Je gaat verkassen?quote:Op zondag 4 januari 2026 11:37 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Van existentieel belang is dat de europese landen over eigen kernwapens beschikken. Dat kwartje valt vanwege extreme naïviteit veroorzaakt door de langdurige naoorlogse comfortzone niet. Dat kan de europeanen heeeeeeel duur komen te staan. Ik wacht het in ieder geval niet af. Mijn heil zie ik niet in Europa, mede om deze reden.
Ik denk dat een land als Ijsland wel wat veiliger is, ook een stuk betere politiek klimaat. Het weer wat minder, maar in NL is het ook niet altijd alles.quote:Op zondag 4 januari 2026 11:53 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je gaat verkassen?
Beetje tegenstrijdig maar als ge nogal bangig bent aangelegd en je een kandidaatland zoekt voor emigratie is juist de VS de place to be komende decennia. Juiste locatie met juiste klimaat en lage criminaliteit uitzoeken en beschikken over de juiste opleidingen ga je daar in een vrijstaand huis zitten 200K per jaar binnenhalen (verzekeren voor alle evt ziektekosten kost 50K per jaar maar dan houdt je genoeg over)
Van alle landen, continenten is als je nuchter bekijkt de VS de minste kans op een aanval van buitenaf.
Dat is precies mijn puntquote:Op zondag 4 januari 2026 11:42 schreef Monolith het volgende:
[..]
Maar in Venezuela verandert er natuurlijk ook helemaal niets aan het bestuursmodel. Ja de president is weg, maar het regime blijft bestaan. zoals @:vosss ook aangeeft gaat die vicepresident die volgens Trump braaf orders vanuit de VS ging uitvoeren dat helemaal niet doen. Er lijkt ook helemaal geen sprake van een duidelijke strategie voor de lange termijn. Ook dat blijkt in mijn ogen uit het feit dat Rubio stelt dat het qua ingrijpen hier ophoudt, terwijl Trump totaal off-script leek te gaan en weer allerlei wilde plannen spuwde.
Ik zie geen enkele parallel met een Gaza waar Israël een scorched earth tactiek hanteerde of met de langdurigere operaties in Irak of Syrië.
Niet dat ik heb gelezenquote:Op zondag 4 januari 2026 11:51 schreef TweedeKlum het volgende:
Al iets bekend hoe Trump Venezuela wil gaan runnen met al die haviken nog daar?
Als je echt een bange hoarder bent is het niet moeilijk te bedenken dan IJsland wordt binnengevallen en het nog geen week uithoudt voor verovering. Omdat het binnen Europa valt en als daar de pleuris uitbreekt en overal los gaat dan stelt IJsland helemaal niks voor.quote:Op zondag 4 januari 2026 11:54 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ik denk dat een land als Ijsland wel wat veiliger is, ook een stuk betere politiek klimaat. Het weer wat minder, maar in NL is het ook niet altijd alles.
Er is nogal een tendens tot dictaturen, slecht bestuur en een zwakke economie. Niet bepaald iets om over te gaan juichen. Bijv Argentinie dat is al heel lange tijd een puinhoop.quote:Op zondag 4 januari 2026 11:45 schreef Halcon het volgende:
[..]
In katholieke landen zonder significante islamitische factoren wordt het toch niet gauw een puinhoop als in Syrië, Irak, Afghanistan, Gaza, Libië en zo?
Waarschijnlijk omdat het als rechtvaardiging voor de invasie van Afghanistan gebruikt werd.quote:Op zondag 4 januari 2026 11:50 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ah okay geen idee waarom ik dat dacht
Argentinië is daar niet al heel lang erg links beleid geweest tegen het communisme aan?quote:Op zondag 4 januari 2026 11:59 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Er is nogal een tendens tot dictaturen, slecht bestuur en een zwakke economie. Niet bepaald iets om over te gaan juichen. Bijv Argentinie dat is al heel lange tijd een puinhoop.
Dat het geen islamistisch conflict is, scheelt zeker. Maar religie was in Irak of Syrië niet de kernoorzaak van de mislukking.quote:Op zondag 4 januari 2026 11:37 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik denk dat ook het ontbreken van de factor islam wel een groot verschil gaat blijken.
Verrassend.quote:
omdat ze achterlijk zijnquote:
Ik heb familie in Costa Rica, daar valt niets te halen. Kennen geen 'resource curse', is vooral een vakantie en 2e verblijfs-oord voor welvarender canadezen en amerikanen. Er staat ondanks de aardbevingen zelfs een IC-plant van Intelquote:Op zondag 4 januari 2026 11:53 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je gaat verkassen?
Beetje tegenstrijdig maar als ge nogal bangig bent aangelegd en je een kandidaatland zoekt voor emigratie is juist de VS de place to be komende decennia. Juiste locatie met juiste klimaat en lage criminaliteit uitzoeken en beschikken over de juiste opleidingen ga je daar in een vrijstaand huis zitten 200K per jaar binnenhalen (verzekeren voor alle evt ziektekosten kost 50K per jaar maar dan houdt je genoeg over)
Van alle landen, continenten is als je nuchter bekijkt de VS de minste kans op een aanval van buitenaf.
Rutte zit weer te trutte daarquote:Op zondag 4 januari 2026 11:37 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Van existentieel belang is dat de europese landen over eigen kernwapens beschikken.
Dat kwartje valt vanwege extreme naïviteit veroorzaakt door de langdurige naoorlogse comfortzone niet.
Dat kan de europeanen heeeeeeel duur komen te staan.
Ik wacht het in ieder geval niet af. Mijn heil zie ik niet in Europa, mede om deze reden.
Met een vriend van Putin die hier de baas gaat wordenquote:Op zondag 4 januari 2026 11:35 schreef byah het volgende:
De wereld is een stukje enger geworden, ik vraag
me echt af waar dit gaan eindigen
machtsretoriek en tegenstrijdige ideeënquote:
Dat weet iedereen , zelfs jijquote:Op zondag 4 januari 2026 12:05 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Benieuwd wat Trump nu zit te bekokstoven.
Dat is niet zo moeilijk, Chavez heeft destijds een desastreuse nationalisering doorgevoerd. Dat in combinatie met een vrij rigide sanctiebeleid vanuit de VS heeft ervoor gezorgd dat de hele olie-industrie daar op z'n gat is komen te liggen.quote:Op zondag 4 januari 2026 12:03 schreef capuchon_jongen het volgende:
Venezuela zou maar plots een welvarend land worden. Benieuwd hoe de reacties dan zullen zijn .
Een leider meenemen is plots wel erg ruw dat ik geef ik dan weer toe.
Langs de andere kant als je op een goudmijn zit wat gas en olie betreft. Dan kan je wel de vraag stellen waarom het land zo arm is. Venezuela zou toch in de buurt moeten kunnen komen van Colombia wat de BPP betreft
Colombia: BBP ≈ $438,1 miljard (2025-raming, IMF)
Venezuela: BBP ≈ $82,8 miljard (2025-raming, IMF)
Peronisme, maar de bestuurlijke elite daarvan wist zijn eigen zakken ondertussen heel prima flink te vullen ten koste van de bevolking.quote:Op zondag 4 januari 2026 12:01 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Argentinië is daar niet al heel lang erg links beleid geweest tegen het communisme aan?
Omdat dat van je verwacht wordtquote:Op zondag 4 januari 2026 11:50 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ah okay geen idee waarom ik dat dacht
Als iets wel duidelijk zou moeten worden anno 2026 is dat leiders zoals Trump, Putin en straks ook Xi hun reet afvegen met deze definities. Het recht van de sterkste prevaleert nu meer dan ooit.quote:Op zondag 4 januari 2026 11:50 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Maar of de manier waarop Trump dit heeft gedaan en presenteert bestuurlijk en rechtsstatelijk juist is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |