Je verdraait het expres. Typisch voor linkse chaos agents die werken voor de overheid maar goed.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 16:18 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat artikel zegt niets over te makkelijke diagnoses of introversie als autisme. Het gaat over betere herkenning van een spectrum dat er altijd al was.
Ja snap ikquote:Op dinsdag 13 januari 2026 16:23 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik zeg ook: goed bedoeld!
Voor mij hadden ze een Barbie met een groene hanenkam met een stapel talencursussen onder de arm mogen maken en een basgitaar op de rug. Goddank heb ik redelijk sociaal acceptabele obsessies
Dat je het nu over “linkse chaos agents” hebt zegt genoeg over jou. Dit gesprek is hiermee voor mij klaar.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 16:25 schreef InzolVC het volgende:
[..]
Je verdraait het expres. Typisch voor linkse chaos agents die werken voor de overheid maar goed.
Er staat letterlijk dat een scherpe stijging van autisme diagnoses het gevolg is van het verbreden van de definities voor autisme. Niet dat er een daadwerkelijke stijging plaatsvond van autisme zelf.
Ja klopt, dat is ook een bekend beeld. Kind dat op school prima meekomt en dan thuis implodeert (of explodeert). Of een volwassene die na het werk een paar uur moet stimmen om tot zichzelf te komen.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 16:27 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja snap ik![]()
Maar vergeet trouwens niet dat autisten ook goed kunnen maskeren. Verwerkenvan prikkels is dan pas later thuis na een dag werk of school. Die zie je dus overdag niet met een fidgetspinner.
quote:Op dinsdag 13 januari 2026 16:25 schreef InzolVC het volgende:
[..]
... linkse chaos agents die werken voor de overheid ...
Single moeder Barbie met zwarte kindjes, bestaat al volgens mij. Of was dit een meme. Dit komt wel overeen met de werkelijkheid. Die jonge vrouwen willen toch ook hun eigen Barbiepop. Anders voelen zij zich buiten gesloten.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 16:39 schreef matspontius het volgende:
In de planning: Barbie met ADHD, vermoeidheidsyndroom, genderneutraal, border line, pedofiele neigingen, roetveeg, morbide obesitas, etc. etc, etc. Zo houd je iedereen tevreden![]()
He was al wel duidelijk dat je geen tegenargument kan hebben, wanneer ik je er terecht op wijs dat je de artikel fout interpreteert.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 16:33 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat je het nu over “linkse chaos agents” hebt zegt genoeg over jou. Dit gesprek is hiermee voor mij klaar.
In plaats van inhoudelijk op mijn post in te gaan begin je over linkse chaos agents. Dus wie heeft er geen tegenargument? Dat ben duidelijk jij.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 16:46 schreef InzolVC het volgende:
[..]
He was al wel duidelijk dat je geen tegenargument kan hebben, wanneer ik je er terecht op wijs dat je de artikel fout interpreteert.
En jij bent groot en ik ben klein en dat is niet eerlijkquote:Op dinsdag 13 januari 2026 16:51 schreef Starhopper het volgende:
[..]
In plaats van inhoudelijk op mijn post in te gaan begin je over linkse chaos agents. Dus wie heeft er geen tegenargument? Dat ben duidelijk jij.
In mijn eigen Barbie-jaren (begin jaren 90) aardig wat, maar toen was dat mode.quote:Op maandag 12 januari 2026 21:57 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik heb volgens mij nog nooit een Barbie gezien met een legging. Wel als accessoire, maar niet zo standaard om de pop in de doos.
Ik had in de jaren 90 ook Barbies met leggings. Plus de kleertjes hadden vroeger veel meer details. Daar wil Mattel tegenwoordig geen geld meer aan uitgeven.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 17:51 schreef Eightyone het volgende:
[..]
In mijn eigen Barbie-jaren (begin jaren 90) aardig wat, maar toen was dat mode.
[ afbeelding ]
De materialen van de pop zelf lijken ook verslechterd.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 18:16 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Ik had in de jaren 90 ook Barbies met leggings. Plus de kleertjes hadden vroeger veel meer details. Daar wil Mattel tegenwoordig geen geld meer aan uitgeven.
Ja, echt.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 13:20 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Da's niet mijn ervaring.
[..]
Want alleen dan ben je een echte autist?
Ach, ze doen ook maar hoor.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 18:55 schreef Hexagon het volgende:
Op zichzelf prima dat Mattel op deze manier de boodschap steunt dat je als mens niet perfect hoeft te zijn, en nerdy vrouwen er ook mogen wezen.
Of dit de beste manier is moeten autisten maar bepalen. De Amerikaanse autistenbond vind het zo te zien prima.
Wat is de diagnose nog waard als het spectrum zover wordt getrokken, dat vrijwel elke introvert hier onder valt. Klinkt het bijna als introvert = bad, extravert(ish) = norm.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 16:12 schreef InzolVC het volgende:
[..]
Een van vele artikelen:
https://www.wsj.com/healt(...)nges-charts-c9db7075
Artikel zit achter een betaalmuur. Maar Microsoft copilot kan er wel bij.
[ link | afbeelding ]
Ik weet niet hoe ik die stomme imgbb codes moet gebruiken. Je kunt erop klikken voor een scherpere versie.
Lees het topic even door.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 21:29 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Wat is de diagnose nog waard als het spectrum zover wordt getrokken, dat vrijwel elke introvert hier onder valt. Klinkt het bijna als introvert = bad, extravert(ish) = norm.
Ik weet niet eens hoe ik hier op moet reageren.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 15:49 schreef InzolVC het volgende:
[..]
Helemaal niet. Iets minder rustige jongens (in de klas, thuis) was juist de basis voor de psychiatrie om diagnoses te verzinnen zoals ADHD. En dit komt omdat vrouwen vaak niet weten om te gaan met onrustige jongens. En komt ook bij kijken dat het feminisme tegelijkertijd op gang kwam. Wat natuurlijk enkelt het doel had om haat in het onderbewustzijn van mensen te creëren op mannen an sich. Want mannen zijn van nature beschermers van het volk en vrouwen. En als je als marxist een land en haar cultuur wilt kapotmaken. Dan dien je eerst mannen uit de roulatie te nemen. Door ze bijvoorbeeld zwart te maken. Dit is precies wat wij hedendaags zien.
Waar baseer je dit op? Autisme gaat lang niet altijd gepaard met introvertie.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 21:29 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Wat is de diagnose nog waard als het spectrum zover wordt getrokken, dat vrijwel elke introvert hier onder valt.
Meewarig lachen?quote:Op woensdag 14 januari 2026 09:17 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ik weet niet eens hoe ik hier op moet reageren.
Zoek nou maar naar die NPO docu over autisme. Daarin vertelt een vrouw hoe de psychiatrie dingen als ADHD hebben verzonnen om een vat te kunnen krijgen op jongens. En dit is allemaal terug te herleiden tot mannenhaat en cultuur-marxisme.quote:Op woensdag 14 januari 2026 09:17 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ik weet niet eens hoe ik hier op moet reageren.
Wie stelt, bewijst. Dus kom maar op met die link.quote:Op woensdag 14 januari 2026 10:21 schreef InzolVC het volgende:
[..]
Zoek nou maar naar die NPO docu over autisme. Daarin vertelt een vrouw hoe de psychiatrie dingen als ADHD hebben verzonnen om een vat te kunnen krijgen op jongens. En dit is allemaal terug te herleiden tot mannenhaat en cultuur-marxisme.
Heb je linkje?quote:Op woensdag 14 januari 2026 10:21 schreef InzolVC het volgende:
[..]
Zoek nou maar naar die NPO docu over autisme. Daarin vertelt een vrouw hoe de psychiatrie dingen als ADHD hebben verzonnen om een vat te kunnen krijgen op jongens. En dit is allemaal terug te herleiden tot mannenhaat en cultuur-marxisme.
Ik best veel autisten maar echt niet een met een fidget spinner.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 16:27 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja snap ik![]()
Maar vergeet trouwens niet dat autisten ook goed kunnen maskeren. Verwerkenvan prikkels is dan pas later thuis na een dag werk of school. Die zie je dus overdag niet met een fidgetspinner.
Introversie is iets anders dan autisme. Sterker nog, introversie is niet eens een criterium bij de diagnose autisme.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 21:29 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Wat is de diagnose nog waard als het spectrum zover wordt getrokken, dat vrijwel elke introvert hier onder valt. Klinkt het bijna als introvert = bad, extravert(ish) = norm.
Ik ook niet echt. Maar die doen dan mss iets anders om te ontprikkelenquote:Op woensdag 14 januari 2026 12:34 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik best veel autisten maar echt niet een met een fidget spinner.
Dat proberen ze al langer.quote:Op woensdag 14 januari 2026 17:58 schreef Boca_Raton het volgende:
Eindelijk, Barbie op weg naar de realiteit 👍🏻
Erg laat maar toch nog moedig.quote:Op woensdag 14 januari 2026 18:19 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Dat proberen ze al langer.
https://nos.nl/artikel/20(...)en-en-stevige-heupen
Ja, natuurlijk. Moet ik je aars ook nog afvegen als je gescheten hebt, of lukt dat wel zelf?quote:Op woensdag 14 januari 2026 10:21 schreef InzolVC het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 14 januari 2026 19:41 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk. Moet ik je aars ook nog afvegen als je gescheten hebt, of lukt dat wel zelf?
Ik ben benieuwd waar je dit op baseert. Het is namelijk allang bekend dat 'neurodiverse mensen' echt anders denken. Zij denken bijvoorbeeld in concepten waar anderen lijndenkers zijn. Veel 'creatieve' bekende mensen zijn neurodivers (ADHD, dyslexie, autisme). En veel mensen met 'een dikke portemonnee' zijn rijk geworden door hun afwijkende manier van denken. (waardoor veel scholen in rijkere dorpen vaak vol zitten met (kinderen van) adhd'ers.)quote:Op dinsdag 13 januari 2026 15:49 schreef InzolVC het volgende:
[..]
Helemaal niet. Iets minder rustige jongens (in de klas, thuis) was juist de basis voor de psychiatrie om diagnoses te verzinnen zoals ADHD. En dit komt omdat vrouwen vaak niet weten om te gaan met onrustige jongens. En komt ook bij kijken dat het feminisme tegelijkertijd op gang kwam. Wat natuurlijk enkelt het doel had om haat in het onderbewustzijn van mensen te creëren op mannen an sich. Want mannen zijn van nature beschermers van het volk en vrouwen. En als je als marxist een land en haar cultuur wilt kapotmaken. Dan dien je eerst mannen uit de roulatie te nemen. Door ze bijvoorbeeld zwart te maken. Dit is precies wat wij hedendaags zien.
De pop is een begin.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 18:55 schreef Hexagon het volgende:
Op zichzelf prima dat Mattel op deze manier de boodschap steunt dat je als mens niet perfect hoeft te zijn, en nerdy vrouwen er ook mogen wezen.
Of dit de beste manier is moeten autisten maar bepalen. De Amerikaanse autistenbond vind het zo te zien prima.
Ja ik vind dat ook bedenkelijk.quote:Op donderdag 15 januari 2026 11:41 schreef poolmetuitkering het volgende:
Al denk ik dat de pop wel een heel slecht stereotype van autisme laat zien...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |