'Overname van de bestaande inrichting is verplicht. Dit bedraagt ¤129.000.'quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:14 schreef peterc het volgende:
HCN BE No Ghost Antwerpen.
Ik denk een komend probleempje. Het pand staat te huur , zal wel een updateje komen van HCN
https://anker18.be/panden(...)tail&zips%5B%5D=2000
Zie overigens net ook dat de betaling van jan26 nog niet binnen is.
I think so, de lening was 85k waarvan circa 18% afgelost, resteert dus nog 70k.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:17 schreef obligataire het volgende:
[..]
'Overname van de bestaande inrichting is verplicht. Dit bedraagt ¤129.000.'
Die centjes zijn voor ons neem ik aan .
Nou ja dan is er nog wat ruimte voor onderhandeling zonder dat het ons (stuk) hoofdsom, rente en boeterente kostquote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:24 schreef peterc het volgende:
[..]
I think so, de lening was 85k waarvan circa 18% afgelost, resteert dus nog 70k.
Nee, want je mag de kosten niet aftrekken in de werkelijk rendement regeling. Dus 6% blijft ook 6%.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 13:16 schreef Rush-2112 het volgende:
Vergeet als Box3belegger niet het rendement van je aandelen mee te nemen. Deze zullen na 2018 en 2022 de komende jaren ook wel eens negatief gaan worden zodat je van het werkelijk rendement dient uit te gaan. 6% wordt dan 4,8% en 3% blijft 3%.
.Ik bedoel niet het rendement welk bij de belastingdienst moet worden aangegeven maar het netto rendement van Collin. Als aandelen in één jaar zwaar negatief zijn dan betaal je over je spaarrekening en crowdfunding geen belasting zoals bij ik heb ervaren in 2022.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:53 schreef OpDieFiets het volgende:
Nee, want je mag de kosten niet aftrekken in de werkelijk rendement regeling. Dus 6% blijft ook 6%.
Ok, op die manier. Maar dat hangt dan helemaal van je specifieke situatie af.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 15:30 schreef Rush-2112 het volgende:
[..]
.Ik bedoel niet het rendement welk bij de belastingdienst moet worden aangegeven maar het netto rendement van Collin. Als aandelen in één jaar zwaar negatief zijn dan betaal je over je spaarrekening en crowdfunding geen belasting zoals bij ik heb ervaren in 2022.
Ik begrijp je denkwijze. Zou misschien tegen het eind van het jaar een overweging kunnen worden bij kortlopende leningen, maar helaas kun je het a) niet vooraf weten en b) zijn crowdfundleningen vaak over meerdere jaren verspreid.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 15:30 schreef Rush-2112 het volgende:
[..]
.Ik bedoel niet het rendement welk bij de belastingdienst moet worden aangegeven maar het netto rendement van Collin. Als aandelen in één jaar zwaar negatief zijn dan betaal je over je spaarrekening en crowdfunding geen belasting zoals bij ik heb ervaren in 2022.
Wel de beste Duitser van de laatste weken nmm. Eerste hypotheekquote:Op dinsdag 20 januari 2026 15:45 schreef KrekelJapie het volgende:
Ünsal Yasaryildiz
¤ 650.000 | 8,5 % rente | 18 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/%c3%bcnsal-yasaryildiz/
Collin moet misschien net als direct een Duits label aangeven bij de projecten. Je moet de pitch goed doorlezen om de conclusie te trekken dat dit (zeer vermoedelijk) om een buitenlands project gaat.
Dat "zeer vermoedelijk" kun je wel weglaten. Met de 1e aanwijzing, een verhuurd huis van pa in Berlin, zou het nog wel een Nederlands project kunnen zijn, maar dat het geld word doorgeleend aan een Duitse firma (SPE Holding GmbH) en er sprake is van het creditratingbureau Creditreform, wat Collin in Duitsland gebruikt betekent 100% dat het een Duits project is.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 15:45 schreef KrekelJapie het volgende:
Ünsal Yasaryildiz
¤ 650.000 | 8,5 % rente | 18 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/%c3%bcnsal-yasaryildiz/
Collin moet misschien net als direct een Duits label aangeven bij de projecten. Je moet de pitch goed doorlezen om de conclusie te trekken dat dit (zeer vermoedelijk) om een buitenlands project gaat.
Ik had het wel begrepen, maar het staat letterlijk nergens in de tekst van het een Duitse aanvraag is.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 16:36 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Dat "zeer vermoedelijk" kun je wel weglaten.
Bij andere Duitse projecten staat dat volgens mij ook niet letterlijk in de tekst, maar is het wel te zien in de projectnaam die Duits is en/of GmbH erin. Op zich zou het simpel aan te geven zijn dmv een vlaggetje of afkorting van land.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 16:55 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Ik had het wel begrepen, maar het staat letterlijk nergens in de tekst van het een Duitse aanvraag is.
Nooitquote:Op dinsdag 20 januari 2026 18:34 schreef raser1981 het volgende:
Hebben andere mensen ook de laatste dagen problemen met de collin app op android. Krijg een foutmelding over accountgegevens en herstarten of sluiten app.
Zojuist even geprobeerd, werkt bij mij goed. Android 15, ccf app dd. 8 dec 2025, zakelijk account (dat was laatst bij de website namelijk de reden van een menu issue!)quote:Op dinsdag 20 januari 2026 18:34 schreef raser1981 het volgende:
Hebben andere mensen ook de laatste dagen problemen met de collin app op android. Krijg een foutmelding over accountgegevens en herstarten of sluiten app.
Je ziet het aan de cf-coach. Bij deze coach zijn het allemaal Duitse projectenquote:Op dinsdag 20 januari 2026 16:55 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Ik had het wel begrepen, maar het staat letterlijk nergens in de tekst van het een Duitse aanvraag is.
Ook ja. Maar dat is meestal niet het eerste waar ik naar kijk. Ik was bij deze begonnen met lezen en bij de hypotheek op een huis in Berlijn was het "oh, is dit een Duits project?".quote:Op dinsdag 20 januari 2026 22:14 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
Je ziet het aan de cf-coach. Bij deze coach zijn het allemaal Duitse projecten
Ik ben het met je eens hoor.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 16:55 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
De naam van de coach zie ik dan weer niet in de app of op mijn telefoon.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 22:14 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
Je ziet het aan de cf-coach. Bij deze coach zijn het allemaal Duitse projecten
Ik had er gisteren ook last van. Vandaag is het weer oke!quote:Op dinsdag 20 januari 2026 18:34 schreef raser1981 het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |