Ontwerp iets zou ik zeggen.quote:Op woensdag 7 januari 2026 12:41 schreef vul_maar_in het volgende:
Kunnen ze niet door een droogoven rijden ipv die rotzooi? soort wasstraat grill voor vliegtuigen
hangars bestaan...quote:Op woensdag 7 januari 2026 13:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ontwerp iets zou ik zeggen.
Neem wel in je ontwerp mee dat vliegtuigen nog al groot kunnen zijn.
Niet vliegen is goedkoper inderdaadquote:Op woensdag 7 januari 2026 13:01 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Zal wel "te duur" zijn om te bouwen.
Klopt.quote:
Ik was net te laat met mijn edit :pquote:Op woensdag 7 januari 2026 13:04 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Klopt.
Weet je waar die staan? Meestal niet bij de passagegebouwen. Omdat ze nog al groot zijn en er niet veel van zijn.
Maar ontwerp iets
Precies, en ik probeerde de zaken thuis vanachter de computer op te lossen terwijl deze mensen vaak dit met een telefoon moeten doen op het vliegveld zelf.quote:Op woensdag 7 januari 2026 12:47 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Ja moet je nagaan wat voor drama het nu is.
Daar lijkt het niet op dat het 'overdreven' is.quote:Op woensdag 7 januari 2026 13:22 schreef Watmoetjenou het volgende:
Beetje overdreven voor die paar dagen ook dat het nodig is.
De laatste keer dat het zulk weer was was in 2021 en ook nog op kleinere schaal. Het kost ook allemaal wel wat meer dan een paar miljoenquote:Op woensdag 7 januari 2026 13:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Daar lijkt het niet op dat het 'overdreven' is.
10.000'en mensen gestrand, tientallen miljoenen economische schade, veel persoonlijk leed.
Om hooguit een paar miljoen te besparen
Het is winters weer. Niet eens echt hard winter. Het is rond het vriespunt en er is 5cm sneeuw gevallen.
Vervolgens is het complete chaos.
Holy shit.
jij bent zeker zo'n miep die andersom roept waarom we het allemaal hebben als het toch nooit sneeuwt.quote:
Dat zijn die 'bespaarders' en directeurtjes die dat roepen.quote:Op woensdag 7 januari 2026 15:04 schreef Pajanus het volgende:
[..]
jij bent zeker zo'n miep die andersom roept waarom we het allemaal hebben als het toch nooit sneeuwt.
het vriest iedere winter.quote:Op woensdag 7 januari 2026 14:10 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
De laatste keer dat het zulk weer was was in 2021 en ook nog op kleinere schaal. Het kost ook allemaal wel wat meer dan een paar miljoen
Dat zal sowieso al het probleem zijn, want elke cm asfalt die je extra aanlegt moet je 350 procedures door, omdat het een uitbreiding is van een luchthaven..quote:Op woensdag 7 januari 2026 15:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
het vriest iedere winter.
Het kan iedere winter sneeuwen.
Iets te vaak naar de klimaatgekkies geluisterd denk ik dan. Het is niet de eerste keer, het zal niet de laatste keer zijn.
Je hebt ook een brand en opstal verzekering voor je huis
Je hebt ook een schade verzekering voor je auto
Je hebt ook een aansprakelijkheidsverzekering.
Je hebt ook een rechtsbijstand verzekering met arbeidsgeschillen
Niet voor ieder jaar, voor die ene fucking keer dat je het nodig hebt.
Gaat niet om uitbreiden dit. Gaat om exploitering en operatie.quote:Op woensdag 7 januari 2026 15:35 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Dat zal sowieso al het probleem zijn, want elke cm asfalt die je extra aanlegt moet je 350 procedures door, omdat het een uitbreiding is van een luchthaven..
Het zal even roeien zijn met de riemen die je hebt...
Als Lelystad nou open was had je al een goede inhaalslag kunnen maken. Maar 1 baan en weinig taxiwegen.
Ja en waar wil je dat doen?quote:Op woensdag 7 januari 2026 15:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Gaat niet om uitbreiden dit. Gaat om exploitering en operatie.
De-icing plekken? kan gewoon op de bestaande platforms. Enige wat je nodig hebt is het juiste GSSE materiaal.quote:Op woensdag 7 januari 2026 15:39 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Ja en waar wil je dat doen?
Schiphol is te volgebouwd
Ik zie voor vanavond nog tientallen geannuleerde vluchtenquote:Op woensdag 7 januari 2026 15:30 schreef Watmoetjenou het volgende:
Inmiddels begint het wel weer aardig op gang te komen op Schiphol lijkt het. Alleen moet je al die passagiers nog wel "even" wegkrijgen...
Je denk er wel erg makkelijk overquote:Op woensdag 7 januari 2026 15:42 schreef Red_85 het volgende:
[..]
De-icing plekken? kan gewoon op de bestaande platforms. Enige wat je nodig hebt is het juiste GSSE materiaal.
De platformen zijn al vloeistof dicht.
Jawel, maar gister was het een groter dramaquote:Op woensdag 7 januari 2026 16:14 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik zie voor vanavond nog tientallen geannuleerde vluchten
Omdat het ook niet zo moeilijk is allemaal.quote:Op woensdag 7 januari 2026 16:15 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Je denk er wel erg makkelijk over
Makkelijk gezegd vanaf de zijkantquote:Op woensdag 7 januari 2026 16:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Omdat het ook niet zo moeilijk is allemaal.
Nah, zoveel 'zijkant' nu ook weer niet hoor.quote:Op woensdag 7 januari 2026 16:41 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Makkelijk gezegd vanaf de zijkant
Een beetje mosterd na de maaltijd natuurlijk maar het blijft goed om te zien dat er creatieve oplossingen komen.quote:Op woensdag 7 januari 2026 19:11 schreef Watmoetjenou het volgende:
[ afbeelding ]
Ondertussen is KLM wel bezig met oplossingen. Zo zou een 787 me de capaciteit van 325 passagiers normaliter niet naar Londen vliegen, alleen op langere afstanden.
Zijn toch 3-4 cityhoppers die je dan in 1x weg werkt.
Echt flauwekul, dat fabeltje van besparen op IC's is echt een leugen.quote:Op woensdag 7 januari 2026 00:39 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Precies. Zeker omdat we nu nog minder IC bedden hebben dan vóór de COVID. Het mag gewoon niks kosten en als alles dan in de soep loopt is dat jammer. "Onvoorziene omstandigheden." Ook als er een hoop mensen door dood gaan. Dan had de (rechtse!) regering dat maar moeten betalen ...
Ik wil wel nuanceren, dat het bij de Vliegmaatschappijen geen vetpot is, ik heb lang voor ze gewerkt, en overal proberen ze een paar stuiver extra uit te persen om maar rendabel te blijven. KLM heeft dan nog het geluk dat er goed verdient word met het onderhoud, maar de winst gaat meestal op aan de Fransen die lopen te kloten.quote:Op woensdag 7 januari 2026 00:17 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Prachtig dat ze nu keihard op hun bek gaan.
En zo 'extreem' is dit nu ook weer niet. Dit is gewoon winterweer zoals het hoort. Zo koud is het niet eens, zo veel sneeuw is het ook weer niet.
De bedden zijn niet wegbezuinigt, ze waren simpelweg niet nodig.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 23:47 schreef Nia het volgende:
Het heeft wel wat weg van de discussie over de IC bedden die in de jaren voorafgaand aan COVID-19 waren wegbezuinigd. En toen ineens was er overal de drama en onmacht in de ziekenhuizen.
Zal wel een medisch iets zijn, er is in elk geval geen sprake van een noodlanding (dat zie je vaak wel terug aan de squawk code 7700)quote:Op woensdag 7 januari 2026 19:27 schreef quo_ het volgende:
Ik zat de vlucht van Transavia (HV5751) naar Marrakesh te volgen. Deze is boven Frankrijk weer omgekeerd en staat weer op Schiphol.
Wat zou er aan de hand zijn?
Vorig jaar oktober keerde die nog halverwege om vanwege twee agressieve passagiers, die vervolgens door de Marechaussee de kist uitgetrokken zijn. Kan zoiets zijn.quote:Op woensdag 7 januari 2026 19:27 schreef quo_ het volgende:
Ik zat de vlucht van Transavia (HV5751) naar Marrakesh te volgen. Deze is boven Frankrijk weer omgekeerd en staat weer op Schiphol.
Wat zou er aan de hand zijn?
Zoals Richard Branson ooit als een zei en dan parafraseer ik even: "de snelste manier om in de luchtvaartsector miljonair te worden is om als miljardair te beginnen"quote:Op woensdag 7 januari 2026 19:28 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik wil wel nuanceren, dat het bij de Vliegmaatschappijen geen vetpot is, ik heb lang voor ze gewerkt, en overal proberen ze een paar stuiver extra uit te persen om maar rendabel te blijven. KLM heeft dan nog het geluk dat er goed verdient word met het onderhoud, maar de winst gaat meestal op aan de Fransen die lopen te kloten.
Richard en veel andere prijsvechters hanteren een ander business model, wat ze eigenlijk doen is dat ze autoverhuurbedrijven en hotels hebben, waar ze mensen goedkoop heen vliegenquote:Op woensdag 7 januari 2026 19:43 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Zoals Richard Branson ooit als een zei en dan parafraseer ik even: "de snelste manier om in de luchtvaartsector miljonair te worden is om als miljardair te beginnen"
Als het iets als een reanimatie betreft wel natuurlijk, maar gewoon een onwelwording of inderdaad aggressive mensen aan boord is het handiger om op de thuishaven te landen. Kan ook een klein technisch defect aan het toestel, waarbij het handiger is om terug te keren.quote:Op woensdag 7 januari 2026 19:41 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Landen ze dan niet op de dichtstbijzijnde geschikte luchthaven?
Zou je toch gebeuren zeg, na úren in het vliegtuig en aan de gate wachten, dagen vertraging ben je eindelijk onderweg. Zit er een of andere tokkie in die er voor zorgt dat het toestel rechtsomkeert gaatquote:Op woensdag 7 januari 2026 19:47 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Als het iets als een reanimatie betreft wel natuurlijk, maar gewoon een onwelwording of inderdaad aggressive mensen aan boord is het handiger om op de thuishaven te landen. Kan ook een klein technisch defect aan het toestel, waarbij het handiger is om terug te keren.
In elk geval niets spoedeisend
En dan kun je eerst weer langs de de-icingquote:Op woensdag 7 januari 2026 19:57 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Zou je toch gebeuren zeg, na úren in het vliegtuig en aan de gate wachten, dagen vertraging ben je eindelijk onderweg. Zit er een of andere tokkie in die er voor zorgt dat het toestel rechtsomkeert gaat
Er zal dan best wat animo zijn voor een Videla'tje schat ikquote:Op woensdag 7 januari 2026 20:24 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
En dan kun je eerst weer langs de de-icing
Zonder vloeistofquote:Op woensdag 7 januari 2026 20:24 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
En dan kun je eerst weer langs de de-icing
De 4 ontijzingsplatformen draaien weer op volle kracht! Dat hebben ze geweten:quote:Op woensdag 7 januari 2026 21:28 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Dat is allang weer opgelost johh
er ligt minimaal 15 cm in adam. Als het geen 20-30 is zoals hier.quote:Op woensdag 7 januari 2026 13:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Daar lijkt het niet op dat het 'overdreven' is.
10.000'en mensen gestrand, tientallen miljoenen economische schade, veel persoonlijk leed.
Om hooguit een paar miljoen te besparen
Het is winters weer. Niet eens echt hard winter. Het is rond het vriespunt en er is 5cm sneeuw gevallen.
Vervolgens is het complete chaos.
Holy shit.
Ik heb dat ook gezien de afgelopen 21 jaar. Het is zelfs zo erg geworden dat de meest logische zaken worden weggesneden inderdaad.quote:Op woensdag 7 januari 2026 19:28 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik wil wel nuanceren, dat het bij de Vliegmaatschappijen geen vetpot is, ik heb lang voor ze gewerkt, en overal proberen ze een paar stuiver extra uit te persen om maar rendabel te blijven. KLM heeft dan nog het geluk dat er goed verdient word met het onderhoud, maar de winst gaat meestal op aan de Fransen die lopen te kloten.
Nee dat niet, maar het probleem ligt niet meer aan het tekort aan de vloeistofquote:Op woensdag 7 januari 2026 21:49 schreef ACT-F het volgende:
[..]
De 4 ontijzingsplatformen draaien weer op volle kracht! Dat hebben ze geweten:
Bekijk deze YouTube-video
Behalve Marketingquote:Op woensdag 7 januari 2026 22:52 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik heb dat ook gezien de afgelopen 21 jaar. Het is zelfs zo erg geworden dat de meest logische zaken worden weggesneden inderdaad.
Als je je shit maar goed verpakt.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |