Ja, die schreeuwden het uit, maar ik vond het er toch een beetje tricky uitzien, zo tussen de andere auto's. Vooral in bochten.quote:
Nah, ik zag gisteren ook een paar fietsers vallen toen ik aan het fietsen was. Toen had ik ook zo'n idee dat mij dat nooit zou overkomen op die plek. Maar goed, even afkloppen.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 09:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mag wel voor die meid die ik op haar plaat zag gaan![]()
Ik snap wel hoe mijn post klonk
daar heb je verzekeringen voor.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 09:21 schreef Recce het volgende:
[..]
Ja, die schreeuwden het uit, maar ik vond het er toch een beetje tricky uitzien, zo tussen de andere auto's. Vooral in bochten.
Dat soort dingen denk ik ook altijd vlak voor ik op m'n muil ga.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 09:22 schreef Recce het volgende:
[..]
Nah, ik zag gisteren ook een paar fietsers vallen toen ik aan het fietsen was. Toen had ik ook zo'n idee dat mij dat nooit zou overkomen op die plek. Maar goed, even afkloppen.
Hier ook gezien. Meerdere hebben melding gemaakt daarover. Was echt levensgevaarlijk.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 09:17 schreef Recce het volgende:
Bij mij in de buurt was iemand aan het rondrijden met twee kinderen op sleetjes aan touwen achter de auto.
Ik liep gisteren over een fietspad toen het nog volle bak sneeuwde waar 1 fietser het er op gewaagd had. Krijg je een soort stilleven van een fietsspoor dat dan af en toe twee sporen wordt en af en toe een voetje er naastquote:Op dinsdag 6 januari 2026 09:22 schreef Recce het volgende:
[..]
Nah, ik zag gisteren ook een paar fietsers vallen toen ik aan het fietsen was. Toen had ik ook zo'n idee dat mij dat nooit zou overkomen op die plek. Maar goed, even afkloppen.
In de afgelopen 10 jaar ben ik één keer op m'n plaat gegaan op de fiets (rij nog altijd met de schade rondquote:Op dinsdag 6 januari 2026 09:22 schreef Recce het volgende:
[..]
Dit nog even quoten voor het nageslacht.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 09:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ben niet zo'n figuur
Zelfs als ik de weg op zou gaan, zou ik nog steeds meer tempo hebben dan sommige trutten op winterbanden. Ik kan gewoon het risico goed inschatten, daarom ben ik gisteren op de fiets ook niet op m'n bek gegaan ondanks het feit dat ik gewoon volle vaart door de bende ging.
Ik ben volgens mij nooit zelf door gladheid gevallen. Op de middelbare school wel een paar keer in een groep. Vlak voor school had je van die wegen met klinkers die vrij schuin richting de goot afliepen. Bij ijzel was het daar echt heel nasty. Als je dan eenmaal gevallen was, gleed je naar de goot en kwam je daar niet meer uit.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 09:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
In de afgelopen 10 jaar ben ik één keer op m'n plaat gegaan op de fiets (rij nog altijd met de schade rond), en dat was de ochtend na die extreme ijzel. Ik reed op een weg die gewoon helemaal ijsvrij was, maar de buitenkant van een flauwe bocht was dat schijnbaar niet. En daar lag ik.
MAar als ik weet dat elke hoek glad kan zijn, gebeurt dat niet zo snel.
Of met tegenliggers. Je moet er niet aan denken als die slee onder een andere auto schuif of die van jezelf. Je schrikt je de pleuris als zo’n auto met een slee er achter de hoek kom komt en je krijgt het niet aangeremt. Zeker met 5 meter touw.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 09:21 schreef Recce het volgende:
[..]
Ja, die schreeuwden het uit, maar ik vond het er toch een beetje tricky uitzien, zo tussen de andere auto's. Vooral in bochten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Net uit de luiers, rijdt een paar km per jaar.. en dan ditquote:Op dinsdag 6 januari 2026 09:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ben niet zo'n figuur
Zelfs als ik de weg op zou gaan, zou ik nog steeds meer tempo hebben dan sommige trutten op winterbanden. Ik kan gewoon het risico goed inschatten, daarom ben ik gisteren op de fiets ook niet op m'n bek gegaan ondanks het feit dat ik gewoon volle vaart door de bende ging.
Ja, precies. In een auto heb je trouwens ook geen goed idee wat het verschil is tussen 5 km/uur en 10 km/uur, terwijl dat voor iemand op een slee een gigantisch verschil is. Dat moet je niet op de openbare weg proberen.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 09:33 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Of met tegenliggers. Je moet er niet aan denken als die slee onder een andere auto schuif of die van jezelf. Je schrikt je de pleuris als zo’n auto met een slee er achter de hoek kom komt en je krijgt het niet aangeremt. Zeker met 5 meter touw.![]()
![]()
Kennelijk willen mensen van hun kinderen af.
Waarom doe je dit niet gewoon op een weiland of een leeg terrein… (zoals vroeger)
Ik ben zo'n trut op winterbanden. Maar ik kijk dan neer op van die arme gastjes met een enorm ego die te gierig zijn om nieuwe bandjes te nemen.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 09:34 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Net uit de luiers, rijdt een paar km per jaar.. en dan dit
Past ie je?quote:Op dinsdag 6 januari 2026 09:33 schreef bitterbal het volgende:
kijk bewijs van de eerste boeking. En gelijk al wat spannends. ze is haar jurkje vergeten![]()
[ afbeelding ]
he waar is je helmquote:Op dinsdag 6 januari 2026 09:33 schreef bitterbal het volgende:
kijk bewijs van de eerste boeking. En gelijk al wat spannends. ze is haar jurkje vergeten![]()
[ afbeelding ]
Ze gingen hier zeker wel 40/50 op een doorgaande weg en daarna de slinger-wijkjes in.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 09:35 schreef Recce het volgende:
[..]
Ja, precies. In een auto heb je trouwens ook geen goed idee wat het verschil is tussen 5 km/uur en 10 km/uur, terwijl dat voor iemand op een slee een gigantisch verschil is. Dat moet je niet op de openbare weg proberen.
Daarom met een trekker op een weiland.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 09:33 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Of met tegenliggers. Je moet er niet aan denken als die slee onder een andere auto schuif of die van jezelf. Je schrikt je de pleuris als zo’n auto met een slee er achter de hoek kom komt en je krijgt het niet aangeremt. Zeker met 5 meter touw.![]()
![]()
Kennelijk willen mensen van hun kinderen af.
Waarom doe je dit niet gewoon op een weiland of een leeg terrein… (zoals vroeger)
Beter iets te voorzichtig rijden hoor als het glad isquote:Op dinsdag 6 januari 2026 09:35 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik ben zo'n trut op winterbanden. Maar ik kijk dan neer op van die arme gastjes met een enorm ego die te gierig zijn om nieuwe bandjes te nemen.
Loopt ze nu in d'r blote bips daar rond?quote:Op dinsdag 6 januari 2026 09:33 schreef bitterbal het volgende:
[ afbeelding ]
Niks mis met winterbanden.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 09:35 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik ben zo'n trut op winterbanden. Maar ik kijk dan neer op van die arme gastjes met een enorm ego die te gierig zijn om nieuwe bandjes te nemen.
Deze keer geen helm:quote:Op dinsdag 6 januari 2026 09:33 schreef bitterbal het volgende:
[ afbeelding ]
Precies!quote:Op dinsdag 6 januari 2026 09:37 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Daarom met een trekker op een weiland.
quote:Op dinsdag 6 januari 2026 09:37 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Ze gingen hier zeker wel 40/50 op een doorgaande weg en daarna de slinger-wijkjes in.![]()
![]()
En die kinderen waren tussen de 6-8 jaar. Als die auto moet remmen voor iets, kan je niet verwachten van die kinderen dat ze dat kunnen aanremmen met hun laarsjes.
Hier deden ze het nog redelijk 'veilig' in een bijna afgesloten woonwijk (meer soort woonerf)quote:Op dinsdag 6 januari 2026 09:37 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Ze gingen hier zeker wel 40/50 op een doorgaande weg en daarna de slinger-wijkjes in.![]()
![]()
En die kinderen waren tussen de 6-8 jaar. Als die auto moet remmen voor iets, kan je niet verwachten van die kinderen dat ze dat kunnen aanremmen met hun laarsjes.
Nou inderdaad. Sowieso is meer afstand houden met sneeuw en gladheid slim om te doen.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 09:38 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Beter iets te voorzichtig rijden hoor als het glad isSlow but steady. Gergi kan zich er ook aan irriteren als mensen te langzaam rijden in de sneeuw, maar ja niet iedereen heeft 4x4 (wel winterbanden hier natuurlijk). En die mensen gaan echt niet sneller of beter rijden als je te dicht op ze gaat zitten.
ja dat denk ikquote:Op dinsdag 6 januari 2026 09:38 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Loopt ze nu in d'r blote bips daar rond?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |