Was ooit in Zuid-Spanje en ben toen in Gibraltar gaan kijken. Zeer grote vergissing.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 21:05 schreef JessicaOpDoorreis het volgende:
Welke Europese bestemming viel jou het meest tegen en waarom?
Deel het zodat we elkaar kunnen helpen teleurstellingen te voorkomen
Dat hoor ik vaker maar waarom? Ben er nog nooit geweest en twijfel omdat de trein vanaf het vliegveld al duur is maar de Eurostar ook...quote:
Walgelijk duurquote:Op zaterdag 3 januari 2026 21:08 schreef JessicaOpDoorreis het volgende:
[..]
Dat hoor ik vaker maar waarom? Ben er nog nooit geweest en twijfel omdat de trein vanaf het vliegveld al duur is maar de Eurostar ook...
Dat het heel erg toeristisch is wil ik wel geloven. Maar hoe is het anders dan bijvoorbeeld Parijs waar op elke hoek van de straat iemand je een horloge om de pols wil doen?quote:Op zaterdag 3 januari 2026 21:21 schreef Doug-Heffernan het volgende:
[..]
Walgelijk duur
Walgelijk volk
Walgelijk eten
Ik heb geen moeite met toerismequote:Op zaterdag 3 januari 2026 21:22 schreef JessicaOpDoorreis het volgende:
[..]
Dat het heel erg toeristisch is wil ik wel geloven. Maar hoe is het anders dan bijvoorbeeld Parijs waar op elke hoek van de straat iemand je een horloge om de pols wil doen?
Als je de Eurostar een paar maanden van te voren boekt valt de prijs prima mee. Londen vond ik ook erg leuk! Vooral ook erg makkelijk met de zeer uitgebreide underground.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 21:08 schreef JessicaOpDoorreis het volgende:
[..]
Dat hoor ik vaker maar waarom? Ben er nog nooit geweest en twijfel omdat de trein vanaf het vliegveld al duur is maar de Eurostar ook...
*Newsflash* iedere grote stad is duur. Amsterdam is ook duur.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 21:21 schreef Doug-Heffernan het volgende:
[..]
Walgelijk duur
Walgelijk volk
Walgelijk eten
is dat zoquote:Op zaterdag 3 januari 2026 21:57 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
*Newsflash* iedere grote stad is duur. Amsterdam is ook duur.
Ligt eraan wat je duur vindt.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 21:57 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
*Newsflash* iedere grote stad is duur. Amsterdam is ook duur.
Musea in Krakau zijn idd niet erg interessant. Ik lees her en der dat je daarvoor echt naar Warschau moet gaan. Ik denk dat het ook te maken heeft met dat Krakau zich heel erg als toeristische hotspot probeert op te stellen, en je daarom veel slechte musea vol replica's en zonder toelichtende context hebtquote:Op zaterdag 3 januari 2026 22:26 schreef bianconeri het volgende:
Krakow en Warschau.
Grauw, donker en vies. Weinig interessante dingen om te zien.
Milaan nooit bezocht. KLM heeft, of inmiddels had, steeds goedkope tickets erheen. Maar ik las jaren geleden al dat er geen fuck te doen is.quote:
TS begintquote:Op zaterdag 3 januari 2026 21:05 schreef JessicaOpDoorreis het volgende:
Welke Europese bestemming viel jou het meest tegen en waarom?
Deel het zodat we elkaar kunnen helpen teleurstellingen te voorkomen
Milaan ja. Tuurlijk, het is Italië dus ik vermaak me er uiteindelijk wel en er zijn wel wat prachtige dingen te zien, maar nee, ik zou het niet snel aanraden. Vieze stinkstad met ronduit onbeschofte Italianen en veel stinkscooters.quote:
Wat je van Londen en omstreken vind is persoonlijk. Maar VK heeft echt ontzettend mooie plekken waar ik graag eens naartoe wil. Wales en Schotland, prachtig .quote:Op zondag 4 januari 2026 16:13 schreef SebbeSwensje het volgende:
Met afstand het VK. Wat een troosteloos zooitje is me dat zeg.
Barcelona met toeristen is kut maar als ze er niet zijn is het een leuke stad maar echt Spaans vind ik het niet. Madrid is inderdaad erg ondergewaardeerd.quote:Op maandag 5 januari 2026 12:24 schreef Bargehassus het volgende:
Als ik alle steden waar ik ooit ben geweest met elkaar vergelijk was voor mij Barcelona toch wel het meest teleurstellend. Kan er mee te maken hebben dat je door de verhalen die je hoort er met een hogere verwachting heengaat, maar toch.
Misschien als je uitgaan hoog op het lijstje hebt staan, maar qua architectuur en sfeer en dergelijke geef ik, om in Spanje te blijven, de voorkeur aan Madrid. Mijns inziens erg onderschat.
De stad van Gaudi en o.a. Sagrada Familia Barcelona niet zo hoog schatten?quote:Op maandag 5 januari 2026 12:24 schreef Bargehassus het volgende:
Als ik alle steden waar ik ooit ben geweest met elkaar vergelijk was voor mij Barcelona toch wel het meest teleurstellend. Kan er mee te maken hebben dat je door de verhalen die je hoort er met een hogere verwachting heengaat, maar toch.
Misschien als je uitgaan hoog op het lijstje hebt staan, maar qua architectuur en sfeer en dergelijke geef ik, om in Spanje te blijven, de voorkeur aan Madrid. Mijns inziens erg onderschat.
Maar dat is dan ook bijna het enige wat het bijzonder maakt, in mijn ogen. Bovendien, en dat kan er ook mee te maken hebben, ben ik niet heel erg gecharmeerd van de stijl van Gaudi.quote:Op maandag 5 januari 2026 14:29 schreef bianconeri het volgende:
[..]
De stad van Gaudi en o.a. Sagrada Familia Barcelona niet zo hoog schatten?
Beetje bijzonder.
Barcelona is toch Catalonie? Madrid is lastig als je geen Spaans spreekt, maar alsnog meer Spaans dan Barcelonaquote:Op maandag 5 januari 2026 12:24 schreef Bargehassus het volgende:
https://sagradafamilia.org/tickets-individualsquote:Op maandag 5 januari 2026 14:29 schreef bianconeri het volgende:
[..]
De stad van Gaudi en o.a. Sagrada Familia Barcelona niet zo hoog schatten?
Beetje bijzonder.
Smaak is verschillend. Maar goed, hij is (nog steeds) niet af.quote:Op maandag 5 januari 2026 15:02 schreef JessicaOpDoorreis het volgende:
[..]
https://sagradafamilia.org/tickets-individuals
26 euro om een kerk te bezoeken is ook voor de mooiste kerk ter wereld belachelijk
En dan moet je nog bedenken dat de Sagrada Familia wrs permanent vol staat met sardientjes, en ervoor vast ook
Snap wel dat mensen daar geen trek in hebben en dan misschien juist die kerk OVERSCHAT vinden
Waarom vermijd je Napels? Ik wil graag Pompeii ooit nog eens bezoeken en dat ligt toch daar?quote:Op maandag 5 januari 2026 12:05 schreef UIO_AMS het volgende:
Istanbul zal ik voor mijn plezier niet meer bezoeken. Florence vond ik echt veel te druk, maar verder wel mooi natuurlijk. Engelse steden hebben het voor mij net niet met Londen voorop en Bristol als positieve uitzondering. Parijs mijd ik als de pest. Napels eens maar nooit meer.
Ik denk dat je naar Scandinavië gaat voor de rust, niet om veel dingen te zien? Maar ik kan het mis hebben.quote:Op maandag 5 januari 2026 15:05 schreef JessicaOpDoorreis het volgende:
Denk dat voor mij Malmö het meest teleurstellend is
Het zal vast zo zijn dat de parken erg mooi zijn maar verder is het een vrij basic stad met weinig echte bezienswaardigheden
Je stelt de vraag niet aan mij maar ik wil er toch wel even op reageren.quote:Op maandag 5 januari 2026 15:05 schreef JessicaOpDoorreis het volgende:
[..]
Waarom vermijd je Napels? Ik wil graag Pompeii ooit nog eens bezoeken en dat ligt toch daar?
Ja, dat gevoel heb ik ook. Maar mijn broer en schoonzus zijn naar Stockholm geweest en dat was ook wel serieus indrukwekkend, afgaand op de verhalen en foto's. Maar dat is misschien een uitzondering?quote:Op maandag 5 januari 2026 15:16 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik denk dat je naar Scandinavië gaat voor de rust, niet om veel dingen te zien? Maar ik kan het mis hebben.
Zelfde hoor ik van IJsland/Reykjavik. Twee steden met weinig bezienswaardigheden maar wél heel indrukwekkend. Door de natuur vermoed ik.quote:Op maandag 5 januari 2026 15:23 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Ja, dat gevoel heb ik ook. Maar mijn broer en schoonzus zijn naar Stockholm geweest en dat was ook wel serieus indrukwekkend, afgaand op de verhalen en foto's. Maar dat is misschien een uitzondering?
Binnen is idd gigantisch druk.quote:Op maandag 5 januari 2026 15:02 schreef JessicaOpDoorreis het volgende:
26 euro om een kerk te bezoeken is ook voor de mooiste kerk ter wereld belachelijk
En dan moet je nog bedenken dat de Sagrada Familia wrs permanent vol staat met sardientjes, en ervoor vast ook
Snap wel dat mensen daar geen trek in hebben en dan misschien juist die kerk OVERSCHAT vinden
Ligt eraan wanneer je dat nog onder Napels wilt scharen?quote:Op maandag 5 januari 2026 15:05 schreef JessicaOpDoorreis het volgende:
[..]
Waarom vermijd je Napels? Ik wil graag Pompeii ooit nog eens bezoeken en dat ligt toch daar?
Treinen zijn vaak duur daar omdat ze een beetje gek systeem hebben met allerlei losse bedrijven die een paar lijnen hebben. Soms kun je wel op tijd goedkoop boeken. Maar vaak zijn er ook buslijnen tussen de steden. Die zijn goedkoop, rijden vaak en zijn vaak wel een beetje luxer als een een flixbus.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 21:08 schreef JessicaOpDoorreis het volgende:
[..]
De bussen en underground hebben ook best een lage max prijs. Ik dacht een euro of 8. Dus je kan gewoon onbeperkt het OV gebruiken en je betaald nooit meer dan die max prijs per dag.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 21:40 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Als je de Eurostar een paar maanden van te voren boekt valt de prijs prima mee. Londen vond ik ook erg leuk! Vooral ook erg makkelijk met de zeer uitgebreide underground.
Ah goed om te weten voor de volgende keer.quote:Op maandag 5 januari 2026 15:54 schreef borbit het volgende:
[..]
De bussen en underground hebben ook best een lage max prijs. Ik dacht een euro of 8. Dus je kan gewoon onbeperkt het OV gebruiken en je betaald nooit meer dan die max prijs per dag.
Ik was er laatst en het viel mij juist op dat sommige stations iets buiten het directe centrum best wel in slechte staat zijn. Tegels die van de muren komen, dingen kapot enzo. Maar wel gewoon schoon. In Rotterdam ben ik al tijden niet geweest dus dat kan ik moeilijk vergelijken.quote:Op maandag 5 januari 2026 15:59 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ah goed om te weten voor de volgende keer.
Ik vond de London Underground perfect te doen. Met de app kan je heel makkelijk de routes uitstippelen. Het viel me op hoe netjes het er allemaal uit zag vergeleken bij de Rotterdamse metro stations, het ziet er hier allemaal zo verslonst uit.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |