quote:Op zondag 4 januari 2026 11:13 schreef Doedezemaar het volgende:
Het lijkt me heel lastig om dit allemaal in je eentje uit te vogelen als organisatie, fijn dat je ondersteuning gaat krijgen, een klankbord hebben is heel prettig.
Klopt helemaal!quote:Op zondag 4 januari 2026 11:22 schreef superkimmi het volgende:
Misschien reageer ik ook nog wel op andere punten, maar wij zaten net te praten over punt 1 en dachten het volgende:
Wij zien een trend dat er steeds meer mensen zich melden als donateur. Wellicht is daar ook nog aandacht aan te besteden. Meer inzetten op zelf shoppen? Natuurlijk kan je niet bij iedereen in de tijd/locatie/fysieke beperkingen etc kijken, maar het is natuurlijk ook wel makkelijk om ergens 100 euro in te steken en er dan vanaf te zijn.
Je kunt de vraag stellen of mensen echt niet zelf kunnen shoppen, of iemand in hun eigen omgeving kunnen vragen te helpen. Creativiteit is bijv vaak een genoemd argument, maar de vragenlijst is best uitgebreid en als je letterlijk koopt wat daar op staat, of hele standaard dingen als een kleedje en chocola, zijn ontvangers ook gelukkig.
Ja, ik kan hier wel achterstaan.quote:Op zondag 4 januari 2026 11:22 schreef superkimmi het volgende:
Misschien reageer ik ook nog wel op andere punten, maar wij zaten net te praten over punt 1 en dachten het volgende:
Wij zien een trend dat er steeds meer mensen zich melden als donateur. Wellicht is daar ook nog aandacht aan te besteden. Meer inzetten op zelf shoppen? Natuurlijk kan je niet bij iedereen in de tijd/locatie/fysieke beperkingen etc kijken, maar het is natuurlijk ook wel makkelijk om ergens 100 euro in te steken en er dan vanaf te zijn.
Je kunt de vraag stellen of mensen echt niet zelf kunnen shoppen, of iemand in hun eigen omgeving kunnen vragen te helpen. Creativiteit is bijv vaak een genoemd argument, maar de vragenlijst is best uitgebreid en als je letterlijk koopt wat daar op staat, of hele standaard dingen als een kleedje en chocola, zijn ontvangers ook gelukkig.
Misschien niet vergeten dat iedereen vrijwillig meedoet, ongeacht welke rol?quote:Op zondag 4 januari 2026 11:22 schreef superkimmi het volgende:
Meer inzetten op zelf shoppen? Natuurlijk kan je niet bij iedereen in de tijd/locatie/fysieke beperkingen etc kijken, maar het is natuurlijk ook wel makkelijk om ergens 100 euro in te steken en er dan vanaf te zijn.
Je kunt de vraag stellen of mensen echt niet zelf kunnen shoppen, of iemand in hun eigen omgeving kunnen vragen te helpen.
quote:Op zondag 4 januari 2026 13:24 schreef Gooischevrouw het volgende:
Punt 1:
* Bij aanmelding shopper: richtlijn: max. x pakketten per persoon. Meer kan alleen in overleg
* Bij tekort aan shoppers de aanmeldingen stop zetten?
* Een mogelijke aanvulling is het werken met back-up shoppers: users die zich beschikbaar stellen om bij te springen als dat echt nodig is.
* actiever werven voor shoppers. (Het was mij ook niet bekend dat er structureel shoppers tekort kwamen of ik heb er over heen gelezen).
Punt twee:
Heb je gewoon goed gehandeld
Wellicht bredere communicatie bij aanmelding:
* Zichtbare betrokkenheid bij FOK! (postend, ter beoordeling organisatie)
* Wellicht nog in het formulier zetten: Minimaal X-tijd lid
Punt 3:
Verwachting vooraf goed duidelijk maken in het formulier en topic:
* Deelname = verslagje + foto(’s). Dit is geen optie maar onderdeel van de actie.
Mochten mensen zich hier niet aan houden dan kan je eventueel besluiten om ze uit te sluiten voor de volgende actie.
Punt 4
Zou ik gewoon meenemen in de aankondiging van de actie zodat dit gelijk duidelijk is:
* Donateurs zijn FOKkers of aantoonbaar verbonden aan de community.
Punt 5:
Hier ben ik schuldig aan! Sorry… ik denk helemaal niet in username maar meer in mijn echte persoonsgegevens maar dat is eigenlijk helemaal niet logisch gedacht vanuit mijn kant want natuurlijk blijven die privé.
Wellicht iets uitgebreider vertellen wat het inhoudt:
* anoniem: je gebruikersnaam wordt niet bekend gemaakt tijdens de koppeling met je gever. Communicatie verloopt strikt via de organisatie.
* Niet anoniem: je gebruikersnaam wordt gedeeld met je gever en je plaatst zelf een post over de ontvangst van je pakket. Je persoonsgegevens blijven uiteraard privé en worden alleen gedeeld met de gever.
En wellicht erbij vermelden: Volledig anoniem kan, maar wanneer het niet strikt noodzakelijk is, helpt het de organisatie enorm als je kiest voor een niet-anonieme optie ivm het vele werk.
Verder (en misschien dat dit wel ergens staat hoor,
Maar dat ik er compleet overheen heb gelezen) zou ik graag al bij de aankondiging ergens lezen dat je ook een kleiner bedrag kan sponsoren (en dan met meerdere mensen een pakket kan sponsoren). Wellicht kan dit ook meegenomen worden met het aanmeldformulier dat je als laatste vraag stelt:
Wil je, naast je deelname, ook een bedrag bijdragen aan een kerstpakket?
* Nee,
* Ja, met een bedrag van ¤ …
(Al snap ik dat je hier voorzichtig moet zijn dat mensen niet ¤2,50 gaan geven of iets, dan heb je er alleen meer werk van) het was zomaar een idee.. misschien zijn er andere mensen die hier nog ideeën over hebben. Het gaat meer om de trigger die een ontvanger krijgt dat ze evt ook kunnen doneren/shoppen.
Eventueel met een geruststellende toevoeging:
Dit is volledig vrijwillig en staat los van je aanmelding als ontvanger.
En misschien kan je ook wel inzetten:
Wil je, naast je deelname, ook bijdragen als shopper?
* ja
* Nee
Ik weet niet of dit mensen afschrikt hoor, zomaar een idee omdat ik ontvanger meer bezig ben met die kant en niet alles leest van de donateur/shopper kant. En zo wordt je toch even getriggert.
Anyway complimenten weer voor al het harde werk! En mocht je volgend jaar hulp nodig hebben dan weet je me te vinden.
Klopt, hier werd door gevers om gevraagd zodat ze langer de tijd hadden.quote:Op zondag 4 januari 2026 13:51 schreef PoesInDoos het volgende:
Misschien het koppelen wat uitstellen? Wordt nu vrij vlot gedaan na de eerste aanmeldingen.
Als er eerst genoeg aanmeldingen zijn kun je ook gerichter koppelen (eerst FOK!kers, daarna familie/vrienden van en daarna de overige ontvangers)
Ja want ik denk dat het als “gewone posts” snel overschaduwd wordt door andere berichten/posts. Ik heb de oproep vast wel een keer voorbij zien komen maar de hoge noodzaak is echt langs mij heen gegaan (sorry).quote:Op zondag 4 januari 2026 14:16 schreef laziness het volgende:
Naar mijn idee heb ik toch wel flink lopen leuren om shoppers voordat de veel shoppers er toch nog maar eentje op zich namen maar het is duidelijk niet zo gezien dus daar ga ik over nadenken
Misschien een categorie gezochte shoppers toevoegen aan de OP, in de spoiler waar we de aantallen vermelden?
Hier denk ik trouwens dat extra benadrukken hoe fijn het is voor de shopper om gericht te kunnen shoppen nog zou helpen, ook bij de laatste(?) vraag over of er nog extra info te geven is.quote:Op zondag 4 januari 2026 13:37 schreef laziness het volgende:
duidelijker zijn in de communicatie in de OP en het formulier
HA! Ik zei het als eerstequote:
Nouja, dan kan het alleen maar beter worden dit jaar want dan heb je alles wel gehadquote:Op zondag 4 januari 2026 18:18 schreef laziness het volgende:
Het ging in 2024 echt heel voorspoedig en geen van deze situaties deed zich toen voor dus het kan achter de schermen ook makkelijk gaan. Voordat het nu op monnikenwerk begint te lijken en niemand het ooit nog ziet zitten
Ik weet dat mensen (stond letterlijk in mails) inderdaad op de cijfers uit de OP vaarden maar die zijn eigenlijk na 5 minuten al achterhaald. Maar zodra ik een edit doe werkt bijvoorbeeld het blauwe blok onderin niet meer en sowieso loopt een topic veel langer dan edit mogelijkheid.quote:Op zondag 4 januari 2026 18:37 schreef summer2bird het volgende:
Wellicht is het een idee om de organisatoren van het kerstpakkettentopic mod krachten te geven?
Wel op goed vertrouwen natuurlijk, maar dan kan je ook makkelijker de OP aanpassen dat er gezocht moeten worden naar shoppers, of bijvoorbeeld een overzicht op de OP bijhouden over hoeveel donateurs, shoppers, aanmeldingen, en gekoppelde er zijn.
Ook een idee dat ik me bedacht afgelopen actie. Er waren nog wat users die hun formulier eigenlijk nog wat wilden aanpassen achteraf kan ik me herinneren.
Wellicht is er een optie om het Google Form open te houden voor aanpassingen voor de user, maar dat weet ik niet of dat überhaupt kan.
quote:Op zondag 4 januari 2026 18:37 schreef summer2bird het volgende:
Wellicht is het een idee om de organisatoren van het kerstpakkettentopic mod krachten te geven?
Wel op goed vertrouwen natuurlijk, maar dan kan je ook makkelijker de OP aanpassen dat er gezocht moeten worden naar shoppers, of bijvoorbeeld een overzicht op de OP bijhouden over hoeveel donateurs, shoppers, aanmeldingen, en gekoppelde er zijn.
Als het goed is, hebben @Nizno en ik hier een truukje voor. Als je de OP wil wijzigen en dit lukt niet meer, stuur dan een DM of mention ons in het topic. Dan kunnen wij iets uitvinken waardoor je de OP toch weer kan wijzigen.quote:Op zondag 4 januari 2026 19:32 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik weet dat mensen (stond letterlijk in mails) inderdaad op de cijfers uit de OP vaarden maar die zijn eigenlijk na 5 minuten al achterhaald. Maar zodra ik een edit doe werkt bijvoorbeeld het blauwe blok onderin niet meer en sowieso loopt een topic veel langer dan edit mogelijkheid.
Die indruk kreeg ik wel.quote:Op zondag 4 januari 2026 14:08 schreef Schanu het volgende:
Nu werd het wellicht al opgelost voor deze mensen de kans kregen zich te melden - of überhaupt doorhadden dat er shoppers tekort kwamen?
Des te meer keuze des te ingewikkelder:quote:Op maandag 5 januari 2026 11:22 schreef laziness het volgende:
Ik ben enorm voor meer uitleg maar maak me wel zorgen dat het voor nieuwe personen zoveel informatie in de OP of het formulier is dat ze afhaken.
De vraag is nu anoniem ja of nee maar dat kan wel aangepast worden naar andere opties die iets duidelijker maken wat met wie gedeeld wordt.
En de één wil graag zijn username anoniem houden en de ander juist zijn echte naam, daar lijkt ook wat verwarring te zitten dus de vraag moet helderder geformuleerd op één of andere manier.
Ik zat door dit topic te denken dat ik komende editie best wel weer een keer kan shoppen (vind ik wel leuk om te doen) maar ik zag deze editie ook echt pakketten voorbij komen waarbij ik dan zelf ook zou gaan twijfelen of ik het wel goed genoeg zou doen.quote:Op maandag 5 januari 2026 11:40 schreef Irri-tante het volgende:
[..]
Des te meer keuze des te ingewikkelder:
Mag username gedeeld worden met de donateur/shopper ja/ Nee met disclaimer erbij dat privegegevens nooit gedeeld zullen worden.
Ik moet zeggen dat de grootte van sommige pakketten mij wel afschrikt om als shopper aan de slag te gaan.
quote:Op dinsdag 6 januari 2026 09:25 schreef Tink89 het volgende:
Toch nog even een vraag die niet over het formulier gaat;
Vinden jullie dat een ontvanger - al dan niet anoniem via de organisatie - een uitpakpost moet maken? Of is het voldoende als de gever/shopper via pm of dm een uitgebreide reactie en bedankt en eventuele foto’s krijgen? Ik merk dat de verwachtingen daarover nogal kunnen verschillen. Voor mij als gever/shopper is een uitpakpost niet zo belangrijk, als ik maar hoor of het pakket goed bevallen is. Dat mag net zo goed via dm of pm als via een post in het topic.
Hoe zitten jullie daarin? Moet een uitpakpost verplicht zijn?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.maar dat zijn slechts mijn twee centen met half meelezenOp dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
quote:Op dinsdag 6 januari 2026 09:36 schreef Nizno het volgende:
[..]Ook dan kun je natuurlijk wel een foto van de inhoud sturen en hoe het bevallen is. Mijn vraag is vooral: moet dat in het topic of is privé voldoende?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.maar dat zijn slechts mijn twee centen met half meelezenK&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
Al die foto's maken wel het topic (en zijn de reden waarom ik mee ben gaan doen). Zo leuk om alle pakketten te zien, bijzondere hobby's die mensen hebben etc.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 09:39 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ook dan kun je natuurlijk wel een foto van de inhoud sturen en hoe het bevallen is. Mijn vraag is vooral: moet dat in het topic of is privé voldoende?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind ook dat het meelezen, meeleven en een inkijkje in ieders interesses de actie net iets meer glans geeft.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 09:57 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Al die foto's maken wel het topic (en zijn de reden waarom ik mee ben gaan doen). Zo leuk om alle pakketten te zien, bijzondere hobby's die mensen hebben etc.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |