abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219734888
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_219734890
Laatste in de herhaling:

Fles' Travelsnacks, part 182

Bestemming
Düsseldorf, Duitsland

Datum / data
Zondag 28 t/m dinsdag 30 december 2025

Beweegreden
De kerstmarkt natuurlijk *O*

Gezelschap
@Cat-astrophe *O*

Vervoer
De trein heen en terug, ter plaatse de benenwagen.

Kosten
Laten we het daar maar niet over hebben :')

Aanraders
Gewoon, de kerstmarkt. Het was gezellig druk, niet overdreven. Oh en World of Banksy, zijn we ook nog even in geweest.

Afraders
Het Clayton hotel. Erg teleurstellend en bovendien duur. Het hotel is vreselijk druk met alles zo doen zoals ze het zelf willen hebben, en de gast mag zijn geld achterlaten en verder zwijgen. Trage bediening aan de bar, personeel was druk met het omhelzen van vrienden. Een totaal krankzinnig liftensysteem, zonder uitleg hoe of waarom, maar de trap gebruiken mocht niet. Drie trappen op moeten tussen de kleedhokjes en het zwembad. 15 Euro per persoon per nacht betalen voor het zwembad terwijl dat overdag tussen 11 en 17 uur gewoon gesloten is. Bij het ontbijt werden we weggestuurd want "deze tafel is alleen bedoeld voor grote families" maar die kwamen niet etc etc. Nooit meer. Wat een KUT hotel :( Zit me nu alweer op te naaien. Wat een ongelofelijke BALLENTENT. Waardeloos. Gewoon KUT. En anders niks. #kwaadwoedend.

Foto's!

De ICE 3 Neo komt Arnhem Centraal binnen rijden voor een flitsende rit naar de party place :s)

Op tien minuten lopen van Düsseldorf Hbf ligt het Clayton Hotel. Dit is niet de ingang, die is om de hoek.

Het ook al niet bijster geweldige uitzicht uit de kamer, maar okee. Kamer heb je toch alleen om te slapen niewaar? Die bollen daar beneden zijn lampen trouwens, die de hele nacht aan stonden. Kwestie van energie opmaken.

Uitzicht over een deel van de stad rond zonsondergang.

Anyway, het werd dus donker en we gingen de stad in voor het diner. Catjen had gereserveerd bij een Japanner (die hele buurt zit vol met Japanners) en dat was mooi want zo konden we mooi de rij voor de ingang overslaan. Best prima gegeten, al was het wel een beetje aan de prijs.

Oh en het toilet, tsja. Vooral interessant om te zien wat je allemaal NIET mag gebruiken als alternatief voor toiletpapier. Breng mensen op een idee zou ik zeggen :D

En na het eten natuurlijk waar we eigenlijk voor kwamen: De kerstmarkt *O*

Er was ook een stalletje met mystery packs waar we ook wat van gekocht hebben. Ik had eoa auto-oplader-houder whatever. Alleen het USB-kabeltje eruit gehaad en de rest weer weggeknikkerd.

Bellenblaas met rookgevulde bellen, interessant.

En natuurlijk een kindertreintje *O* Niet in geweest trouwens :N

Maandagochtend, het ontbijt in het hotel. Stelde niet veel voor eigenlijk. Nou ja alles was er, maar niks speciaals.

Al snel liepen we weer in de stad, nog voordat de kerstmarktstalletjes weer open gingen. Gelukkig was er ook nog een LUSH :D

Kraampjes, vlakbij een foeilelijke wolkenkrabber.

We konden daar ook eoa driehoekig gebouw-ding op klimmen. Dit is het uitzicht van bovenaf.

Bij de pop-up store van Käthe Wohlfahrt waren leuke handgemaakte kerst-ornamentjes te koop. Erg duur natuurlijk, de eerste was ¤ 399.

Enorm hoge kerstboom, waarvan de onderste twee verdiepingen een glühweinrestaurantje vormden.

Halloooow :W

Heel stuk verderop kwamen we uiteindelijk aan bij het Wheel of Vision, het reuzenrad aan de Rijn.

Daar zijn we natuurlijk wel in geweest. Helaas was het weer niet echt geschikt voor mooie uitzichtfoto's maar okee.

Gebakken champignons met ui, en knoflooksaus. Best lekker. Er was ook gebakken bloemkool maar dit vonden we wel even vegan genoeg.

Waarschuwing bij een raclette-tent aan de Roncalli-promenade :D

Er was ook een foodtruck met altbierlikeur. Dit is de variant koffie-altbierlikeur. Die bijvoorbeeld ook warm en met slagroom gedronken kan worden :9 Flesje mee naar huis genomen :Y

Reibekuchen met appelmoes, natuurlijk ook verplicht op de kerstmarkt :Y)

's Avonds nog even wat over de kerstmarkt gelopen. O.a. dit drankje tegengekomen. Squirrel: Warme chocolademelk met hazelnootlikeur en slagroom, en halve walnoten. Best lekker. En fijne mokjes voor linkshandigen *O*

Dinsdag was het weer wel mooi weer. Hier komt net de zon op.

Nadat we ons van het hotel ontdaan hadden gingen we weer naar huis. Ik was veel te vroeg op het station dus ik heb me nog even verschanst achter een bakje salade (ontbijt was ook niet vroeg).

Mooie wandschildering over Düsseldorf op het perron (spoor 17).

En uiteindelijk kwam de trein weer aan in Arnhem. Precies genoeg te laat om mijn aansluiting te zien wegrijden, dus ik kon er rustig even een foto van maken.

De souvenirtjes-oogst viel niet tegen. Anders dan waar ik voor ging, geen miniatuurhuisje, geen wax melts. Wel twee kerstballen voor mijn DRT imago, en twee spaarvarkentjes. En toen was het ineens nieuwjaar *O*

Op naar meer wintergenot! :s)
pi_219735022
tvp!

Heb je al plannen voor tripjes in 2026, @Dr_Flash?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_219735032
Jawel :Y Over 2 weken een weekje Sauerland. En in april de PTA / [PTA TT NYR] PTA Treinentopic Nieuwjaarsronde 2026 natuurlijk.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 19:29:10 #5
501914 Flory-
met streepje!
pi_219735204
Ziet er weer gezellie uit fles.
Zo'n squirrel zou ik ook wel proeven :9

En Käthe Wohlfahrt is niet normaal duur idd. We woonden hier tegenover zo'n winkel, toch komen mensen elke dag buiten met de tas vol.

Benieuwd naar de tripjes in dit jaar *O*
It's weird being the same age as old people
  zaterdag 3 januari 2026 @ 19:29:37 #6
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_219735210
Leuk! Goeie plannen, altijd heel erg leuk om te lezen al die avonturen!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 3 januari 2026 @ 20:08:15 #7
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_219735729
Leuk hoor, jammer dat het hotel tegen viel
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_219736081
Altijd weer leuk om een beetje mee te kunnen genieten!
pi_219736255
Keurige DRT-kerstballen genot _O_
pi_219737089
De bingokaart in het boekjeboekje bood trouwens extra vermaak O+
Best wat af kunnen strepen *O*
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_219737931
De kerstmarkt in Düsseldorf is inderdaad heel mooi, leuke foto's! Het hotel ken ik niet, maar de omschrijving ervan vond ik wel prachtig. Mijn bloed zou ook koken :')
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_219738095
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 21:25 schreef Cat-astrophe het volgende:
De bingokaart in het boekjeboekje bood trouwens extra vermaak O+
Best wat af kunnen strepen *O*
Echt he *O* Ik had er 12 geloof ik :P

pi_219738555
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 22:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Echt he *O* Ik had er 12 geloof ik :P

[ afbeelding ]
Geen Glühbier en Bratwurst,
ronduit teleurstellend :N
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
pi_219738733
Glühbier is niet te huffen. En wel Bratwurst maar geen halve meter.
pi_219745590
Geen kerstman op de kerstmarkt? :o
  zondag 4 januari 2026 @ 18:03:54 #16
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_219745597
Niet gezien nee :N
pi_219745679
Zeker al terug naar Lapland. :s)
pi_219747252
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 18:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Afraders
Het Clayton hotel. Erg teleurstellend en bovendien duur. Het hotel is vreselijk druk met alles zo doen zoals ze het zelf willen hebben, en de gast mag zijn geld achterlaten en verder zwijgen. Trage bediening aan de bar, personeel was druk met het omhelzen van vrienden. Een totaal krankzinnig liftensysteem, zonder uitleg hoe of waarom, maar de trap gebruiken mocht niet. Drie trappen op moeten tussen de kleedhokjes en het zwembad. 15 Euro per persoon per nacht betalen voor het zwembad terwijl dat overdag tussen 11 en 17 uur gewoon gesloten is. Bij het ontbijt werden we weggestuurd want "deze tafel is alleen bedoeld voor grote families" maar die kwamen niet etc etc. Nooit meer. Wat een KUT hotel :( Zit me nu alweer op te naaien. Wat een ongelofelijke BALLENTENT. Waardeloos. Gewoon KUT. En anders niks. #kwaadwoedend.
Als je de reviews vooraf bestudeerd had had je kunnen weten dat je hier op zou gaan flippen.
  zondag 4 januari 2026 @ 21:49:28 #19
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_219747475
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2026 18:02 schreef NedKelly het volgende:
Geen kerstman op de kerstmarkt? :o
Is geen Amerikaanse kerstmarkt :P

Ik had vorige week wel veel koortjes, die wel gezien/gehoord?
pi_219747494
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2026 21:49 schreef Molo het volgende:

[..]
Is geen Amerikaanse kerstmarkt :P

Ik had vorige week wel veel koortjes, die wel gezien/gehoord?
Nope :N

Ze waren er klaar mee denk ik _O-
Zag je in sommige kraampjes ook wel: legere schappen.
En lang niet alles wachtte tot 20.00 uur om de zut in te pakken.
Evengoed zat te zien en zulks.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 4 januari 2026 @ 21:58:19 #21
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_219747548
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2026 21:51 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Nope :N

Ze waren er klaar mee denk ik _O-
Zag je in sommige kraampjes ook wel: legere schappen.
En lang niet alles wachtte tot 20.00 uur om de zut in te pakken.
Evengoed zat te zien en zulks.
Volgende keer toch voor de kerst gaan? Snap het op zich ook wel, het is wekenlang echt een drukke bedoening en ná de kerst toch ook anders wel
pi_219747701
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2026 21:58 schreef Molo het volgende:

[..]
Volgende keer toch voor de kerst gaan? Snap het op zich ook wel, het is wekenlang echt een drukke bedoening en ná de kerst toch ook anders wel
Lag aan mij. Twee dagen vrij beitelen in mijn (werk en koor)pre-kerst schema lukte me niet.
Maar het was wel lekker rustig. Zeker net na de opening. Maandag rond een uur of drie was het weer vies druk.
  zondag 4 januari 2026 @ 22:22:08 #23
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_219747722
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2026 22:19 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Lag aan mij. Twee dagen vrij beitelen in mijn (werk en koor)pre-kerst schema lukte me niet.
Maar het was wel lekker rustig. Zeker net na de opening. Maandag rond een uur of drie was het weer vies druk.
Komend jaar weer nieuwe kansen *O*

Ik wil misschien naar Keulen komend jaar, is dat een aanrader vanuit jullie gezien?
pi_219748061
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2026 22:22 schreef Molo het volgende:

[..]
Komend jaar weer nieuwe kansen *O*

Ik wil misschien naar Keulen komend jaar, is dat een aanrader vanuit jullie gezien?
Ga lekker naar Aken dan, ook heel mooi en net iets minder druk.
Of ga overdag.
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
pi_219749119
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2026 21:18 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Als je de reviews vooraf bestudeerd had had je kunnen weten dat je hier op zou gaan flippen.
Is dat zo? Doe ik nooit eigenlijk. Is al eens eerder verkeerd afgelopen :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')