abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219736592
Welke Europese bestemming viel jou het meest tegen en waarom?

Deel het zodat we elkaar kunnen helpen teleurstellingen te voorkomen ;)
pi_219736640
Londen
Mensen het spijt me maar ik mag jullie niet meer mentionen.
pi_219736646
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 21:05 schreef JessicaOpDoorreis het volgende:

Was ooit in Zuid-Spanje en ben toen in Gibraltar gaan kijken. Zeer grote vergissing.
In Nederland kun je de Randstad beter mijden.
pi_219736647
Elke bestemming in Frankrijk
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_219736656
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 21:08 schreef Doug-Heffernan het volgende:
Londen
Ik vond Londen superleuk!
pi_219736660
quote:
Londen
Eens.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_219736661
quote:
Londen
Dat hoor ik vaker maar waarom? Ben er nog nooit geweest en twijfel omdat de trein vanaf het vliegveld al duur is maar de Eurostar ook...
pi_219736985
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 21:08 schreef JessicaOpDoorreis het volgende:

[..]
Dat hoor ik vaker maar waarom? Ben er nog nooit geweest en twijfel omdat de trein vanaf het vliegveld al duur is maar de Eurostar ook...
Walgelijk duur
Walgelijk volk
Walgelijk eten
pi_219737016
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 21:21 schreef Doug-Heffernan het volgende:

[..]
Walgelijk duur
Walgelijk volk
Walgelijk eten
Dat het heel erg toeristisch is wil ik wel geloven. Maar hoe is het anders dan bijvoorbeeld Parijs waar op elke hoek van de straat iemand je een horloge om de pols wil doen?
pi_219737040
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 21:22 schreef JessicaOpDoorreis het volgende:

[..]
Dat het heel erg toeristisch is wil ik wel geloven. Maar hoe is het anders dan bijvoorbeeld Parijs waar op elke hoek van de straat iemand je een horloge om de pols wil doen?
Ik heb geen moeite met toerisme
Gewoon een overschatte stad
pi_219737041
Sofia
pi_219737452
Denemarken. Wij zijn naar Odense geweest (misschien is Kopenhagen wel heel leuk), maar we vonden het erg saai en degelijk.
pi_219737540
quote:

[..]
Als je de Eurostar een paar maanden van te voren boekt valt de prijs prima mee. Londen vond ik ook erg leuk! Vooral ook erg makkelijk met de zeer uitgebreide underground.
pi_219737974
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 21:21 schreef Doug-Heffernan het volgende:

[..]
Walgelijk duur
Walgelijk volk
Walgelijk eten
*Newsflash* iedere grote stad is duur. Amsterdam is ook duur.
pi_219738020
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 21:57 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
is dat zo
pi_219738522
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 21:57 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ligt eraan wat je duur vindt.
Genoeg steden, bv Spanje en Italie, die ik echt niet zo duur vindt.

Owh en ja NL is echt schandalig duur. Met alles...
Vliegen vanaf Schiphol en hotels bv.
pi_219738675
Parijs.
Sure, je kunt er wat mooie dingen zien... Maar echt zo overschat vergeleken met alles wat iedereen zegt. En heel duur.

Trein/metro vanaf vliegveld vond ik juist niet zo duur.

Berlijn.
Echt een grauwe oud oostblok stad. Geen kleur te bekennen.
Qua historie een keer zien, WO2 en musea. Maar verder weg blijven.

Vinden we Istanboel nog Europa?
Vliegveld is prachtig, maar de prijzen echt absurd. Alsof je goud koopt met je eten en drinken.
De stad zelf ook echt heel smerig.

Helsinki.
Duur, en vrij weinig interessante dingen om te zien. Niets is mij echt bij gebleven.

Krakow en Warschau.
Grauw, donker en vies. Weinig interessante dingen om te zien.

Dat is het wel voor mij.
Matuurlijk kan je nog verder kijken naar afwegingen die je moet maken.
Wil je naar Spanje? Ga naar Barcelona ipv Madrid. Maar goed Madrid vond ik ook mooi.
pi_219738759
Amsterdam
pi_219738906
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 22:26 schreef bianconeri het volgende:

Krakow en Warschau.
Grauw, donker en vies. Weinig interessante dingen om te zien.

Musea in Krakau zijn idd niet erg interessant. Ik lees her en der dat je daarvoor echt naar Warschau moet gaan. Ik denk dat het ook te maken heeft met dat Krakau zich heel erg als toeristische hotspot probeert op te stellen, en je daarom veel slechte musea vol replica's en zonder toelichtende context hebt
(muv Auschwitz natuurlijk, dat is wel een goed museum)

Maar verder niet mee eens. Ik vind Oostbloklanden juist wel waar voor hun geld. Vliegtickets zijn helaas vaak iets duurder, maar die landen hebben nog 'eigen cultuur'
pi_219739002
Frankrijk, Oostenrijk, Italië. Ben toch het liefste gewoon in Nederland.
pindazakje
pi_219739321
Milaan, Madrid
pi_219739345
Amsterdam
pi_219739438
Barcelona
pi_219739468
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 22:53 schreef Mip1988 het volgende:
Milaan, Madrid
Milaan nooit bezocht. KLM heeft, of inmiddels had, steeds goedkope tickets erheen. Maar ik las jaren geleden al dat er geen fuck te doen is.

Madrid is wrs vooral stom omdat die mensen daar vertikken om Engels te leren. Volgens mij is Spanje nummer 2 of 3 in de EU van landen waar mensen het slechtst Engels spreken. Als je Spaans spreekt denk ik dat je alleen al met museum Prado een dag bezig kunt zijn.
  Spellchecker zondag 4 januari 2026 @ 00:24:19 #25
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_219740290
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 21:05 schreef JessicaOpDoorreis het volgende:

TS begint
  zondag 4 januari 2026 @ 16:05:18 #26
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_219744793
Frankfurt,

Weinig te zien en doen, daarnaast vol met crackies en marginale import.
The more debt, the better
  zondag 4 januari 2026 @ 16:13:59 #27
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_219744861
Met afstand het VK. Wat een troosteloos zooitje is me dat zeg.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_219744957
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 22:53 schreef Mip1988 het volgende:
Milaan, Madrid
Milaan ja. Tuurlijk, het is Italië dus ik vermaak me er uiteindelijk wel en er zijn wel wat prachtige dingen te zien, maar nee, ik zou het niet snel aanraden. Vieze stinkstad met ronduit onbeschofte Italianen en veel stinkscooters.
pi_219747838
Milaan. Vond er echt helemaal niks aan.

Marseille idem
  Moderator maandag 5 januari 2026 @ 12:05:16 #30
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_219750469
Istanbul zal ik voor mijn plezier niet meer bezoeken. Florence vond ik echt veel te druk, maar verder wel mooi natuurlijk. Engelse steden hebben het voor mij net niet met Londen voorop en Bristol als positieve uitzondering. Parijs mijd ik als de pest. Napels eens maar nooit meer.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  maandag 5 januari 2026 @ 12:24:04 #31
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_219750631
Als ik alle steden waar ik ooit ben geweest met elkaar vergelijk was voor mij Barcelona toch wel het meest teleurstellend. Kan er mee te maken hebben dat je door de verhalen die je hoort er met een hogere verwachting heengaat, maar toch.
Misschien als je uitgaan hoog op het lijstje hebt staan, maar qua architectuur en sfeer en dergelijke geef ik, om in Spanje te blijven, de voorkeur aan Madrid. Mijns inziens erg onderschat.
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
pi_219750679
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2026 16:13 schreef SebbeSwensje het volgende:
Met afstand het VK. Wat een troosteloos zooitje is me dat zeg.
Wat je van Londen en omstreken vind is persoonlijk. Maar VK heeft echt ontzettend mooie plekken waar ik graag eens naartoe wil. Wales en Schotland, prachtig .
pi_219750757
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 12:24 schreef Bargehassus het volgende:
Als ik alle steden waar ik ooit ben geweest met elkaar vergelijk was voor mij Barcelona toch wel het meest teleurstellend. Kan er mee te maken hebben dat je door de verhalen die je hoort er met een hogere verwachting heengaat, maar toch.
Misschien als je uitgaan hoog op het lijstje hebt staan, maar qua architectuur en sfeer en dergelijke geef ik, om in Spanje te blijven, de voorkeur aan Madrid. Mijns inziens erg onderschat.
Barcelona met toeristen is kut maar als ze er niet zijn is het een leuke stad maar echt Spaans vind ik het niet. Madrid is inderdaad erg ondergewaardeerd.
pi_219752008
quote:
De stad van Gaudi en o.a. Sagrada Familia Barcelona niet zo hoog schatten?
Beetje bijzonder.
  maandag 5 januari 2026 @ 14:34:55 #35
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_219752103
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 14:29 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Beetje bijzonder.
Maar dat is dan ook bijna het enige wat het bijzonder maakt, in mijn ogen. Bovendien, en dat kan er ook mee te maken hebben, ben ik niet heel erg gecharmeerd van de stijl van Gaudi.

Daarnaast, "niet zo hoog schatten" is niet correct. Ik zou eerder zeggen, "minder hoog schatten dan verwacht".
pi_219752401
quote:
Barcelona is toch Catalonie? Madrid is lastig als je geen Spaans spreekt, maar alsnog meer Spaans dan Barcelona
pi_219752443
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 14:29 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Beetje bijzonder.
https://sagradafamilia.org/tickets-individuals
26 euro om een kerk te bezoeken is ook voor de mooiste kerk ter wereld belachelijk

En dan moet je nog bedenken dat de Sagrada Familia wrs permanent vol staat met sardientjes, en ervoor vast ook

Snap wel dat mensen daar geen trek in hebben en dan misschien juist die kerk OVERSCHAT vinden
  maandag 5 januari 2026 @ 15:04:25 #38
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_219752483
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 15:02 schreef JessicaOpDoorreis het volgende:

[..]
https://sagradafamilia.org/tickets-individuals
26 euro om een kerk te bezoeken is ook voor de mooiste kerk ter wereld belachelijk

En dan moet je nog bedenken dat de Sagrada Familia wrs permanent vol staat met sardientjes, en ervoor vast ook

Snap wel dat mensen daar geen trek in hebben en dan misschien juist die kerk OVERSCHAT vinden
Smaak is verschillend. Maar goed, hij is (nog steeds) niet af.
pi_219752505
quote:
7s.gif Op maandag 5 januari 2026 12:05 schreef UIO_AMS het volgende:
Istanbul zal ik voor mijn plezier niet meer bezoeken. Florence vond ik echt veel te druk, maar verder wel mooi natuurlijk. Engelse steden hebben het voor mij net niet met Londen voorop en Bristol als positieve uitzondering. Parijs mijd ik als de pest. Napels eens maar nooit meer.
Waarom vermijd je Napels? Ik wil graag Pompeii ooit nog eens bezoeken en dat ligt toch daar?
pi_219752518
Denk dat voor mij Malmö het meest teleurstellend is

Het zal vast zo zijn dat de parken erg mooi zijn maar verder is het een vrij basic stad met weinig echte bezienswaardigheden
pi_219752659
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 15:05 schreef JessicaOpDoorreis het volgende:
Denk dat voor mij Malmö het meest teleurstellend is

Het zal vast zo zijn dat de parken erg mooi zijn maar verder is het een vrij basic stad met weinig echte bezienswaardigheden
Ik denk dat je naar Scandinavië gaat voor de rust, niet om veel dingen te zien? Maar ik kan het mis hebben.
  maandag 5 januari 2026 @ 15:20:41 #42
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_219752691
quote:

[..]
Waarom vermijd je Napels? Ik wil graag Pompeii ooit nog eens bezoeken en dat ligt toch daar?
Je stelt de vraag niet aan mij maar ik wil er toch wel even op reageren.

Ik ben in Napels geweest en heb daar geen goede vibe aan over gehouden. Kan ook met het reisgezelschap gemaakt kunnen hebben, dat geef ik toe. Best een aantal mensen met negatieve ervaringen daar.
Maar ik heb eigenlijk weinig bijzondere dingen gezien maar wel steeds die negatieve vibe gevoeld.

Pompeii daarentegen is echt een compleet andere wereld. Veel meer toeristen, wat zowel een voordeel als nadeel is, maar de hele sfeer is anders.

En als je toch in de buurt bent, ga de Vesuvius op! Heel bijzonder om zo vlak langs de krater te staan. Of het nu nog mogelijk is weet ik eigenlijk niet, voor mij is het ook al weer meer dan 20 jaar geleden.
  maandag 5 januari 2026 @ 15:23:37 #43
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_219752711
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 15:16 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik denk dat je naar Scandinavië gaat voor de rust, niet om veel dingen te zien? Maar ik kan het mis hebben.
Ja, dat gevoel heb ik ook. Maar mijn broer en schoonzus zijn naar Stockholm geweest en dat was ook wel serieus indrukwekkend, afgaand op de verhalen en foto's. Maar dat is misschien een uitzondering?
pi_219752834
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 15:23 schreef Bargehassus het volgende:

[..]
Ja, dat gevoel heb ik ook. Maar mijn broer en schoonzus zijn naar Stockholm geweest en dat was ook wel serieus indrukwekkend, afgaand op de verhalen en foto's. Maar dat is misschien een uitzondering?
Zelfde hoor ik van IJsland/Reykjavik. Twee steden met weinig bezienswaardigheden maar wél heel indrukwekkend. Door de natuur vermoed ik.
pi_219752895
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 15:02 schreef JessicaOpDoorreis het volgende:

Binnen is idd gigantisch druk.

Maar buiten valt het reuze mee. Je hoeft niet te vechten voor een plekje.
En ga eens kijken zou ik zeggen. Het is echt heel groot en elke centimer kent een prachtig detail.
Je kunt er uren om heen lopen en nog veel nieuwe dingen ontdekken.
Dat kan dus gewoon lekker gratis.

quote:

[..]
Ligt eraan wanneer je dat nog onder Napels wilt scharen?
Pompeii is niet in Napels, maar een stukje daar buiten.
  maandag 5 januari 2026 @ 15:53:04 #46
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_219753001
quote:

[..]
Treinen zijn vaak duur daar omdat ze een beetje gek systeem hebben met allerlei losse bedrijven die een paar lijnen hebben. Soms kun je wel op tijd goedkoop boeken. Maar vaak zijn er ook buslijnen tussen de steden. Die zijn goedkoop, rijden vaak en zijn vaak wel een beetje luxer als een een flixbus.
  maandag 5 januari 2026 @ 15:54:51 #47
68091 borbit
pi_219753024
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 21:40 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Als je de Eurostar een paar maanden van te voren boekt valt de prijs prima mee. Londen vond ik ook erg leuk! Vooral ook erg makkelijk met de zeer uitgebreide underground.
De bussen en underground hebben ook best een lage max prijs. Ik dacht een euro of 8. Dus je kan gewoon onbeperkt het OV gebruiken en je betaald nooit meer dan die max prijs per dag.
pi_219753074
quote:
7s.gif Op maandag 5 januari 2026 15:54 schreef borbit het volgende:

[..]
De bussen en underground hebben ook best een lage max prijs. Ik dacht een euro of 8. Dus je kan gewoon onbeperkt het OV gebruiken en je betaald nooit meer dan die max prijs per dag.
Ah goed om te weten voor de volgende keer.

Ik vond de London Underground perfect te doen. Met de app kan je heel makkelijk de routes uitstippelen. Het viel me op hoe netjes het er allemaal uit zag vergeleken bij de Rotterdamse metro stations, het ziet er hier allemaal zo verslonst uit.
  maandag 5 januari 2026 @ 16:29:59 #49
68091 borbit
pi_219753300
quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2026 15:59 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ah goed om te weten voor de volgende keer.

Ik vond de London Underground perfect te doen. Met de app kan je heel makkelijk de routes uitstippelen. Het viel me op hoe netjes het er allemaal uit zag vergeleken bij de Rotterdamse metro stations, het ziet er hier allemaal zo verslonst uit.
Ik was er laatst en het viel mij juist op dat sommige stations iets buiten het directe centrum best wel in slechte staat zijn. Tegels die van de muren komen, dingen kapot enzo. Maar wel gewoon schoon. In Rotterdam ben ik al tijden niet geweest dus dat kan ik moeilijk vergelijken.
  maandag 5 januari 2026 @ 20:08:13 #50
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_219755496
Reykjavik idd, soort Coevorden maar dan heel koud. Maar daar gaat niemand ook heen voor een stedentrip, het is een uitvalsbasis naar de natuur. Scandinavië heeft sowieso weinig mooie steden, alleen Kopenhagen en Stockholm zijn leuk. Nog nooit iemand over een weekendje Oslo gehoord maar ben daar zelf ook nog nooit geweest. Malmö bijv idd waardeloos.

Verder maakt het denk ik wel veel uit en in welk seizoen je gaat. Naar Italië moet je niet als je van gezellige kroegjes houdt, en dan is Milaan wel van alle steden het minst gezellig. Het Oostblok heeft niet echt de glitter en glamour, wel vaak een eigen bijzondere smoel wat het weer leuk maakt.

De meeste Duitse steden zijn ook niet best, met name dankzij de Royal Air Force. Ik vind Wenen of Salzburg ook niet gezellig maar ik ben ook niet zo'n opera-type, anders had ik het weer geweldig gevonden. Verder is eigenlijk alles toch wel enigszins gezellig met leuk gezelschap en een zonnetje, zou je zeggen. 8-)
Gourmetten of steengrillen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')