En wat zien we daar?quote:Op dinsdag 6 januari 2026 10:54 schreef -0- het volgende:
Het heeft vanmorgen gesneeuwd in deze regio in Frankrijk:
[ afbeelding ]
Er trekt nu een sneeuwgebied over dit gebied in Italie:
[ afbeelding ]
Qua punctualiteit behoort de NS tot de top van Europa.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 11:08 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Ik heb een 4 voor mijn proefwerk maar de andere kindjes in de klas hadden allemaal een nog veel slechter cijfer.
Ja, aan de infrastructuur in Duitsland hebben ze al heel lang helemaal niks meer gedaan.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 11:00 schreef Caland het volgende:
[..]
De mensen die echt denken dat het in Nederland allemaal zo kut is wens ik altijd een dagje treinen in Duitsland toe waar zo ongeveer elke trein vertraging heeft of uitvalt, ook onder normale weersomstandigheden.
Of verhuis naar Estland, waar je één keer per dag de bus kan pakken. Lekker rustig.
Niks mee te maken.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 11:14 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, alle fietspaden zijn ook zo goed gestrooid ...
In Nederland niet, maar iemand deed net alsof in Zweden de boel ook plat ligt zoals hier wanneer het sneeuwt en dat is toch gewoon onwaar.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 11:17 schreef -0- het volgende:
[..]
Er is hier vandaag ook heel weinig aan de hand?
En spijkerbanden lijken me niet zo'n goed idee buiten die ene dag.
Ah, vertel eens wat dat er mee te maken heeft.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 11:13 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
[..]
Vertel me dat je niets weet van de spoorconcessie en regionale vervoeders zonder dat je zegt dat je er niets vam af weet.![]()
Daarom blijven ze ook rijden. Duh.quote:Sowieso een Arriva vergelijken met het hoofdrailnet. Die regionale vervoerders tuffen korte lijntjes van A naar B hooguit 2x per uur.
Het blijft een lui gelegenheidsargument wat gebruikt wordt om onwil/onkunde te verbloemen.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 11:19 schreef Caland het volgende:
[..]
Qua punctualiteit behoort de NS tot de top van Europa.
Dat er qua prijs-kwaliteit wel wat op aan te merken valt, prima. Maar net doen alsof het waanzinnig slecht is vind ik altijd wel geinig.
Ik vermoed (en weet) dat de mensen in Limburg het ook niet helemaal eens zijn met de vermeende hoge betrouwbaarheid van Arriva.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 11:13 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
[..]
Vertel me dat je niets weet van de spoorconcessie en regionale vervoeders zonder dat je zegt dat je er niets vam af weet.![]()
Sowieso een Arriva vergelijken met het hoofdrailnet. Die regionale vervoerders tuffen korte lijntjes van A naar B hooguit 2x per uur.
In Nederland is het sporennetwerk ook gezien de complexiteit ervan uitstekend geregeld, zo blijkt uit nagenoeg alle cijfers.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 11:25 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Het blijft een lui gelegenheidsargument wat gebruikt wordt om onwil/onkunde te verbloemen.
Iets wat we in elke andere situatie ridicuul zouden vinden.
- De brandweer in Oekraïne rukt 4000 keer per dag uit dus die ene nacht tijdens oud en nieuw hier valt best mee.
- In Sudan liggen de lijken opgestapeld op straat dus die femicide in Nederland valt best mee.
Het doet er niet toe hoe het in andere landen gaat, het gaat erom hoe we het in Nederland willen regelen.
quote:Op dinsdag 6 januari 2026 10:38 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nederland heeft 7000 kilometer spoor, Estland 900, en dan rijd nog een groot deel op Diesel, maar ga dat vooral vergelijken, man man man.
Het zijn gewoon 6 lijntjes, niet eens echt met elkaar verbonden
Gast :´)quote:Op dinsdag 6 januari 2026 10:35 schreef raptorix het volgende:
Mensen die ons treinenstelsel gaan vergelijken met andere Landen![]()
![]()
![]()
Ons stelsel is eigenlijk meer een Metrostelsel dat op spoor rijd wat ook nog eens enorm complex en fijnmazig is.
Zucht.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 11:00 schreef Caland het volgende:
[..]
De mensen die echt denken dat het in Nederland allemaal zo kut is wens ik altijd een dagje treinen in Duitsland toe waar zo ongeveer elke trein vertraging heeft of uitvalt, ook onder normale weersomstandigheden.
Of verhuis naar Estland, waar je één keer per dag de bus kan pakken. Lekker rustig.
Altijd.quote:
Ze hebben volgens mij nog nooit onderhoud gedaan aan de treinen, dus de kans dat ze wegens een defect niet rijden is steeds groter geworden. Ik heb zelfs een keer in een trein gezeten die tijdens het koppelen ineens uitviel, omdat bleek dat hij maar 1 kant op kon rijden.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 11:27 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik vermoed (en weet) dat de mensen in Limburg het ook niet helemaal eens zijn met de vermeende hoge betrouwbaarheid van Arriva.
Doet toch ook niemand?quote:Op dinsdag 6 januari 2026 11:19 schreef Caland het volgende:
[..]
Qua punctualiteit behoort de NS tot de top van Europa.
Dat er qua prijs-kwaliteit wel wat op aan te merken valt, prima. Maar net doen alsof het waanzinnig slecht is vind ik altijd wel geinig.
Nope, de treinen in Duitsland vallen aanzienlijk vaker uit dan in Nederland, nog even los van het gegeven dat nagenoeg elke trein daar een forse vertraging oploopt.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 11:30 schreef bianconeri het volgende:
En NEE dat heeft niets met andere landen te maken. Zelfs in Duitsland rijden ze met 1 blaadje op het spoor nog. Ongeacht hoe slecht ze daar zijn.
Het is in Duitsland wat moeilijker om 1 specifieke reden aan te wijzen.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 11:31 schreef Caland het volgende:
[..]
Nope, de treinen in Duitsland vallen aanzienlijk vaker uit dan in Nederland, nog even los van het gegeven dat nagenoeg elke trein daar een forse vertraging oploopt.
In een standaard situatie gaat het met de NS heel goed in Nederland.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 11:25 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Het blijft een lui gelegenheidsargument wat gebruikt wordt om onwil/onkunde te verbloemen.
Iets wat we in elke andere situatie ridicuul zouden vinden.
- De brandweer in Oekraïne rukt 4000 keer per dag uit dus die ene nacht tijdens oud en nieuw hier valt best mee.
- In Sudan liggen de lijken opgestapeld op straat dus die femicide in Nederland valt best mee.
Het doet er niet toe hoe het in andere landen gaat, het gaat erom hoe we het in Nederland willen regelen.
Maar dat is de algemene standaard van Duitsland.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 11:31 schreef Caland het volgende:
[..]
Nope, de treinen in Duitsland vallen aanzienlijk vaker uit dan in Nederland, nog even los van het gegeven dat nagenoeg elke trein daar een forse vertraging oploopt.
https://duitslandvandaag.(...)or-grotendeels-stil/quote:Op dinsdag 6 januari 2026 11:33 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Maar dat is de algemene standaard van Duitsland.
Dat is niet vanwege een blaadje op het spoor.
Ps: Leuk dat je negeert wat ik weerleg.
Woon jij in Estland of woon ik er?quote:Op dinsdag 6 januari 2026 11:33 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De hele winter, overal een dik pak sneeuw? Weet je dat zeker?
Uiteraard! Angst en ellende doen het altijd goed!quote:Op dinsdag 6 januari 2026 11:41 schreef Toine51 het volgende:
Moeten we nu ons weer druk maken dat het te koud wordt ipv te warm?
Ja, wat is het nu?
Ik vraag me af bij wie hier de paniek zit, bij verzender of ontvanger.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 11:41 schreef Toine51 het volgende:
Man man, wat een kleinzierig land zijn we ook...
Net in het nieuws de paniek dat, als de vrachtwagens stil staan door de sneeuw, het bedrijfsleven dat veel geld kost en dat producten kunnen bederven....
Van die paar cm sneeuw...!!!
Nou, dan moet Oostenrijk toch wel failliet zijn langzamerhand..
Ja, wat is het nu?
hier spreek ik al jaren over, klimaatwetenschappers zien europa juist kouder worden in de toekomst als de golfstroom afzwakt/stilvalt.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 11:41 schreef Toine51 het volgende:
Man man, wat een kleinzierig land zijn we ook...
Net in het nieuws de paniek dat, als de vrachtwagens stil staan door de sneeuw, het bedrijfsleven dat veel geld kost en dat producten kunnen bederven....
Van die paar cm sneeuw...!!!
Nou, dan moet Oostenrijk toch wel failliet zijn langzamerhand..
Ja, wat is het nu?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |