Je zal op een gegeven moment kleur moeten bekennen. Of die importheffingen nou nu of over een maand komen maakt ook niet zoveel uit.quote:Op zondag 18 januari 2026 08:15 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ik kan er wel van genieten dat het sturen van twee militairen nu leidt tot de importtarieven. Knap, opnieuw hebben de ambtenaren van een ministerie in innige samenwerking met de VVD een strategische blunder gemaakt.
Wat zijn selectiecriteria tegenwoordig bij ministeries en bij de VVD?
Dit is een bijzondere take.quote:Op zondag 18 januari 2026 08:15 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ik kan er wel van genieten dat het sturen van twee militairen nu leidt tot de importtarieven. Knap, opnieuw hebben de ambtenaren van een ministerie in innige samenwerking met de VVD een strategische blunder gemaakt.
Wat zijn selectiecriteria tegenwoordig bij ministeries en bij de VVD?
quote:Op zondag 18 januari 2026 08:25 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Je zal op een gegeven moment kleur moeten bekennen. Of die importheffingen nou nu of over een maand komen maakt ook niet zoveel uit.
Helemaal niet, er waren twee prima opties. Een echte actie en niet symbolisch, of niets. Nu krijg je met een symbolische actie sancties, het slechtste van twee werelden.quote:
Gaat dit over mijn post? Ik zeg dit niet snel, maar echt een domme interpretatie (of je het met me eens bent of niet).quote:Op zondag 18 januari 2026 08:48 schreef Szura het volgende:
Verkapte goedpraterij van de totale waanzin van de seniele oranje Hitler om Nederland - dat handelt in overleg met oa Denemarken en meewerkt aan een NAVO-oefening, je weet wel die organisatie waar de VS ook in zit - te bashen. Dat we dat nog mogen meemaken in deze SC.
Jouw interpretatie van wat Nederland doet is pas een achterlijke. Er worden een paar militairen gestuurd om een NAVO-oefening (een OEFENING!) voor te bereiden: in overleg met Denemarken, dat het ook met de VS heeft besproken deze week en binnen dus een bondgenootschap waar de VS in zit. Een bredere missie wordt aan gewerkt en komt vast later nog.quote:Op zondag 18 januari 2026 09:50 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Gaat dit over mijn post? Ik zeg dit niet snel, maar echt een domme interpretatie (of je het met me eens bent of niet).
Dat doe ik helemaal niet. Het is een gevolg van die actie. Dat jij dat dan een verdediging noemt, dat is een belediging, en alle grote woorden die je erbij gebruikt sieren je totaal niet.quote:Op zondag 18 januari 2026 10:02 schreef Szura het volgende:
[..]
Jouw interpretatie van wat Nederland doet is pas een achterlijke. Er worden een paar militairen gestuurd om een NAVO-oefening (een OEFENING!) voor te bereiden: in overleg met Denemarken, dat het ook met de VS heeft besproken deze week en binnen dus een bondgenootschap waar de VS in zit. Een bredere missie wordt aan gewerkt en komt vast later nog.
Maar terwijl je in dat proces zit, terwijl Denen ook nog in overleg zijn met de VS, komt de seniele Hitler met een tantrum waarmee hij overal doorheen fietst. Deze SC maakt er onderhand een sport van om de VVD te bashen en terecht, maar hoe je de strapatsen van die gek weet toe te schrijven aan Nederland of een bepaalde politieke partij is de raarste gedachtekronkel die ik hier in tijden heb gelezen.
Welke bondgenoten? Dit is mijn eigen mening, daar heb ik anderen niet voor nodig. En ik kan er nogal pissig van worden inderdaad als de debiele acties van Trump verklaard of gerationaliseerd worden onder de noemer ‘dan hadden WIJ maar iets anders moeten doen’.quote:Op zondag 18 januari 2026 10:12 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dat doe ik helemaal niet. Het is een gevolg van die actie. Dat jij dat dan een verdediging noemt, dat is een belediging, en alle grote woorden die je erbij gebruikt sieren je totaal niet.
Natuurlijk vind ik de acties van Trump totaal verwerpelijk, kom op zeg. Ik probeer een discussie te voeren over het al dan niet strategisch handelen van Nederland (ik zit in het algemeen meer op de lijn Sanchez), maar dat blijkt onmogelijk met je linkse bondgenoten zonder beschuldigd te worden van het verdedigen van "de oranje Hitler". Vervelende plek is dit dan.
Dat is helemaal prima. Ik juich het verdedigen van de VVD juist toe, het is hier inderdaad een echokamer (het is meestal precies een herhaling van wat ik op BlueSky lees). Maar de bewoordingen die je gebruikt zijn vervelend en overdreven, na je incorrecte interpretatie. Beetje goedkoop scoren er omheen, nou heel stoer, maar het staat een normale discussie in de weg.quote:Op zondag 18 januari 2026 10:19 schreef Szura het volgende:
[..]
Welke bondgenoten? Dit is mijn eigen mening, daar heb ik anderen niet voor nodig. En ik kan er nogal pissig van worden inderdaad als de debiele acties van Trump verklaard of gerationaliseerd worden onder de noemer ‘dan hadden WIJ maar iets anders moeten doen’.
En dat dan ook nog toeschrijven aan ambtenaren op ministeries en één bepaalde politieke partij (die hier bepaald niet de populairste is, maar ik verdedig ze toch) terwijl het een kabinetsbesluit is inclusief BBB dat ook op steun van een Kamermeerderheid kan rekenen. Potsierlijke argumentatie vind ik dat.
Je bent de acties van Trump flink aan het rationaliseren, daar gaat het al mis. Die labiele oranje fascist is totaal ontoerekeningsvatbaar, waardoor strategisch handelen ten opzichte van de VS per definitie onmogelijk is.quote:Op zondag 18 januari 2026 10:12 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dat doe ik helemaal niet. Het is een gevolg van die actie. Dat jij dat dan een verdediging noemt, dat is een belediging, en alle grote woorden die je erbij gebruikt sieren je totaal niet.
Natuurlijk vind ik de acties van Trump totaal verwerpelijk, kom op zeg. Ik probeer een discussie te voeren over het al dan niet strategisch handelen van Nederland (ik zit in het algemeen meer op de lijn Sanchez), maar dat blijkt onmogelijk met je linkse bondgenoten zonder beschuldigd te worden van het verdedigen van "de oranje Hitler". Vervelende plek is dit dan.
Heb je al gezien hoe de Reichsführer van de ICE eruit ziet?quote:Op zondag 18 januari 2026 11:33 schreef Momo het volgende:
Over oranje Hitler gesproken, Stephan Miller als adviseur lijkt een reïncarnatie van adviseur Goebbels.
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Van wat ik heb begrepen zijn de meeste militairen die zijn gestuurd bezig met een verkenning om te kijken welke middelen nodig zijn voor een echte missie, voor er halsoverkop grotere missies gestuurd worden.quote:Op zondag 18 januari 2026 09:48 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
[..]
Helemaal niet, er waren twee prima opties. Een echte actie en niet symbolisch, of niets. Nu krijg je met een symbolische actie sancties, het slechtste van twee werelden.
Uiteraard vanaf nu doorpakken en economisch en strategisch ontkoppelen van de VS (en banden met het betrouwbaardere China versterken)
Nee dat vind ik naïef, je hebt te dealen met Trump, daar kan je wel/niet strategisch mee omgaan. In de boze emotie steeds roepen dat het een oranje Hitler is lost weinig op, behalve dat het wellicht wat oplucht. Waarom zou je bij Trump stoppen met analyseren? Zelfs bij Hitler zou je moeten analyseren of het wel/niet handig is om hem stukken Tsjechië of Polen te geven, zeggen dat het ontoerekeningsvatbaar is en er daarom geen strategie kan zijn, tja.quote:Op zondag 18 januari 2026 10:29 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Je bent de acties van Trump flink aan het rationaliseren, daar gaat het al mis. Die labiele oranje fascist is totaal ontoerekeningsvatbaar, waardoor strategisch handelen ten opzichte van de VS per definitie onmogelijk is.
Dit is een staaltje victim blaming van het niveau 'Als je niet verkracht wil worden moet je maar geen rokje aan doen'.
Dat is een valide punt, staat of valt wel bij de vervolgstap, en ik sluit niet uit dat er teruggekrabbeld gaat worden.quote:Op zondag 18 januari 2026 16:24 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Van wat ik heb begrepen zijn de meeste militairen die zijn gestuurd bezig met een verkenning om te kijken welke middelen nodig zijn voor een echte missie, voor er halsoverkop grotere missies gestuurd worden.
Nu grotere divisies sturen ipv een gedegen missie voor te bereiden lijkt me juist meer symboliek?
Godzijdank is Feyenoord bijna verlost van dit kwaadaardige kankergezwel.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 18 januari 2026 19:58 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Godzijdank is Feyenoord bijna verlost van dit kwaadaardige kankergezwel.Arne Slot?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 18 januari 2026 19:58 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Godzijdank is Feyenoord bijna verlost van dit kwaadaardige kankergezwel.Jezelf (als fan van Feyenoord)?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
quote:Op zondag 18 januari 2026 20:05 schreef Felagund het volgende:
[..]
Jezelf (als fan van Feyenoord)?Als 2026 op tempo blijft doordenderen gaat de oranje baviaan daar wel voor zorgen, ja.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ach, ons.
Anassssss Achahbarrrrrrrrrrrquote:Op zondag 18 januari 2026 20:46 schreef Dale__Cooper het volgende:
Wel lekker om te beginnen met een goal achter het standbeen en een omhaal.
Daarover zeggen mensen nog steeds dat hij de volgende Messi, maar nooit een eerlijke kans heeft gekregenquote:Op zondag 18 januari 2026 20:55 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Anassssss Achahbarrrrrrrrrrr
Ik was zijn grootste fan.quote:Op zondag 18 januari 2026 20:57 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Daarover zeggen mensen nog steeds dat hij de volgende Messi, maar nooit een eerlijke kans heeft gekregen
Teleurstellendquote:Op zondag 18 januari 2026 21:03 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ik was zijn grootste fan.
Dit is echt peak Afrika Cup.quote:Op zondag 18 januari 2026 21:41 schreef Szura het volgende:
Niet om aan te gluren die Afrika Cup, Marokko zal zo nog wel aan de zege geholpen worden
Terecht?quote:
quote:Op zondag 18 januari 2026 22:10 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Marokko had de omkoping iets minder opzichtig moeten doen.
Denk dat Diaz ook wel een klein probleem heeft.quote:Op zondag 18 januari 2026 22:18 schreef Pistolero het volgende:
Als Senegal dit nog wint komen ze niet levend het stadion uit gok ik.
Dat sowieso, hij is 1.61 ofzo?quote:Op zondag 18 januari 2026 22:20 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Denk dat Diaz ook wel een klein probleem heeft.
Heel af en toe een livetopic, die clubtopics zijn allemaal open inrichtingenquote:Op zondag 18 januari 2026 23:05 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Valt me nu pas op dat je weer in VBL post!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |