abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219752659
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 15:05 schreef JessicaOpDoorreis het volgende:
Denk dat voor mij Malmö het meest teleurstellend is

Het zal vast zo zijn dat de parken erg mooi zijn maar verder is het een vrij basic stad met weinig echte bezienswaardigheden
Ik denk dat je naar Scandinavië gaat voor de rust, niet om veel dingen te zien? Maar ik kan het mis hebben.
  maandag 5 januari 2026 @ 15:20:41 #42
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_219752691
quote:

[..]
Waarom vermijd je Napels? Ik wil graag Pompeii ooit nog eens bezoeken en dat ligt toch daar?
Je stelt de vraag niet aan mij maar ik wil er toch wel even op reageren.

Ik ben in Napels geweest en heb daar geen goede vibe aan over gehouden. Kan ook met het reisgezelschap gemaakt kunnen hebben, dat geef ik toe. Best een aantal mensen met negatieve ervaringen daar.
Maar ik heb eigenlijk weinig bijzondere dingen gezien maar wel steeds die negatieve vibe gevoeld.

Pompeii daarentegen is echt een compleet andere wereld. Veel meer toeristen, wat zowel een voordeel als nadeel is, maar de hele sfeer is anders.

En als je toch in de buurt bent, ga de Vesuvius op! Heel bijzonder om zo vlak langs de krater te staan. Of het nu nog mogelijk is weet ik eigenlijk niet, voor mij is het ook al weer meer dan 20 jaar geleden.
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
  maandag 5 januari 2026 @ 15:23:37 #43
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_219752711
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 15:16 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik denk dat je naar Scandinavië gaat voor de rust, niet om veel dingen te zien? Maar ik kan het mis hebben.
Ja, dat gevoel heb ik ook. Maar mijn broer en schoonzus zijn naar Stockholm geweest en dat was ook wel serieus indrukwekkend, afgaand op de verhalen en foto's. Maar dat is misschien een uitzondering?
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
pi_219752834
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 15:23 schreef Bargehassus het volgende:

[..]
Ja, dat gevoel heb ik ook. Maar mijn broer en schoonzus zijn naar Stockholm geweest en dat was ook wel serieus indrukwekkend, afgaand op de verhalen en foto's. Maar dat is misschien een uitzondering?
Zelfde hoor ik van IJsland/Reykjavik. Twee steden met weinig bezienswaardigheden maar wél heel indrukwekkend. Door de natuur vermoed ik.
pi_219752895
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 15:02 schreef JessicaOpDoorreis het volgende:

26 euro om een kerk te bezoeken is ook voor de mooiste kerk ter wereld belachelijk

En dan moet je nog bedenken dat de Sagrada Familia wrs permanent vol staat met sardientjes, en ervoor vast ook

Snap wel dat mensen daar geen trek in hebben en dan misschien juist die kerk OVERSCHAT vinden
Binnen is idd gigantisch druk.

Maar buiten valt het reuze mee. Je hoeft niet te vechten voor een plekje.
En ga eens kijken zou ik zeggen. Het is echt heel groot en elke centimer kent een prachtig detail.
Je kunt er uren om heen lopen en nog veel nieuwe dingen ontdekken.
Dat kan dus gewoon lekker gratis.

quote:

[..]
Waarom vermijd je Napels? Ik wil graag Pompeii ooit nog eens bezoeken en dat ligt toch daar?
Ligt eraan wanneer je dat nog onder Napels wilt scharen?
Pompeii is niet in Napels, maar een stukje daar buiten.
  maandag 5 januari 2026 @ 15:53:04 #46
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_219753001
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 21:08 schreef JessicaOpDoorreis het volgende:

[..]
Dat hoor ik vaker maar waarom? Ben er nog nooit geweest en twijfel omdat de trein vanaf het vliegveld al duur is maar de Eurostar ook...
Treinen zijn vaak duur daar omdat ze een beetje gek systeem hebben met allerlei losse bedrijven die een paar lijnen hebben. Soms kun je wel op tijd goedkoop boeken. Maar vaak zijn er ook buslijnen tussen de steden. Die zijn goedkoop, rijden vaak en zijn vaak wel een beetje luxer als een een flixbus.
  maandag 5 januari 2026 @ 15:54:51 #47
68091 borbit
pi_219753024
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 21:40 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Als je de Eurostar een paar maanden van te voren boekt valt de prijs prima mee. Londen vond ik ook erg leuk! Vooral ook erg makkelijk met de zeer uitgebreide underground.
De bussen en underground hebben ook best een lage max prijs. Ik dacht een euro of 8. Dus je kan gewoon onbeperkt het OV gebruiken en je betaald nooit meer dan die max prijs per dag.
pi_219753074
quote:
7s.gif Op maandag 5 januari 2026 15:54 schreef borbit het volgende:

[..]
De bussen en underground hebben ook best een lage max prijs. Ik dacht een euro of 8. Dus je kan gewoon onbeperkt het OV gebruiken en je betaald nooit meer dan die max prijs per dag.
Ah goed om te weten voor de volgende keer.

Ik vond de London Underground perfect te doen. Met de app kan je heel makkelijk de routes uitstippelen. Het viel me op hoe netjes het er allemaal uit zag vergeleken bij de Rotterdamse metro stations, het ziet er hier allemaal zo verslonst uit.
  maandag 5 januari 2026 @ 16:29:59 #49
68091 borbit
pi_219753300
quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2026 15:59 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ah goed om te weten voor de volgende keer.

Ik vond de London Underground perfect te doen. Met de app kan je heel makkelijk de routes uitstippelen. Het viel me op hoe netjes het er allemaal uit zag vergeleken bij de Rotterdamse metro stations, het ziet er hier allemaal zo verslonst uit.
Ik was er laatst en het viel mij juist op dat sommige stations iets buiten het directe centrum best wel in slechte staat zijn. Tegels die van de muren komen, dingen kapot enzo. Maar wel gewoon schoon. In Rotterdam ben ik al tijden niet geweest dus dat kan ik moeilijk vergelijken.
  maandag 5 januari 2026 @ 20:08:13 #50
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_219755496
Reykjavik idd, soort Coevorden maar dan heel koud. Maar daar gaat niemand ook heen voor een stedentrip, het is een uitvalsbasis naar de natuur. Scandinavië heeft sowieso weinig mooie steden, alleen Kopenhagen en Stockholm zijn leuk. Nog nooit iemand over een weekendje Oslo gehoord maar ben daar zelf ook nog nooit geweest. Malmö bijv idd waardeloos.

Verder maakt het denk ik wel veel uit en in welk seizoen je gaat. Naar Italië moet je niet als je van gezellige kroegjes houdt, en dan is Milaan wel van alle steden het minst gezellig. Het Oostblok heeft niet echt de glitter en glamour, wel vaak een eigen bijzondere smoel wat het weer leuk maakt.

De meeste Duitse steden zijn ook niet best, met name dankzij de Royal Air Force. Ik vind Wenen of Salzburg ook niet gezellig maar ik ben ook niet zo'n opera-type, anders had ik het weer geweldig gevonden. Verder is eigenlijk alles toch wel enigszins gezellig met leuk gezelschap en een zonnetje, zou je zeggen. 8-)
Gourmetten of steengrillen?
pi_219755943
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 12:24 schreef Bargehassus het volgende:
Misschien als je uitgaan hoog op het lijstje hebt staan, maar qua architectuur en sfeer en dergelijke geef ik, om in Spanje te blijven, de voorkeur aan Madrid. Mijns inziens erg onderschat.
Ik ben ook wel eens in Madrid geweest, al was het dan lang geleden, en ik vond het een prachtige stad. Ik begrijp dus ook niet zo goed waarom sommigen zo negatief zijn over Madrid, en ik begrijp ook niet waarom Barcelona zoveel populairder is dan Madrid. Misschien ook maar beter, dan hoeven de liefhebbers van Madrid niet te struikelen over de toeristen.
pi_219755975
Parijs, wat een gore stad.
Geneve, niks aan.
Salzburg, ook niks aan..
pi_219756015
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 20:59 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Ik ben ook wel eens in Madrid geweest, al was het dan lang geleden, en ik vond het een prachtige stad. Ik begrijp dus ook niet zo goed waarom sommigen zo negatief zijn over Madrid, en ik begrijp ook niet waarom Barcelona zoveel populairder is dan Madrid. Misschien ook maar beter, dan hoeven de liefhebbers van Madrid niet te struikelen over de toeristen.
Omdat Barcelona aan zee ligt
pi_219756020
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 15:00 schreef JessicaOpDoorreis het volgende:
Barcelona is toch Catalonie? Madrid is lastig als je geen Spaans spreekt, maar alsnog meer Spaans dan Barcelona
Ik heb ooit een beetje Castiliaans geleerd, dus ik had er geen last van dat je in Madrid niet goed met Engels terecht kan.
Barcelona is inderdaad de hoofdstad van de regio Catalunya. Daar spreken ze Catalaans. Nu ben ik ook al heel lang niet meer in Barcelona geweest, dus ik zou niet weten hoe het nu gesteld is met hun bereidheid om Castiliaans te spreken. Waarschijnlijk is dat niet al te best.
pi_219934212
Parijs. Kut volk, kut volk en nogmaals kut volk.

En de Eiffeltoren is lachwekkend overschat,
pi_219934937
De Noordkaap als bestemming an sich viel erg tegen, de reis er naar toe zeer zeker niet. Maar goed, als je er toch bent ga je ook het laatste stukje onder de slagboom door.

Ik heb in Stockholm gewoond, dat is zomers een wonderschone, levendige, heerlijke stad.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_219934946
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 22:37 schreef Hyaenidae het volgende:
Frankrijk, Oostenrijk, Italië. Ben toch het liefste gewoon in Nederland.
Foei! Cultuur barbaar!
Vakman pur sang
pi_219934952
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 21:03 schreef Toine51 het volgende:
Parijs, wat een gore stad.
Geneve, niks aan.
Salzburg, ook niks aan..
Salzburg is een hele mooi stad man in mooi gebied!
Parijs vind ik ook niks aan.

Was eens met een hele groep in Berlijn, dat was best leuk, maar daardoor niet echt goed gezien.
Was ook 7 jaar geleden.

Mijn broertje is er nu en vind het verschrikkelijk, overal zombies, troep, sfeerloos.
Misschien ligt het aan zijn gemoedstoestand maar de filmpjes die hij laat zien…man man man wat een pleurisvolk daar.
Vakman pur sang
pi_219935707
quote:
1s.gif Op maandag 26 januari 2026 19:11 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Salzburg is een hele mooi stad man in mooi gebied!
Parijs vind ik ook niks aan.

Was eens met een hele groep in Berlijn, dat was best leuk, maar daardoor niet echt goed gezien.
Was ook 7 jaar geleden.

Mijn broertje is er nu en vind het verschrikkelijk, overal zombies, troep, sfeerloos.
Misschien ligt het aan zijn gemoedstoestand maar de filmpjes die hij laat zien…man man man wat een pleurisvolk daar.
Grote Duitse steden hebben wel enorm veel last van gekkies, asielzoekers, zwervers, junkies dus als je dat veel ziet kleurt dat je beeld over een stedentrip naar Berlijn wel.
pi_219935765
Palermo voelde heel onveilig en oncomfortabel. Ik wilde er heel snel weer weg.
  maandag 26 januari 2026 @ 20:37:36 #62
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_219935926
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 20:22 schreef bloempje-moi het volgende:
Palermo voelde heel onveilig en oncomfortabel. Ik wilde er heel snel weer weg.
Leuke stad. Lekker eten.
Maar Napels is beter. ;)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_219936758
München. De binnenstad is vies en druk - echt druk - en het zit er vol met Italianen en Aziaten. Ik was er vorig jaar een week na Pasen en je kon amper om het bier heen. Overal werd bier gedronken, van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat. De stad is niet indrukwekkend en voelde benauwend aan. Dachau was ook erg druk, maar dan met luidruchtige Amerikanen.
Een minpunt was dat ik in elk restaurant of elke supermarkt in het Engels aangesproken werd, nadat ik in het Duits tegen ze praatte. Op andere plekken in Duitsland werd ik gewoon netjes beantwoord in het Duits.

Mocht je toch naar München gaan, ga dan zeker kijken bij de Residentie van München. Entree was vorig jaar 10 euro en het is groter dan het Rijksmuseum. Je kan er uren rondlopen. En natuurlijk is het Olympiastadion ook een aanrader. Het was daar vrij rustig. Voor 3 euro kan je op je gemakje rondlopen en in je hoofd de EKfinale van 1988 herbeleven :)
pi_219936786
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 22:41 schreef BillDauterive het volgende:
München. De binnenstad is vies en druk - echt druk - en het zit er vol met Italianen en Aziaten. Ik was er vorig jaar een week na Pasen en je kon amper om het bier heen. Overal werd bier gedronken, van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat.
Als je in München een week na Pasen al nauwelijks om het bier heen kan, hoe zou het dan zijn tijdens het Oktoberfest ?
pi_219936846
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 22:46 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Als je in München een week na Pasen al nauwelijks om het bier heen kan, hoe zou het dan zijn tijdens het Oktoberfest ?
Het schijnt dat Oktoberfest daar tegenvalt, omdat het veel te massaal is. Tot vorig jaar had ik Oktoberfest nog op mijn lijstje staan, maar nu sla ik toch liever over.

Ik denk dat er eigenlijk elk jaargetijde wel veel gedronken wordt in München, omdat de stad bekend is van het Oktoberfest en het dus veel biertoerisme trekt.
  maandag 26 januari 2026 @ 23:02:21 #66
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_219936859
Het Clayton Hotel in Düsseldorf (naar het schijnt).
Dr_Flash in TRV / Fles' Travelsnacks #10
pi_219936975
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 22:41 schreef BillDauterive het volgende:
München. De binnenstad is vies en druk - echt druk - en het zit er vol met Italianen en Aziaten. Ik was er vorig jaar een week na Pasen en je kon amper om het bier heen. Overal werd bier gedronken, van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat. De stad is niet indrukwekkend en voelde benauwend aan. Dachau was ook erg druk, maar dan met luidruchtige Amerikanen.
Een minpunt was dat ik in elk restaurant of elke supermarkt in het Engels aangesproken werd, nadat ik in het Duits tegen ze praatte. Op andere plekken in Duitsland werd ik gewoon netjes beantwoord in het Duits.

Mocht je toch naar München gaan, ga dan zeker kijken bij de Residentie van München. Entree was vorig jaar 10 euro en het is groter dan het Rijksmuseum. Je kan er uren rondlopen. En natuurlijk is het Olympiastadion ook een aanrader. Het was daar vrij rustig. Voor 3 euro kan je op je gemakje rondlopen en in je hoofd de EKfinale van 1988 herbeleven :)
Wat is er vervelend aan mensen die van 's ochtends vroeg tot laat bier drinken?
pi_219937734
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 20:59 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Klimaat in Barcelona vind ik veel fijner. Voelt altijd heerlijk aan daar, terwijl Madrid snel broeierig aanvoelt.
Het aantal interessante dingen om te bekijken ligt voor mij ook veel hoger in Barcelona.

En gewoon de hele sfeer, Barcelona voelt gewoon heel erg relaxed aan. Mensen maken zich er niet zo druk.
Wat ook helpt is het hebben van zee en strand, heerlijk _O_
pi_219938813
Het hangt er bij veel steden natuurlijk ook vanaf wanneer je gaat. Ga je in Juli of Augustus naar Rome, Parijs, Venetië of Barcelona is het vieswarm, teringdruk en niet gezellig (door de drukte). Pak je bijvoorbeeld ergens een paar dagen in Maart scheelt dat al een hoop. Het weer speelt ook mee. 3 dagen alleen maar regen in Londen geeft toch een andere sfeer.

En ook wat je opzoekt. Ga je wat eten of drinken op de toeristische pleinen is het vaak duur, matig eten en onbeschofte bediening. Loop je een kwartiertje verder in een of ander zijstraatje eet je goedkoper, veel lekkerder en meer gezelligheid (zeker in Italië)
  dinsdag 27 januari 2026 @ 12:09:35 #70
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_219939093
quote:
1s.gif Op maandag 26 januari 2026 19:11 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Was ook 7 jaar geleden.

Misschien ligt het aan zijn gemoedstoestand maar de filmpjes die hij laat zien...man man man wat een pleurisvolk daar.
Is Leipzig, ook aan de oostkant liggend, wat dat betreft beter? In zowel Berlijn als Leipzig ben ik nog nooit geweest. Berlijn was eigenlijk drie jaar terug de bedoeling, maar op het moment van boeken leek het me in fysiek opzicht wat te intensief. Nog afgezien van de lange treinreis, lijkt het me zo'n stad waarin je van vroeg tot laat aan het jakkeren bent om alles te willen zien - omdat er nou eenmaal heel veel te zien ís.

Toen werd het het wat gematigder Hannover, wat sowieso weinig toeristen aantrekt. En daar is wat voor te zeggen. De stad bleek uiteindelijk heel o.k. te zijn.

Over Leipzig ben ik iig na aan het denken wat betreft de komende vakantie, al is Keulen ook een optie.

Een stad die sowieso nooit voorbij komt in m'n vakantieplannen is Frankfurt. Ook nooit geweest, maar zowel m'n eigen gevoel erbij (hard & zakelijk) als de verhalen van anderen (overal junks) zijn niet best.
pi_219939131
-knip-

[ Bericht 99% gewijzigd door MaJo op 27-01-2026 13:28:20 (Offtopic) ]
Vakman pur sang
  dinsdag 27 januari 2026 @ 12:28:38 #72
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_219939179

[ Bericht 100% gewijzigd door Eightyone op 27-01-2026 14:14:53 ]
pi_219939193
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 12:28 schreef Eightyone het volgende:
In Hamburg lagen de junks letterlijk opgestapeld naast het station, maar ik had wel het idee dat een aardig deel van Europese afkomst was.
Oh, dan is het goed.
  dinsdag 27 januari 2026 @ 12:36:18 #74
68091 borbit
pi_219939218
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 21:08 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Was ooit in Zuid-Spanje en ben toen in Gibraltar gaan kijken. Zeer grote vergissing.
In Nederland kun je de Randstad beter mijden.
Ik vond het best de moeite om in Gibraltar te gaan kijken. Het idee dat je opeens door de douane moet op zijn random plek en dan opeens in Engeland bent is al best bijzonder. Dat stadje heeft ook echt een soort van Britse vibes. Dat je direct na de douane moet je overdwars over een actieve landingsbaan lopen is ook best apart.

En je kan ook de rots beklimmen en vanaf daar kun je Afrika zien liggen. Vond het best apart om zo een ander continent te kunnen zien vanaf een afstandje. En er lopen dan ook nog allemaal apen vrij rond.

Het is allemaal wel behoorlijk toeristisch natuurlijk maar ik zou zeker even gaan kijken als ik in de buurt was.
  dinsdag 27 januari 2026 @ 12:46:58 #75
68091 borbit
pi_219939283
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 21:22 schreef JessicaOpDoorreis het volgende:

[..]
Dat het heel erg toeristisch is wil ik wel geloven. Maar hoe is het anders dan bijvoorbeeld Parijs waar op elke hoek van de straat iemand je een horloge om de pols wil doen?
Van die toeristische troep straat verkopers heb ik eigenlijk niet gezien in Londen. Ik vond de drukte ook heel erg meevallen. Enkel het stukje bij Piccadilly Circus was echt idioot druk. Verder ook gewoon zelfs bij echt bekende plekken als tower bridge was het nergens dringen ofzo.

Ik zou zeker het Tate Modern aanraden.

Er zijn ook veel bijzondere brutalistische gebouwen te bekijken. Ik ben zelf bij Alexandra estate geweest welke ook in best wat films voorkomt. Die straat in het midden is ook gewoon vrij toegankelijk zonder gids of iets. En om de hoek zit ook nog het zebra pad van die platenhoes van de Beetles (daar is op zich weinig aan te zien verder hoor)

Ja kan ook met een boot over de thames. Het zijn een soort snelle ferry's. Het is onderdeel van het OV systeem. Je moet wel apart betalen maar het is niet heel duur. En echt leuk om de stad vanaf het water te zien. Het is een systeem met verschillende haltes langs de hele revier.

[ Bericht 16% gewijzigd door borbit op 27-01-2026 13:07:40 ]
pi_219939755
Boekarest. Parlementspaleis is wel tof, maar daarna kun je weer op het vliegtuig terug naar huis stappen. Barcelona had ik na een dagje ook wel gezien.
En een prettige scheut door de pielemuis.
pi_219939871
Ik vond Athene niet zo. Veel junks en toen ik er was veel smog.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
  Moderator dinsdag 27 januari 2026 @ 13:31:25 #78
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_219939876
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 12:46 schreef borbit het volgende:

[..]
Van die toeristische troep straat verkopers heb ik eigenlijk niet gezien in Londen. Ik vond de drukte ook heel erg meevallen. Enkel het stukje bij Piccadilly Circus was echt idioot druk. Verder ook gewoon zelfs bij echt bekende plekken als tower bridge was het nergens dringen ofzo.

Ik zou zeker het Tate Modern aanraden.
[ afbeelding ]

Er zijn ook veel bijzondere brutalistische gebouwen te bekijken. Ik ben zelf bij Alexandra estate geweest welke ook in best wat films voorkomt. Die straat in het midden is ook gewoon vrij toegankelijk zonder gids of iets. En om de hoek zit ook nog het zebra pad van die platenhoes van de Beetles (daar is op zich weinig aan te zien verder hoor)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ja kan ook met een boot over de thames. Het zijn een soort snelle ferry's. Het is onderdeel van het OV systeem. Je moet wel apart betalen maar het is niet heel duur. En echt leuk om de stad vanaf het water te zien. Het is een systeem met verschillende haltes langs de hele revier.
[ afbeelding ]
Ik heb een tijdje in Londen gewoond en ik kwam elke dag met de bus langs deze gebouwen, inderdaad vlakbij Abbey Road. Vielen me altijd wel op maar nooit geweten dat ze bekend waren. Grappig!

Tate Modern is inderdaad fantastisch, en heeft gratis toegang ^O^. Goed trouwens dat je ook buiten het centrum bent gaan kijken, dat vind ik vaak het leukste in grote steden als Londen, Parijs en Berlijn. Zo leer je een stad veel beter kennen ook!
5 - 28 februari Thailand O+
pi_219939911
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 13:31 schreef MaJo het volgende:

[..]
Ik heb een tijdje in Londen gewoond en ik kwam elke dag met de bus langs deze gebouwen, inderdaad vlakbij Abbey Road. Vielen me altijd wel op maar nooit geweten dat ze bekend waren. Grappig!

Tate Modern is inderdaad fantastisch, en heeft gratis toegang ^O^. Goed trouwens dat je ook buiten het centrum bent gaan kijken, dat vind ik vaak het leukste in grote steden als Londen, Parijs en Berlijn. Zo leer je een stad veel beter kennen ook!
Leuk museum inderdaad - Let wel op, er is ook nog de Tate Britain. Ik wilde graag de fototentoonstelling van Lee Miller zien en stond in het Modern maar moest in het Britain zijn. Met de ferry ben je wel zo op de andere locatie :)
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_219939915
Parijs.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')