Hij wil de grondstoffen hebben.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 07:17 schreef matspontius het volgende:
Ik snap deze actie niet. Waarom niet gewoon samenwerken met Denemarken en Groenland welvarend en militair opwaarderen zodat beide landen daarvan profiteren? Trump bewandelt nu dezelfde weg als Putin - volstrekt onacceptabel op deze manier 👎
Hij moet gekidnapt worden!quote:Op zaterdag 10 januari 2026 07:44 schreef Regilio_ het volgende:
Dat het nog steeds überhaupt juridisch niet mogelijk is die seniele gek uit het Witte Huis te bonjouren geeft ook wel te denken.
Gevolgd door de EUquote:Op zaterdag 10 januari 2026 06:16 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Tja, einde van de NAVO lijkt me in zicht dus.
Rutte moet zich ook afvragen, wat doe ik hier eigenlijk nog?quote:Op zaterdag 10 januari 2026 06:16 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Tja, einde van de NAVO lijkt me in zicht dus.
Ligt eraan hoe dit verhaallijntje zich ontwikkeltquote:Op zaterdag 10 januari 2026 08:06 schreef Satan_Guardian_Angel het volgende:
[..]
Rutte moet zich ook afvragen, wat doe ik hier eigenlijk nog?
Hallo Vladimir Poetin!quote:Op vrijdag 9 januari 2026 14:56 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
De mening van die ~56 duizend mensen die in Groenland wonen is niet zo heel relevant in de strategische calculus van de VS. De yanks beseffen dat controle over Groenland belangrijk is vanwege de in de toekomst vrije vaarroutes en mineralen. Ze willen voorkomen dat Groenland onder invloed van de concurrentie valt (China en Rusland) en hebben er geen vertrouwen in dat Denemarken daarvoor de politieke, economische en militaire macht heeft.
Het idee dat de Groenlanders zelf kunnen beslissen met welk land (lees China en Rusland) ze samenwerkingen aan kunnen gaan zien ze als een regelrechte bedreiging voor de VS. En dat idee is niet bepaald vergezocht. Sinds de autonomie van Groenland hebben met namen de Chinezen al veel pogingen ondernomen om hun invloed in Groenland uit te breiden. Politici naar China gevlogen, veel economische deals proberen te maken(uitbreiding van luchthavens, kopen van verlaten marine basis) waar Denemarken al dan niet onder druk van de VS voor is gaan liggen. De kans dat Groenland ooit een onafhankelijk land wordt is nihil. Zodra ze onafhankelijk worden van Denemarken wordt het een race tussen de Amerikanen, Russen en Chinezen over wie er defacto de baas van Groenland wordt.
Of Antarctica...quote:Op zaterdag 10 januari 2026 08:55 schreef opgebaarde het volgende:
Het gaat niet om een dreiging van China of Rusland. Dat is een BS excuus, net zoals in Venezuela. De VS mag al ongelimiteerd en ongehinderd militair personeel op Groenland plaatsen. Dit hebben de Denen en de VS in 1951 al met elkaar afgesproken.
Trump ziet grondstoffen, een handelseoute en dus dollars. Heel veel dollars. Het is puur Amerika first.
Het verbaast me dat de noordpool nog niet genoemd is. Dat zal later wel komen
Maar natuurlijk wel als je er bommen op gooit en boots on the ground stuurt in moderne tijden.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 08:22 schreef ChevyCaprice het volgende:
Trump noemde zichzelf op de persconferentie "een groot fan van Denemarken", maar hij zei ook "dat het feit dat je er 500 jaar geleden met een boot aankwam niet betekent dat je het land bezit".
lol.
quote:Op zaterdag 10 januari 2026 04:35 schreef sturmpie het volgende:
gaat 't over Trump, dan moet je goed laten weten, America=EU2.
van onder tot boven, van chili t/m canada, dat is allemaal europa gebied waar indianen leefden en daar zijn er niet
veel meer van.
gaat ie lullen over militaire ... dan moet je die op z'n bek slaan, of kopstoot met NATO
quote:Op zaterdag 10 januari 2026 04:38 schreef sturmpie het volgende:
voor die fuking underground biatch
ga jij fuk& met denemarken, vikingen, blond, ze staan naast je ...
quote:Op zaterdag 10 januari 2026 04:43 schreef sturmpie het volgende:
is beetje akelig als zo'n blanke gaat dreigen met militaire ... als je door 'n hond bent gebeten
NATO, Saab, etc...
zo heb je dus soms afvallige, chaos, waar komt dat vandaan ? waarom dreigen ? drama ...
dat heeft met drama te maken, de hartslag verhogen, moord op afstand, fake news
User @sturmpie is hier iets op het spoor.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 04:45 schreef sturmpie het volgende:
oh ja man eu
daar gaan ze
coca brunette
De analyse klopt imo. Europese landen laten keer op keer zien dat ze zich zonder problemen laten uithollen door strategische bedrijven, havens, etc, in de uitverkoop te doen.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |