Het is alleen geen pose, je ziet dat ze aan het wandelen zijn en die man van de Guardia Civili (links) is dingen aan het tonen.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 20:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Verder vind ik dit een hele rare foto. Alsof je poseert met een pas afgeknalde olifant of zo. Maar goed, kan aan mij liggen.
quote:Op dinsdag 20 januari 2026 23:36 schreef marcb1974 het volgende:
Het bevalt ze in Spanje blijkbaar.
Vandaag een tweede treinongeluk.
Machinist is omgekomen. 15 gewonden.
https://www.ad.nl/buitenl(...)5-gewonden~aab8dbe4/
Gaat lekker daar.quote:
"Al het goede komt in drieën"quote:
Tja. Na Hilversum kregen alle wissels van dat specifieke type een snelheidsbeperking van 10 km/h. En het gebeurt in Nederland ook regelmatig dat we ergens een snelheidsbeperking opleggen omdat een machinist iets aan het spoor meldt. Alleen niet voor een stuk van 150 kilometer...quote:Op dinsdag 20 januari 2026 21:52 schreef Ireyon het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)ensten-zoeken-verder
[..]
Bijzonder hoe dat werkt, ná een ongeluk geen risico meer willen nemen. Maar vóór een ongeluk is risico nemen blijkbaar helemaal prima.
Kunnen reizigers dat ook ergens melden? Woerden - Oudewater ligt er al weken rampzalig bij.quote:Op woensdag 21 januari 2026 21:11 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Tja. Na Hilversum kregen alle wissels van dat specifieke type een snelheidsbeperking van 10 km/h. En het gebeurt in Nederland ook regelmatig dat we ergens een snelheidsbeperking opleggen omdat een machinist iets aan het spoor meldt. Alleen niet voor een stuk van 150 kilometer...
Nou is 150km in Nederland ook wel even wat anders dan 150km in Spanjequote:Op woensdag 21 januari 2026 21:11 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Tja. Na Hilversum kregen alle wissels van dat specifieke type een snelheidsbeperking van 10 km/h. En het gebeurt in Nederland ook regelmatig dat we ergens een snelheidsbeperking opleggen omdat een machinist iets aan het spoor meldt. Alleen niet voor een stuk van 150 kilometer...
Ik vind het hier evengoed kwalijk dat machinisten meerdere dagen op rij non-stop meldingen moeten maken van spoorverzakking voordat er eens een keer met de stopmachine overheen wordt gegaan, omdat alles zgn. "binnen de normen" valt.quote:Op woensdag 21 januari 2026 21:11 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Beter Zutphen - Hengelo compleet dubbelsporig makenquote:Op vrijdag 23 januari 2026 21:05 schreef Dr_Flash het volgende:
verder is kopmaken met goederentreinen natuurlijk ook een major league kutidee maar okee.
Toen ik nog in het gebouw van Saxion werkte in C1.30 kwam daar twee keer per dag een trein over het straatspoor voorbij. Probleemloos eigenlijk. Ding moest ook altijd kopmaken daarvoor. Ging best aardig.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 21:05 schreef Dr_Flash het volgende:
verder is kopmaken met goederentreinen natuurlijk ook een major league kutidee maar okee.
Het is maar 100 euro per jaarquote:Op zondag 25 januari 2026 12:17 schreef derLudolf het volgende:
En vervolgens wel tol willen vragen aan Nederlanders die er rijden...
straatspoor? Tot wanneer was dat dan?quote:Op zondag 25 januari 2026 11:14 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Toen ik nog in het gebouw van Saxion werkte in C1.30 kwam daar twee keer per dag een trein over het straatspoor voorbij. Probleemloos eigenlijk. Ding moest ook altijd kopmaken daarvoor. Ging best aardig.
Ja nou stel je eens voor dat je ERUIT wil!!quote:Op zondag 25 januari 2026 12:15 schreef marcb1974 het volgende:
Voor degene die komende week in belgie willen zijn,
die eikels gaan WEER eens staken, heel komende week zeer beperkte treinverkeer
2003/2004 denk ik? Ergens op het industrieterrein staat een verlepte Sik op een stuk spoor voor een bedrijf. Eén van de twee bussen die aan de Zweedsestraat bij de A1 stopt richting Zutphen komt daar langs, vergeet altijd welke van de twee. Dat was er ook op aangesloten.quote:Op zondag 25 januari 2026 13:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
straatspoor? Tot wanneer was dat dan?
Meer dan wat je aan tol betaald in Frankrijk. Voordat de wegen daar op het niveau zijn van Frankrijk...quote:
Nederlanders kunnen sowieso verdomd efficiënt zijn in dingen opruimen die niet meer nodig zijn.quote:Op zondag 25 januari 2026 14:16 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Maar we zijn het landschap nu wel dusdanig grondig aan het herinrichten dat er ook heel veel definitief aan het verdwijnen is.
en toch zie je als je het weet ook op Maps nog sporenquote:Op zondag 25 januari 2026 14:16 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Als je weet waar je naar moet kijken dan kan je, als je een uurtje in de auto gaat rondrijden, echt op zoveel plekken nog de zielen van vergane glorie detecteren. Laatst reden we ergens in de middle of nowhere onderweg naar een resort in de buurt van Boekelo en ik zag een huisje en dacht dat lijkt wel een losplaats. En inderdaad, in de jaren '50 al opgebroken ofzo.
Hou daar echt van. Maar we zijn het landschap nu wel dusdanig grondig aan het herinrichten dat er ook heel veel definitief aan het verdwijnen is.
Tijdje terug sprak ik met iemand die bij DB werkt, Duitsers hebben er ook een talent voor. Hij deed dingen met vastgoed, op diverse plaatsen staan nu huizen op voormalige sporen. Sporen die ze eigenlijk wel weer opnieuw willen aanleggenquote:Op zondag 25 januari 2026 14:32 schreef James1988 het volgende:
Leuke plaatjes
[..]
Nederlanders kunnen sowieso verdomd efficiënt zijn in dingen opruimen die niet meer nodig zijn.
Jazeker, opeens een onverklaarbare hobbel in de weg, net zo groot als één spoor dat een weg kruist op een overweg. Goh, vraag me af wat het geweest had kunnen zijn...quote:Op zondag 25 januari 2026 14:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
en toch zie je als je het weet ook op Maps nog sporen
Yeah! Kade's, ooit met maar nu zonder water zijn er ook zat. En ik weet niet of je weleens een kaart hebt gezien van het tramwegnetwerk wat er daarnaast door heel Nederland lag? Alhoewel dat rustig met kleine NS-locs bediend werd.quote:Op zondag 25 januari 2026 17:56 schreef Ireyon het volgende:
Al die tientallen zo niet honderden dorpen zonder rails maar nog wel een “spoorlaan” of “stationsweg”.
Sterker nog, soms gewoon in het landschap. Toen ik hier donderdag in Bad Lauterberg arriveerde zag ik een fiets-/voetpad dat ik er meteen al erg vond uitzien als een oude spoordijk. En ja hoor, het was de voormalige Odertalbahn.quote:Op zondag 25 januari 2026 14:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
en toch zie je als je het weet ook op Maps nog sporen
Is vrij gemakkelijk te herkennen.quote:Op zondag 25 januari 2026 14:44 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Jazeker, opeens een onverklaarbare hobbel in de weg, net zo groot als één spoor dat een weg kruist op een overweg. Goh, vraag me af wat het geweest had kunnen zijn...
Niet dat ik aan je bericht twijfel, maar heb je een link naar de bron. Wil die foto`s wel zien, tis toch van de zotte dit.quote:Op maandag 26 januari 2026 01:16 schreef James1988 het volgende:
In Spanje ligt de minister van Transport inmiddels onder vuur i.v.m. het ongeluk van vorige week.
Vorige week beweerde hij dat het hele traject enkele maanden geleden was vernieuwd. Een Spaanse krant wist vervolgens bewijs te produceren dat dit niet het geval was, en dat er nog stukken spoor uit 1990 aanwezig zijn.
De minister reageerde vervolgens met "fake news" en produceerde foto's en pakbonnen waarop te zien is dat de spoorstaaf die de geest gaf, in 2023 is geproduceerd en in 2024 is geleverd.
Op de foto is echter ook te zien dat de direct naastgelegen spoorstaaf wél uit 1990 stamt en dat de breuk in de nieuwe spoorstaaf is opgetreden, precies naast de las.
Uiteraardquote:Op maandag 26 januari 2026 09:19 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Niet dat ik aan je bericht twijfel, maar heb je een link naar de bron. Wil die foto`s wel zien, tis toch van de zotte dit.
Tussen Roden en Peize lag het spoor langs de weg. Het spoor is weg, maar de bruggen liggen er nog.quote:Op zondag 25 januari 2026 14:16 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Als je weet waar je naar moet kijken dan kan je, als je een uurtje in de auto gaat rondrijden, echt op zoveel plekken nog de zielen van vergane glorie detecteren. Laatst reden we ergens in de middle of nowhere onderweg naar een resort in de buurt van Boekelo en ik zag een huisje en dacht dat lijkt wel een losplaats. En inderdaad, in de jaren '50 al opgebroken ofzo.
Hou daar echt van. Maar we zijn het landschap nu wel dusdanig grondig aan het herinrichten dat er ook heel veel definitief aan het verdwijnen is.
In Engelbert rijd je over de oude spoordijk van de Woldjerspoorweg. Zelfs langs het stationsgebouw.quote:Op zondag 25 januari 2026 23:03 schreef derLudolf het volgende:
Tussen Emmen en Ter Apel heeft ook een tram gereden en vind je nog Nolstraat, Tramwijk en Stationsstraat in de doorkruiste plaatsen.
Emmen Weerdinge heeft nog tot 1972 gereden lees ik op wiki
Bij elke melding van een defect aan de infrastructuur moet direct een EI-6 (aanwijzing voorzichtig rijden) worden afgegeven aan elke machinist tot een monteur ter plaatse is geweest en de situatie heeft beoordeeld. Het wordt in elk geval serieus genomen.quote:Op donderdag 22 januari 2026 19:14 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ik vind het hier evengoed kwalijk dat machinisten meerdere dagen op rij non-stop meldingen moeten maken van spoorverzakking voordat er eens een keer met de stopmachine overheen wordt gegaan, omdat alles zgn. "binnen de normen" valt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |