abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219947581
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 12:09 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Is Leipzig, ook aan de oostkant liggend, wat dat betreft beter? In zowel Berlijn als Leipzig ben ik nog nooit geweest. Berlijn was eigenlijk drie jaar terug de bedoeling, maar op het moment van boeken leek het me in fysiek opzicht wat te intensief. Nog afgezien van de lange treinreis, lijkt het me zo'n stad waarin je van vroeg tot laat aan het jakkeren bent om alles te willen zien - omdat er nou eenmaal heel veel te zien ís.

Toen werd het het wat gematigder Hannover, wat sowieso weinig toeristen aantrekt. En daar is wat voor te zeggen. De stad bleek uiteindelijk heel o.k. te zijn.

Over Leipzig ben ik iig na aan het denken wat betreft de komende vakantie, al is Keulen ook een optie.

Een stad die sowieso nooit voorbij komt in m'n vakantieplannen is Frankfurt. Ook nooit geweest, maar zowel m'n eigen gevoel erbij (hard & zakelijk) als de verhalen van anderen (overal junks) zijn niet best.
Je kan ze ook combineren? Eerst een paar dagen Leipzig en daarna een paar dagen Berlijn.
Ik ben drie keer in Berlijn geweest. Prachtige stad, heerlijke sfeer.
En vorig jaar ben ik 1 dag naar Leipzig geweest, als tussenstop naar Dresden. De binnenstad is prachtig en als je er heen gaat, dan mag je het Völkerschlachtdenkmal echt niet overslaan. Er zijn veel Polen en de paar die ik gesproken heb, zijn lyrisch over Leipzig.
  Moderator woensdag 28 januari 2026 @ 14:38:36 #102
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_219947721
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2026 07:37 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ik zeg ook eens 1x in het half jaar wat over Berlijn :´)
En oh wee als iemand een ander beeld heeft over een plek, dat kan natuurlijk niet :´)

Dus omdat ik Berlijn saai vond houdt dat in dat ik nooit dingen bekijk? lol....

En ja ik doe nagenoeg alles wat in je rijtje staat. Op winkelen na.
En natuur vind je niet in de stad, maar in de omgeving. Anders stijgt een Barcelona bv nog veel meer.

Berlijn is typisch oostblok grauw, ademt weinig sfeer.
Heeft wat leuke museums en wat historie vanuit WO2. Dat is het ook nagenoeg wel.
Het gaat erom dat je altijd zo negatief bent en dat begint vervelend te worden, onaardig zelfs. En als iemand dan een keer iets negatiefs zegt over een stad die jij wel mooi vindt reageer je met "De stad van Gaudi en o.a. Sagrada Familia Barcelona niet zo hoog schatten?" terwijl jij werkelijk iedere stad ter wereld af loopt te zeiken :')

Berlijn saai vinden lijkt mij gewoon onmogelijk, het is zo groot :D En dat argument "oostblok/grauw" is ook een beetje een plaat die blijft hangen. Ben je bij de East Side Galery geweest? Tempelhof? Hackescher Markt? De Dom? Reichstag? Wezen shoppen op de Kastanien Allee in Prenzlauer Berg? Mauer Park bezocht op zondag? Het leest in ieder geval als dat je de Ku'Dam een keer afgelopen hebt en op Potsdammer Platz bent geweest, ja dat is niet zo boeiend :D

En tip voor de toekomst: zet eens "ik vind" voor je eeuwige negatieve meningen, dat maakt ook al een wereld van verschil.
5 - 28 februari Thailand O+
  Moderator woensdag 28 januari 2026 @ 14:39:25 #103
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_219947726
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 20:04 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Bosniër betrapt.
Ik vond Bosnië inderdaad het mooiste land van de Balkan met de meest vriendelijke mensen. Schril contrast met Servië :D
pi_219947770
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2026 14:38 schreef MaJo het volgende:

[..]
Het gaat erom dat je altijd zo negatief bent en dat begint vervelend te worden, onaardig zelfs. En als iemand dan een keer iets negatiefs zegt over een stad die jij wel mooi vindt reageer je met "De stad van Gaudi en o.a. Sagrada Familia Barcelona niet zo hoog schatten?" terwijl jij werkelijk iedere stad ter wereld af loopt te zeiken :')

Berlijn saai vinden lijkt mij gewoon onmogelijk, het is zo groot :D En dat argument "oostblok/grauw" is ook een beetje een plaat die blijft hangen. Ben je bij de East Side Galery geweest? Tempelhof? Hackescher Markt? De Dom? Reichstag? Wezen shoppen op de Kastanien Allee in Prenzlauer Berg? Mauer Park bezocht op zondag? Het leest in ieder geval als dat je de Ku'Dam een keer afgelopen hebt en op Potsdammer Platz bent geweest, ja dat is niet zo boeiend :D

En tip voor de toekomst: zet eens "ik vind" voor je eeuwige negatieve meningen, dat maakt ook al een wereld van verschil.
Ik ben over sommige bestemmingen negatief en over andere positief.
Dat zal niet overeenkomen met wat jij van een locatie vindt.
Maar dat is toch het hele idee van een forum en nu specifiek TRV. Om met elkaar te bespreken wat we willen en of we iets wel of niet aanraden.

Die Barcelona opmerking was tegen iemand die zegt dat Barcelona geen architectuur heeft.
Dus dat was wel anders.

Overigens genoeg steden die ik wel leuk vind. En ongetwijfeld zal jij (en anderen) dat ook niet met mij eens zijn.
Thats life.

´´Oostblok/grauw´´ is een langspeelplaat?
Want ik mag dat niet lelijk vinden of wat? Ik vind dat geen sfeer uitstralen en niet mooi.
Steden die dat uitstralen zal ik dus niet bepaald snel leuk vinden. Dat is wat ik daarvan vind.

En ja op de meeste plekken die je benoemt ben ik geweest. Pergamon, verschillende WO2 musea/sightseeing locaties. Leuk om eens te zien, zeker omdat ik van historie houd. Maar de stad an sich hoef ik niet weer te bezoeken.

Waarom zou je bij alles wat je hier zegt ´´ik vind´´ moeten zeggen.
Letterlijk alles wat we hier allemaal bespreken is een gevalletje ´´ik vind´´ dat ga je ook niet overal bijzetten.
En dat snapt iedereen als goed is ook wel met elkaar dat het veelal niet om feiten gaat.
Zeker in een topic genaamd ´´meest teleurstellende bestemmingen´´.
pi_219947774
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2026 14:13 schreef BillDauterive het volgende:
De binnenstad is prachtig en als je er heen gaat, dan mag je het Völkerschlachtdenkmal echt niet overslaan.
Ik ben ooit kort in Leipzig geweest en ik kan dit alleen maar bevestigen. Ik heb toen ook het Völkerschlachtdenkmal bezocht en het is beslist zeer indrukwekkend.

En nu we het toch over indrukwekkende monumenten hebben: als je ooit nog een keer naar Madrid gaat, dan moet je ook beslist een bezoek brengen aan het Escorial en aan de Valle de los Caídos. Beide zijn zeer indrukwekkend.
pi_219948976
Het is wel grappig dat de meningen over steden kunnen verschillen. Veel heeft denk ik te maken met de sfeer die je ervaart. In Stockholm en Helsinki vind ik het heerlijk wandelen, parkjes in en uit of langs het water. Vooral zomers kan ik daar echt van genieten. Maar Stockholm of Helsinki in november is gewoon een totaal andere stad.

En in Antwerpen ben ik na een concert eens verdwaald en kwam in een verschrikkelijk obscuur buurtje terecht. Dat onveilige gevoel kleurde mijn hele bezoek aan Antwerpen. Dat onveilige gevoel koppel ik jaren later nog steeds aan Antwerpen.

Zo vond ik Parijs tijdens de Olympische spelen fantastisch. Mooi weer, vriendelijke mensen, prachtige architectuur.
De keer dat ik Parijs bezocht in mijn studententijd vond ik het maar een kleurloze, smerige stinkstad.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_219953361
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2026 14:50 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
als je ooit nog een keer naar Madrid gaat, dan moet je ook beslist een bezoek brengen aan het Escorial en aan de Valle de los Caídos. Beide zijn zeer indrukwekkend.
Zijn alleen allebei niet in Madrid.

quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2026 18:01 schreef Knutknuttsson het volgende:
Het is wel grappig dat de meningen over steden kunnen verschillen. Veel heeft denk ik te maken met de sfeer die je ervaart. In Stockholm en Helsinki vind ik het heerlijk wandelen, parkjes in en uit of langs het water. Vooral zomers kan ik daar echt van genieten. Maar Stockholm of Helsinki in november is gewoon een totaal andere stad.

En in Antwerpen ben ik na een concert eens verdwaald en kwam in een verschrikkelijk obscuur buurtje terecht. Dat onveilige gevoel kleurde mijn hele bezoek aan Antwerpen. Dat onveilige gevoel koppel ik jaren later nog steeds aan Antwerpen.

Zo vond ik Parijs tijdens de Olympische spelen fantastisch. Mooi weer, vriendelijke mensen, prachtige architectuur.
De keer dat ik Parijs bezocht in mijn studententijd vond ik het maar een kleurloze, smerige stinkstad.
Absoluut.
Je eigen visie, je eigen wensen en zelfs de periode in je leven en met wie kunnen een stad of land kleuren.
pi_219953731
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2026 09:07 schreef bianconeri het volgende:
Zijn alleen allebei niet in Madrid.
Het Escorial en de Valle de los Caídos bevinden zich inderdaad niet in de stad Madrid, maar wel in de regio/provincie Madrid.
  Moderator donderdag 29 januari 2026 @ 10:39:35 #109
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_219954037
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2026 18:01 schreef Knutknuttsson het volgende:

Dit is absoluut waar :Y Om een stad goed te leren kennen zou je het in meerdere seizoenen moeten bezoeken, dan krijg je een veel beter beeld. Zo is Berlijn heel anders in de winter dan in de zomer. Hetzelfde geldt voor Londen. En inderdaad ook bepaalde ervaringen dragen er zeker aan bij :)
pi_220101121
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 21:08 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Elke bestemming in Frankrijk
Pourqoui?

Frankrijk heeft zoveel moois te bieden
pi_220101261
Ik vond Neuschwanstein wat tegenvallen. Er lag sneeuw dus we mochten niet op de brug voor de beroemde foto van het uitzicht, en binnen mocht je ook geen foto maken en je werd er snel doorheen geleid olv een gids. Dus het enige dat ik ervan heb is een koelkast magneet.
  VIVA zaterdag 14 februari 2026 @ 23:06:22 #112
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_220101278
Londen valt echt zwaar tegen....Geen fatsoenlijke Fish&Chips te krijgen....Parijs is ook echt matig.
What lies behind makes no sense in my mind
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')