abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 januari 2026 @ 21:32:44 #101
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_219828562
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 21:29 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Wat is de diagnose nog waard als het spectrum zover wordt getrokken, dat vrijwel elke introvert hier onder valt. Klinkt het bijna als introvert = bad, extravert(ish) = norm.
Lees het topic even door.
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
  dinsdag 13 januari 2026 @ 21:55:04 #102
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219828773
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_219830314
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 15:49 schreef InzolVC het volgende:

[..]
Helemaal niet. Iets minder rustige jongens (in de klas, thuis) was juist de basis voor de psychiatrie om diagnoses te verzinnen zoals ADHD. En dit komt omdat vrouwen vaak niet weten om te gaan met onrustige jongens. En komt ook bij kijken dat het feminisme tegelijkertijd op gang kwam. Wat natuurlijk enkelt het doel had om haat in het onderbewustzijn van mensen te creëren op mannen an sich. Want mannen zijn van nature beschermers van het volk en vrouwen. En als je als marxist een land en haar cultuur wilt kapotmaken. Dan dien je eerst mannen uit de roulatie te nemen. Door ze bijvoorbeeld zwart te maken. Dit is precies wat wij hedendaags zien.
Ik weet niet eens hoe ik hier op moet reageren. :{
pi_219830320
quote:

[..]
Wat is de diagnose nog waard als het spectrum zover wordt getrokken, dat vrijwel elke introvert hier onder valt.
Waar baseer je dit op? Autisme gaat lang niet altijd gepaard met introvertie.

De misverstanden omtrent autisme zijn hier stuitend. Het kon wel een klimaattopic zijn :')
  Moderator woensdag 14 januari 2026 @ 09:21:46 #105
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219830338
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 09:17 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Meewarig lachen?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_219830362
quote:
15s.gif Op woensdag 14 januari 2026 09:21 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Meewarig lachen?
Zal wel slechte ervaring met vrouwen hebben :P
pi_219830705
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 09:17 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Zoek nou maar naar die NPO docu over autisme. Daarin vertelt een vrouw hoe de psychiatrie dingen als ADHD hebben verzonnen om een vat te kunnen krijgen op jongens. En dit is allemaal terug te herleiden tot mannenhaat en cultuur-marxisme.
  woensdag 14 januari 2026 @ 10:24:18 #108
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_219830716
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 10:21 schreef InzolVC het volgende:

[..]
Zoek nou maar naar die NPO docu over autisme
. Daarin vertelt een vrouw hoe de psychiatrie dingen als ADHD hebben verzonnen om een vat te kunnen krijgen op jongens. En dit is allemaal terug te herleiden tot mannenhaat en cultuur-marxisme.
Wie stelt, bewijst. Dus kom maar op met die link.
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
  woensdag 14 januari 2026 @ 12:29:01 #109
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219831494
quote:

[..]
Zoek nou maar naar die NPO docu over autisme. Daarin vertelt een vrouw hoe de psychiatrie dingen als ADHD hebben verzonnen om een vat te kunnen krijgen op jongens. En dit is allemaal terug te herleiden tot mannenhaat en cultuur-marxisme.
Heb je linkje?
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_219831520
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 16:27 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ja snap ik :Y

Maar vergeet trouwens niet dat autisten ook goed kunnen maskeren. Verwerkenvan prikkels is dan pas later thuis na een dag werk of school. Die zie je dus overdag niet met een fidgetspinner.
Ik best veel autisten maar echt niet een met een fidget spinner.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_219831543
quote:

[..]
Wat is de diagnose nog waard als het spectrum zover wordt getrokken, dat vrijwel elke introvert hier onder valt. Klinkt het bijna als introvert = bad, extravert(ish) = norm.
Introversie is iets anders dan autisme. Sterker nog, introversie is niet eens een criterium bij de diagnose autisme.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 14 januari 2026 @ 12:41:29 #112
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219831562
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 12:34 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Ik best veel autisten maar echt niet een met een fidget spinner.
Ik ook niet echt. Maar die doen dan mss iets anders om te ontprikkelen :Y
  woensdag 14 januari 2026 @ 17:58:40 #113
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_219833632
Eindelijk, Barbie op weg naar de realiteit 👍🏻
  woensdag 14 januari 2026 @ 18:19:01 #114
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_219833812
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2026 17:58 schreef Boca_Raton het volgende:
Eindelijk, Barbie op weg naar de realiteit 👍🏻
Dat proberen ze al langer.

https://nos.nl/artikel/20(...)en-en-stevige-heupen

[ Bericht 12% gewijzigd door Eightyone op 14-01-2026 18:35:31 ]
  woensdag 14 januari 2026 @ 19:11:58 #115
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_219834268
quote:
Erg laat maar toch nog moedig.
pi_219834577
quote:

[..]
Ja, natuurlijk. Moet ik je aars ook nog afvegen als je gescheten hebt, of lukt dat wel zelf?
  Moderator woensdag 14 januari 2026 @ 19:49:16 #117
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219834651
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 19:41 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Ja, natuurlijk. Moet ik je aars ook nog afvegen als je gescheten hebt, of lukt dat wel zelf?
_O-
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_219839203
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 15:49 schreef InzolVC het volgende:

[..]
Helemaal niet. Iets minder rustige jongens (in de klas, thuis) was juist de basis voor de psychiatrie om diagnoses te verzinnen zoals ADHD. En dit komt omdat vrouwen vaak niet weten om te gaan met onrustige jongens. En komt ook bij kijken dat het feminisme tegelijkertijd op gang kwam. Wat natuurlijk enkelt het doel had om haat in het onderbewustzijn van mensen te creëren op mannen an sich. Want mannen zijn van nature beschermers van het volk en vrouwen. En als je als marxist een land en haar cultuur wilt kapotmaken. Dan dien je eerst mannen uit de roulatie te nemen. Door ze bijvoorbeeld zwart te maken. Dit is precies wat wij hedendaags zien.
Ik ben benieuwd waar je dit op baseert. Het is namelijk allang bekend dat 'neurodiverse mensen' echt anders denken. Zij denken bijvoorbeeld in concepten waar anderen lijndenkers zijn. Veel 'creatieve' bekende mensen zijn neurodivers (ADHD, dyslexie, autisme). En veel mensen met 'een dikke portemonnee' zijn rijk geworden door hun afwijkende manier van denken. (waardoor veel scholen in rijkere dorpen vaak vol zitten met (kinderen van) adhd'ers.)
pi_219839229
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 18:55 schreef Hexagon het volgende:
Op zichzelf prima dat Mattel op deze manier de boodschap steunt dat je als mens niet perfect hoeft te zijn, en nerdy vrouwen er ook mogen wezen.

Of dit de beste manier is moeten autisten maar bepalen. De Amerikaanse autistenbond vind het zo te zien prima.
De pop is een begin.

Al denk ik dat de pop wel een heel slecht stereotype van autisme laat zien...
  donderdag 15 januari 2026 @ 11:44:08 #120
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219839278
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 11:41 schreef poolmetuitkering het volgende:

Al denk ik dat de pop wel een heel slecht stereotype van autisme laat zien...
Ja ik vind dat ook bedenkelijk.

Maar als de autistenbond in de VS het steunt, dan zullen de meesten het wel oke vinden.
pi_219846205
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 11:44 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ja ik vind dat ook bedenkelijk.

Maar als de autistenbond in de VS het steunt, dan zullen de meesten het wel oke vinden.
Intussen op linkedin

quote:
Mattèl lanceert een Barbie die een vrouw van kleur mét autisme is en witte volwassenen lopen er vooral over te klagen.

Dat is wat mij het meest is opgevallen de afgelopen dagen.

Nergens zag ik mannen die erkennen dat het belangrijk is dat autisme bij vrouwen op deze manier in ieder geval meer aandacht krijgt.

En nog erger, van alle witte vrouwen die het hierover hadden en dat waren er opmerkelijk veel, was er niemand die dacht: eindelijk representatie van het nog minder vertegenwoordigde autisme bij vrouwen die niet wit zijn. Die nog minder diagnoses krijgen omdat ze niet wit én man zijn.

Opmerkingen zoals “Ik gebruik geen koptelefoon hoor”, “ik fladder niet met mijn armen”, “ik heb geen AAC tablet” tot het meest validistische “ik kijk mensen gewoon aan in de ogen”, vlogen me om de oren.

Vol verbazing keek ik toe. Zijn dit volwassenen?

Kunnen deze volwassenen niet bedenken dat deze Barbie inderdaad niet is gemaakt om hun evenbeeld te zijn? Dat het inderdaad niet hun uitingen of symptomen van autisme zijn, maar wel die van andere autisten?

Kennelijk niet. Sterker nog er zijn autisten die anderen aanspoorden om via AI een Barbie te laten maken naar hun eigen image, als zijnde de echte autist. Alsof alle autisten die niet zoals zij zijn dan ineens geen echte autist zijn.

Ja, als er iets is wat de reacties op de autistische Barbie hebben gedaan, is het een weergave zijn van wit privilege in de autisme gemeenschap.

Moderator / Redactie FP vrijdag 16 januari 2026 @ 10:52:59 #122
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_219847602
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 20:11 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik ben blij dat ik kind in de jaren '90 was, waarin een kind een kind was en minderheden geen probleem.

Dit soort dingen (net zoals Barbies met realistische vormen etc) vind ik zo onzinnig. Een kind vergelijkt zich echt niet met een pop. Jongetjes krijgen ook geen Actionmannen met realistische figuren. Etc. Moeten jongetjes ook hun stoere auto's vervangen naar speelgoedgezinsauto's? (en ja, jongetjes kunnen ook met popjes spelen, ik weet het)

Prima als een kind blij is met een autistische pop, of een pop met down, of een mollige pop etc. Alleen als ze niet gemaakt worden maakt het ook niet uit. Ik geloof echt niet dat kinderen een raar lichaamsbeeld krijgen van Barbie of welke pop dan ook.

Poppen zijn een fantasiwereld. Die hoeven niet realistisch te zijn. Teddyberen hebben ook geen scherpte tanden

Ik vind het echt over de top en belachelijk. Natuurlijk hoor een Barbie in een rolstoel, een Barbie met diabetes etc. Alleen totaal overbodig en marketing.
Kinderen zijn niet gemaakt van suiker en kinderen snappen prima dat de wereld met poppen niet echt is. Het is fantasie.

Meestal maak ik me niet druk om degelijke zaken, maar dit is doorslaan. En ik snap Mattel, die doet het puur voor de verkoop en marketing. Dat snap ik ook wel. Alleen wat een BS
Moest meteen aan deze meme denken:

[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_219847650
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 10:52 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]
Moest meteen aan deze meme denken:

[ afbeelding ]
Nou dat
En ik ben zeker een feminist, maar dit...
pi_219847660
Het is juist helemaal niet feministisch... jongens worden wijs en verstandig genoeg gevonden om te zien dat zo'n pop een pop is. Meisjes zijn blijkbaar te dom om fantasie en realiteit niet te kunnen onderscheiden
  Moderator / Redactie FP vrijdag 16 januari 2026 @ 11:06:29 #125
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_219847756
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 01:10 schreef poolmetuitkering het volgende:

[..]
Intussen op linkedin
[..]

"wit privilege" :')

Als er iets is waar zo ontzettend veel over gejankt wordt is het dat wel. Bijzonder vermoeiend.

Maar het gaat hier over Barbie.
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')