaterdag 17 januari 2026 16:34 schreef EaglesFlyAlone het volgende:
Hij staat nu bij haar ingeschreven. Zij ontvangt de kinderbijslag en ze betaal geen alimentatie. Bij mij inschrijven betekent geen kindgebonden budget, geen kinderbijslag en alimentatie betalen. Daarom ook dat de inschrijving voor haar het belangrijkste punt is.
Als dat allemaal zo gebeurt, dan zal ze financieel flink teruggaan.
Nee, ik heb dat geld niet nodig. Anders had ik er al werk van gemaakt. Maar waar ik recht op heb, heb ik recht op en waar zij geen recht op heeft, heeft ze geen recht op.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 17:50 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik snap wel waarom ze geen ouderschapsplan wil. Wat een profiteur..
Maar even praktisch.. Heb jij het geld nodig?
Ik denk nog steeds dat je alles 100% naar je toe moet trekken. Inschrijven op jouw adres en de overheidssteun kun je daarna oppakken, al dan niet via de rechter. Dat soort zaken gaat volgens mij veel makkelijker via de rechter als jij aantoonbaar al langere tijd alle zorg op je neemt.
Ja, ik heb een logboek. Ook met wanneer ze hem niet van school haalt wanneer dat zou moeten. Discussies aan d deur kap ik af met "app maar, ik bespreek dat niet waar ons zoontje bij is". Ik neem ook alle gesprekken op, omdat ze achteraf vaak dingen ontkent of doe alsof ik dingen hoor die er niet zijn. Alles wordt opgenomen en vast gelegd dus.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 17:52 schreef Seven. het volgende:
Leg je ook vast wanneer ze afspreekt hem te komen halen en dat ze dan niet op komt dagen?
Ik moet eerst een regeling voor mijn zoontje op papier zien te krijgen. Daarna de rest. Over die inschrijving gaat ze wel strijd voeren namelijk. Dan kan ik maar beter een regeling al vast gesteld hebben, anders gaat ze toch weer ons zoontje als speelbal gebruiken. Dat is al eerder gebeurd. Heb hem weleens twee maanden niet gezien, omdat ze het niet eens was met de alimentatie. Dat wil ik nu voorkomen.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 17:39 schreef matspontius het volgende:
[..]
Die ex van jou is behalve niet stabiel ook een manipulator en profiteur. Hier moet je zo snel mogelijk werk van maken want dit klopt van geen kant! Sorry dat ik het zeg maar je laat finaal over je heen lopen. Aanpakken dat wijf - dat financiele gedeelte is eenvoudig te bewijzen aangezien jij voornamelijk de zorg hebt en je zoon voornamelijk bij jou is. Zoon moet bij jou ingeschreven worden en dan ontvang je ook de nodige subsidies. Waren jullie getrouwd?
Wat betaalt ze eigenlijk wel voor hem?quote:Op zaterdag 17 januari 2026 18:00 schreef EaglesFlyAlone het volgende:
[..]
Nee, ik heb dat geld niet nodig. Anders had ik er al werk van gemaakt. Maar waar ik recht op heb, heb ik recht op en waar zij geen recht op heeft, heeft ze geen recht op.
Het is geld bedoeld voor ons zoontje en daar komt het nu niet volledig terecht.
Wat hij daar eet, zijn speelgoed daar, zijn kleren daar, pampers, medicijnen... Maar veel is dat allemaal niet. Deze week één dag, dat zijn 2 pampers bij haar. In die drie uur van de week ervoor misschien een pamper. Kleren zijn over het algemeen allemaal hele goedkope dingen en speelgoed is vooral wat hij van hier meeneemt en daar laat. En eten is meestal wat kipnuggets, vissticks of McDonald's. Schoenen koop ik, jassen koop ik, etc. Dus onder aan de streep levert hij haar geld op waarschijnlijk.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 18:18 schreef Seven. het volgende:
[..]
Wat betaalt ze eigenlijk wel voor hem?
Het is een manipulator en gigantische profiteur waarvan jij en je zoon de dupe worden. Je zal een advocaat c. q. rechtsbijstand hiervoor nodig hebben want zij gaat hier niet aan meewerken. Als dit allemaal klopt dan wordt je echt gigantisch belazerd en in de zeik genomen door dat misselijke wijf.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 18:06 schreef EaglesFlyAlone het volgende:
[..]
Ik moet eerst een regeling voor mijn zoontje op papier zien te krijgen. Daarna de rest. Over die inschrijving gaat ze wel strijd voeren namelijk. Dan kan ik maar beter een regeling al vast gesteld hebben, anders gaat ze toch weer ons zoontje als speelbal gebruiken. Dat is al eerder gebeurd. Heb hem weleens twee maanden niet gezien, omdat ze het niet eens was met de alimentatie. Dat wil ik nu voorkomen.
Het argument is steeds ook een beetje zo van "Jij hebt geld zat en ik heb elke cent hard nodig".
We waren niet getrouwd, ook geen samenlevingscontract en geen geregistreerd partnerschap.
Ik heb een advocate. En ja, ze liegt veel, manipuleert veel en heeft eigenlijk geen recht op dat geld. Maar zoals gezegd wil ik eerst een regeling met mijn zoontje op papier hebben en daarna de rest.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 18:37 schreef matspontius het volgende:
[..]
Het is een manipulator en gigantische profiteur waarvan jij en je zoon de dupe worden. Je zal een advocaat c. q. rechtsbijstand hiervoor nodig hebben want zij gaat hier niet aan meewerken. Als dit allemaal klopt dan wordt je echt gigantisch belazerd en in de zeik genomen door dat misselijke wijf.
Als hij bij mij in wordt geschreven dan zal ze alimentatie moeten gaan betalen.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 18:45 schreef matspontius het volgende:
Alimentatie is niet aan de orde dus
Nee hoor - alleen bij huwelijk of geregistreerd partnerschap. Alle andere subsidies ga je dan wel krijgen!quote:Op zaterdag 17 januari 2026 19:22 schreef EaglesFlyAlone het volgende:
[..]
Als hij bij mij in wordt geschreven dan zal ze alimentatie moeten gaan betalen.
Kinderalimentatie bedoelde ik. Partneralimentatie is inderdaad niet van toepassing. Gelukkig maar.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 19:38 schreef matspontius het volgende:
[..]
Nee hoor - alleen bij huwelijk of geregistreerd partnerschap. Alle andere subsidies ga je dan wel krijgen!
Als zij het kind wettelijk erkend heeft, dan is ze gewoon alimentatieplichtig.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 19:38 schreef matspontius het volgende:
[..]
Nee hoor - alleen bij huwelijk of geregistreerd partnerschap. Alle andere subsidies ga je dan wel krijgen!
Ja precies. Ik wens je alvast heel veel succes want dat gaat een lastig en langdurig proces worden helaas. Tip: blijf volhouden en laat je nooit manipuleren!! Daar zijn dit type vrouwen meester in - hou het vooral heel zakelijk en leg feiten op tafel.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 20:10 schreef EaglesFlyAlone het volgende:
[..]
Kinderalimentatie bedoelde ik. Partneralimentatie is inderdaad niet van toepassing. Gelukkig maar.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |