Of met tegenliggers. Je moet er niet aan denken als die slee onder een andere auto schuif of die van jezelf. Je schrikt je de pleuris als zo’n auto met een slee er achter de hoek kom komt en je krijgt het niet aangeremt. Zeker met 5 meter touw.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 09:21 schreef Recce het volgende:
[..]
Ja, die schreeuwden het uit, maar ik vond het er toch een beetje tricky uitzien, zo tussen de andere auto's. Vooral in bochten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Net uit de luiers, rijdt een paar km per jaar.. en dan ditquote:Op dinsdag 6 januari 2026 09:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ben niet zo'n figuur
Zelfs als ik de weg op zou gaan, zou ik nog steeds meer tempo hebben dan sommige trutten op winterbanden. Ik kan gewoon het risico goed inschatten, daarom ben ik gisteren op de fiets ook niet op m'n bek gegaan ondanks het feit dat ik gewoon volle vaart door de bende ging.
Ja, precies. In een auto heb je trouwens ook geen goed idee wat het verschil is tussen 5 km/uur en 10 km/uur, terwijl dat voor iemand op een slee een gigantisch verschil is. Dat moet je niet op de openbare weg proberen.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 09:33 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Of met tegenliggers. Je moet er niet aan denken als die slee onder een andere auto schuif of die van jezelf. Je schrikt je de pleuris als zo’n auto met een slee er achter de hoek kom komt en je krijgt het niet aangeremt. Zeker met 5 meter touw.![]()
![]()
Kennelijk willen mensen van hun kinderen af.
Waarom doe je dit niet gewoon op een weiland of een leeg terrein… (zoals vroeger)
Ik ben zo'n trut op winterbanden. Maar ik kijk dan neer op van die arme gastjes met een enorm ego die te gierig zijn om nieuwe bandjes te nemen.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 09:34 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Net uit de luiers, rijdt een paar km per jaar.. en dan dit
Past ie je?quote:Op dinsdag 6 januari 2026 09:33 schreef bitterbal het volgende:
kijk bewijs van de eerste boeking. En gelijk al wat spannends. ze is haar jurkje vergeten![]()
[ afbeelding ]
he waar is je helmquote:Op dinsdag 6 januari 2026 09:33 schreef bitterbal het volgende:
kijk bewijs van de eerste boeking. En gelijk al wat spannends. ze is haar jurkje vergeten![]()
[ afbeelding ]
Ze gingen hier zeker wel 40/50 op een doorgaande weg en daarna de slinger-wijkjes in.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 09:35 schreef Recce het volgende:
[..]
Ja, precies. In een auto heb je trouwens ook geen goed idee wat het verschil is tussen 5 km/uur en 10 km/uur, terwijl dat voor iemand op een slee een gigantisch verschil is. Dat moet je niet op de openbare weg proberen.
Daarom met een trekker op een weiland.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 09:33 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Of met tegenliggers. Je moet er niet aan denken als die slee onder een andere auto schuif of die van jezelf. Je schrikt je de pleuris als zo’n auto met een slee er achter de hoek kom komt en je krijgt het niet aangeremt. Zeker met 5 meter touw.![]()
![]()
Kennelijk willen mensen van hun kinderen af.
Waarom doe je dit niet gewoon op een weiland of een leeg terrein… (zoals vroeger)
Beter iets te voorzichtig rijden hoor als het glad isquote:Op dinsdag 6 januari 2026 09:35 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik ben zo'n trut op winterbanden. Maar ik kijk dan neer op van die arme gastjes met een enorm ego die te gierig zijn om nieuwe bandjes te nemen.
Loopt ze nu in d'r blote bips daar rond?quote:Op dinsdag 6 januari 2026 09:33 schreef bitterbal het volgende:
[ afbeelding ]
Niks mis met winterbanden.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 09:35 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik ben zo'n trut op winterbanden. Maar ik kijk dan neer op van die arme gastjes met een enorm ego die te gierig zijn om nieuwe bandjes te nemen.
Deze keer geen helm:quote:Op dinsdag 6 januari 2026 09:33 schreef bitterbal het volgende:
[ afbeelding ]
Precies!quote:Op dinsdag 6 januari 2026 09:37 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Daarom met een trekker op een weiland.
quote:Op dinsdag 6 januari 2026 09:37 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Ze gingen hier zeker wel 40/50 op een doorgaande weg en daarna de slinger-wijkjes in.![]()
![]()
En die kinderen waren tussen de 6-8 jaar. Als die auto moet remmen voor iets, kan je niet verwachten van die kinderen dat ze dat kunnen aanremmen met hun laarsjes.
Hier deden ze het nog redelijk 'veilig' in een bijna afgesloten woonwijk (meer soort woonerf)quote:Op dinsdag 6 januari 2026 09:37 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Ze gingen hier zeker wel 40/50 op een doorgaande weg en daarna de slinger-wijkjes in.![]()
![]()
En die kinderen waren tussen de 6-8 jaar. Als die auto moet remmen voor iets, kan je niet verwachten van die kinderen dat ze dat kunnen aanremmen met hun laarsjes.
Nou inderdaad. Sowieso is meer afstand houden met sneeuw en gladheid slim om te doen.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 09:38 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Beter iets te voorzichtig rijden hoor als het glad isSlow but steady. Gergi kan zich er ook aan irriteren als mensen te langzaam rijden in de sneeuw, maar ja niet iedereen heeft 4x4 (wel winterbanden hier natuurlijk). En die mensen gaan echt niet sneller of beter rijden als je te dicht op ze gaat zitten.
ja dat denk ikquote:Op dinsdag 6 januari 2026 09:38 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Loopt ze nu in d'r blote bips daar rond?
En je bent ook afhankelijk van ander verkeer, ook als het niet glad is. Je kunt van jezelf wel vinden dat je fantastische controle over je auto hebt en adelaarsogen en uitstekend reactievermogen, maar als iemand anders een schuiver maakt zit je er toch lekker tegenaan.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 09:38 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Beter iets te voorzichtig rijden hoor als het glad isSlow but steady. Gergi kan zich er ook aan irriteren als mensen te langzaam rijden in de sneeuw, maar ja niet iedereen heeft 4x4 (wel winterbanden hier natuurlijk). En die mensen gaan echt niet sneller of beter rijden als je te dicht op ze gaat zitten.
Heb je al gehoord wat ze er van vond?quote:Op dinsdag 6 januari 2026 09:40 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja dat denk ik
ze is maar kort geweest want ze moest om 0500 weer de ferry terug hebben
Ik heb sowieso een hekel aan mensen die zichzelf overschattenquote:Op dinsdag 6 januari 2026 09:38 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Niks mis met winterbanden.![]()
Hoogmoed komt voor de val. En mensen die zichzelf overschatten met in de sneeuw rijden vind ik echt een gevaar op de weg. Net zoals onzekere bestuurders overigens.
Gisteren zag ik er hier eentje over de provinciale weg rijden die beter thuis had kunnen blijven, die kon ik lopend door een dik pak verse sneeuw nog bijhoudenquote:Op dinsdag 6 januari 2026 09:38 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Het is nu gewoon wachten tot het VOCHTIGE POESJE zichzelf in de sloot rijdt, tegen een vangrail aan of een lantaarnpaal want hij weet wel hoe hij met z'n zomerbandjes op volle snelheid door de sneeuw kan rijden.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 09:38 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Niks mis met winterbanden.![]()
Hoogmoed komt voor de val. En mensen die zichzelf overschatten met in de sneeuw rijden vind ik echt een gevaar op de weg. Net zoals onzekere bestuurders overigens.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |