Yup, Sneeuwvrij kwam nog wel eens voor vroeger.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 13:04 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit was altijd al zo hoor. Alleen met social media is het wat meer naar de oppervlakte gekomen.
Je hebt gelijk. Heb echt een tyfushekel aan die mensen. Stelletje luie flikkers.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 13:05 schreef AgLarrr het volgende:
Fok al die amateurs die de sneeuw gewoon op hun autodak laten liggen en dan de weg opgaan.
Dit ja.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 13:07 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Yup, Sneeuwvrij kwam nog wel eens voor vroeger.
Hoorde dat mijn neefje en nichtje ook eerste uur vrij hadden zodat ze meer tijd hebben om naar school te komen.
Geld uitgeven aan iets nuttigs gaat niet meer in Nederland want de voedselbankenquote:Op dinsdag 6 januari 2026 11:25 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Het blijft een lui gelegenheidsargument wat gebruikt wordt om onwil/onkunde te verbloemen.
Iets wat we in elke andere situatie ridicuul zouden vinden.
- De brandweer in Oekraïne rukt 4000 keer per dag uit dus die ene nacht tijdens oud en nieuw hier valt best mee.
- In Sudan liggen de lijken opgestapeld op straat dus die femicide in Nederland valt best mee.
Het doet er niet toe hoe het in andere landen gaat, het gaat erom hoe we het in Nederland willen regelen.
Nee, de stelling was dat er de hele winter een dik pak sneeuw zou liggen. Dat is wezenlijk anders dan in de winter veel sneeuw.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 13:01 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Uhm... Nee.....
Jij verzet doelpalen en maakt het veel exacter dan wie dan ook zegt.
We hebben het er over dat Estland in de winter veel sneeuw krijgt.
Nou simpel, ja.
Maar goed jij weet dat vast beter.
Heeft niet iedereen een ontdooi functie via de app ofzo?quote:Op dinsdag 6 januari 2026 13:05 schreef AgLarrr het volgende:
Fok al die amateurs die de sneeuw gewoon op hun autodak laten liggen en dan de weg opgaan.
Vroegâh hadden we elke winter sneeuw en ijs, niet 1 x ijsvrij gekregen. Wat een slappe troep tegenwoordig.quote:
quote:Op dinsdag 6 januari 2026 13:28 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, de stelling was dat er de hele winter een dik pak sneeuw zou liggen. Dat is wezenlijk anders dan in de winter veel sneeuw.
Verder heeft het niets te maken met beter weten. We weten het beiden, alleen draai jij er nu omheen omdat je er kennelijk een wedstrijdje van wil maken. Nou, how’s that working for ya?
Vroeger noemden we dat ijsvrij.quote:
quote:Op dinsdag 6 januari 2026 13:33 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Vroegâh hadden we elke winter sneeuw en ijs, niet 1 x ijsvrij gekregen. Wat een slappe troep tegenwoordig.
quote:
In m'n herinnering had dit ook met herrie te maken, last voor omwonenden.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 14:56 schreef Sabata het volgende:
- een tweede moeilijk punt was de wegenbouw. Men experimenteerde met zoab (zeer open asfalt beton) om de regenval die in de herfst en lente optrad de baas te kunnen. Door het water sneller af te voeren zou je beter zicht hebben. Grote nadeel is dat als het vriest en er valt sneeuw op die weg, de porieën verstoppen en dichtvriezen zodat je een prachtige baan krijgt om de Andros Trophy IJsraces op te kunnen rijden. Vrachtwagens vinden het echter niet zo leuk, die blokkeren de boel. En tegenstelling tot Highway Thru Hell staat er geen leger slepers klaar om die rommel weg te halen.
Een keer op de motor zo'n ijsplaat bijna op m'n muil gekregen toen het van een tegemoetkomende vrachtwagen afgleed in een bocht op een N-weg. Het vloog zo over m'n hoofd heen.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 12:19 schreef rutger05 het volgende:
Zelf op de weg gisteren een dikke ijsplaat zien loskomen van een vrachtwagen en op de weg zien belanden. Blij dat ik deze niet op mijn auto kreeg, dan had het minder goed kunnen aflopen.
Doe nou eens even realistisch, sommige kinders wonen 10-15 km van de school vandaan. veel fietspaden buiten de bebouwde kom zijn gewoon een ijsbaan.quote:
Doet me denken aan die gast die geinterviewed werd of hij een noodpakket had voor 72 uur.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 14:55 schreef Hathor het volgende:
Maar goed, ik ben er effe doorheen gebuffeld en heb weer 12 liter chardonnay in de kast staan, laat het maar sneeuwen.
Het is anno 2025 alleen nog maar angst zaaien wat de klok slaat. Als het een weekje sneeuwd krijg je dit, dan moet je binnen blijven anders ga je dood door een ongeluk. Is het een weekje droog dan zijn we bang voor droogte want dan gaan we ook dood van de dorst ofzo. Bij wind is het STORM CODE ROOD WE GAAN ALLEMAAL DOOD. Is het heet dan is het global warming we gaan allemaal dood door een weekje 35 graden. En dat gaat dan enkel over het weertje. Heb er ook wel tabak van.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 15:26 schreef TweedeKlum het volgende:
Ow ja, kunnen we ophouden met spreken van extreme weersomstandigheden? Een beetje kou en sneeuw is vrij normaal voor de winter.
Dat mag wel wat minder ja, het is gewoon winterweer.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 15:43 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Het is anno 2025 alleen nog maar angst zaaien wat de klok slaat. Heb er ook wel tabak van.
Niet alleen de kinders, maar ook de docenten. Als die met de trein en bus, die niet rijdt, moeten komen dan houdt het ook snel op.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 15:35 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Doe nou eens even realistisch, sommige kinders wonen 10-15 km van de school vandaan. veel fietspaden buiten de bebouwde kom zijn gewoon een ijsbaan.
Dat ook nog ja. Aan de ene kant roepen dat mensen dan maar thuis moeten werken maar de kids en de leraren mogen wel de witte hel in.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 15:46 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Niet alleen de kinders, maar ook de docenten. Als die met de trein en bus, die niet rijdt, moeten komen dan houdt het ook snel op.
Als die mensen die roepen over vroeger dit vroeger dat...quote:Op dinsdag 6 januari 2026 15:47 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Dat ook nog ja. Aan de ene kant roepen dat mensen dan maar thuis moeten werken maar de kids en de leraren mogen wel de witte hel in.
Van je mede-automobilisten moet je het hebben.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 15:29 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Een keer op de motor zo'n ijsplaat bijna op m'n muil gekregen toen het van een tegemoetkomende vrachtwagen afgleed in een bocht op een N-weg. Het vloog zo over m'n hoofd heen.
Ben niet snel boos maar toen ben ik omgedraaid en heb ik hem ingehaald en de huid vol gescholden. Woest was ik. Zat 'ie daar een beetje glazig te kijken. De dwaas. Het vergde het uiterste van mijn zelfbeheersing om geen klappen uit te delen.
Ik word er weer boos van als ik eraan terugdenk. Voor 't zelfde geld ben je gewoon morsdood.
Yup, ik kan weer een week vooruit.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 15:36 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Doet me denken aan die gast die geinterviewed werd of hij een noodpakket had voor 72 uur.
"Ja, hep nog 8 kratten bier thuis staan dus dat komt wel goed!"
En goed dat je de tocht overleefd hebt!![]()
Stel dat het weer winter wordt zoals in 63....quote:Op dinsdag 6 januari 2026 15:26 schreef TweedeKlum het volgende:
Ow ja, kunnen we ophouden met spreken van extreme weersomstandigheden? Een beetje kou en sneeuw is vrij normaal voor de winter.
Pffrrr...quote:
Wij wel, elk jaar wel een dag of 2-3. Maar dat was in 1972-1978 in mijn lagere schooltijd, en in die tijd viel er bijna elk jaar wel een flink pak sneeuw.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 15:58 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Pffrrr...!!!!
Wij hebben nooit vrij gehad vroeger hoor..
Ik zie mij nog met de slee achter mij naar school gaan...
Wat een mietjes vroeger zegquote:Op dinsdag 6 januari 2026 16:02 schreef Hathor het volgende:
[..]
Wij wel, elk jaar wel een dag of 2-3. Maar dat was in 1972-1978 in mijn lagere schooltijd, en in die tijd viel er bijna elk jaar wel een flink pak sneeuw.
We zijn gewoon een beetje mietjes geworden.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 15:58 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Pffrrr...!!!!
Wij hebben nooit vrij gehad vroeger hoor..
Ik zie mij nog met de slee achter mij naar school gaan...
Ik heb ook een motor en dit lijkt mij absolute horror om mee te maken. Heel goed invoelbaar dat je erg boos was.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 15:29 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Een keer op de motor zo'n ijsplaat bijna op m'n muil gekregen toen het van een tegemoetkomende vrachtwagen afgleed in een bocht op een N-weg. Het vloog zo over m'n hoofd heen.
Ben niet snel boos maar toen ben ik omgedraaid en heb ik hem ingehaald en de huid vol gescholden. Woest was ik. Zat 'ie daar een beetje glazig te kijken. De dwaas. Het vergde het uiterste van mijn zelfbeheersing om geen klappen uit te delen.
Ik word er weer boos van als ik eraan terugdenk. Voor 't zelfde geld ben je gewoon morsdood.
Net-op-tijd economie. Voorraden kosten geld. Je wilt een beetje van veel verschillende spullen in het schap, niet een hoop van dezelfde. De fabriek staat stil als de onderdelen niet op tijd aankomen, enzovoorts.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 15:55 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Stel dat het weer winter wordt zoals in 63....
Of in de 70 en 80 én 90er jaren...
Tering zeg, wat een paniekzaaiers.
Het is gewoon te triest voor woorden dat dit het nieuws haalt...
En paniek om mss wel lege schappen in de supermarkt....
Huh!??
Omdat de trucks een uur in de file staan?
Zeker aan het einde van de periode hielp zout strooien niet en moest je op de schaatsen naar school.quote:
Dat heb je toch 365 dagen per jaar als je in Limburg woont?quote:Op dinsdag 6 januari 2026 16:10 schreef Lt.Bookman het volgende:
Het hele land plat, liveblogs en al. Ondertussen ligt er in Limburg amper wat. Krijg er een beetje fomo van![]()
Hier is niks ExTReeMS! aan inderdaad.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 15:26 schreef TweedeKlum het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |