Je kan ze ook combineren? Eerst een paar dagen Leipzig en daarna een paar dagen Berlijn.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 12:09 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Is Leipzig, ook aan de oostkant liggend, wat dat betreft beter? In zowel Berlijn als Leipzig ben ik nog nooit geweest. Berlijn was eigenlijk drie jaar terug de bedoeling, maar op het moment van boeken leek het me in fysiek opzicht wat te intensief. Nog afgezien van de lange treinreis, lijkt het me zo'n stad waarin je van vroeg tot laat aan het jakkeren bent om alles te willen zien - omdat er nou eenmaal heel veel te zien ís.
Toen werd het het wat gematigder Hannover, wat sowieso weinig toeristen aantrekt. En daar is wat voor te zeggen. De stad bleek uiteindelijk heel o.k. te zijn.
Over Leipzig ben ik iig na aan het denken wat betreft de komende vakantie, al is Keulen ook een optie.
Een stad die sowieso nooit voorbij komt in m'n vakantieplannen is Frankfurt. Ook nooit geweest, maar zowel m'n eigen gevoel erbij (hard & zakelijk) als de verhalen van anderen (overal junks) zijn niet best.
Het gaat erom dat je altijd zo negatief bent en dat begint vervelend te worden, onaardig zelfs. En als iemand dan een keer iets negatiefs zegt over een stad die jij wel mooi vindt reageer je met "De stad van Gaudi en o.a. Sagrada Familia Barcelona niet zo hoog schatten?" terwijl jij werkelijk iedere stad ter wereld af loopt te zeikenquote:Op woensdag 28 januari 2026 07:37 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik zeg ook eens 1x in het half jaar wat over Berlijn :´)
En oh wee als iemand een ander beeld heeft over een plek, dat kan natuurlijk niet :´)
Dus omdat ik Berlijn saai vond houdt dat in dat ik nooit dingen bekijk? lol....
En ja ik doe nagenoeg alles wat in je rijtje staat. Op winkelen na.
En natuur vind je niet in de stad, maar in de omgeving. Anders stijgt een Barcelona bv nog veel meer.
Berlijn is typisch oostblok grauw, ademt weinig sfeer.
Heeft wat leuke museums en wat historie vanuit WO2. Dat is het ook nagenoeg wel.
Ik vond Bosnië inderdaad het mooiste land van de Balkan met de meest vriendelijke mensen. Schril contrast met Serviëquote:
Ik ben over sommige bestemmingen negatief en over andere positief.quote:Op woensdag 28 januari 2026 14:38 schreef MaJo het volgende:
[..]
Het gaat erom dat je altijd zo negatief bent en dat begint vervelend te worden, onaardig zelfs. En als iemand dan een keer iets negatiefs zegt over een stad die jij wel mooi vindt reageer je met "De stad van Gaudi en o.a. Sagrada Familia Barcelona niet zo hoog schatten?" terwijl jij werkelijk iedere stad ter wereld af loopt te zeiken
Berlijn saai vinden lijkt mij gewoon onmogelijk, het is zo grootEn dat argument "oostblok/grauw" is ook een beetje een plaat die blijft hangen. Ben je bij de East Side Galery geweest? Tempelhof? Hackescher Markt? De Dom? Reichstag? Wezen shoppen op de Kastanien Allee in Prenzlauer Berg? Mauer Park bezocht op zondag? Het leest in ieder geval als dat je de Ku'Dam een keer afgelopen hebt en op Potsdammer Platz bent geweest, ja dat is niet zo boeiend
En tip voor de toekomst: zet eens "ik vind" voor je eeuwige negatieve meningen, dat maakt ook al een wereld van verschil.
Ik ben ooit kort in Leipzig geweest en ik kan dit alleen maar bevestigen. Ik heb toen ook het Völkerschlachtdenkmal bezocht en het is beslist zeer indrukwekkend.quote:Op woensdag 28 januari 2026 14:13 schreef BillDauterive het volgende:
De binnenstad is prachtig en als je er heen gaat, dan mag je het Völkerschlachtdenkmal echt niet overslaan.
Zijn alleen allebei niet in Madrid.quote:Op woensdag 28 januari 2026 14:50 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
als je ooit nog een keer naar Madrid gaat, dan moet je ook beslist een bezoek brengen aan het Escorial en aan de Valle de los Caídos. Beide zijn zeer indrukwekkend.
Absoluut.quote:Op woensdag 28 januari 2026 18:01 schreef Knutknuttsson het volgende:
Het is wel grappig dat de meningen over steden kunnen verschillen. Veel heeft denk ik te maken met de sfeer die je ervaart. In Stockholm en Helsinki vind ik het heerlijk wandelen, parkjes in en uit of langs het water. Vooral zomers kan ik daar echt van genieten. Maar Stockholm of Helsinki in november is gewoon een totaal andere stad.
En in Antwerpen ben ik na een concert eens verdwaald en kwam in een verschrikkelijk obscuur buurtje terecht. Dat onveilige gevoel kleurde mijn hele bezoek aan Antwerpen. Dat onveilige gevoel koppel ik jaren later nog steeds aan Antwerpen.
Zo vond ik Parijs tijdens de Olympische spelen fantastisch. Mooi weer, vriendelijke mensen, prachtige architectuur.
De keer dat ik Parijs bezocht in mijn studententijd vond ik het maar een kleurloze, smerige stinkstad.
Het Escorial en de Valle de los Caídos bevinden zich inderdaad niet in de stad Madrid, maar wel in de regio/provincie Madrid.quote:Op donderdag 29 januari 2026 09:07 schreef bianconeri het volgende:
Zijn alleen allebei niet in Madrid.
Dit is absoluut waarquote:Op woensdag 28 januari 2026 18:01 schreef Knutknuttsson het volgende:
Het is wel grappig dat de meningen over steden kunnen verschillen. Veel heeft denk ik te maken met de sfeer die je ervaart. In Stockholm en Helsinki vind ik het heerlijk wandelen, parkjes in en uit of langs het water. Vooral zomers kan ik daar echt van genieten. Maar Stockholm of Helsinki in november is gewoon een totaal andere stad.
En in Antwerpen ben ik na een concert eens verdwaald en kwam in een verschrikkelijk obscuur buurtje terecht. Dat onveilige gevoel kleurde mijn hele bezoek aan Antwerpen. Dat onveilige gevoel koppel ik jaren later nog steeds aan Antwerpen.
Zo vond ik Parijs tijdens de Olympische spelen fantastisch. Mooi weer, vriendelijke mensen, prachtige architectuur.
De keer dat ik Parijs bezocht in mijn studententijd vond ik het maar een kleurloze, smerige stinkstad.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |