abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 januari 2026 @ 11:20:05 #151
355931 crew  Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_219742276
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2026 11:13 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ik bespeur alleen de dualiteit in moraal en de dubbele tong van Kamala Harris (Biden kan niet veel meer dan wauwelen ondertussen)
Ik bedoel, de manier waarop trump dit heeft gedaan nu, en wat hij heeft uitgesproken in z’n persconferentie gisteren. Is dat volgens jou volgens de juiste manier gegaan?

Daar ben ik benieuwd naar eigenlijk. Dus even niet of maduro weggehaald moest worden of niet.
Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.
  zondag 4 januari 2026 @ 11:22:49 #152
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_219742287
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2026 09:45 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Oe edgie hoor totdat de russen ons annexeren en het eerder masculine volk hier dan zit te janken dat ze geen regels respecteren.
We hebben toch allerlei sterke heldhaftige mensen die ons dan gaan verdedigen? Zoals soldaten die het slagveld niet op kunnen zonder een dosis hormonen om hun gesimuleerde geslacht in stand te kunnen houden. Nee, dit komt vast goed.

De realiteit is natuurlijk dat áls de Russen ons inderdaad aanvallen, we het juiste moeten hebben van de soms wat lompe 'masculine' figuren, die zullen voorop gaan in de strijd.

Dat zien we in Oekraïne ook, dat is over het algemeen niet Sergey de transgender, Alina de vrijgevochten feministe of Maksym de soyboy van 1.72m en 57kg, maar dat zijn vaak van die wat primitieve lui, soms zelfs met een behoorlijk fout randje (neem de Azovbrigade).
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_219742288
quote:
2s.gif Op zondag 4 januari 2026 11:20 schreef Moeraskat het volgende:

[..]
Ik bedoel, de manier waarop trump dit heeft gedaan nu, en wat hij heeft uitgesproken in z’n persconferentie gisteren. Is dat volgens jou volgens de juiste manier gegaan?

Daar ben ik benieuwd naar eigenlijk. Dus even niet of maduro weggehaald moest worden of niet.
Vooralsnog lijkt het toch beter te zijn gegaan dan in bv. Irak, Syrië of Gaza.
  zondag 4 januari 2026 @ 11:23:39 #154
355931 crew  Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_219742295
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2026 11:22 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dat vroeg ik niet. :)

Ik vroeg om US zijn mening en heb het voornamelijk over de juridische en strategische handelswijze op lange termijn.
Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.
pi_219742296
Mensen moeten echt eens zichzelf wakker gaan schudden.
Internationale politiek is niet meer dan het zelf creëren van vuurhaardjes en de oorzaak ervan bij een ander te leggen. Zo wordt dit spel gespeeld mensen. Al decennia.

Voorbeeld 1:
De aanslagen 7 oktober 2023 zijn bedacht door knappe koppen. De daders en de slachtoffers (niet de echte slachtoffers) zijn onderdeel van het complot. Zie ook: "Hannibal Directive"

Voorbeeld 2:
De aanslagen op 9/11 is een door zionisten georkestreerd staaltje terrorisme. Ze geven andere de schuld (Irak/Afghanistan) om een excuus te hebben dit land binnen te vallen.

Voorbeeld 3:
MH17. Alle koppen stonden al vanaf dag 1 in dezelfde richting. Het was Rusland. Dezelfde koppen stonden in dezelfde richting toen Nordstream werd opgeblazen. Rusland had het gedaan.

Voorbeeld 4: Door het drugskartel gefaciliteerd door Maduro, worden op grote schaal mensen geliquideerd. Deze slachtoffers heeft Amerika nodig om een excuus te hebben dit land aan te vallen. Terwijl het niet om mensenlevens gaat, maar om olie.

Voorbeeld 5: Covid

Voorbeeld 6: Oorlog in Oekraïne

etc etc etc..

Politici werken op ons onderbuik, we worden schuldgevoelens aangepraat, er wordt ons gezegd wie de vijand is.. terwijl het daar helemaal niet om draait. Ze hebben alleen uw loyaliteit en begrip nodig middels propaganda.

Pas wanneer jij je uit die bubbel losprikt, besef je dat het leven niet meer zo onschuldig is als je altijd voor lief hebt genomen.
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
pi_219742319
quote:
2s.gif Op zondag 4 januari 2026 11:23 schreef Moeraskat het volgende:

[..]
Dat vroeg ik niet. :)

Ik vroeg om US zijn mening en heb het voornamelijk over de juridische en strategische handelswijze op lange termijn.
Het is niet volgens het boekje gegaan, maar Maduro deed natuurlijk ook niet alles volgens het boekje. Het is een illusie dat iedereen zich altijd aan alle regeltjes gaat houden.
pi_219742328
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2026 11:22 schreef Halcon het volgende:

[..]
Nouja dat weten we nog niet.
Purin heeft nu veel meer leverage in de onderhandelingen met de VS en Oekraïne. Bovendien kan zomaar Xi over 2 maanden Taiwan aanvallen.

En dat is dan nog los van het feit dat Teump riep dat de vice-president het overal mee eens was dat Amerika de touwtjes in handen nam en dat diezelfde vice-president dit ten stelligste ontkent en alles en iedereen oproept zich hiertegen te verzetten.

Vanuit het Venezuelaanse leger zie ik ook nog geen tekeningen dat zij zich achter de VS zouden gaan scharen.

Bovendien moet nog blijken hoe dit verder uitpakt voor de bevolking aldaar. Verwacht maar niet dat die kutyanks eerlijk alles zullen delen. Die pompen heel dat land leeg en werpen de bevolking een grijpstuiver toe op zijn best.

Dus ik denk dat je conclusie veel, heel veel, te vroeg komt.
GC / Doneer en houd FOK! online
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
  zondag 4 januari 2026 @ 11:29:55 #158
355931 crew  Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_219742334
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2026 11:27 schreef Halcon het volgende:

[..]
Het is niet volgens het boekje gegaan, maar Maduro deed natuurlijk ook niet alles volgens het boekje. Het is een illusie dat iedereen zich altijd aan alle regeltjes gaat houden.
Zoals aangegeven ik heb het nu niet over Maduro en of hij gestopt moest worden of niet.

Dat niemand zich altijd perfect aan de regels houdt, klopt. Maar het verschil is wie ze schendt en met welk effect. Regels zijn er juist voor situaties waarin macht ontspoort. Als je zegt “Maduro hield zich er ook niet aan, dus dit mag ook”, dan vervang je recht door willekeur.

Volgens mij was mijn vraag niet zo erg lastig jammer dat ik dan een antwoord krijg waar ik niet naar vroeg. Zo is communiceren niet erg praktisch.
  zondag 4 januari 2026 @ 11:30:54 #159
355931 crew  Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_219742342
Dat het nu minder chaotisch oogt dan Irak, Syrië of Gaza zegt vooral iets over de fase, niet over de uitkomst. Die conflicten leken in het begin ook “onder controle”. De echte problemen begonnen pas toen bleek dat er geen legitiem, gedragen bestuursmodel was.

We zijn net 34uur verder. Dus nog vrij vroeg om te kunnen spreken over een betere uitkomst. :D
pi_219742348
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2026 11:23 schreef Viesdik het volgende:
Mensen moeten echt eens zichzelf wakker gaan schudden.
Internationale politiek is niet meer dan het zelf creëren van vuurhaardjes en de oorzaak ervan bij een ander te leggen. Zo wordt dit spel gespeeld mensen. Al decennia.

Voorbeeld 1:
De aanslagen 7 oktober 2023 zijn bedacht door knappe koppen. De daders en de slachtoffers (niet de echte slachtoffers) zijn onderdeel van het complot. Zie ook: "Hannibal Directive"

Voorbeeld 2:
De aanslagen op 9/11 is een door zionisten georkestreerd staaltje terrorisme. Ze geven andere de schuld (Irak/Afghanistan) om een excuus te hebben dit land binnen te vallen.

Voorbeeld 3:
MH17. Alle koppen stonden al vanaf dag 1 in dezelfde richting. Het was Rusland. Dezelfde koppen stonden in dezelfde richting toen Nordstream werd opgeblazen. Rusland had het gedaan.

Voorbeeld 4: Door het drugskartel gefaciliteerd door Maduro, worden op grote schaal mensen geliquideerd. Deze slachtoffers heeft Amerika nodig om een excuus te hebben dit land aan te vallen. Terwijl het niet om mensenlevens gaat, maar om olie.

Voorbeeld 5: Covid

Voorbeeld 6: Oorlog in Oekraïne

etc etc etc..

Politici werken op ons onderbuik, we worden schuldgevoelens aangepraat, er wordt ons gezegd wie de vijand is.. terwijl het daar helemaal niet om draait. Ze hebben alleen uw loyaliteit en begrip nodig middels propaganda.

Pas wanneer jij je uit die bubbel losprikt, besef je dat het leven niet meer zo onschuldig is als je altijd voor lief hebt genomen.
''De aanslagen op 9/11 is een door zionisten georkestreerd staaltje terrorisme.''
Degene die het gedaan hebben komen wel van Afghanistan of zouden ze volgens jou zijn (om)gekocht?
  zondag 4 januari 2026 @ 11:32:10 #161
355931 crew  Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_219742349
quote:
3s.gif Op zondag 4 januari 2026 11:28 schreef vosss het volgende:

[..]
Purin heeft nu veel meer leverage in de onderhandelingen met de VS en Oekraïne. Bovendien kan zomaar Xi over 2 maanden Taiwan aanvallen.

En dat is dan nog los van het feit dat Teump riep dat de vice-president het overal mee eens was dat Amerika de touwtjes in handen nam en dat diezelfde vice-president dit ten stelligste ontkent en alles en iedereen oproept zich hiertegen te verzetten.

Vanuit het Venezuelaanse leger zie ik ook nog geen tekeningen dat zij zich achter de VS zouden gaan scharen.

Bovendien moet nog blijken hoe dit verder uitpakt voor de bevolking aldaar. Verwacht maar niet dat die kutyanks eerlijk alles zullen delen. Die pompen heel dat land leeg en werpen de bevolking een grijpstuiver toe op zijn best.

Ja, dit wordt ook genegeerd door vele mensen. Terwijl ze zelf heeft aangegeven het er niet mee eens te zijn. Hoe kunnen mensen dat niet zien.
pi_219742358
quote:
3s.gif Op zondag 4 januari 2026 11:28 schreef vosss het volgende:

[..]

Putin loopt potentieel wel wat inkomsten mis. Dat weten Oekraïne en de VS ook wel. Denk dat ook wel redelijk vast staat wat er uit die onderhandelingen over Oekraïne moet komen.

Als ze dat doen, dan is het niet veel anders dan wat er nu gebeurt daar.
pi_219742366
De wereld is een stukje enger geworden, ik vraag
me echt af waar dit gaan eindigen
pi_219742374
quote:
2s.gif Op zondag 4 januari 2026 11:20 schreef Moeraskat het volgende:

[..]

Nou ja China, Rusland en zowat alle moslimfundamentalisten ter wereld waren om dezelfde reden in Venezuela geïnteresseerd, ik vermoed zo dat de lokale bevolking beter af is (mits het conflict hierbij blijft), zeker op de langere termijn.

Ik bezie het als de Trump doctrine in plaats van de Truman doctrine, alleen dan zachter uitgevoerd.

En best opmerkelijk toch, een staatshoofd (dictator) ontvoeren en voor het gerecht slepen omdat hij de bevolking van je land aan het vergiftigen.
pi_219742376
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2026 10:22 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
EU moet zelf een EU leger maken en die putin verdriiven

Dit is de kans van EU om die Ruzzen het zwijgen op te leggen
Van existentieel belang is dat de europese landen over eigen kernwapens beschikken. Dat kwartje valt vanwege extreme naïviteit veroorzaakt door de langdurige naoorlogse comfortzone niet. Dat kan de europeanen heeeeeeel duur komen te staan. Ik wacht het in ieder geval niet af. Mijn heil zie ik niet in Europa, mede om deze reden.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_219742379
quote:
2s.gif Op zondag 4 januari 2026 11:30 schreef Moeraskat het volgende:
Dat het nu minder chaotisch oogt dan Irak, Syrië of Gaza zegt vooral iets over de fase, niet over de uitkomst. Die conflicten leken in het begin ook “onder controle”. De echte problemen begonnen pas toen bleek dat er geen legitiem, gedragen bestuursmodel was.

We zijn net 34uur verder. Dus nog vrij vroeg om te kunnen spreken over een betere uitkomst. :D
Ik denk dat ook het ontbreken van de factor islam wel een groot verschil gaat blijken.
pi_219742397
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2026 10:58 schreef Wantie het volgende:

[..]
911 een twijfelachtige intentie noemen :')
70% van de daders kwamen uit saudie arabie dan hadden ze het verkeerde land in ieder geval. ;)
pi_219742399
quote:
2s.gif Op zondag 4 januari 2026 11:30 schreef Moeraskat het volgende:

Maar in Venezuela verandert er natuurlijk ook helemaal niets aan het bestuursmodel. Ja de president is weg, maar het regime blijft bestaan. zoals @vosss ook aangeeft gaat die vicepresident die volgens Trump braaf orders vanuit de VS ging uitvoeren dat helemaal niet doen. Er lijkt ook helemaal geen sprake van een duidelijke strategie voor de lange termijn. Ook dat blijkt in mijn ogen uit het feit dat Rubio stelt dat het qua ingrijpen hier ophoudt, terwijl Trump totaal off-script leek te gaan en weer allerlei wilde plannen spuwde.

Ik zie geen enkele parallel met een Gaza waar Israël een scorched earth tactiek hanteerde of met de langdurigere operaties in Irak of Syrië.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_219742401
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2026 11:37 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ik denk dat ook het ontbreken van de factor islam wel een groot verschil gaat blijken.
Mwah, merendeels katholieke landen lopen nu ook weer niet in de voorhoede :N
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_219742412
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2026 11:37 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Van existentieel belang is dat de europese landen over eigen kernwapens beschikken. Dat kwartje valt vanwege extreme naïviteit veroorzaakt door de langdurige naoorlogse comfortzone niet. Dat kan de europeanen heeeeeeel duur komen te staan. Ik wacht het in ieder geval niet af. Mijn heil zie ik niet in Europa, mede om deze reden.
De EU loopt het risico als ruilhandel gezien te worden voor Xi, Putin en Trump. Zwak leiderschap decennialang heeft tot gevolg gehad dat de EU een tandeloze tijger is waarbij bureaucratie prevaleert. Er is geen consensus over de te varen koers en doordat ieder lidstaat zijn eigen belangen najaagt in een log governance model staat de EU te boek als een soort grijze muis waar maar bar weinig productiefs uitkomt.
pi_219742413
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2026 11:42 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Mwah, merendeels katholieke landen lopen nu ook weer niet in de voorhoede :N
In katholieke landen zonder significante islamitische factoren wordt het toch niet gauw een puinhoop als in Syrië, Irak, Afghanistan, Gaza, Libië en zo?
pi_219742417
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2026 11:35 schreef byah het volgende:
De wereld is een stukje enger geworden, ik vraag
me echt af waar dit gaan eindigen
Je zal moeten gaan buigen voor Xi, Putin of Trump.
1 van hen gaat jouw nieuwe broodheer worden.
  zondag 4 januari 2026 @ 11:49:09 #173
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_219742430
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2026 11:32 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
''De aanslagen op 9/11 is een door zionisten georkestreerd staaltje terrorisme.''
Degene die het gedaan hebben komen wel van Afghanistan of zouden ze volgens jou zijn (om)gekocht?
Fun fact: geen enkele van de 9/11 terroristen kwam uit Afghanistan. 15 uit Saoedi-Arabië, 2 uit de VAE, 1 uit Egypte en 1 uit Libanon.

Osama bin Laden kwam trouwens ook uit Saoedi-Arabië. Nog steeds een trouwe "bondgenoot" van Amerika.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  zondag 4 januari 2026 @ 11:50:50 #174
355931 crew  Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_219742440
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2026 11:35 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Nou ja China, Rusland en zowat alle moslimfundamentalisten ter wereld waren om dezelfde reden in Venezuela geïnteresseerd, ik vermoed zo dat de lokale bevolking beter af is (mits het conflict hierbij blijft), zeker op de langere termijn.

Ik bezie het als de Trump doctrine in plaats van de Truman doctrine, alleen dan zachter uitgevoerd.

En best opmerkelijk toch, een staatshoofd (dictator) ontvoeren en voor het gerecht slepen omdat hij de bevolking van je land aan het vergiftigen.
Ik vind je heel lief US maar je antwoordt eigenlijk op een andere vraag dan ik stelde. :@ Mijn punt was niet of Maduro weg moest of wie er nog meer geïnteresseerd was, maar of de manier waarop Trump dit heeft gedaan en presenteert bestuurlijk en rechtsstatelijk juist is.

Ik heb namelijk wel globaal meegelezen wat je hebt gepost in de reeks sinds gisteravond/ vanmorgen en ben benieuwd hoe je hier tegenaan kijkt. Ik ben fan van je scherpe tong en je manier van denken, dat weet je. Ik probeer een beeld te krijgen van hoe je hier nu eigenlijk in staat. Al denk ik dat we er wel grotendeels hetzelfde in staan.

Dat anderen ook slechte intenties hadden, maakt deze aanpak niet automatisch beter. En “de bevolking is misschien beter af op lange termijn” is een uitkomstverwachting, geen rechtvaardiging van de methode.
Een staatshoofd arresteren (en indien onrechtmatig is het ontvoeren) en daarna zeggen

“wij gaan het land besturen, hoe weten we nog niet” is geen doctrine maar ad-hoc machtsuitoefening.

Dat kan tactisch werken, maar het schuurt fundamenteel met rechtsstatelijke principes, en die zijn er juist om te voorkomen dat elke macht zichzelf moreel gelijk toekent.

Dus los van Maduro:
vind je deze werkwijze wenselijk als precedent?
Dat was de vraag. :)

Zelf vind ik het een enge ontwikkeling. Is dit dan een vrijbrief voor andere staten om hetzelfde te doen zodra zij vinden dat iemand “niet volgens het boekje” handelt? Want als macht en morele overtuiging voldoende rechtvaardiging zijn, verdwijnt elke grens toch? Of zie jij dat anders?

Juist daarom is de manier waarop dit gebeurt zo belangrijk in mijn ogen. Niet omdat regels altijd perfect worden nageleefd, maar omdat ze zouden moeten voorkomen dat dit soort acties normaal worden.
Dat vind ik hier het meest zorgwekkende aan.
Als dit handelen van Trump juridisch sterk zou staan, met een duidelijk internationaal mandaat en volgens bestaande afspraken, zou ik er ook anders in staan waarschijnlijk.
pi_219742441
quote:
14s.gif Op zondag 4 januari 2026 11:49 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Fun fact: geen enkele van de 9/11 terroristen kwam uit Afghanistan. 15 uit Saoedi-Arabië, 2 uit de VAE, 1 uit Egypte en 1 uit Libanon.

Osama bin Laden kwam trouwens ook uit Saoedi-Arabië. Nog steeds een trouwe "bondgenoot" van Amerika.
Ah okay geen idee waarom ik dat dacht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')