Wat ontzettend fijn dat de TLV is afgegeven Kyara, hoe confronterend het ook is, hopelijk geeft het ook iets meer rust in je hoofd wetende dat dat geregeld is.
De pubertijd, dat klinkt niet hoopvol en ik zie er ook best tegenop. Die van mij is 9,5 en ik heb nu af en toe al het idee dat ze in de pubertijd komt (ook lichamelijk, ruikt af en toe al naar zweet enzo). Moet er niet aan denken dat ze nog opstandiger wordt dan ze al is
Wij hebben maandag een intake gehad bij de Omega groep voor ambulante begeleiding, dat voelde goed. Zoveel beter dan de begeleiding die we vanuit de vorige praktijk kregen (die ook niet veel verder ging dan praten over 'rode en groene gedachten'). Ze lieten al een heel schema zien met een trap hoe we dan onder begeleiding gaan toewerken van support naar wat meer zelfstandigheid. Het wordt wel intensief, er komt dan wekelijks 1,5 uur iemand bij ons (als Jewel er niet is, dat scheelt voor haar in ieder geval een hoop prikkels en onrust) en dat voor in ieder geval 1 jaar. Naast mijn eigen traject, en vrouwlief die ondertussen ook een GGZ traject ingaat, verwacht ik dat het pittig wordt. Het feit dat het allemaal tijdens mijn werkuren moet, omdat vrouwlief in het onderwijs werkt en daardoor niet flexibel is waardoor het op een voor haar vrije dag (wat altijd mijn werkdag is) moet, maakt het ook niet makkelijker. Heb ik net met mijn werkgever afgesproken dat ik 1 dag per week ziekgemeld word omdat het allemaal echt even niet meer lukt, en dan vinden alle wekelijkse afspraken voor mijzelf en voor Jewel ook nog eens plaats op de dagen dat ik nog wel werk. Dat krijg ik in mijn hoofd even niet meer overzichtelijk en het voelt ook enorm bezwarend. Vrouwlief stelde al voor dat ik tijdelijk mijn werkdagen verschuif, maar daar kan ik ook nog even niet over nadenken want levert allemaal stress op. Ik laat het voor nu maar even over mij heenkomen en hoop dat ik ergens ruimte in mijn hoofd vind om de praktische kant te regelen.