abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219771900

Ondertussen is KLM wel bezig met oplossingen. Zo zou een 787 me de capaciteit van 325 passagiers normaliter niet naar Londen vliegen, alleen op langere afstanden.

Zijn toch 3-4 cityhoppers die je dan in 1x weg werkt.
  woensdag 7 januari 2026 @ 19:17:09 #127
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_219771969
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2026 19:11 schreef Watmoetjenou het volgende:
[ afbeelding ]

Ondertussen is KLM wel bezig met oplossingen. Zo zou een 787 me de capaciteit van 325 passagiers normaliter niet naar Londen vliegen, alleen op langere afstanden.

Zijn toch 3-4 cityhoppers die je dan in 1x weg werkt.
Een beetje mosterd na de maaltijd natuurlijk maar het blijft goed om te zien dat er creatieve oplossingen komen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_219772071
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 00:39 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Precies. Zeker omdat we nu nog minder IC bedden hebben dan vóór de COVID. Het mag gewoon niks kosten en als alles dan in de soep loopt is dat jammer. "Onvoorziene omstandigheden." Ook als er een hoop mensen door dood gaan. Dan had de (rechtse!) regering dat maar moeten betalen ...
Echt flauwekul, dat fabeltje van besparen op IC's is echt een leugen.
De reden dat wij in Nederland relatief weinig IC's hebben is omdat wij onze planning er goed geregeld hebben, daarnaast hadden ze in Duitsland relatief veel iC's omdat die net zoals ons een omslag hadden gemaakt om te stoppen met kleine ziekenhuizen, en de krachten te bundelen in grotere centrale ziekenhuizen. Echter die transitie was nog niet helemaal voltooid waardoor ze veel meer capaciteit over hadden.
IC's zijn met name bedoeld om mensen te laten recoveren na een zware operatie, niet als een plek die je gebruikt voor crisis opvang, dat is maar een heel klein deel, bijvoorbeeld voor ernstige ongelukken, en zelfs dan is er nog heel veel capaciteit in geval van een grote calamiteit, omdat je dan die operaties uitstelt. Het valt me op dat je altijd maar doet of je alles weet, terwijl je geen moeite steekt in feitelijk onderzoek.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_219772091
Ik zat de vlucht van Transavia (HV5751) naar Marrakesh te volgen. Deze is boven Frankrijk weer omgekeerd en staat weer op Schiphol.
Wat zou er aan de hand zijn?
-
pi_219772107
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2026 00:17 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Prachtig dat ze nu keihard op hun bek gaan.
En zo 'extreem' is dit nu ook weer niet. Dit is gewoon winterweer zoals het hoort. Zo koud is het niet eens, zo veel sneeuw is het ook weer niet.
Ik wil wel nuanceren, dat het bij de Vliegmaatschappijen geen vetpot is, ik heb lang voor ze gewerkt, en overal proberen ze een paar stuiver extra uit te persen om maar rendabel te blijven. KLM heeft dan nog het geluk dat er goed verdient word met het onderhoud, maar de winst gaat meestal op aan de Fransen die lopen te kloten.
pi_219772111
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 23:47 schreef Nia het volgende:
Het heeft wel wat weg van de discussie over de IC bedden die in de jaren voorafgaand aan COVID-19 waren wegbezuinigd. En toen ineens was er overal de drama en onmacht in de ziekenhuizen.
De bedden zijn niet wegbezuinigt, ze waren simpelweg niet nodig.
pi_219772154
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 19:27 schreef quo_ het volgende:
Ik zat de vlucht van Transavia (HV5751) naar Marrakesh te volgen. Deze is boven Frankrijk weer omgekeerd en staat weer op Schiphol.
Zal wel een medisch iets zijn, er is in elk geval geen sprake van een noodlanding (dat zie je vaak wel terug aan de squawk code 7700)
pi_219772194
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 19:27 schreef quo_ het volgende:
Vorig jaar oktober keerde die nog halverwege om vanwege twee agressieve passagiers, die vervolgens door de Marechaussee de kist uitgetrokken zijn. Kan zoiets zijn.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_219772287
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2026 19:32 schreef Watmoetjenou het volgende:
Zal wel een medisch iets zijn,
Landen ze dan niet op de dichtstbijzijnde geschikte luchthaven?
pi_219772311
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 19:28 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik wil wel nuanceren, dat het bij de Vliegmaatschappijen geen vetpot is, ik heb lang voor ze gewerkt, en overal proberen ze een paar stuiver extra uit te persen om maar rendabel te blijven. KLM heeft dan nog het geluk dat er goed verdient word met het onderhoud, maar de winst gaat meestal op aan de Fransen die lopen te kloten.
Zoals Richard Branson ooit als een zei en dan parafraseer ik even: "de snelste manier om in de luchtvaartsector miljonair te worden is om als miljardair te beginnen"
pi_219772354
quote:
10s.gif Op woensdag 7 januari 2026 19:43 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Zoals Richard Branson ooit als een zei en dan parafraseer ik even: "de snelste manier om in de luchtvaartsector miljonair te worden is om als miljardair te beginnen"
Richard en veel andere prijsvechters hanteren een ander business model, wat ze eigenlijk doen is dat ze autoverhuurbedrijven en hotels hebben, waar ze mensen goedkoop heen vliegen ;)
pi_219772366
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 19:41 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Landen ze dan niet op de dichtstbijzijnde geschikte luchthaven?
Als het iets als een reanimatie betreft wel natuurlijk, maar gewoon een onwelwording of inderdaad aggressive mensen aan boord is het handiger om op de thuishaven te landen. Kan ook een klein technisch defect aan het toestel, waarbij het handiger is om terug te keren.

In elk geval niets spoedeisend
pi_219772506
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 19:47 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Als het iets als een reanimatie betreft wel natuurlijk, maar gewoon een onwelwording of inderdaad aggressive mensen aan boord is het handiger om op de thuishaven te landen. Kan ook een klein technisch defect aan het toestel, waarbij het handiger is om terug te keren.

In elk geval niets spoedeisend
Zou je toch gebeuren zeg, na úren in het vliegtuig en aan de gate wachten, dagen vertraging ben je eindelijk onderweg. Zit er een of andere tokkie in die er voor zorgt dat het toestel rechtsomkeert gaat _O-
pi_219772822
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 19:57 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Zou je toch gebeuren zeg, na úren in het vliegtuig en aan de gate wachten, dagen vertraging ben je eindelijk onderweg. Zit er een of andere tokkie in die er voor zorgt dat het toestel rechtsomkeert gaat _O-
En dan kun je eerst weer langs de de-icing :')
pi_219772851
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 20:24 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Er zal dan best wat animo zijn voor een Videla'tje schat ik
pi_219773014
Gewoon effe een paar miljoen liter van Amerika ' in beslag nemen' |:) |:) |:) Gewoon effe op z'n Trumpiaans :D
Ook in moeilijke tijden.
  woensdag 7 januari 2026 @ 21:22:53 #142
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_219773340
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 20:24 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Zonder vloeistof :')

Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_219773391
quote:
10s.gif Op woensdag 7 januari 2026 21:22 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Zonder vloeistof :')

[ afbeelding ]
Dat is allang weer opgelost johh
  woensdag 7 januari 2026 @ 21:49:32 #144
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_219773607
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 21:28 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Dat is allang weer opgelost johh
De 4 ontijzingsplatformen draaien weer op volle kracht! Dat hebben ze geweten:

Bekijk deze YouTube-video
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  woensdag 7 januari 2026 @ 22:48:24 #145
500105 vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_219774141
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 13:51 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Daar lijkt het niet op dat het 'overdreven' is.

10.000'en mensen gestrand, tientallen miljoenen economische schade, veel persoonlijk leed.
Om hooguit een paar miljoen te besparen

Het is winters weer. Niet eens echt hard winter. Het is rond het vriespunt en er is 5cm sneeuw gevallen.
Vervolgens is het complete chaos.

Holy shit.
er ligt minimaal 15 cm in adam. Als het geen 20-30 is zoals hier.
  woensdag 7 januari 2026 @ 22:52:46 #146
168739 Red_85
'echt wel'
pi_219774172
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 19:28 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik heb dat ook gezien de afgelopen 21 jaar. Het is zelfs zo erg geworden dat de meest logische zaken worden weggesneden inderdaad.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_219774232
quote:
10s.gif Op woensdag 7 januari 2026 21:49 schreef ACT-F het volgende:

[..]
De 4 ontijzingsplatformen draaien weer op volle kracht! Dat hebben ze geweten:

Bekijk deze YouTube-video
Nee dat niet, maar het probleem ligt niet meer aan het tekort aan de vloeistof
pi_219775397
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 22:52 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ik heb dat ook gezien de afgelopen 21 jaar. Het is zelfs zo erg geworden dat de meest logische zaken worden weggesneden inderdaad.
Behalve Marketing ;)
pi_219776419
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 07:48 schreef raptorix het volgende:

[..]
Behalve Marketing ;)
Als je je shit maar goed verpakt.
Slecht verhaal.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten