Ja, tsja, nouja. Effectief heeft hij daar een punt, maar dat zou tegenwoordig echt niet meer kunnen hequote:
Die moet ik totaal hebben gemist dit jaar.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 17:34 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Dat is twee jaar geleden toch al voltrokken, op 1614 vorige maand? Hij zat nogal in de lift de afgelopen 3 jaar. Als daar dan ook nog die docu overheen komt dit jaar. Vandaar dat ik me afvroeg of 4 van de 4 op de keuzelijst ook mogelijk was.
Ik weet trouwens niet precies wat er prominent in die docu zit. Iemand hem al gezien?
Ik heb zeker iets gemist?quote:Op dinsdag 13 januari 2026 14:28 schreef peaceman het volgende:
Kunnen we de eerste uitvaller van 2026 al noteren denken jullie?
Julio in zijn regenjas wordt van misbruik verdacht.quote:
In een donker steegje zijn regenjas geopend en er zat ineens niets onder.quote:Op woensdag 14 januari 2026 08:13 schreef Felagund het volgende:
[..]
Julio in zijn regenjas wordt van misbruik verdacht.
Vervolgens de verdenkingen heeft hij wel iets meer gedaan dan alleen zijn regenjas geopend.quote:Op woensdag 14 januari 2026 11:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
In een donker steegje zijn regenjas geopend en er zat ineens niets onder.
Insert friemelen gifje van onze held Marco B.quote:Op woensdag 14 januari 2026 12:04 schreef Felagund het volgende:
[..]
Vervolgens de verdenkingen heeft hij wel iets meer gedaan dan alleen zijn regenjas geopend.
quote:Op woensdag 14 januari 2026 12:38 schreef peaceman het volgende:
[..]
Insert friemelen gifje van onze held Marco B.
Freek kan nog +x worden als er iets gebeurt dit jaarquote:Op woensdag 14 januari 2026 13:09 schreef Tussle266 het volgende:
Tussenstand:
Julio -1
Freek -7
Alex -2
Dus 10 open plekken te vullen.
Alles kan natuurlijk, dan werken we de tussenstand bij.quote:Op woensdag 14 januari 2026 13:23 schreef Cassa95 het volgende:
[..]
Freek kan nog +x worden als er iets gebeurt dit jaar
Natuurlijk, het Pink + White (die zelfs hoger binnenkwam dan Lost) en Still D.R.E. effectquote:Op woensdag 14 januari 2026 16:24 schreef Tussle266 het volgende:
Iets anders, dat Lost en Next Episode allebei van de hoogste positie ooit in 2024 naar de laagste positie ooit in 2025 gingen, heeft te maken met keuzelijstmutaties toch zeker?
Misschien juist brown sugar een bonus hierdoor? Of Asquote:Op dinsdag 13 januari 2026 14:28 schreef peaceman het volgende:
Kunnen we de eerste uitvaller van 2026 al noteren denken jullie?
Het zou mijn keuze ook niet zijn, maar het is niet alleen in onze lijst zo, het is wel breed gedragen. Dus wij zullen wel geen kenners zijn. Ik zou trouwens de oer Dre+Snoop boven allebei zetten. Die staat echter al jaren vruchteloos op de keuzelijst.quote:Op woensdag 14 januari 2026 16:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dat still dre populairder is dan next episode moest ik even verwerken
En killing me softly ook een boost denk ik... met die vingers in de broek..quote:Op woensdag 14 januari 2026 17:03 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Misschien juist brown sugar een bonus hierdoor? Of As
Maar het is toch gewoon traditie dat mindere nummers van artiesten het hoogste in dit soort lijsten staan?quote:Op woensdag 14 januari 2026 17:20 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Het zou mijn keuze ook niet zijn, maar het is niet alleen in onze lijst zo, het is wel breed gedragen. Dus wij zullen wel geen kenners zijn. Ik zou trouwens de oer Dre+Snoop boven allebei zetten. Die staat echter al jaren vruchteloos op de keuzelijst.
Denk je echt nog steeds dat er enige structuur in dit alles zit?quote:Op donderdag 15 januari 2026 08:33 schreef Tussle266 het volgende:
Ik ontdekte eigenlijk pas tijdens de stemweek dat deze Alex geen opgepoetst stukje Avicii wat ze nog ergens op een laptop hadden gevonden, was.
Ander nieuws: Fade Into You stond gisteren weer eens op de playlist. Zou wel fijn zijn als die in november eens niet geschrapt wordt door de stagiair.
Hardleers, hequote:Op donderdag 15 januari 2026 11:44 schreef Cassa95 het volgende:
[..]
Denk je echt nog steeds dat er enige structuur in dit alles zit?
Het viel me iig op dat ik die het laatste jaar regelmatig hoorde, terwijl het nummer al uit 1993 bleek te komen. Niet specifiek op radio 2, maar op de niche-zenders die hier op staan.quote:Op donderdag 15 januari 2026 08:33 schreef Tussle266 het volgende:
Ander nieuws: Fade Into You stond gisteren weer eens op de playlist. Zou wel fijn zijn als die in november eens niet geschrapt wordt door de stagiair.
Aan de archieven te zien, waren nummers als De Leven (Sef) en Red (Taylor Swift) ook nog niet eerder gedraaid op 2, maar wel toegevoegd aan de keuzelijst.quote:Op donderdag 15 januari 2026 14:05 schreef Tussle266 het volgende:
Neuh, maar gedraaid worden is wel een factor. Alleen wat die factor is gaan we nooit ontdekken.
Ongeveer 85% was gedraaid en 15% gewoon toegevoegd omdat. Maar ook in die 85% zat geen lijn. Dus stage is de definitieve methode.quote:Op donderdag 15 januari 2026 14:11 schreef Cassa95 het volgende:
[..]
Aan de archieven te zien, waren nummers als De Leven (Sef) en Red (Taylor Swift) ook nog niet eerder gedraaid op 2, maar wel toegevoegd aan de keuzelijst.
Het doet heel erg aan AI denken ja. Waarbij er tegenwoordig ook al echte artiesten samenwerkingen oprichten met een AI 'artiest'quote:Op donderdag 15 januari 2026 23:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
Het generieke en het vage zanglijntje doet mij denken dat dit lied door AI geschreven is, muzikaal gezien dan. En dan wel door “echte” artiesten ingezongen
Ze hadden het er net bij Bartje ook over. Wel raar dat die nieuwsgierigheidsfactor voldoende is om die lijst te halen. Dus eerst luisteren en dan haten, maar ondertussen wel de hitlijst induwen. Werkt dat echt zo?quote:Op vrijdag 16 januari 2026 12:03 schreef Cassa95 het volgende:
Deze week gaat een AI cover van PapaoutAI van StromAI de Single Top 100 inkomen. Het verdere begin van het einde.
Is gewoon een wereldwijde viral, via Tiktok. Staat overal op 1 in Shazam, dus men is wel gewoon benieuwd naar de versie en luistert het graag. Of het nu een algoritme-dingetje is of niet. En de controverse of het nieuws zal dan ook weer een extra duwtje geven.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 12:27 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Ze hadden het er net bij Bartje ook over. Wel raar dat die nieuwsgierigheidsfactor voldoende is om die lijst te halen. Dus eerst luisteren en dan haten, maar ondertussen wel de hitlijst induwen. Werkt dat echt zo?
Ik vond het vooral positief dat het een keer een nummer is met maar vijf woordjes Frans in totaal. Dus bijna helemaal Nederlands ipv dat gimmicky-halfhalfquote:Op vrijdag 16 januari 2026 13:12 schreef Tussle266 het volgende:
Ach ja, ik hoorde ook de nieuwe Claude. Als het diepfilosofische refrein 'heen en weer, op en neer, keer op keer', het creatief vernuft moet zijn dat ons van oneindige AI-dominantie moet gaan redden, dan zeg ik ja, nou ja...
De gemiddelde mens is een smakeloos mens!quote:Op vrijdag 16 januari 2026 12:42 schreef Cassa95 het volgende:
[..]
Is gewoon een wereldwijde viral, via Tiktok. Staat overal op 1 in Shazam, dus men is wel gewoon benieuwd naar de versie en luistert het graag. Of het nu een algoritme-dingetje is of niet. En de controverse of het nieuws zal dan ook weer een extra duwtje geven.
Op zich is de Disturbed-cover ook zowel controversieel (onder een aantal liefhebbers) als een versie waar de gemiddelde mens gewoon graag naar blijkt te luisteren
Dit is nog genanter dan met 6-0 verliezen van AZquote:Op vrijdag 16 januari 2026 17:00 schreef peaceman het volgende:
volgend jaar in de lijst?![]()
https://www.telegraaf.nl/(...)-ajax/124374917.html
Het is beide tamelijk gênant en onnodig.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 19:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dit is nog genanter dan met 6-0 verliezen van AZ
AI gegenereerde muziek gaat heel snel de hitlijsten overstromen. Binnen nu en 10 jaar zijn AI hits de standaard.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 12:03 schreef Cassa95 het volgende:
Deze week gaat een AI cover van PapaoutAI van StromAI de Single Top 100 inkomen. Het verdere begin van het einde.
Hij komt maar op 70 binnen, dus dat valt nog mee. Al kan het zijn dat de echte hype nu pas op gang komt.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 12:03 schreef Cassa95 het volgende:
Het is of dat, of er komt een soort scheiding tussen AI en niet-AI muziekquote:Op vrijdag 16 januari 2026 19:29 schreef alopio het volgende:
[..]
AI gegenereerde muziek gaat heel snel de hitlijsten overstromen. Binnen nu en 10 jaar zijn AI hits de standaard.
Triest dat ook radiostations en andere media daaraan meewerken
Er zijn ook zat voorbeelden in de muziekgeschiedenis waarvan de gimmick er na een tijdje wel af was (disco, happy hardcore, eurodance, om maar wat te noemen), dus of we tot het einde der tijden aan softwarecovers vastzitten, valt sowieso maar te bezien.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 16:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het is of dat, of er komt een soort scheiding tussen AI en niet-AI muziek
Het is natuurlijk wel veel goedkoper en gemakkelijker te produceren.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 16:17 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Er zijn ook zat voorbeelden in de muziekgeschiedenis waarvan de gimmick er na een tijdje wel af was (disco, happy hardcore, eurodance, om maar wat te noemen), dus of we tot het einde der tijden aan softwarecovers vastzitten, valt sowieso maar te bezien.
Dat is denk ik ook het voornaamste probleem. Dat is meer een probleem dan dat ideologische geneuzel. Maar juist dat gemak maakt die kans op overkillafkeer ook wel weer groter, lijkt me.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 16:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel veel goedkoper en gemakkelijker te produceren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |