abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219847856
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 20:11 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik ben blij dat ik kind in de jaren '90 was, waarin een kind een kind was en minderheden geen probleem.

Dit soort dingen (net zoals Barbies met realistische vormen etc) vind ik zo onzinnig. Een kind vergelijkt zich echt niet met een pop. Jongetjes krijgen ook geen Actionmannen met realistische figuren. Etc. Moeten jongetjes ook hun stoere auto's vervangen naar speelgoedgezinsauto's? (en ja, jongetjes kunnen ook met popjes spelen, ik weet het)

Prima als een kind blij is met een autistische pop, of een pop met down, of een mollige pop etc. Alleen als ze niet gemaakt worden maakt het ook niet uit. Ik geloof echt niet dat kinderen een raar lichaamsbeeld krijgen van Barbie of welke pop dan ook.

Poppen zijn een fantasiwereld. Die hoeven niet realistisch te zijn. Teddyberen hebben ook geen scherpte tanden

Ik vind het echt over de top en belachelijk. Natuurlijk hoor een Barbie in een rolstoel, een Barbie met diabetes etc. Alleen totaal overbodig en marketing.
Kinderen zijn niet gemaakt van suiker en kinderen snappen prima dat de wereld met poppen niet echt is. Het is fantasie.

Meestal maak ik me niet druk om degelijke zaken, maar dit is doorslaan. En ik snap Mattel, die doet het puur voor de verkoop en marketing. Dat snap ik ook wel. Alleen wat een BS
Poppen zijn een fantasiewereld ja. Zo denken wij erover, maar kinderen denken misschien heel anders over omdat hun hersenen nog niet optimaal zijn ontwikkeld zoals bij ons. Als het de kinderen kan helpen om zich beter over zichzelf te kunnen voelen, waarom zou je daar moeite mee kunnen hebben?

Zoals ik al eerder zei, deze maatschappij is niet ingesteld op ND breinen. Als je een ND brein hebt dien je jezelf zoveel mogelijk aan te passen aan het 'normale' waar alles wel op ingericht is. Je mag niet zijn wie je bent, nee je moet jezelf omvormen dmv verschillende therapieën en medicijnen zodat je in de maatschappij kan gaan passen. Ik heb heel vaak gedacht dat wanneer kinderen afwijken van het 'normale', dan worden zíj als het probleem worden gezien, maar ik vind gewoon dat de maatschappij het grote probleem is.

Ze spelen met deze pop, ze kunnen zien dat de pop net als zij autistisch is. Ik denk dat de herkenbaarheid heel goed kan werken voor autistische kinderen. Dat ze kunnen zien dat ze mogen zijn zoals ze zijn in een wereld waar je perfect moet zijn (en vooral op kinderen wordt er een grote druk gelegd!).

Ik snap niet hoe je hier moeite mee kunt hebben. Maar ook, volwassenen die aan het emmeren zijn over speelgoed wat voor kinderen bedoelt is... Please...

[ Bericht 0% gewijzigd door Sunshine1982 op 16-01-2026 11:33:28 ]
pi_219847954
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 11:21 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Poppen zijn een fantasiewereld ja. Zo denken wij erover, maar kinderen denken misschien heel anders over omdat hun hersenen nog niet optimaal zijn ontwikkeld zoals bij ons. Als het de kinderen kan helpen om zich beter over zichzelf te kunnen voelen, waarom zou je daar moeite mee kunnen hebben?

Zoals ik al eerder zei, deze maatschappij is niet ingesteld op ND breinen. Als je een ND brein hebt dien je jezelf zoveel mogelijk aan te passen aan het 'normale' waar alles wel op ingericht is. Je mag niet zijn wie je bent, nee je moet jezelf omvormen dmv verschillende therapieën en medicijnen zodat je in de maatschappij kan gaan passen. Ik heb heel vaak gedacht dat wanneer kinderen afwijken van het 'normale', dan worden zíj als het probleem worden gezien, maar ik vind gewoon dat de maatschappij het grote probleem is.

Ze spelen met deze pop, ze kunnen zien dat de pop net als zij autistisch is. Ik denk dat de herkenbaarheid heel goed kan werken voor autistische kinderen. Dat ze kunnen zien dat ze mogen zijn zoals ze zijn in een wereld waar je perfect moet zijn (en vooral op kinderen wordt er een grote druk gelegd!).

Ik snap niet hoe je hier moeite mee kunt hebben.
Ik ben opgevoed met het motto: jij bent anders, dus pas je aan

Met dat motto leer je iemand zich redden in de maatschappij
En ja, bij bepaalde problemen hoort therapie en/of medicijnen
Dat is eenmaal de realiteit. Vervelend. Daar mag je best verdrietig over zijn. Dat is geheel logisch.

En ja hoor, een kind mag best een autistische pop hebben van mij. Alleen ik vind dat zulke poppen gemaakt moeten worden ineens echt over de top.

En wat ik al zei: waarom Alleen bij "meisjes" speelgoed?
pi_219847967
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 11:21 schreef Sunshine1982 het volgende:

volwassenen die aan het emmeren zijn over speelgoed wat voor kinderen bedoelt is... Please...
Omdat speelgoed bij opvoeding hoort ;)

En tja... meningen mogen verschillen
  vrijdag 16 januari 2026 @ 11:48:48 #129
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219848014
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 11:34 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Dat is eenmaal de realiteit. Vervelend. Daar mag je best verdrietig over zijn. Dat is geheel logisch.

En ja hoor, een kind mag best een autistische pop hebben van mij. Alleen ik vind dat zulke poppen gemaakt moeten worden ineens echt over de top.

Ik kan mij niet redden door mij constant te moeten aanpassen. Dat kost teveel energie. Misschien moet de maatschappij zich eens aanpassen. In een maatschappij met begrip en acceptatie en een beetje geduld ben ik al heel erg geholpen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_219848051
quote:

[..]

Wow, ik vind dat best hard. Ik vind persoonlijk dat iedereen mag zijn zoals diegene geboren wordt. De rest past zich maar aan.

En de maatschappelij kan me aan mijn reet roesten eerlijk gezegd.

[ Bericht 3% gewijzigd door Sunshine1982 op 16-01-2026 11:58:19 ]
  vrijdag 16 januari 2026 @ 12:18:34 #131
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_219848234
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 11:52 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Wow, ik vind dat best hard. Ik vind persoonlijk dat iedereen mag zijn zoals diegene geboren wordt. De rest past zich maar aan.

Helaas zit de echte wereld niet zo in elkaar.

Aanpassen zal een beetje van beide kanten moeten komen.
pi_219848238
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 11:52 schreef Sunshine1982 het volgende:

En de maatschappelij kan me aan mijn reet roesten eerlijk gezegd.
In een notendop één van de grote problemen in Nederland naar mijn mening. Met zo'n instelling is er binnen een paar jaar geen maatschappij meer.
Maar goed, een ander kan jou toch niets interesseren.
pi_219848276
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 12:19 schreef Prego het volgende:

[..]
In een notendop één van de grote problemen in Nederland naar mijn mening. Met zo'n instelling is er binnen een paar jaar geen maatschappij meer.
Maar goed, een ander kan jou toch niets interesseren.
Ik heb erover dat mensen die anders zijn zich in allerlei bochten moeten wringen om in de maatschappij te kunnen passen. Met die wetenschap vind ik dat de maatschappij hier het grote probleem is ja en niet de mensen die anders zijn.

Ik heb een kind die waarschijnlijk ND is en ik heb het echt gehad met welke stappen ik allemaal met hem moet ondernemen zodat hij op een reguliere school mee kan. Ik doe het voor hem en voor zijn toekomst, maar ik heb er ook een afkeer van omdat hij in mijn ogen prima is zoals hij is. Maar omdat hij klaargestoomd moet worden voor zijn rol in de maatschappij moeten er allemaal dingen ondernomen worden zodat hij die rol zo goed mogelijk kan uitvoeren.

Eigenlijk zijn we allemaal robots van de maatschappij. Fantastisch.

[ Bericht 24% gewijzigd door Sunshine1982 op 16-01-2026 12:29:20 ]
  vrijdag 16 januari 2026 @ 12:33:25 #134
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219848344
quote:

[..]

Wat een grauwe middelmaat moet het zijn als je je daar altijd naar schikt.
  vrijdag 16 januari 2026 @ 12:42:09 #135
319979 Fok-it
All is well
pi_219848394
Dat volwassen mensen zich druk maken om een kinderfeest is 1 ding, maar je druk maken om een speelgoedpop die nu ook een versie heeft waar autistische kinderen zich wellicht meer mee kunnen verhouden

Het is wat allemaal.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_219848486
Lijkt me heel lastig om een autistisch meisje van 7 te zijn en dat ze dan opeens je poppen aanpassen.
-nee-
  vrijdag 16 januari 2026 @ 13:13:28 #137
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219848639
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 12:42 schreef Fok-it het volgende:
Dat volwassen mensen zich druk maken om een kinderfeest is 1 ding, maar je druk maken om een speelgoedpop die nu ook een versie heeft waar autistische kinderen zich wellicht meer mee kunnen verhouden

Het is wat allemaal.
Misschien moeten ze een Ken maken van de zichzelf eeuwig zielig vindende blanke man.
  vrijdag 16 januari 2026 @ 13:20:25 #138
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_219848685
Met een zolderkamerpakketje met een plastic computertje erbij.

[ Bericht 80% gewijzigd door Eightyone op 16-01-2026 13:27:20 ]
pi_219848800
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 13:20 schreef Eightyone het volgende:
Met een zolderkamerpakketje met een plastic computertje erbij.
:D

Ik mis nog wat blikken spaghetti en blikjes goedkope energy :P

[ Bericht 13% gewijzigd door Sunshine1982 op 16-01-2026 13:48:23 ]
  Moderator / Redactie FP vrijdag 16 januari 2026 @ 14:15:03 #140
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_219849144
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 13:39 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
:D

Ik mis nog wat blikken spaghetti en blikjes goedkope energy :P
En een flesje om in te pissen, waarmee je later de dakpannen brandschoon krijgt.
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_219849721
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 11:06 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]
"wit privilege" :')

Als er iets is waar zo ontzettend veel over gejankt wordt is het dat wel. Bijzonder vermoeiend.

Maar het gaat hier over Barbie.
Witte privilege bestaat gewoon.

Het ging mij er meer om dat de post ietwat overdreven is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')