SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
Met wat er nu valt en de harde wind is het iets slechter denk ik.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 18:55 schreef R-woud93 het volgende:
Nou nergens niet om, maar mag ik zeggen dat het al met al een beetje tegen vind vallen?
Ik vond het woensdag slechter weer dan vandaag
Hier moest ik woensdag over sneeuwbulten over de provinciale weg rijden met 30km, vandaag kon ik gewoon overal vol gas doorquote:Op vrijdag 9 januari 2026 19:02 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Met wat er nu valt en de harde wind is het iets slechter denk ik.
Heb ook een sneeuwduintje tegen m'n achterdeur
Ik zet mijn werkbus op standje sambal en ga koffie drinken, krabben doe ik al jaren niet meerquote:Op vrijdag 9 januari 2026 19:03 schreef INViCTuS het volgende:
Volgende week ook warmere nachten. Scheelt krabben
Dit dus. Ik vind dat het weer aardig overdreven is allemaal.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 18:55 schreef R-woud93 het volgende:
Nou nergens niet om, maar mag ik zeggen dat het al met al een beetje tegen vind vallen?
Morgen zonnetje erbij en dus weer op padquote:Op vrijdag 9 januari 2026 18:31 schreef MissHobje het volgende: [..] Genieten he
Komende dagen je kans
![]()
Dat dacht ik vanmorgen ook, maar gezien het nu vriest en het sneeuw begint te drogen kan het makkelijker worden verstoven door de wind, en dat is wat nu gaande is plus het sneeuw er ook nog eens bij.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 18:55 schreef R-woud93 het volgende:
Hier valt dat dus allemaal mee, en ik woon ook in het noorden des lands.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 19:09 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Morgen zonnetje erbij en dus weer op padzon en sneeuw is gewoon heerlijk.
Zon met sneeuwjacht zou echt een mooie combi zijn. maar helaas zit dat er vandaag niet in
[..]
Dat dacht ik vanmorgen ook, maar gezien het nu vriest en het sneeuw begint te drogen kan het makkelijker worden verstoven door de wind, en dat is wat nu gaande is plus het sneeuw er ook nog eens bij.
De straat begint inmiddels amper rijbaar te worden.
Hier is bijna geen sneeuw meer gevallen, dat zal het verschil wel zijn denk ikquote:Op vrijdag 9 januari 2026 19:11 schreef SpeedyGJ het volgende:
Situatie in de straat momenteel:
[ afbeelding ]
Dat kan inderdaad wel het verschil zijn. Het komt hier nog steeds goed uitzetten trouwens. Weet niet in welke deel in het noorden jij zit, noord oost zuid west.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 19:16 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Hier is bijna geen sneeuw meer gevallen, dat zal het verschil wel zijn denk ik
Het bekende filmpje, zo oud maar komt elk jaar weer terugquote:Op vrijdag 9 januari 2026 19:24 schreef littlemindy het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
IJsgenot van 16 jaar geleden.
Zuid oost Frieslandquote:Op vrijdag 9 januari 2026 19:24 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Dat kan inderdaad wel het verschil zijn. Het komt hier nog steeds goed uitzetten trouwens. Weet niet in welke deel in het noorden jij zit, noord oost zuid west.
Ah niet alleen de sneeuw maar ook de wind speelt een hele grote rol, hier staat met regelmaat een 7bft met stoten naar 60 soms 70+km/h, bij jullie komt het niet verder dan halverwege 5bft met windstoten tot 55km/h.quote:
Dan klinkt het allemaal wel logisch inderdaadquote:Op vrijdag 9 januari 2026 19:37 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ah niet alleen de sneeuw maar ook de wind speelt een hele grote rol, hier staat met regelmaat een 7bft met stoten naar 60 soms 70+km/h, bij jullie komt het niet verder dan halverwege 5bft met windstoten tot 55km/h.
Nog wel iets ouder hoor, YT moest nog geboren wordenquote:Op vrijdag 9 januari 2026 19:24 schreef littlemindy het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
IJsgenot van 16 jaar geleden.
quote:De video speelt zich af in 2001
https://www.omroepbrabant(...)e-weg-is-25-jaar-oud
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb even snel een video eruit gepikt hoe het hier aan toe gaat, op deze week schijnt dus vanavond voertuigen stil te staan door de sneeuwduinen op de weg.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 19:48 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Dan klinkt het allemaal wel logisch inderdaad
Aha, 25 jaar geleden dus alweer.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 19:53 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Nog wel iets ouder hoor, YT moest nog geboren worden
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |