En perfect schaatsweer, hele meer lag dicht hierquote:Op maandag 5 januari 2026 21:07 schreef Haags het volgende:
[..]
Volgens mij was de laatste keer tijdens corona, paar jaar geleden. Toen waren de scholen in ieder geval gesloten (ik weet even niet of we toen in lockdown zaten). Maar er lag toen zelfs hier aan de kust echt veel sneeuw.
Tja blijkbaar moet toch ook de overheid zeggen wat alle schapen moeten doen. Vorig jaar met de navo top kon het ook. Geen hond op de weg die 2 dagen.quote:Op maandag 5 januari 2026 22:08 schreef TigerXtrm het volgende:
Het is ook onzin om alles om te gooien voor een fenomeen wat tegenwoordig eens in de 5 jaar voor komt, en zelfs dan is het maar een weekje.
Tijdens Covid hebben we maanden thuis gewerkt he, en nu lukt het niet eens een weekje? Kansloos gelul
Ja hoor. Het verschil is dat daar iedereen verplicht met banden rijdt die geschikt zijn voor deze omstandigheden en het daardoor veel minder problemen geeft. Natuurlijk ontstaan er ook daar files (daar is geen sneeuw voor nodig), maar het is totaal anders.quote:Op maandag 5 januari 2026 19:35 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ooit in een grote stad in de Alpen of Scandinavië geweest wanneer er een pak sneeeuw valt? Dan loopt de boel ook in het honderd, maar het grootste verschil: mensen passen zich aan aan de omstandigheden en accepteren dat ze langer onderweg zijn of thuis moeten blijven, dat hun pakketje niet vandaag komt, ... .
Ik maak ieder jaar meermaals ‘spannende stukken’ mee. Zo spannend als velen in Nederland het maken is het niet, mits je niet met totaal ongeschikte banden de weg op gaat.quote:Op maandag 5 januari 2026 19:48 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dan heb je duidelijk geen spannende stukken meegemaakt vandaag.
Iedereen reed verstandig, goeie afstand en aangepaste snelheid.
Alsof de datasystemen bevroren zijn ofzo. Wie houden ze voor de gek?quote:Op dinsdag 6 januari 2026 08:04 schreef Lospedrosa het volgende:
Haha ik geloof helemaal niks van IT storing bij NS.
Is gewoon personeel wat thuisblijft door de sneeuw.
lekker in mijn mini over een lege parkeerplaats driften... zucht. een collega deed dat de volgende dag onvrijwillig en ramde een heg uit de grondquote:Op maandag 5 januari 2026 20:21 schreef AchJa het volgende:
[..]
December 2009, 40+ centimeter hier toen:
[ afbeelding ]
Dit ja.quote:Op maandag 5 januari 2026 19:35 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ooit in een grote stad in de Alpen of Scandinavië geweest wanneer er een pak sneeeuw valt? Dan loopt de boel ook in het honderd, maar het grootste verschil: mensen passen zich aan aan de omstandigheden en accepteren dat ze langer onderweg zijn of thuis moeten blijven, dat hun pakketje niet vandaag komt, ... .
Die woordvoerder was op het nieuws en stond ook te stotteren.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 08:08 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Alsof de datasystemen bevroren zijn ofzo. Wie houden ze voor de gek?
Al een uur bezig ouwe dibbes.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 08:20 schreef HSG het volgende:
Jullie gaan vandaag toch wel naar kantoor he?
Ik wilde om 07:23 de trein pakken. Alle treinen vielen uit. Toen maar weer huiswaarts gekeerd. Even koffie en om 09.00 klap ik de laptop open.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 08:20 schreef HSG het volgende:
Dan pak je toch de fiets of ga je lopen.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 08:28 schreef Peppert het volgende:
[..]
Ik wilde om 07:23 de trein pakken. Alle treinen vielen uit. Toen maar weer huiswaarts gekeerd.
Het is 65 minuten treinen.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 08:29 schreef HSG het volgende:
[..]
Dan pak je toch de fiets of ga je lopen.
Dan doe je er iets langer over met de fiets maar je kan best naar kantoor gaan.quote:
ik heb met kerst en nieuw doorgewerkt en heb nu vakantie.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 08:20 schreef HSG het volgende:
Hoezo, is er iets aan de hand dan?quote:Op dinsdag 6 januari 2026 08:20 schreef HSG het volgende:
Beetje overdreven. Er is in 10-15 jaar niet zoveel sneeuw gevallen hier. En alsnog zijn de supermarkten en winkels gewoon open, mensen gaan naar hun werk, etc. Alleen flinke files, mensen werken wat meer thuis en de treinen hebben moeite, maar om te zeggen ‘alles ligt plat’ is wel lekker populistisch.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 09:16 schreef bianconeri het volgende:
Tja....
Wat moet je accepteren en waneer houdt dat eens op?
Het is hier waar ik woon deze dagen tot -28 graden en er ligt een pak sneeuw.
Totaal geen problemen. Zo nodig passen mensen zich even aan, maar alles vloeit wel goed door op de weg.
En treinen rijden altijd.
Kan je dat volledig vergelijken?
Nee, hoewel winters hier ook minder streng worden is het nog altijd gewoon om sneeuw en kou te krijgen. Langdurig. En winterbanden zijn wettelijk verplicht.
Toch vind ik NL wel echt te erg. 1 blaadje en 1 sneeuwvlokje en alles ligt plat.
Ook al is de winter niet zo standaard meer, toch zou dit niet moeten kunnen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |