abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Forum Admin dinsdag 6 januari 2026 @ 23:20:42 #126
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_219765541
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 23:17 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Sinds wanneer is China een oliestaat?
China is afhankelijk van goedkope olie, al produceren ze zelf ook.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_219765557
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 23:17 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Sinds wanneer is China een oliestaat?
5% van de totale productie is niet niks natuurlijk, al is het voor eigen gebruik. Het geldt idd meer voor de andere genoemde landen.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
  dinsdag 6 januari 2026 @ 23:26:37 #128
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219765576
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 23:20 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
China is afhankelijk van goedkope olie, al produceren ze zelf ook.
Ja maar niet in de zin dat ze zelf veel produceren. Het feit dat China profiteert van deze usa interventie is natuurlijk een klein onbedoeld bijeffect.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  Moderator dinsdag 6 januari 2026 @ 23:45:36 #129
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219765640
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 22:33 schreef Perrin het volgende:

[..]
Voor de hele wereld is nu iig glashelder wat voor onderdanige vazallen de Europeanen eigenlijk zijn.

Waar dat vroeger nog een beetje weggemoffeld kon worden en onze politici hun acteertalent konden inzetten om tenminste te doen alsof ze 'bondgenoten' waren die handelden volgens 'internationaal recht', is dat toneelstukje nu veranderd in een regelrechte farce.
Och als de Fransen of de Britten in Afrika tof lopen te doen hoor je de Amerikanen ook niet over 'internationaal recht'
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 7 januari 2026 @ 00:06:13 #130
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219765744
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 23:45 schreef sp3c het volgende:

[..]
Och als de Fransen of de Britten in Afrika tof lopen te doen hoor je de Amerikanen ook niet over 'internationaal recht'
Frankrijk in Mali en de Sahel: De Franse interventies werden door de VS consequent neergezet als rechtmatige antiterreuroperaties. De VS leverden actieve steun in de vorm van inlichtingen, tankvliegtuigen en logistiek.

Frankrijk in Tsjaad en Niger: Ook hier dezelfde toon: het was steun aan 'rechtmatige regeringen'.

Het VK in Afrika: Britse missies, vaak training of beperkte inzet, werden stilzwijgend geaccepteerd.

Frankrijk en het VK in Libië: De VS boden politieke en militaire dekking. Het verhaal was hier 'bescherming van burgers' onder een VN-mandaat.

De gemeenschappelijke deler is makkelijk te herkennen: Als Europese landen militair ingrijpen in lijn met Amerikaanse belangen, zijn hun acties legitiem. Er wordt een sausje van moreel en legaal geweten-sussen gegoten over deze machtspolitiek.

Omgekeerd proberen wij dat sausje nog te gieten over de acties van Trump, alleen werkt Trump niet erg mee. Die vreet zijn machtspolitiek het liefst zonder deze saus.

En met zijn hebberige blik naar Groenland zet hij ons helemaal voor het blok. Staan we ineens zelf op zijn menu. :{
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_219765758
quote:
9s.gif Op woensdag 7 januari 2026 00:06 schreef Perrin het volgende:

[..]
Frankrijk in Mali en de Sahel: De Franse interventies werden door de VS consequent neergezet als rechtmatige antiterreuroperaties. De VS leverden actieve steun in de vorm van inlichtingen, tankvliegtuigen en logistiek.

Frankrijk in Tsjaad en Niger: Ook hier dezelfde toon: het was steun aan 'rechtmatige regeringen'.

Het VK in Afrika: Britse missies, vaak training of beperkte inzet, werden stilzwijgend geaccepteerd.

Frankrijk en het VK in Libië: De VS boden politieke en militaire dekking. Het verhaal was hier 'bescherming van burgers' onder een VN-mandaat.

De gemeenschappelijke deler is makkelijk te herkennen: Als Europese landen militair ingrijpen in lijn met Amerikaanse belangen, zijn hun acties legitiem. Er wordt een sausje van moreel en legaal geweten-sussen gegoten over deze machtspolitiek.

Omgekeerd proberen wij dat sausje nog te gieten over de acties van Trump, alleen werkt Trump niet erg mee. Die vreet zijn machtspolitiek het liefst zonder deze saus.
Trump heeft totaal geen geduld en ook geen zin om een mandaat te scheppen voor militair ingrijpen waar hij dat wenst.
  woensdag 7 januari 2026 @ 00:10:45 #132
38496 Perrin
pi_219765771
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 00:09 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Trump heeft totaal geen geduld en ook geen zin om een mandaat te scheppen voor militair ingrijpen waar hij dat wenst.
Ik denk dat hij oprecht intens geniet van ons gespartel en het machtig mooi vindt om de hele wereld heel duidelijk te laten zien dat we zijn gehoorzame vazallen zijn.

Trump keizer. Europa onderdaan.
pi_219765782
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 11:03 schreef Momo het volgende:
[ x ]

Eens zien hoe lang die Delcy mee gaat.
Now you Delcy, now you don't
pi_219765795
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 00:10 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ik denk dat hij oprecht intens geniet van ons gespartel en het machtig mooi vindt om de hele wereld heel duidelijk te laten zien dat we zijn gehoorzame vazallen zijn.

Ja dit straalt de man wel aan alles uit, op welk gebied dan ook.
  woensdag 7 januari 2026 @ 00:23:03 #135
38496 Perrin
pi_219765828
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 00:16 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ja dit straalt de man wel aan alles uit, op welk gebied dan ook.
Veel lui waarmee hij zich omringt ook. Zo'n Miller is ook wel een type die elke avond voor de spiegel geniet van zichzelf en zijn macht.

pi_219765844
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 00:23 schreef Perrin het volgende:

[..]
Veel lui waarmee hij zich omringt ook. Zo'n Miller is ook wel een type die elke avond voor de spiegel geniet van zichzelf en zijn macht.

[ afbeelding ]
De tijd van het bijkans middeleeuwse recht van de sterkste is weer helemaal terug, als het ooit al helemaal weg geweest is ooit, wellicht voor een korte periode in de jaren 90 van de vorige eeuw was er deze hoop en illusie.

Zo rolt de naakte aap nu eenmaal.
pi_219765883
twitter
pi_219765923
twitter

twitter

twitter
pi_219765933
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 00:10 schreef Perrin het volgende:

[..]

Trump geeft alleen iets om wetten waar hij zelf voordeel van heeft. En hij heeft nu ontdekt, hoe hij het leger af kan sturen op iedereen die hem niet bevalt. De bevolking heeft niets te vertellen. Sterker nog: als die wat doen wat hem niet aanstaat, stuurt hij zijn eigen Gestapo op je af. Enige democratische inspraak zul je tevergeefs zoeken.

In hoeverre is hij anders dan Xi? Wil jij ook zo iemand als onze leider? 8)7
  woensdag 7 januari 2026 @ 01:37:16 #140
38496 Perrin
pi_219765934
De teller staat op 75, en dan nog die ~115 in alle gebombardeerde Venezolaanse boten.

twitter
  woensdag 7 januari 2026 @ 01:38:39 #141
38496 Perrin
pi_219765937
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 01:34 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Wil jij ook zo iemand als onze leider? 8)7
Nee, jij wel? Er zijn er helaas genoeg ook op ons continent die een bobbeltje in de broek krijgen van dit soort lui.
  woensdag 7 januari 2026 @ 05:12:02 #142
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_219766111
Witte Huis sluit militaire optie voor verkrijgen Groenland niet uit - https://nos.nl/l/2597216
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_219766145
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 20:44 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Maar volgens iedereen is hij nu in oorlog met Venezuela, kan hij niet gewoon een Zelenskytje pullen en geen verkiezingen houden vanwege de oorlog dat Amerika bezighoudt? Zodoende kan hij nog paar jaartjes aan extra aan de macht blijven.
Is er een invasie gaande in de VS?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_219766213
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 21:41 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Meen je dit nou serieus?
Jouw reactie dat Europa op zijn rug moet gaan liggen met de pootjes omhoog voor de CS is ook niet serieus te nemen.

Europa doet er verstandig aan om de realiteit te zien dat de VS niet langer onze trouwe bondgenoot is en zichzelf minder afhankelijk maken van de VS.

Ik merk het hier op het werk al, zo is de migratie naar Amerikaanse clouddiensten voor onbepaalde tijd uitgesteld.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_219766342
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2026 06:33 schreef Wantie het volgende:

[..]
Jouw reactie dat Europa op zijn rug moet gaan liggen met de pootjes omhoog voor de CS is ook niet serieus te nemen.

Europa doet er verstandig aan om de realiteit te zien dat de VS niet langer onze trouwe bondgenoot is en zichzelf minder afhankelijk maken van de VS.

Ik merk het hier op het werk al, zo is de migratie naar Amerikaanse clouddiensten voor onbepaalde tijd uitgesteld.
Niet dat ik nou zo slim ben maar ik zag 10 jaar geleden al dat de Amerikaanse big tech een probleem zouden gaan vormen.
Zo gigantisch veel persoonlijke informatie die naar de USA is gegaan en daar opgeslagen is.
Ja maakt jezelf gewoon zwak en chantabel op zo'n manier.
En dan ook nog je leger weg bezuinigen en vertrouwen op dat ene land.
Pure incompetentie van de Nederlandse overheid wat mij betreft.
Ik heb geen account bij Google, Apple, Meta en Microsoft.
Het kost me wel 250 euro per jaar aan abonnement bij proton.
En je verliest een hoop gemak.
Want de Amerikaanse big tech maakt hele mooie software.
pi_219766421
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 23:03 schreef Akkerdjie het volgende:
Overigens lijkt het voor Europa als deze situatie aanhoudt noodzaak om te verarmen en ook een militaire grootmacht te worden. Europa staat nu langs de zijlijn en heeft niet eens een licentie om mee te spelen. Maar wel de minste uitstoot.
Milieu is wel een heel stuk belangrijker dan een leger....
Dat wappies zoals Trump het klimaat ontkennen geeft ons in Europa nog niet het recht ook maar alles te verknallen.
  Moderator woensdag 7 januari 2026 @ 07:44:08 #147
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219766422
leger wegbezuinigen was niet zo hendig achteraf gezien

ipv opschalen zijn we nog steeds Rutte zijn puinhoop aan het herstellen en dat is voorlopig nog niet klaar ook :')

maar we hebben wel Tomahawks die straks niet in onze nieuwe duikboten passen _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_219766505
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2026 06:33 schreef Wantie het volgende:

[..]

Leuke stropop.

En je kan jezelf wel iets minder afhankelijk maken, maar je blijft afhankelijk. In ieder geval voor de forseeable future.

Dat is een realiteit waarmee je te dealen hebt.
pi_219766538
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 07:44 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Milieu is wel een heel stuk belangrijker dan een leger....
Dat wappies zoals Trump het klimaat ontkennen geeft ons in Europa nog niet het recht ook maar alles te verknallen.
Waarom zou je doorgaan met CO2 beperkingen (die heel duur en remmend zijn) als de rest van de wereld extra gas geeft?
Lijkt me een slechte strategie.

Zet een dikke streep door de greendeal en versoepel vele zaken. Niet direct alles afschaffen maar realiseren dat transitie met kern moet gebeuren en minder verplichtingen voor bedrijven.
Vakman pur sang
pi_219766575
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2026 08:07 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Waarom zou je doorgaan met CO2 beperkingen (die heel duur en remmend zijn) als de rest van de wereld extra gas geeft?
Lijkt me een slechte strategie.

Zet een dikke streep door de greendeal en versoepel vele zaken. Niet direct alles afschaffen maar realiseren dat transitie met kern moet gebeuren en minder verplichtingen voor bedrijven.
Waarom zou een modern en Westers Europa zich moeten gaan verlagen tot de dictatoriale staten en de landen die ver achter lopen?

Heel leuk dat andere landen oorlogje willen spelen of dingen willen slopen en nergens om geven.
Maar als het klimaat slechter en slechter wordt dan beperkt dat zich niet tot een China of VS....
Dan gaan we dat in Europa ook voelen.
Dan kan je wel zeggen: ´´Ja, maar juffrouw zou doen dat´´. Schiet niemand iets mee op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')